6 numer newslettera Dynanews

Właśnie opublikowałem nowy numer Dynanews. Tym razem jego tematem jest „5 sekretów szybkiego pisania skutecznych e-maili”.

Tym razem zdecydowałem się na eksperymentalną formę prezentacji video. Czekam na wasze opinie co do formy i treści. Zapraszam do komentowania 🙂

Darek Puzyrkiewicz
Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów >>> KLIKNIJ TU i dołącz do nas >>>
Podobne artykuły
komentarze 44
  • możesz jeszcze wypróbować Mindomo – tez całkiem niezły 🙂

  • Witaj Darku!
    Przeczytałam wszystkie komentarze i dziwię się, że wiele osób narzeka na techniczne problemy kursu. U mnie wszystko działało wzorowo. Bardzo dziękuję Ci za ten kurs. Jestem na początku drogi i potrzebuję uporzadkowanej wiedzy, którą otrzymałam.Tempo jak dla mnie idealne, ponieważ, podobnie jak Piotr jestem wzrokowcem i zrobiłam dokładne notatki z których łatwiej będzie mi korzystać. Mam nad czym pracować.
    Wzorem wyjętym z Twego kursu są Złote Myśli.
    Dla mnie największym problemem jest zdobycie listy kontaktów.
    Pozdrawiam serdecznie Dorota

  • Witaj Darku,
    gratuluję pomysłu. Bardzo mnie zainteresował bo nie mam dużo czasu na czytanie książek a tutaj w krótkim czasie dostałem sporą dawkę ważnych informacji. Jestem początkujący i na razie zbieram info na temat jak zacząć i rozwinąć e-biznes więc potrzebuję więcej przykładów w każdym z 5 rozdziałów bo te co podałeś już mnie zainspirowały do napisania jakiś notatek na mój temat, który chcę wdrożyć. Mam nadzieję ze w kursie odpłatnym będzie w innej formie podana do skopiowania mapa myśli bo tu nie miałem czasu na ściągnięcie programu.
    Poza tym możesz dodać czy w kampanii reklamowej należy posiłkować się blipem czy facebookiem i jak korzystać z tych narzędzi by zwiększyć skuteczność w działaniu marketingowym.
    pozdrawiam i czekam na pełny kurs 🙂

  • Wcześniej kilka razy chciałam wypisać się z Twojego serwisu, bo często to,
    co przysyłałeś, było takie sobie. Chyba tylko z lenistwa tego nie zrobiłam.
    No i bardzo dobrze, bo uciekł by mi Twój kurs.
    Co mi się podoba:
    -dużo wartościowej, uporządkowanej wiedzy, ma się odczucie, że wiesz, o czym mówisz:
    -wszystko przekazane jasno, krok po kroku:
    -bogato ilustrowane przykładami:
    – mówisz swobodnie, naturalnie, ma się wrażenie, że komunikat jest bardzo osobisty. Dobrze mi się Ciebie słucha:
    – podział na części jest bardzo przydatny, lepiej porządkuje wiedzę.

    Co mi się nie podoba:
    -szukanie „wspólnego wroga” jako metoda zjednania sobie czytelnika,
    – nie wydrukowałam mapy myśli, bo program bardzo długo się ładował,
    potem nie dało się pobrać;
    – szkoda, że nie powiedziałeś więcej o skuteczności swoich mailingów.

    Serdecznie Cię pozdrawiam
    Teresa

  • Witam DARKU!
    Większość czepia się głosu i głośności. Dla mnie osobiście głos jest miły dla ucha, natężenie wystarczające ale nie o tym…
    Podczas słuchania Twojego kursu robiłem sobie notatki – najważniejsze wnioski.
    kazałosiza tym ę ze najmniej zanotowałemw rodziale czwartym czyli „TREŚĆ” a dla mnie ten rodział jest nie mniej wazny jak temat czy wstęp. Zbyt ogólnikowo i hasłowo potraktowany rodział. Chciałbym więcej szczegółów i przykładów. Treść zajmuje najwiecej ilościowo tekstu, więc po nakłonieniu klienta do wejścia i przeczytania wstepu, nadal trzeba go „zatrzymać”. Poza tym sam pomysł – gratuluję 🙂

  • loo to mialo byc logo, jesli chodzi o edycje textu to dalej juz nie doczytam zeby poprawiac, jak cos to plz for give me peolpe all my gramatical logical etc mistakes, thx 😉

  • hej Darek, nie proponuje zadnych zmian tylko taki lekki propsik z mojej strony aby dodac cos, zeby wprowadzic wiecej dynamiki, mozna zrobic to w bardzo latwy sposob,
    dzwiek i ruch

    Przed kazda czescia kursu moglby pojawiac sie loo firmy Dyna news plus dzwiek, oczywiscie slysze go juz….jaki bylby idealny i rozpoznawalny,
    z tym ze szukam i szukam w sieci i nie moge tego teraz znalezc:)
    narazie to tak zaczynam troche kombinowac z tych dzwiekow co aktualnie udalomi sie znalezc zebys mial mniej wiecej wyobrazenie jak by to moglo ozywic i wzmocnic odbior np:

    http://www.soundsnap.com/user/39765

    np ten drugi atomic puls hard electro bit, cos dynamicznego jakby to sciac dwa takie dynamiczne dzwieki to moglyby byc przejsciem,
    np do kolejnego odglosu http://www.soundsnap.com/taxonomy/term/90/popular?page=5
    ( a single lion growl to co jest na poczatku z tym ze w istocie taka kombinacja bardziej filmem zalatuje no a to kurs:)) no i fakt ze ten sound snap nie jest juz chyba za free ale jest miliony dzwiekow ktore na wolnym mozna wylowic w internetowym oceanie mozliwosci.
    Poza tym
    mozna by wyciszyc dzwiek ktory jest slyszalny poza Twoim glosem,
    technicznie to by bylo nawet musem,ale mastering to juz by byla praca dla ososby siedzacej w obrobce dzwieku, jednak jesli nie znasz teraz nikogo takiego to mozna by to wlasciwie tez wyciszyc podkladem muzycznym , podobno niektore kawalki z muzy klasycznej przyspieszaja nauke, z tym ze nie wiem jakie…. wrzucam linka z muza klasyczna http://www.classiccat.net/ , osobiscie wybralabym sample hip hopowe.

    Kurs bylby o wiele bardziej atrakcyjny gdyby ozywic go ruchem, czyli istnieje kilka mozliwosci, najbardziej super by bylo jakbys wzial kamere i dogral kilka fragmentow ze soba jak opowiadasz, jak robisz to na privie zawsze masz mozliwosc poprostu wyciecia tylko takich kawalkow ktore ci sie wydaja OK.

    Pozniej kilka sekund mozna by przyspieszyc odbior…. no dobra ok niech Ci bedzie…zaluzmy czesc druga-
    Liczysz sie z opinia innych tak wiec
    WIESZCO O TOBIE MOWIA INNI? To i wiele innych fragmentow ozna by powiekszyc, napisac inna wyrazna czcianka, lub zrobic przyblizenie mapy.
    Przyblizenie wyodrebnienie, tego fragmentu- pokazanie go blizej, ulatwilo by odbiorcy szysze i dobitniejsze zakodowanie przekazu-
    Moim zdaniem to bylaby strata potencjalu tego kursu jesli sie nie zrobi wiecej
    Motion pictures , ozywienia i ruchu tych obrazkow i map, ktore juz masz zrobione gotowe .
    Koniecznie nagraj siebie, dograj nawet po kilka minut przy kazdej czesci bedzie miec mocniejszy odbior!!!!!!!!!!!!!
    Jesli stawiasz swoje mapy jako gl bohatera to ok twoj wybor jednak wydaje mi sie ze to tez byloby ok jesli kursant bedzie czekal co dalej, kiedy znowu na chwile ujrzy autora. To jest priorytet, kurs bedzie bardziej wiarygodny i zyciowy, miejsce nagrania moze byc kazde w domu czy w plenerze- inwencja tworcza dowolna, to jednak bylby wielki plus i wzmocniene pracy.
    Jesli chodzi o tresci i tempo, modulacja glosu etc to jest dobrze.( no ale powtorze
    Sie Tresci moglyby spokojnie byc takze podbite obrazem, uzywasz obrazowych slow czyli

    Np w czwartej czesci TRESC –

    Mozna jeszcze podbic to wlasnie haslami o ktorych mowisz ktorych nie ma w mapce

    EMAIL —–CENTRUM – CZYTELNIK———
    DOCELOWY ODBIORCA

    UZYWAJ PROSTEGO JEZYKA!
    – tak jak podczas naturalnej konwersacji
    POZOSTAW SPRAWE OTWARTA!
    ABY CZYTELNIK SEDNO, ISTOTE, GL MYSL
    ZNALAZL NA STRONIE DO KTOREJ PROWADZI TEN EMAIL
    CZYLI ABY BYL GOTOWY NA PRZEKIEROWANIE
    NA STRONKE,NA INNE PRODUKTY,
    NA TWOJE KONTO W BANKU BUAHAHAH
    ( i tu taka wizualizacja jak leci kasa i wpada do…..
    no wlasnie do banku? ehhhhhh jak wpada
    z banku do Twojego i Twojej rodzinki domu, portwela i w inne nieruchomosci, papiery wartosciowo, zloto etc i inne inwestycje
    :)) a tu taka wizualizacja Darek sobie ze swoja zona czy tam dziewczyna wyrzuca pieniadze z palacu kultury, a ludzie stoja pod palacem z parasolami i niektorzy tez bez cieszac sie ze spadl deszcz:D

    Pozdr serdecznie

    Kornelia

  • Bardzo wartościowa prezentacja. Podoba mi się, że jest rozbity na 4 częsci. Chciałbym dowiedzieć się więcej na temat monitorowania skuteczności, jakich narzędzi użyć do tego celu. pozdrawiam

  • uważam że powinieneś użyć bardziej zdecydowanego głosu. ten głos jest dobry do kazania w kościele ale nie tutaj. a tak to bardzo fajnie.

  • Prezentacja ciekawa, ale moglbys wyeliminowac przerywniki w pozstaci : „yyy” „eee” mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi 😀 fajnie gdybym nie musiala otwierac az 5 okien zeby zapoznac sie z prezentacja – to umozliwiloby mi sluchanie i jednoczesnie wykonywanie innych czynnosci, a tak musze klikac w kolejne okna ;/ , warto by zrobic wersje pisana tej prezentacji – strzeszczenie najwazniejszych informacji.

  • Może trochę offtopic, ale fajniejszy od Freemind jest Xmind – w dodatku wspiera mapy zapisane we Freemindzie.

  • Darku, dzięki za tak szybką reakcję.
    Rzeczywiście nie pomyślałem o tym. Staram sie nie korzystać z IE ale tym razem miłe zaskoczenie. Mam juz wszystko więc zabieram sie do studiowania. Pozdrawiam Wiktor

  • @Wiktor: Sprawdziłem – gdy klikam na link http://dynanews.pl/newsletter/5_sekretow_emaili/Email-prezentacja.mm otwiera mi się w programie FreeMind prezentacja, i nie jest pusta. W Operze faktycznie dziwnie się to zachowuje 🙁 IE i Firefox traktują to ‚normalnie’. Możesz na tę chwilę użyć IE lub FF?

  • Darku obiecuję dodać swój komentarz z konstruktywnymi uwagami, natomiast w tej chwili mam problem z pobraniem – Mapa Myśli prezentacji (kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Zapisz jako…”)Plik zapisany jest w formacie programu FreeMind, który za darmo możesz ściągnąć stąd: Ściągnij program FreeMind. Klikając prawym klawiszem moja Opera zapisuje mi jedynie informację, a lewy klawisz przenosi mnie na Twoją stronę http://dynanews.pl/newsletter/5_sekretow_emaili/Email-prezentacja.mm, która jest całkowicie pusta. Możliwe, że robie jakis podstawowy błąd lecz nie jestem informatykiem. W związku z tym proszę o podpowiedź czy robię coś nie tak czy też coś nie działa z tym pobieraniem. Program FreeMind uruchomił sie bez problemu.
    Na zakończenie w jednym zdaniu powiem Ci, że robisz fantastyczne rzeczy. I o ile jest masa różnych maili takich „szkoleniowych” to Twój naprawdę wnosi coś pożytecznego. Twoje maile to prawdziwe szkolenie.
    Dziękuję i serdecznie pozdrawiam. Wiktor

  • Witaj Darku: nie mam dostatecznego doświadczenia w pisaniu e-maili więc próbowałem analizować i jakoś dostosowywać otrzymywane treści reklamowe, ale nie bardzo się to udawało. Aż tu Twój Kurs! Dostałem to czego szukałem! Kompletna wiedza na temat pisania e-maili. Ten kurs to jest to. Ba… dla mnie to „gotowiec” do własnych maili, dopasować i zindywidualizować treść i rozesłać. Moje gratulacje, Twój Kurs Darku rozruszał moją kreatywność, odsłuchuję już kolejny raz i coś nowego wpada mi do głowy.
    Przekaz audio jest dla mnie OK, głos może być bardziej żywy, ale jest spokojny, sugestywny i bardzo osobisty, nie czuję się pouczany przez „wiedzącego”. Proponuję żebyś się ujawnił a prezentację MM umieścił gdzieś z boku. Dziękuję za Kurs i życzę wielu dalszych sukcesów w pracy nad tym i następnymi kursami. Pozdrawiam – Janek

  • Trochę mnie Darku zaskoczyłeś tym mocnym, ale skutecznym ponagleniem.
    Chciałeś to masz. Bardzo senne tempo, Myślę, że co do czasu to góra 30 min. , głośności się nie czepiam, bo podobno poprawiona. To co robisz jest moim zdaniem wspaniałe. Może się mylę, ale dla mnie firma to nazwisko, tylko cała sztuka polega na tym, żeby było kojarzone z wiarygodnościa i zaufaniem. Jeśli klient do mnie wraca do wraca do firmy, czy nazwiska?
    Zawsze mnie uczono,że bussines jest o ludziach a następnie o produktach
    Brakuje mi w tej prezentacji tempa, koloru i wiary, że sam w to co Mówisz wierzysz. Ja to wiem, ale tego nie słychać.
    serdecznie pozdrawiam
    Krzysiek

  • Być może to specyfika mojej pamięci, że łatwiej kojarzę firmę niż nazwiska i w pierwszej kolejności otwieram maile od firm, które znam. Oczywiście bywa, że nazwisko jest „firmą”. Ale na pewno szybciej otworzę maila z Dynanet niż od Darka Puzyrkiewicza. 🙂

  • @Basia: Temat e-maila musi być powiązany z treścią, bo inaczej otwarcie wiadomości, która nijak nie będzie powiązana z tytułem spowoduje zamieszanie w głowie czytelnika. Jednak istnieje wiele możliwości tego typu powiązań. Pierwsze co się nam narzuca, to temat, ale przecież może to być także osoba adresata, sytuacja w branży i wiele innych płaszczyzn.

    @reggi: „Ale to, który pracownik się podpisał absolutnie nie decyduje o tym, czy przeczytam mail, a nazwa firmy właśnie.”

    Na pewno? A co, gdy pracownik tej firmy będzie miły w kontaktach i pomoże Ci rozwiązać ważny dla Ciebie problem – jednym słowem zrobi coś ekstra, co na długo zapamiętasz? Albo odwrotna sytuacja, gdy któryś z pracowników kiepsko Cię obsłuży? Jak zareagujesz na e-mail od niego?

    To, co chciałem przekazać, że pole ‚OD’ to nie tylko wpisanie takiego, czy innego nazwiska, ale możliwość nawiązania relacji z adresatami. Ta relacja zaś to coś znacznie więcej, niż tylko wiadomości e-mail. Widzę, że to ważny temat o przy rozszerzonej wersji kursu poświęcę temu więcej miejsca.

    Co do badań, to nie mam takich statystyk, opieram się na swoim doświadczeniu. Spróbuj może sama poeksperymentować.

    Jeszcze raz zaznaczę, że nie chodzi o samo imię i nazwisko, bo jeśli ono będzie obojętne dla adresata, to jego wpisanie niczego nie zmieni.

  • Darku, dzisiaj już udało mi się odsłuchać kolejne części.
    Problem polegał na tym, iż po kliknięciu na play nie było żadnej reakcji, dzisiaj już działa 🙂
    No cóż…. życie 🙂
    pozdrawiam

  • Poza tym, jak mi się wszyscy z firmy X będą podpisywać Jan Nowak, a zauważę, że ów co jakiś czas nie jest zorientowany w temacie, to firma traci wiarygodność w ogóle. Albo zadzwonię i poproszę z Janem Nowakiem i co? Hm. Czy może w „od” dajecie Jan Nowak, a w treści inne podpisy? Ech. Jakieś badanie potwierdzają, że podanie nazwiska w „od” wpływa na podejmowane przez odbiorcę akcje?

  • Ale to, który pracownik się podpisał absolutnie nie decyduje o tym, czy przeczytam mail, a nazwa firmy właśnie. Chyba, że ktoś w ogóle nie reprezentuje firmy tylko siebie. Natomiast nazwiska oczekuję w podpisie pod wiadomością. Więc jak już to wolę Nazwa Firmy-Jak Nowak niż odwrotnie. Ale może ja jestem wyjątkiem.

  • Mogę poprzeć Darka, że nazwisko jak najbardziej TAK. Tylko też to trzeba robić umiejętnie. Jeżeli nazwiska w firmie się zmieniają to jako podpis dać: „Jan Kowalski :: Firma X” albo „Jan Nowak :: strona.pl”. Większym zaufaniem możemy obdarzyć człowieka, a nie firmę, bo pracownicy mogą być różni i możesz np. chcieć, aby Cię obsłużył inny pracownik, ale gdy już obsługuje Cię jakiś konkretny pracownik, to chcesz, aby ten Cię obsługiwał, a nie inni.

    Co do tematu i powiązania z treści, to jasne, że musi być powiązane. Ja najpierw piszę maila, a potem na podstawie tego maila, piszę wciągający temat, który będzie powiązany z tym mailem. Osoba będzie dalej drążyła właśnie to, co ją zainteresowało. Jeżeli nie znajdzie odpowiedzi w mailu, to prawdopodobnie nie wykona akcji, na której nam zależało.

    Co do ostrzeżeń, to już zależy od danego człowieka. Jednych motywuje kij, a innych marchewka. 🙂

    Pozdrawiam
    KK

  • Ja bym jeszcze chciała wrócić do kwestii nadawcy.
    Dlaczego uważa się, że nazwisko bardziej zachęca do otwarcia maila niż nazwa Firmy, bo u mnie to działa raczej odwrotnie. Jak wiem od jakiej firmy jest mail, to wiem, czy oferta potencjalnie mnie interesuje. Natomiast nazwiska pracowników mnie nie interesują i nic mi nie mówią.
    W mailach z ofertami zwracam uwagę na produkt, a nie to, czy go oferuje Kasia czy Karol. Pracownicy w firmach się zmieniają, a nazwa Firmy jest jasnym komunikatem. Więc skąd ten nacisk na nazwiska?

    Mnie także interesuje odpowiedź na pytanie Basi: „czy uważasz, że treść tematu czy wprowadzenia nie musi być konkretnie powiązana z właściwym tematem o którym chce pisać??” Bo tematy niektóre chwytliwe, ale co dalej?

    Aha. I wszelkiego rodzaju „ostrzeżenia” w tematach albo nagłówkach maili… no cóż. Mnie nie zachęcą do transakcji na pewno, bo odbieram to jako wciskanie kitu.

  • @Edyta: Właśnie wszedłem na stronę z kursem i bez problemów mogę odsłuchać każdą z części. Napisz mi jak ten problem się objawia – skorzystaj proszę z formularza kontaktowego – coś wymyślimy.

  • hmmmm….ja znalazłam czas aby odsłuchać Twój kurs, niestety miałam problem z otwarciem części 4 i 5, nie udało mi się 🙁 i pewnie szkoda), ale trzy pierwsze części sa naprawdę wartosciowe.
    Aczkolwiek problem jest duży z firmami reklamowymi takimi jak moja jeżeli chodzi o maile. Nasi potencjalni klienci dostają ich tak dużo, że aby sie przebić trzeba mieć naprawdę dobry tytuł i otwarcie.
    Będę to doskonalić z pomocą Twojego kursu. Najlepszym dowodem na jego skuteczność jest Twój mail do mnie i jego otwarcie, które mnie zaintrygowało: Za chwilę złożę Ci korzystną propozycję, najpierw
    jednak ostrzeżenie.
    Dobra robota !
    Pozdrawiam

    ….nadal próbuję otworzyć część 4 i 5 i nic 🙁

  • kurs jest bardzo dobry 🙂 i wysłuchałam go z największą przyjemnością (jak wszystkie Twoje maile). zgadzam się z moimi poprzednikami co do intonacji i modulowania głosem – to na pewno uświetniłoby ten kurs.

    a co do zawartości??

    bardzo użyteczna wiedza – szczególnie fragment o tym gdzie szukać inspiracji do tematu maila. na pewno będę bardziej uczulona na tematy i zapytania na forach i blogach które odwiedzam 🙂
    bardzo dziękuję za ten fragment bo wniósł coś nowego dla mnie.

    mam jeszcze jedno pytanie

    kiedy podałeś przykłady konkretnych nagłówków a następnie wprowadzeń do właściwej treści maila – to czy uważasz, że treść tematu czy wprowadzenia nie musi być konkretnie powiązana z właściwym tematem o którym chce pisać??
    czy ma ona wzbudzić jedynie chęć przeczytania maila??
    bo takie odniosłam wrażenie (mam nadzieje, że blednę) 🙂

  • @Alicja: napisałem do Ciebie e-mail 🙂

  • Darku. Nie ma możliwości żeby zadowolić wszystkich w 100%. Zrobiłeś świetną rzecz. Jest tak jak mówisz na video- trzeb BYĆ NATURALNYM, BYĆ SOBĄ. Każdy znajdzie na Twoim kursie coś dla siebie. Dopiero założyłam swoją stronę. Informacje od Ciebie bardzo mi się przydadzą. Ściągnęłam FreeMind- nie wiem jak się nim posługiwać, a byłby mi bardzo potrzebny. Możesz mi jakoś pomóc?

  • Darku: opowiadasz o tym, że nazwa firmy w polu od jest błędem – odnieś się tu może jeszcze do przypadku firm, które są równocześnie znanymi markami – czy w ich przypadku Jan Kowalski będzie lepsze niż Coca Cola – Jan Kowalski.

    I druga kwestia, całość jest jakby z punktu widzenia osoby, która ma dopiero zaczynać, ale przecież wiele osób już coś robi – mówisz, że dane działanie jest złe i stawiasz je przed dylematem „Robię źle, ale to przynosi efekty – czy gdy zmienię to będą lepsze efekty, czy jednak gorsze?” – podpowiedz takim osobom, co Twoim zdaniem na pewno trzeba zmienić, a co można pozostawić jeśli przynosi efekty. Chodzi mi to o sytuacje typu – przywołana przeze mnie przykładowa Coca Cola wysyła mailingi z nadawcą „Dział Dystrybucji Coca Cola” – ludzie znają tego nadawcę i otwierają chętnie wiadomości – czy uważasz, że mimo wszystko należy zmienić nadawcę na „Jan Kowalski” albo „Jan Kowalski Coca Cola”.

    I trzecia kwestia – e-mail skuteczny dla jednej grupy nie będzie skuteczny w przypadku innej grupy – nie do wszystkich można pisać „Cześć, nie wszystkim można opowiadać historię – myślę, że warto w poszczególnych częściach nagrania zawrzeć także informacje o tym jak grupa docelowa wpływa na nadawcę, temat, otwarcie, treść i wezwanie do działania.

  • Darku, kurs jest naprawdę świetny, nie mam kompetencji, żeby wysunąć jakieś uwagi, ale tak jak prosiłeś w mailu, napiszę, co jeszcze można by tam dodać:)

    Pierwsza rzecz, to format wiadomości TXT/HTML. Od niedawna wysyłam maile w HTML’u i są skuteczniejsze niż zwykły text. Oczywiście nie przeginam z różnymi udziwnieniami, ale np. pogrubienie tekstu lub powiększenie czcionki bardzo się przydają.
    Bardzo chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób pobierać obrazek do treści maila z załącznika, a nie z internetu. Wiem, że większość programów ma taką opcję, niestety mój autoresponder takiej funkcji niema, a byłaby przydatna.

    Kolejna sprawa, to autorespondery. Najpopularniejszy jest chyba obecnie freebot z tych darmowych. Próbowałem znaleźć alternatywę, jakiś skrypt, który mógłbym postawić na swoim serwerze, ale niestety z darmowych nie znalazłem nic godnego polecenia, jeśli znasz takie skrypty, którymi można by zrobić np. kurs e-mailowy myślę, dobrze byłoby o nich wspomnieć.

    Mówisz także o google analytics, przydałoby się proste wyjaśnienie, jak założyć tam konto i jak wstawić kod śledzenia na stronie. Wiem, że wszystko jest opisane w panelu google, ale uważam, że można to opisać jeszcze prościej, tak aby każdy wiedział jak to zrobić, bo narzędzie jest bardzo przydatne.

    Kolejna sprawa, to załączniki do maili. Czy warto je dodawać np. ofertę w pdf, czy lepiej wszystko opisać na stronie?

    Dodałbym także informację, że warto w mailach dawać możliwość wypisania się z listy mailingowej i link do polityki prywatności.

    Jeszcze raz wielkie dzięki za kurs!

    Pozdrawiam serdecznie

  • Dziękuje Darku, ten kurs bardzo mi uporządkował wiedzę na temat wysyłania emaili. Głośność sobie podkręciłam i było OK.
    Mi się podobała mapa wystapienia, szkoda tylko, że na końcu nie ma pokazanej całej mapy – widac by było, dlaczego takie długie to wystąpienie. A poza tym super.

  • Co do samego video, to obejrzałem tylko kilka pierwszych minut, a resztę przewijałem. Tak, jak już pisało kilka osób przede mną, wolno jest to omawiane i brakuje takiej żywiołowości w głosie. Nie czuć tego zafascynowania tematem, ale i tak gratuluję nagrania tego video. Na początku zawsze jest słabo, by potem mogło być tylko lepiej. 🙂

  • Mnie najbardziej zaciekawił dodatek z podanymi tytułami maili i ich procentową ilością otwarć. Zabrakło mi w nim jednak trzech informacji. Po pierwsze, to co to za grupa docelowa otrzymała te maile. Po drugie, jak była sprawdzana ilość otwarć maili. Po trzecie, jaką ilościową (w procentach) sprzedaż generowały poszczególne maile. Wiem, że będzie to też zależało od copy na stronie, ale mail także sprzedaje i mnie tak naprawdę nie obchodzi ilość kliknięć w mailu, a ilość sprzedaży na stronie (albo wykonanie innej akcji). Warto tutaj powiedzieć o technice sekwencji podążania.

  • Dziś wieczorem będzie dostępna wersja ‚głośniejsza’ i podzielona na 5 części. Właśnie nad tym pracuję.

  • Według mnie bardzo dobrze zrobiony kurs. Osobiscie jedynie to o czym mowi wiekszosc moze przeszkadzac a mianowicie glosnosc i torszke za wolne tempo wypowiedzi.

    Pozostaje mi jedynie pogratulowac bardzo dobrze wykonanej pracy 🙂

  • @reggi: Co do tego, czy ludzie lubią ‚maile o czyichś dzieciach, ząbkach i wypadkach’, to nie dysponuję danymi, które mogę oficjalnie upublicznić. Wszystko zależy od tego, JAK to jest napisane.

  • Dziękuję za wasze uwagi.

    Kolejna edycja będzie głośniejsza i żywsza 🙂 (cokolwiek to znaczy). I zamiast jednej długiej prezentacji będzie kilka krótszych.

    A gdzie uwagi odnośnie zawartości?

  • Witam 🙂
    U mnie też dźwięk był za słaby. Poza tym zdecydowanie za wolno mówione. Chwilami brzmiało jak kazanie 😉 No i za długie. Zrobiłabym z tego kilka odcinków.
    Co do treści mam pytanie. Czy faktycznie ktoś robił badania, że ludzie lubią maile o czyichś dzieciach, ząbkach i wypadkach. Bo ja dostawałam takie z jednej firmy i… początkowo wydawało się to zabawne, ale wkrótce właśnie te zaczęłam kasować w pierwszej kolejności.

  • hej Darek,
    niezle,spodziewalam sie jednak ze mocniej przelamiesz swoja niesmialosc i Ty bedziesz w roli gl na widoku, wykresy ok, jesli chozi o nateznieje glosu, faktycznie wiecej pewnosci masz ok glos, barwe ktora da sie sluchac, ton nie meczacy a to jest wazne, tak wiec wiecej powera,
    mow tak jakby bez mikrofonu mialo cie uslyszec kilkadziesiat ludzi.
    Tresc, o urocze jest to co piszesz o tych dziecich i zwierzatkach, nawet nie wiedzialam ze ma to jakies znaczenie jesli chodzi o zaufanie, w moim zyciu bylo za duzo dzieci dlatego nie czuje sie zbyt komfortowo zeby jednak mial mozliwosc co dzieje sie na moim facebooku:)
    warto sluchac intuicji, pozatym unikalabym wysylania tematow z cyklu co ludzie mowia za twoimi plecami, bo plotki uwsteczniaja i nie warto chyba oddawac temu energi, nawet jesli to ma poczytalnosc wsrod publiki to chyba tylko to co usunelabym i moim zdaniem obniza wartosc twojej pracy, swiadczy to o Twojej wrazliwosci na opninie, Darek masz wiedze, pomysl i brakuje ci tylko kopa w dupe na szczescie i na rozped, bierz mika i nagrywaj glosno nie ogladajac sie na innych, pozatym jesli chodzi o czas to tez jest wazne i na to mozna by zwrocic uwage tzn wyslales pewnie raczej nieswiadomie dluga tresc w weekd normalnie podczas tygodnia nie wiadomo czy wiele ososb mialo by czas aby to po calosci przesluchac, tak wiec a uwagi na to ze kazdy ma inne obowiazki w ciagu tygodnie chyba bardziej sensowne jest wysylanie bardziej zbitych i tresciwych mysli, takze w sesie czasowym do max kilkunastu minow, weekndy to super czas na wyklady , dzieki wielkie za Twoja prace, mam wyobraznie ile cie to kosztowalo czasu , to bardzo cenna praca,
    jednka zdecydowanie ozywilabym to tym abys byl widoczny tak jak twoje wykresy i mapy mysli, jestem wiecej niz pewna ze ludzie mowia o Tobie dobrze, i jestem pewna tez ze bede mowic i myslec w samych superlatywach jesli dalej bedziesz prowadzil swoja ponadczasowa sieciowa prace.
    pozdr sorki za bledy bo napislam to na spontanie, z tym facebookiem to zartuje dobrze ze napisales pozytywnie o tych dzieciach i zwierzakach nie bede traktowac swojej przeszlosci jako obciach,i nie musze niczego usuwac 😀 wszystkiego dobrego i wielu prawdziwych sukcesow jeszcze raz dzieki za wiele cennych informacji, gdybym miala wiecej czasu posluchalabym to jeszcze raz.

  • Bardzo ciekawy kurs. Świetnie zrobiony poza jednym, małym problemem. Głośność. Na moim laptopie włączyłem na maksa a i tak nie za bardzo słyszałem. Jednocześnie, jeśli coś prezentujesz to prezentuj to trochę żywiej, nie jesteśmy przecież w kościele. Dzięki za ten odcinek. Pozdrawiam.

  • Czy można pobrać tę prezentację w jakimś innym formacie niż wideo. Niestety nie mam czasu, by oglądać, a temat wydaje się ciekawy.

    Najlepiej gdyby miała formę zwykłego tekstu, który można np. częściowo wydrukować i nanosić własne notatki.

    Pozdrawiam

Napisz swój komentarz

Wpisz treść komentarza:

Twoje imię*
Strona internetowa