Jaki jest Twój największy problem?

Hej, dziś mam do Ciebie osobiste pytanie. I nagrody za odpowiedzi 🙂

Czy wiesz, że tego bloga staram się pisać dla Ciebie? To znaczy, że chciałbym dawać porady, których potrzebujesz Ty, jako czytelnik moich tekstów.

Jaki jest Twój największy problem z pisaniem skutecznych tekstów sprzedażowych? (© gosphotodesign - Fotolia.com)

Dlatego proszę Cię napisz co by Ci najbardziej pomogło w tym, co robisz? Jakich artykułów szukasz na moim blogu?

Jak wiesz, co miesiąc wydaję newsletter Dynanews. Tam jest miejsce na bardziej szczegółowe opisy technik copywriterskich. O czym chcesz przeczytać w newsletterze?

Jeszcze jedna rzecz. Dojrzewa temat wirtualnej Szkoły Copywritingu Darka Puzyrkiewicza.  Tam, to już będzie chyba wszystko 🙂 No właśnie, nie chciałbym pominąć niczego, co może być ważne akurat dla Ciebie. Napisz, czego mógłbym nauczyć Cię w takiej Szkole?

NAGRODY

2 osoby, które szybko zamieszczą najbardziej wyczerpujące (moim zdaniem) odpowiedzi, otrzymają ode mnie wejściówki na http://kongres-online.pl/. Jako prelegent mogę wziąć ze sobą 2 osoby, więc pomyślałem o moich drogich czytelnikach. Tylko muszę podać dane moich gości do piątku (14 października). Jeśli więc masz czas 20 października i na mój koszt chcesz wybrać się na ten kongres – wiesz co robić. Jeśli zechcesz, to będzie okazja spotkać się i pogadać 🙂

Ale to nie jest jedyna propozycja nagrody za wysiłek włożony w napisanie komentarza ze swoimi oczekiwaniami. Mam do oddania jedną książkę Johna Caples’a „Skuteczna Reklama” (polecam!) i nagranie (audio) świetnego szkolenia Gary Halbert’a – How To Write Sales Letters That Sales (po angielsku). Jest to opudełkowany zestaw płyt, ale znajdują się na nich pliki mp3. Taką wersję kupiłem kiedyś na Ebay’u i teraz oddam w dobre ręce. Obie nagrody rozlosuję wśród komentujących.

A pierwsze 25 osób otrzyma ode mnie pełne archiwum newsletterów Dynanews, które od czasu do czasu sprzedaję za 47 zł.

Dodam jeszcze jedną nagrodę. 5 wybranych przeze mnie osób otrzyma nagrodę w postaci recenzji dowolnego nadesłanego tekstu. Zazwyczaj kosztuje to około 350 – 500 zł, więc chyba warte jest wysiłku?

2 wejściówki rozdam wśród osób, które napiszą komentarz do czwartku, do godziny 22. Pozostałe – wśród komentujących do wtorku, do 12 w południe.

PODSUMOWANIE:

Proszę Cię napisz:

1) O czym chcesz czytać na blogu?
2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?
3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

Oprócz nagród jest jeszcze jedna korzyść – postaram się odpowiedzieć na każdą zasygnalizowaną potrzebę.

 

 

Darek Puzyrkiewicz
Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów >>> KLIKNIJ TU i dołącz do nas >>>
Podobne artykuły
komentarzy 30
  • Oto pozostałe nagrody w moim mini konkursie:

    Książkę otrzymuje Konrad.

    Halberta otrzymuje Patryk.

    Darmowe konsultacje otrzymują:

    1. Kamil Kowalski
    2. Seweryn
    3. Kapsel
    4. dolcus
    5. Robert

    W sprawie konsultacji – proszę o kontakt za pomocą formularza, z opisem tego, co mielibyśmy wspólnie stworzyć.

  • Witam Panie Darku,

    Jakiś tydzień temu natrafiłem na Pana blog i Pana Stronkę.
    Nie zdążyłem jeszcze zapoznać się ze wszystkimi postami ale mam zamiar to zrobić.
    Mam 20 lat i dopiero jestem na początku mojej ścieżki kariery,
    Obecnie studiuję zaocznie Socjologie Reklamy i Komunikację Społeczną na UŚ w Katowicach.
    W tygodniu pracuje jako konsultant sprzedaży w sieci w Play.
    Reklamą interesuje się od dawna. Od zawsze miałem talent literacki. również prowadzę swojego bloga. Piszę zwykle tam teksty które wymyślam gdzieś z głębi mnie. Takie moje wypociny;P
    Na pewno dobrą i potrzebną rzeczą w pańskiej szkole byłoby skupienie się na młodych osobach.
    Młodzi ludzie mają niesamowite przeróżne talenty. Ale skupię się tutaj przede wszystkim na talencie literackim. Osoby z lekkim piórem i ogromną wyobraźnią często marnują swój talent.
    W świecie gdzie praca i pieniądze są koniecznością normalnego życia, ludzie z takimi talentami i marzeniami zagrzebują je głęboko bo jak tu wyżyć z pisania? nierozwijany talent ulatnia się i zanika i potem takie osoby robią całe życie coś co ich nie spełnia, są wewnętrznie nieszczęśliwi i niespokojni.
    Uważam że skupienie się na studentach było by z korzyścią dla Pana i dla nas.
    Wszelkie uczenie publiczne i prywatne czepią ogromną kasę za kształcenie studentów.
    Tylko potem jak się okazuje, osoba kończąca studia nie ma pracy bo albo jest za duża konkurencja albo nie ma doświadczenia.
    Pomysł szkoły rewelacyjny;)
    Nie będę tu mówił że należy od podstaw uczuć na czym polega copywriting, jak się do tego zabrać. To już każdy tu powiedział.
    Proponuję wyjść poza szablon i ukierunkowywać uczące się osoby. czytać i poprawiać ich teksty, dawać rady co można poprawić, chwalić za to co jest dobre.
    Wreszcie pomóc zaistnieć na rynku pracy, polecać, szukać zleceń.
    WIEM ZE TO DUŻE WYZWANIE. Nieuniknione że udział w szkole czy nauczaniu wirtualnym powinien być odpłatny. Ale w zamian za pobieranie opłat student miałby szanse zaistnieć na rynku.
    Może to co pisze jest górno lotne i śmieszne. Jednak uważam że samo czytanie książek i pisanie tekstów do szuflady nie wiele może nauczyć. Każdy popełnia błędy a błędy nie wytknięte będziemy popełniać za każdym razem.
    Wirtualna szkoła powinna kształcić talenty literackie tak aby przekształcały się w talenty copywriteów.
    Sam od jakiegoś czasu kształtce się w dziedzinie copywritingu. Owszem mam tak jakiś talent literacki ale trudno okiełznać wszytki myśli i tylko konkrety przelać na papier.
    Przeczytałem ostatnio książkę Hopkins’a 21 legendarnych zasad pisania tekstów reklamowych.
    Spodziewałem się większej ilości konkretów. jak pisać, od czego zacząć, co pisać, jak zakończyć tekst, jak zmusić tekstem czytelnika do działa. nic konkretnego tam nie znalazłem.
    książka o której pan wspominał (skuteczna reklama) niestety nie jest nigdzie do kupienia. Żadne księgarnie wirtualne nie maja jej w ofercie,
    Wirtualne lekcje powinny krok po kroku uczyć powstawania teksu.
    A sama szkoła powinna dawać szansę na zaistnienie każdemu kto się w niej uczy.
    Może osobna strona gdzie będą publikowane testy uczących się? Wtedy każdy pracodawca lub agencje reklamowe mogłyby tam zaglądać i dawać szansę copywriterom.
    To tyle z mojej strony.
    Zamierzam zaglądać tu zdecydowanie częściej i uczyć się od najlepszych:)

    Z pozdrowieniami
    Paweł Góralczyk

  • na pytanie 1)-o marketingu
    na pytanie 2)o skutecznym marketingu z przykładami z prawdziwego życia
    na pytanie 3)uczyć formułowania ofert w taki sposób aby ich czytelnik zorientował się,że to w ogóle była oferta dopiero PO kupieniu produktu,tak z Macchiavellim w ręku:)

  • Również dziękuję serdecznie i mam nadzieję, że będę mógł poznać osobiście zarówno Darka jak i Panią Małgorzatę.

    Do zobaczenia na miejscu.

  • Dziękuję i do zobaczenia 😉
    i czekam na Szkołę;)
    pozdrawiam
    Małgorzata

  • Pierwszą zwyciężczynię już mamy – jest nią Małgorzata. Z przyjemnością oddaję jej pierwszą wejściówkę na Kongres.

    Drugą osobą, której funduję wejściówkę jest Michał C.

    Obojgu komentującym dziękuję i gratuluję 🙂

  • Witam,

    1) O czym chcesz czytać na blogu?
    O tym co do tej pory – o konkretnych technikach i działaniach które mogę potem zastosować.

    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?
    Tak jak do tej pory jest super. 🙂

    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?
    Powinna zawierać schematy, systemy które można w łatwy sposób wykorzystać. Lub check listy zgodnie z którym pisało by się np ofertę sprzedażową.

    Pozdrawiam
    Marcin Pawelec
    StuGO.pl

  • 1. O czym chcesz czytać na blogu?
    2. Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?
    3. Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

    Moja odpowiedź na 3 postawione przez Ciebie pytania w gruncie rzeczy jest tylko jedna.

    Chciałbym dowiedzieć się jak wygląda tworzenie ofert sprzedażowych u Ciebie w praktyce.

    Mam tu na myśli czynności „krok po kroku”, które wykonujesz zanim zabierzesz się za pisanie. Jak wygląda odpowiednie przygotowanie do pisania oferty, cały system jej planowania itd.

    Interesuję mnie także Twój komentarz odnośnie zabiegów które wykorzystujesz w swoich „sales letter”. Takie informacje jak wpływają one na czytelnika, kiedy je używać itp.

    Moim ostatnim pomysłem jest robienie „case study” najlepszych ofert sprzedażowych z Twoim eksperckim komentarzem odnośnie stosowanych tam technik sprzedażowych.

    Z mojej strony to już wszystkie pomysły które nasunęły mi się do głowy.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Marcin Wielgosz

    p.s.

    Naprawdę świetny konkurs. Niemal zmusza do działania:-).

  • ad. 1:
    – case’y, case’y, case’y – im więcej tym lepiej, na przykładach uczy się wspaniale 🙂
    – błędy (może na case’ach? :>) – te popełniane przez laików i te popełniane przez zawodowców
    – zejście od ogółu do szczegółu, czyli publikacje związane z konkretnymi branżami, np. „jak sprzedać usługę dentystyczną”, albo „jak napisać ofertę sprzedaży akcji”; oczywiście ogólne teksty mają szersze grono odbiorców, ale w różnych branżach stosuje się nieco inną metodykę (ze względu na inny typ i oczekiwania klientów),
    – szablony testów typu „skontroluj czy wszystko jest OK” (np. lista rzeczy, które powinny być w mojej ofercie/mailingu/itp., przykładowo „Czy dane teleadresowe są dodane i szybkodostępne”, „Czy określiłeś cenę produktu”, itd.,itd.).

    ad.2 – jak dla mnie mogłaby tu nastąpić pewna synergia bloga i newslettera – de facto tam opisujesz w publikacjach tematy bardziej obszernie, stąd może spróbować metody:

    pilotażowa publikacja w blogu >
    > aktywna dyskusja w komentarzach >
    > publikacja w newsletterze rozbudowująca temat w oparciu o dyskusję (pytania, wątpliwości czytelników) – wtedy z bloga możesz wyłapać i opracować co bardziej chwytliwe tematy, jednocześnie zapewniając sobie wspomnianą synergię 🙂

    ad. 3 – poza oczywistym celem umiejętności pisania dobrych tekstów (nie tylko sprzedażowych) dobrze byłyby gdyby uczyła:
    – jak pisać szybko (efektywnie),
    – jak opracowywać tematy, w których mamy niewielką wiedzę (research),
    – gdzie szukać inspiracji,
    – jak łamać schematy i zwyczaje, nie ginąc po drodze 😉

    W ogóle świetny pomysł z takim wprost zapytaniem 🙂 pozdrawiam, podziwiam!

  • 1) O czym chcesz czytać na blogu?

    Właściwie co chciałabym przeczytać na blogu uwzględnili moi przedmówcy. Zapewne było by też wartościowe przytoczenie niektórych znanych już ofert sprzedażowych napisanych w Polsce i rozpisanie krok po kroku ich zawartości na poszczególne elementy.

    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?

    Jeżeli chodzi o newsletter, czytam teraz archiwalne i jestem z nich bardzo zadowolona. Wiedza w nich zawarta jest napisana przejrzyście i wprost do czytelnika, przytoczone przykłady są odpowiednie do zawartej treści. Jednak były by mile widziane przykłady z rożnych branż.

    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

    Natomiast jeśli chodzi o szkołę, było by cudownie poznać cały etap napisania ofert, e-maili, opisu produktów na stronach sklepów i innych elementów Marketingu Internetowego. Poznania historii i nowinek z Copywraitingu. Właściwie każda wiedza dostępna na ten temat, mogąca pomóc uczestnikom w nauce pisania skutecznych ofert.

    Pozdrawiam
    Joanna

  • Popieram Małgorzatę:-)
    Ja sprzedaję biżuterię ręcznie robioną. Brakuje mi wskazówek jak dotrzeć, jak pisać o tym konkretnym produkcie do mojej grupy docelowej czyli kobiet.
    Tylko tyle, żeby nie zabierać innym nagród:-))

  • Myślę że dwa pierwsze punkty koledzy i koleżanki omówili wyczerpująco. Natomiast odnośnie punktu trzeciego chciałbym zwrócić uwagę na fakt że w takiej szkole przydałby się oddzielny dział poświęcony sprawom technicznym dotyczącym pokazania od a do z jak np. stworzyć zarówno e-booka jak i audiobooka. To by było coś gdyby w takiej szkole można było się nauczyć samodzielnie jak stworzyć od strony technicznej taki produkt, przy tym żeby pokazać kilka najczęściej stosowanych w praktyce formatów itd, itd, Gdyby jeszcze jako atrakcję wpiąć do programu nauczania jak nagrać film DVD, zainstalować w internecie ttd.to już by była idealna szkoła. Oczywiście to są moje indywidualne wyobrażenia.

    Pozdrawiam najmocniej
    Życzę owocnych pomysłów i nowatorskich rozwiązań

    Leszek – Szkocja

  • 1) O czym chcesz czytać na blogu?
    Witam Darku w zasadzie musiałbym w większości zacytować moich poprzedników, każda informacja jest dla mnie cenna gdy prowadzi do oszczędności czasowych bądź finansowych.
    2) Co dokładniej opisać w newsletterze
    Dynanews?
    co opisać dokładniej? – konkretne przykłady z różnych branż, mnie osobiście interesuje odchudzanie, suplementacja skuteczne opisy produktów, oferty reklamowe oraz powalające teksty na strone główną sklepu aby klient wchodząc na daną stronę pozostał na niej i dokonał zakupu.
    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?
    Tutaj napisze krótko, aby szkoła, kurs nauczyła takiego laika i umysł ścisły, a nie „ściśniety” 🙂 napisać dobry tekst reklamowy, tekst mailingowy, tekst promujący produkt itd.

    Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe wskazówki.
    Piotr

  • Witam,
    oczywiście, każdy z Czytelników ma własne, indywidualne problemy zwiazane z szeroko pojętym copywritingiem. Zatem wszystkim dogodzić się nie da. Jednak pewne zagadnienia wymagają dokładnego zrozumienia – trzeba nie tylko o nich wiedzieć, ale także zacząć je „czuć”. A to już wymaga poświęcenia im pewnego czasu. Uważam, że sprawy poruszane na Twoim blogu dają czytającemu pewne tło do rozważań, co jest już samo w sobie cenne. Prosiłbym wiec po prostu o kontynuację tego, co robisz do tej pory.
    Co do newslettera Dynanews, to chciałbym przeczytać w nim możliwie aktualne informacje związane z tematyką, wokół której się poruszasz. Trudno mi teraz przytoczyć jakieś konkretne teamty – ważne, aby były one „świeże”.
    Szkoła Copywritingu, o której myślisz, przeznaczona jest w zasadzie dla ludzi dorosłych, posiadajacych jakieś tam doświadczenie życiowe i posiadająch już jakieś nawyki (niezawsze dobre w znaczeniu copywritingu). Należałoby zatem tak przygotować proces kształcenia, aby przystawał on do przekroju osobowościowego jego odbiorców i odpowiadał ich konkretnym potrzebom. Powinno się w nim znaleźć dostatecznie wiele przykładów i ćwiczeń na produktach wskazywanych na bieżąco przez Kursantów.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę sukcesów!
    Robert

  • Darku ja bym chętnie poczytał o tworzeniu landing/sales page. Fajnie gdybyś to zorganizował podobnie jak to: http://www.copyblogger.com/landing-pages/

    Co więcej? Może to jak pisać ciekawe opisy Meta-description stron internetowych i reklam AdWords, aby zwiększyć CTR i konwersje.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • Ad.1 Tak naprawdę wszystko co poruszasz w newsleterze jest bardzo interesujące.Dorzuciłabym do tego info a mierzeniu skuteczności oferty.
    Jakiego typu teksty sprawdzaja sie w naszych realiach.
    Ad.2 Moim problemem jest to że produkty ciagle sie zmieniaja i muszę ciągle mieć nowe opisy.
    Jak wyrobic w sobie natchnienie aby pisać od serca o banalnych produktach
    Jakie kryteria przyjąć dla danej grupy docelowej.
    Jak wzbogacać swoją ofertę o nowe wątki pozornie nie zwiazane z produktem ale kierującym klienta na właściwy tor.
    Jak prosic o komentarze.Jakiej treści nagłówki mejli aby nie były kasowane przed otwarciem
    Różne grupy docelowe jakich słów uzywać aby wzbudzic zaufanie.
    Jak wyrobic swój styl po którym każdy pozna że to moje teksty.
    3.Co do szkoły zgłaszam sie na pierwszą uczennicę.Powinna nauczyć dobrego rzemiosła,wskazać gdzie szukać pomysłów na intrygujacy tekst.Dużo przykładów i ćwiczeń na konkretnych produktach.

  • Witam Miły Panie Darku.
    Tak naprawdę… to nie bardzo wiem co mam napisać:), bo co pewien czas zadajesz te same pytania – nie wiem – może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale uwierz mi: tak właśnie jest.
    Może tym razem warto byłoby, aby potraktować nas nie jak ludzi „zwyczajnych”, ale absolutnie! „nadzwyczajnych”.
    Otóż – przynajmniej ja – nie chcę być tzw. rzemieślnikiem (choć cenię dobre rzemiosło)w copywritingu – chciałabym wiedzieć jak zostać tu „gwiazdą”. Bo ta dziedzina nie jest dla wszystkich otwarta, a tylko dla niektórych, utalentowanych. Więc raczej rady tu się na niewiele przydadzą, ale próbować zawsze można.
    O tym co będziesz pisać na swoim blogu to jednak Twoja twórcza inwencja i nie zamierzam Ci tego ułatwiać.
    Co do szkoły/kursu na temat copywritingu to jestem na NIE. Taka szkoła to tylko zbędny wydatek – jeśli ktoś szuka to znajdzie doskonałe wzorce, rady, nauki, przykłady i nauczy się, albo nie – jeśli się nie przyłoży, ale przede wszystkim jeśli nie będzie miał do tego talentu.
    To tyle, pozdrawiam miło 🙂

  • 1). o kreatywnym copywritingu. O tym jak mogę go połączyć z moim wykształceniem (projektowanie graficzne i wzornicze) aby podnieść wartość moich usług w oczach klientów.
    2.) np.o tym czego nie stosuje się jeszcze u nas, a odnosi sukcesy za granicą
    3.) copywritingu przede wszystkim 🙂 i myślenia. Wsłuchiwania się w potrzeby i nie do końca uświadomione potrzeby oraz aspiracje klientów

    dzięki 🙂

  • 1) O czym chcesz czytać na blogu?
    Na początek trochę się podliżę – bardzo dobrze odbieram to, co publikujesz dotychczas, zatem tylko tak dalej. Chętnie też zobaczyłbym recenzje książek, kursów, stron internetowych traktujących o copywritingu, omówienia tekstów, zarówno tych świetnych, jak i takich do niczego – jako przykładów nie do naśladowania.
    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?
    Sadzę, że newsletter może podejmować tematy nowości, opisywać, co się dzieje ciekawego w tej dziedzinie, jak również dawać przykłady konkretnych zastosowań omawianych technik. Uczyć też może, jak również pokazywać na przykładzie własnego tekstu, jak powinno wyglądać pisanie. To samo oczywiście odnosi się do bloga, czyli pytania nr 1.
    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?
    Szkoła powinna uczyć.
    Pisanie to nie problem, wszak każdy ma przed sobą klawiaturę. Dobre pisanie to już inna bajka. Pisanie w taki sposób, aby słowem zaczarować, to tajemnica zarezerwowana dla czarodziejów. Czy można nauczyć takiego pisania? Na pewno nie wszystkich, ale pokazać – można wszystkim.
    Szkoła powinna pokazać możliwości, nauczyć, jak korzystać z literatury (również tej z internetu), jak poszukiwać inspiracji i metod trafienia słowem do odbiorcy. Jak pisać interesująco, lekko, ciekawie, rzeczowo.
    O czym myślę? Na przykład – można opisać nastrój zakochanego faceta tak: „gdy, uskrzydlony miłością, wracał od niej, świat nabrał koloru, niebo się zrobiło jaśniejsze, ptaki śpiewały, a spotykani ludzie na ulicy niespodziewanie wydawali mu się przyjaźni, uśmiechnięci – wszystko było wspanialsze, pełniejsze, lepsze” albo tak: „po spotkaniu z nią wracał do domu w podwyższonym nastroju spowodowanym zwiększonym wydzielaniem endorfin”. 🙂
    Wspomnę tez o czymś tak podstawowym, jak konieczność uczenia stosowania zasad ortografii, poprawnej składni, interpunkcji, dzielenia wyrazów… Że to banalne i oczywiste? Ależ przecież teksty spotykane zarówno w Sieci, jak i w materialnym świecie, roją się od błędów, a błędy rozpraszają, gubią uwagę, zacierają przekaz, a czasami wręcz dyskwalifikują tekst i produkt.
    Szkoła nie nauczy raz na zawsze umiejętności pisania, ale może wskazać drogę rozwoju. Tak, bo przecież świat się zmienia nieustannie, zaś użycie jakiegoś sposobu (np. mocnego słowa), który świetnie zadziała, zwracając uwagę odbiorców, niejako wyczerpuje jego zastosowanie – ciągłe i powszechne używanie go spowoduje spowszednienie i brak możliwości skutecznego wybicia się spośród szumu.
    Pisanie tekstów, dobrych tekstów, to skutek połączenia rzemiosła z talentem, iskry bożej z dużą pracą, uwagi z ciągłym kształceniem.
    Tego świadomość powinni mieć absolwenci takiej szkoły.

  • Do tego wszystkiego co przeczytałem w wypowiedziach powyżej, interesowałby mnie także coś co określiłbym jako „ekonomiczny copywriting” (mniej zręcznie byłoby „copywriting ekonomiczny”), w znaczeniu ekonomii zaangażowania wysiłku, kiedy np. w antykwariacie książek obcojęzycznych, kiedy jest kwestia zareklamownia przez opis ogromnej ilości produktów, z których większość jest w jednym egzemplarzu – czego się trzymać by pisać optymalnie pod kątem sprzedażowym i przy minimum zaangażowania wysiłku, kiedy trzeba opisać taką „masę” relatywnie tanich, a zasadniczo jednostkowych w sprzedaży, produktów.

  • 1) O czym chcesz czytać na blogu?

    Przede wszystkim chcę być lepszy niż konkurencja w oczach odwiedzających mój serwis, sprzedawać dużą ilość produktu po cenach wyższych niż konkurencja.
    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?

    Cóż, chciałbym wiedzieć jak udaje Ci się tyle sprzedawać pomimo tego, że nie sprzedajesz najtaniej.

    Jak szybko napisać dobry tekst sprzedażowy?

    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

    Pisania skutecznych tekstów reklamowych, personalizacji tekstów (co jest bardzo ważne, ale NIE wiem jak się do tego zabrać).

    Z góry dziękuję za dostęp do archiwum 🙂

  • Witaj

    1) O czym chcesz czytać na blogu?
    Chcę więcej konkretnych analiz konkretnych tekstów reklamowych, z podziałem na:
    typy klienta
    grupy docelowe
    płeć
    – inne? jakie?

    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?

    Myślę, że każdy z wymienionych przeze mnie niżej tematów, w stopniu zachęcających do poszerzenia tematu. Więcej praktycznych analiz tekstów skierowanych do różnych (jakich) typów klienta.

    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

    Ogólnie – przygotować pod względem merytorycznym i praktycznym ( z ogromnym naciskiem na praktyczny) do samodzielnego pisania ofert reklamowych, trafiających do każdego typu klienta. Ofert reklamowych wykorzystujących wszystkie obecne i przyszłe trendy reklamowe.

    Bardziej szczegółowo (wszystkich potencjalnych zagadnień nie rozwinę ale:

    1. Ogólne info czym tak naprawdę jest copywriting (zwłaszcza w dobie nowych trendów) a czym już nie jest

    2. Jakie są typy klientów i jak trafić do nich słowem pisanym.
    3. W jaki konkretnie sposób formułować zdania, aby przekaz reklamowy był skuteczny.
    4. Sposoby badania swojej skuteczności. Oczywiście sposoby na zwiększanie własnej skuteczności.

    5. Język perswazji – dokładne przykłady.
    6. Mnóstwo analiz przypadków, z naciskiem na wskazywanie tego co dobre/ tego co do poprawy i jak konkretnie.
    7.Jak w tekście pisanym wzbudzić zaufanie klienta?

    8. Wykorzystanie w copywritingu najnowszych trendów społecznościowych, czyli co, gdzie jak pisać, aby nie była to oczywista reklama.

    9. Jak przygotować się (co konkretnie robić, badać, sprawdzać, czego szukać) przed napisaniem tekstu reklamowego?
    10. Zestaw narzędzi copywritera XXI w.

    11. Analiza potencjalnych przeszkód z drogi zakupowej klienta, czyli w skrócie usuwanie przeszkód na drodze zakupu.

    pozdrawiam

  • 1) O czym chcesz czytać na blogu?

    O email marketingu nie tylko do własnej bazy.

    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?

    Sposób pisania, forma, rodzaj języka jaki zastosować pisząc do właścicieli firm.

    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

    Szybkiego pisania skutecznych tekstów (bez męczarni :)).

  • AD 1)
    – 1 – e-mail marketing,
    – 2 – marketing w wyszukiwarkach,
    – 3 – copywriting: zasady tworzenia stron sprzedażowych, tekstów reklamowych,
    – 4 – pisanie listów sprzedażowych, razem z omówieniem roli grafiki i najskuteczniejszych metod jej wykorzystania w listach sprzedażowych,
    AD 2)
    – 1 – proces pisania skutecznej reklamy i oferty,
    – 2 – atrakcyjne opisywanie produktu niematerialnego dla serwisu takiego jak interkursy.pl,
    – 3 – czynniki sukcesu oferty,
    – 4 – najważniejsze czynniki sukcesu sprzedaży,
    – 5 – sposoby na pisanie bardzo zwięzłych tekstów reklamowych,
    – 6 – jakiego języka używać do danej grupy docelowej,
    AD 3)
    – 1 – jakie kolory do jakich elementów tekstu są zazwyczaj najskuteczniejsze,
    – 2 – jaki krój tekstu do jakich elementów oferty używać,
    – 3 – gdzie umieszczać jakie interlinie, jakie są najbardziej użyteczne formy formatowania akapitów, jaka jest optymalna szerokość wiersza
    – 4 – jakie proporcje pomiędzy czcionką w poszczególnych sekcjach zachować (tytuł, podtytuł, treść, lista, itp),
    – 5 – jakie formy osobowe, są najskuteczniejsze w e-mailach sprzedażowych,
    – 6 – jakie proste techniki (filtry), można użyć do zachęcenia klienta (jeden z takich filtrów polega na swobodnym pisaniu oferty, a później wywaleniu z niej wszystkiego o firmie a resztę zmienić tak aby traktowała tylko o korzyściach dla klienta),
    – 7 – jakie są inne techniki poza „negatywnym dowodem społecznym”, na które trzeba uważać,
    – 8 – jakie są najskuteczniejsze techniki copywritingu i na czym polegają.

  • 1) O czym chcesz czytać na blogu?

    – Na blogu przydałyby się nowinki ze świata marketingu/copywritingu, historia znanych copywriterów, recenzje nowych lub ciekawych książek/kursów z zakresu copywritingu.

    Póki co to tyle co mi przychodzi do głowy w tym punkcie.

    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?

    Co bym chciał ?

    – jak pisać squeeze pages/landing pages aby klienci chcieli się zapisywać na newslettery lub dokonywali zakupu,

    – jak pisać newslettery aby klienci czekali na kolejne e-maile oraz wykonywali jakieś czynności wymienione w newsletterze – aby czynnie wprowadzali nową wiedzę,

    – jak pisać oferty usług i produktów aby poruszać wyobraźnię klienta i zwiększać sprzedaż,

    – jak pisać wpisy na blogach aby odwiedzający czytali to co piszemy z zainteresowaniem, skąd brać pomysły na kolejne wpisy jeśli chwilowo zabraknie nam pomysłów.

    Jakbym chciał mieć to przedstawione ?

    – Na kilku przykładach,

    – Każdy przykład na zasadzie 1 źle / przed, 3 dobrze / po,

    – Wytłumaczone dlaczego tak jest źle a tak dobrze, co na co wpływa.

    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

    – Tego co w punkcie 2 napisałem, ale dodatkowo powinna uczyć jakiejś metodyki, dawać wzorce, wszystko to dzięki czemu będziemy mogli sobie poradzić z każdym zagadnieniem szybko i profesjonalnie tworząc najskuteczniejsze teksty.

  • Darek to bardzo proste 🙂

    1) O czym chcesz czytać na blogu?
    Wszystko co dotyczy pisania tekstów reklamowych, mailingów, jak pisać oferty do sklepów. ORAZ RECENZJE szkoleń, książek, publikacje itp

    Niema serwisu tematycznego na temat copirajtingu i nie ma DOBRYCH -BARDZO DOBRYCH recenzji takich publikacji, szkoleń, książek tylko takich recenzji – „bez lizania jajek wydawcom i autorom”.
    Fajnie by było jak byś na blogu pisał np ciekawostki językowe taki mini Profesor Miodek albo Bralczyk.

    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?

    Jak robić opisy do sklepów i jak pisać mailingi OD PODSTAW. I naj lepiej by było robić to tematycznie, np jeden Dynanews dla sklepu z komputerami, kolejny dla sklepu z bieliznom , następny dla firmy sprzedającej akcesoria samochodowe , kolejny dla sklepu z biżuterią…. Itp i tam od początku jak pisać mailingi i opisy produktów pod konkretną działalność.

    Wtedy po jakimś czasie każdy znajdzie coś dla siebie – bo będzie konkretnie dotyczyć np Jego firmy.

    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

    Taka „szkoła” (nie wiem co masz na myśli mówiąc SZKOŁA czy faktycznie normalne lekcje, czy szkolenie o takiej nazwie … czy…?) powinna być biblią w każdym tego znaczeniu dla osoby która chce pisać… cokolwiek pisać… czy to na blogu, czy mailingi czy opisy produktów, powinno być to maxymalnie rozbudowane. Jeśli totalny laik „weźmie udział w takiej szkole” to już NIGDY nie będzie miał problemów w pisaniu ofert,promocji, mailingów itp – nie będzie myślał przez 9 godzin nad jednym zdaniem (tak jak ja wczoraj).

  • 1) O czym chcesz czytać na blogu?

    O trickach copywritingu, które powalą klientów na kolana. Jak np nie tylko pisać większą ofertę, ale „zwykły” newsletter z internetowego butiku, który trafi w serca klientów – konkretne przykłady z różnymi produktami – nie tylko komputery i duże rzeczy, ale takie przyziemne jak ciuchy, biżuteria, buty, w których czasami trudno znaleźć korzyści, bo są one tak normalne…

    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?

    Przypominać o nowym wpisie na blogu np.

    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

    Nauczyć najlepszego i skutecznego copywritingu. Dobrze byłoby umieć, bo czasami wie się, że dzwoni w jakimś kościele, ale dokładnie nie wie, w którym i jak to wykorzystać…
    I potem nic i tak nie wychodzi z pisania…

  • 1) O czym chcesz czytać na blogu?

    O tym jak pisać teksty lepsze niż konkurencja, jak przekonywać o „wartości dodanej” produktu.

    2) Co dokładniej opisać w newsletterze Dynanews?

    Marzy mi się tekst o kilku pierwszych wierszach oferty, albo o znaczeniu czcionki i jej koloru choć to chyba już wykracza poza copywriting.

    3) Czego twoim zdaniem powinna nauczyć Szkoła Copywritingu?

    Jak to czego? Skutecznej sprzedaży bez obcinania ceny!

  • Cześć Darku,

    No to tak(zacznę od tyłu :)):

    3) Moim zdaniem Szkoła CDP powinna uczuć od podstaw pisania oferty, maili i innych tekstów jak np. wpis na blogu, który ma jakiś konkretny cel.

    Tzn. mam do napisania ofertę no to szkolę się u Ciebie, dostaję jakiś step-by-step poradnik i sobie realizuję punkt po punkcie to co napisałeś tam. A z tego, bach, jest szkielet oferty.

    2) Przypominać o wpisach, opisywać coś ciekawego, nie musi być konkret jakiś, newsy ze świata copyweitignu – wszystko co nie mieści się w 1) i 3)

    3) Na blogu powinno myślę być rozwinięcie niektórych technik lub spraw. Przykładowo sążnisty artkuł tylko o nagłówkach albo o samym budowaniu pożądania – wiesz o konkretnych elementach.

    Pozdrawiam
    Piotr

    Ps Jeśli chcesz dać mi wejściówkę, to daj komuś innemu, bo jak i tak bym nie mógł 🙂 W zamian może być rabacik jak coś 🙂

  • Na blogu chciałbym czytac o konkretnych przykładach i zasotsowaniach copywritingu.
    Wyobrażam to sobie tak, ze najpierw omawiasz jakąś technikę czy trick (jak to Wy nazywacie) a nastepnie kilka przykładów tekstów, ale od początku do konca. I kilka, a nie jeden.

    Szkoła Copywritingu – to jest super pomysł, a w niej:
    – trochę historii
    – różne zastosowania z przykładami tekstów
    – omawianie sztandarowych tekstów, które są książkowymi przykładami

Napisz swój komentarz

Wpisz treść komentarza:

Twoje imię*
Strona internetowa