Słowo daję, zyski rosną!

Jak pisać artykuły na blog, by pomagały w sprzedaży? WEBINAR

17 marca, w godzinach wieczornych, przeprowadziłem szkolenie online “Content Hacker”. Przez blisko dwie godziny cierpliwie tłumaczyłem jak najprościej zacząć pisać artykuły, które pomagają budować i rozwijać biznes.

Oto krótka relacja z tego, czego nam wspólnie – ze wspaniałymi uczestnikami – udało się dokonać.

Czytaj całość

Jak pisać artykuły na blog, by pomagały w sprzedaży? Część 2

Własny blog jest idealnym narzędziem prowokowania potencjalnych klientów do kontaktu z Tobą. Dlaczego “prowokowania”?

Mówią na to “generowanie leadów”.

Ale mi się nie podoba ta nazwa, bo jest nieludzka, jak by to była maszynka do mięsa – wrzucasz coś do środka i wychodzi zmielona masa.

Maszynce do mielenia klientów mówimy głośne NIE.

Myślę, że tu wywala się większość autorów. Tu tracisz zainteresowanie. A przecież blog jest przede wszystkim po to, by kreować zainteresowanie, bez względu na to, w jakim biznesie jesteś. Gdy już masz duże zainteresowanie – reszta idzie łatwo, sprzedaż jest z górki.

Czytaj całość

Jak pisać artykuły na blog, by pomagały w sprzedaży? Część 1

Czyja to wina, gdy klient nie kupuje i ucieka ze strony internetowej lub kasuje e-mail promocyjny?

Słabego copywritera, czy produkt jest do niczego? A może jest trzecia opcja, która zmienia zasady gry – gdy ją poznasz i zastosujesz?

W tym artykule powiem Ci, jak zwiększyć skuteczność działań marketingowych, wykorzystując jedną prostą zasadę. Jest tak dziwna, jak ludzie.

Zawsze mnie zaskakuje, dlaczego ludzie kupują tyle rzeczy. Tak, kupowanie mnie zaskakuje. Nie mówię tu o zaspokajaniu podstawowych potrzeb, jak jedzenie, picie, czy szybki Internet, najlepiej ponad 100Mb/s. Chociaż i tu zdarzają się dziwactwa.

Czytaj całość

Jak zwiększyć sprzedaż? 65 technik copywritera

Ten blog o copywritingu powstał po to, by pomóc Ci zwiększyć sprzedaż. A właściwie zwiększać sprzedaż, bo to nigdy się nie kończy. Konwersja zawsze może być większa, zawsze możesz ją poprawić. Pokażę Ci dziś fundamentalny zestaw pytań DynaQ – jeden z elementów mojego systemu SalesShift. Jego założeniem jest skokowe zwiększanie sprzedaży.

Nawet zmiana jednego słowa w tekście e-maila, reklamy, opisu produktu lub oferty sprzedażowej zmienia ich znaczenie i wartość w oczach klientów. Nagle i niespodziewanie rośnie sprzedaż produktu, który do tej pory przynosił same straty. Zachęcam Cię więc do zmian i testów nowych sposobów komunikowania wartości tego, co sprzedajesz.

Jak z tego korzystać?

Zakładam, że już coś sprzedajesz i marzy Ci się większa konwersja. Znasz swój produkt i masz możliwość wprowadzania zmian w komunikacji marketingowej. I masz głowę otwartą na nowe podejście do sprzedaży.

Przed Tobą fundamentalny zestaw pytań DynaQ. Tak, jest ich więcej, ale nie wszystko na raz! Czytaj kolejne techniki i pomyśl, co możesz powiedzieć o sobie, swojej firmie, usłudze lub produkcie. Zapisz to, co Ci przejdzie do głowy. To taka nowa wersja burzy mózgów. Pobudzanie myślenia marketingowego, poprzez zadawanie pytań. Każdą z tych odpowiedzi możesz potem rozwinąć w dowolny sposób.

Jak zauważysz, staram się przy każdej technice dać przykład jej zastosowania. Bardzo często jest to krótkie zdanie lub fraza. Jeśli potrzebujesz nowego nagłówka, sloganu lub tagline – to wystarczy. Każde zdanie możesz rozwijać w nieskończoność. Jak? Po prostu przejdź z nim jeszcze raz przez te wszystkie techniki. Widzisz już te możliwości?

Czytaj całość

Zignoruj hieny i zwiększaj sprzedaż

Skuteczna reklama musi być robiona wbrew zdrowemu rozsądkowi.

Powtórzyć? To przeczytaj to zdanie jeszcze raz, proszę.

W dążeniu do zwiększania skuteczności i sprzedaży możesz natknąć się na pewien problem, który pozbawi Cię sporej sumy pieniędzy – jeśli większa sprzedaż wiąże się dla ciebie z przypływem pieniędzy.

Jeśli przypadkiem tworzysz strony, reklamy i teksty, które nie muszą sprzedawać, to w porządku, cokolwiek zrobisz i tak będzie dobrze. I nie czytaj tego artykułu, bo będzie właśnie o Tobie!

Ale gdy prowadzisz biznes na poważnie, skuteczność działań marketingowych i koszty, jakie ponosisz, mają dla Ciebie ogromne znaczenie, tak?

O jakim ograniczeniu mówię?

Głupim.

I jednocześnie najbardziej popularnym od 10 lat, gdy zajmuję się copywritingiem.  

Czytaj całość

4 zasady efektywnych promocji, zwiększających sprzedaż

Jeśli masz klientów, którzy dosłownie rzucają się na wszystkie Twoje promocje i stać Cię na ciągłe obniżanie cen – nie czytaj tego, bo to nie dla Ciebie.

Gdy jednak chcesz polepszyć skuteczność swoich promocji, zwiększyć sprzedaż i nie zbankrutować z powodu obniżek – sprawdź, ile jesteś w stanie zrobić dla swojego biznesu.

Obniżka cen nie wystarczy?

„Klienci patrzą tylko na cenę!”

Też tak myślisz?

Owszem, patrzą na cenę, ale nie zawsze i nie tylko na cenę.

Obniżki nas osaczają, a jednak nie z każdej korzystamy, tak?

Dlaczego?

Czytaj całość

Zimna wojna w sprzedaży?

Jednym z najczęstszych powodów, dla których klienci odrzucają oferty zakupu jest proste zdanie:

„TO NIE DLA MNIE”

Jest wiele wariantów tego oporu. U mnie na przykład, gdy pewnego razu zapytałem w ankiecie, dlaczego osoby oglądające ofertę nie kupiły dostępu do treningu na żywo, najczęściej powtarzało się:

“Nie wykorzystam tego, czego uczysz”.

Bardzo logiczne, po co kupować coś, czego nie wykorzystasz, prawda? Po co płacić za wiedzę, która niczego nie zmieni?

Czytaj całość

10 technik marketingu bezpośredniego, które zwiększą Ci sprzedaż na Allegro

Allegro daje Ci łatwy dostęp do całej masy kupujących. W przeciwieństwie do zwykłych stron sprzedażowych, a nawet własnego sklepu on-line, Allegro to ogromna galeria handlowa, gdzie odwiedzający nastawieni są na zakup.

Ale nie ma tak słodko! Konkurujesz z tysiącami innych sprzedawców, którzy mają bardzo podobne, a często dokładnie takie same produkty. Cena ma znaczenie, ale czy to jest wszystko, co decyduje o powodzeniu Twojej aukcji?

Gdy potencjalny klient wchodzi na stronę Twojej aukcji, to swoją decyzję podejmuje na podstawie tego, co zobaczy i przeczyta. Nie ma produktu w ręku, by go zważyć, obrócić, pooglądać ze wszystkich stron.

Czytaj całość

Jak przekupić klienta by kupił?

TAK, wiem, że nie jesteś w nastroju.

Oj, nie patrz tak, to nic złego. Każdemu może to się przydarzyć. Mówię o nastroju do kupowania. Pewnie w ogóle teraz o tym nie myślisz. A ja ciągle podsuwam Ci pod nos różne ciekawe propozycje.

Poczuj To… Oooooch… Jak cudownie… O, nowa oferta… Ummmm… Jeszcze, jeszcze… Aaach… jak miło… AAAjjj nie tutaj… Ooooo… jeszcze raz…

Czy Twoi klienci tak reagują na Twoje oferty, teksty i e-maile?

Nie? No to jak tu sprzedawać, gdy większość czytających e-maile i przeglądających oferty interesuje się zakupem tak bardzo, jak ja życiem erotycznym biedronek?

Czytaj całość

Jak sobie pisać pieniądze?

Pokażę Ci dzisiaj jaka jest różnica między tymi, co tylko poznają zasady copywritingu, a kimś, kto je rzeczywiście stosuje. I wygrywa tę grę, podczas gdy reszta się tylko przygląda. Bo pamiętasz? Do konkursu o pieniądze klienta startuje wielu chętnych. Ale wygrywa… niewielu.

Jak ROBIĆ pieniądze?

Daniel Janik z NETbloger Group tak pisze:

“Od dawna śledzę Twoje poczynania jako eksperta do spraw copywritingu :), czytam maile, zaglądam na bloga. Jestem też Twoim klientem – mam Dynatext.

W takiej sytuacji jest wiele osób. Ale Daniel napisał mi o 3 przykładach ZASTOSOWANIA tej wiedzy.

Czytaj całość

3 lepsze zasady pisania ofert

W weekendy z moimi córkami gramy sobie w różne gry. I młodsza ma jedną zasadę: “Malwinka zawsze wygrywa”.

Jeżeli jej się nie udaje, bardzo często wścieka się i gra się kończy.  To jeszcze małe dziecko, a już zachowuje się, jak wielu dorosłych. “Gra nie idzie – kończę.” Tak robi mnóstwo „dorosłych”. Bo widzisz, znajomość zasad gry nie wystarczy do zwycięstwa.

Drugą córkę nauczyłem “grać w szachy”. A konkretniej – jak ustawiać bierki na planszy i jak się nimi poruszać. Była lekko rozczarowana, gdy dawałem jej mata po kilkunastu ruchach. Myślała, że potrafi grać w szachy, a ona tymczasem poznała „ruchy”.

Nie da się WYGRAĆ bez doskonałej znajomości zasad. Dlatego uparcie wyjaśniam zasady copywritingu. Bez nich nic nie osiągniesz. Ale to nie zasady wygrywają. Czasem piszą do mnie “dorośli” – „przerobiłem kurs, ale oferta ciągle słaba”. Gdy proszę – pokaż, co napisałeś, zobaczymy, gdzie robisz błędy – kontakt się bardzo często urywa. Nie ma praktyki – nie ma efektów.

Czytaj całość

Sposób na dobry, polski copywriting?

Dziś kolejna osoba odkryje przed nami rolę, jaką w jej życiu odgrywa system DYNATEXT. Ewa Dąbrowska, uparta dziewczyna, dla mnie pro w każdym calu. I co ciekawego nam powie?

1. Powiedz z czego żyjesz i jaką rolę w tym odgrywa pisanie dobrych tekstów?

Obecnie pracuję jako specjalista ds. marketingu w pewnej agencji reklamowej. Niemniej copywriting i seo copywriting (lubię je rozdzielać) nadal zajmują mi ogromną większość mojego zawodowego czasu.

Mam nadzieję, że tak pozostanie jak najdłużej, bo bez pisania chyba nie umiałabym już funkcjonować… Daje mi ono ogromną przyjemność. Coś jak filiżanka dobrej, aromatycznej kawy… tylko z większym ładunkiem mocy, zwłaszcza kiedy zlecenie jest „na wczoraj”.

Ale wracając do pytania. W pracy copywritera pisanie dobrych tekstów to kwestia podstawowa. Copywriter, który nie pisze dobrych tekstów, po prostu nie jest copywriterem. Może się nim nazywać, ale w praktyce… wszystko zweryfikują Klienci i czas.

Piszesz dobre teksty – istniejesz, piszesz bo piszesz – może zabłyśniesz, ale prędzej czy później… znikniesz … Takie realia.

Ale uwaga, wiedza zdobyta podczas tradycyjnej edukacji na lekcjach polskiego, czy nawet na polonistyce, na pewno tu nie pomoże. Nabyte tam (inne, nie złe) nawyki w marketingu bardzo przeszkadzają. Aby się ich wyzbyć, trzeba ciężko nad sobą pracować, ale z odpowiednimi narzędziami (choćby takimi jak DynaText), nie ma rzeczy niemożliwych.

Czytaj całość
1 2 3 19