Słowo daję, zyski rosną!

Copywriting faq – dzień 8

Nadal czekam na kolejne pytania do naszego Copywriting FAQ. Jeszcze do końca tygodnia można zgłaszać swoje propozycje i wylosować dobrą książkę. Bo z tego co widzę, rekord 42 pytań raczej nie zostanie pobity, więc autor tych pytań może spać spokojnie – ma książkę w kieszeni ;).

Jak zapewne niektórzy już zauważyli, postanowiłem nieco nagłośnić sprawę ze zgłoszeniem moich artykułów do Google jako Spam. Nie wywołało to zbyt wielkiego poruszenia w Internecie, ale pozwoliło na wyciągnięcie praktycznych wniosków na temat przyciągania ruchu na stronę za pomocą publikacji tekstów.

Oto one:

Samo zwiększenie ruchu na stronie nie wiąże się bezpośrednio ze wzrostem konwersji.

Czytaj całość

Copywriting faq – dzień 5

Ale skandal! Moja oferta wywołała straszliwe oburzenie specjalisty od pozycjonowania, któremu zabrakło argumentów w dyskusji. Nie wiem, czy przestraszył się efektów działania SEO Copywriting, czy… właśnie nic innego mi do głowy nie przychodzi. Bo czego z mojej strony może obawiać się specjalista, który opublikował właśnie fachową książkę na temat pozycjonowania?

W dodatku sprawiło mu przyjemność złośliwe zgłoszenie mnie do SPAM Report. Bardzo racjonalne zachowanie. Niedługo pewnie czeka mnie stos… Grozi mi, że już za kilka dni polecę na wszystko! Nikt mnie nie znajdzie… Lepiej zróbcie sobie bookmarka, bo nie wiem co będzie dalej….

Do tej pory wydawało mi się, że z prostymi faktami nie da się dyskutować. Okazuje się, że jednak można. Hm… może mechanizm, który pokazałem był jakąś tajemnicą?

Jeśli ktoś chce sam się przekonać, jakie oskarżenia wysunięto przeciwko mnie, to zapis tej burzliwej dyskusji jest tutaj.

Wracając do naszego FAQ – pojawiły się kolejne pytania, tym razem 25. Nasz rekord pozostaje niezagrożony?

Czytaj całość

Copywriting faq – dzień 4

Kolejny dzień skrzynka mailowa nie podrzuca żadnych nowych propozycji pytań. Postanowiłem więc zająć się czymś konstruktywnym i zacząłem tworzyć ofertę swoich usług. Jest ona dostępna z głównego menu, i można się z nią zapoznać za pomocą tego linka

Niezauważalnie też minął rok od czasu pierwszego wpisu na tym blogu. Serwis ruszył 1 lipca 2006 roku. Wiele zmieniło się przez ten czas. Do dziś pamiętam, jak tworzyłem pierwsze, jeszcze niezdarne wpisy. Patrząc na to, jak wiele w tym czasie się nauczyłem, myślę, że nie tylko kolejny rok funkcjonowania serwisu, ale i następne, obfitować będą w wiele niespodzianek 😉

Czytaj całość

Copywriting faq – dzień 3

Dzień trzeci nie przyniósł żadnych nowych pytań, które mógłbym dołączyć do FAQ. Na jednym z forów padło jednak pytanie o sens tworzenia takiego zestawu pytań i odpowiedzi.

Jaki jest sens tworzenia i publikacji tegoż FAQ? Dwojaki.

Czytaj całość

Copywriting faq – wersja robocza

Właśnie uruchomiłem stronę z roboczą wersją Pierwszego Polskiego Copywriting FAQ. Do czasu zakończenia etapu przygotowań będą tam znajdowały się tylko pytania nadesłane przez internautów. Zachęcam do nadsyłania swoich propozycji pytań, a także uwag na temat całego przedsięwzięcia. Strona dostępna jest pod adresem: Copywriting FAQ

Czytaj całość

Copywriting faq – dzień 2

Z początku myślałem, że przestała działać poczta elektroniczna. Już drugi dzień (po obiecującym debiucie) nie otrzymałem ani jednego zestawu pytań do tworzonego przeze mnie copywriting faq. Ale nie, formularz na stronie i skrzynka mailowa działa bez problemu. Potem postanowiłem sprawdzić, czy ktokolwiek odwiedza moja stronę. Ciekawe – ruch dwa razy większy niż zwykle! Dlaczego więc nikt nie zgłasza propozycji? Może za mało atrakcyjna jest możliwość darmowego otrzymania książki? Może nikt nie potrzebuje już uczyć się w dziedzinie copywritingu?

Po krótkim śledztwie (i konsultacjach) wpadłem na trop winowajcy. Winnym okazał się…

Czytaj całość

Copywriting faq – dzień 1

Pojawiły się pierwsze pytania do FAQ. Dwa ciekawsze, to: „Czy każdy może zostać copywriterem?” i „Jak nie zniechęcić czytelnika i sprawić, aby przeczytał ofertę do końca?”. Zwracam uwagę na to drugie, ponieważ często zdarza się, że amatorzy copywritingu bezmyślnie kopiują amerykańskie wzorce, które często irytują czytelników z kręgu naszej kultury.

Dla walczących o największą liczbę pytań: na chwilę obecną jest to liczba 10. Nie jest to bardzo dużo, ale też nie za mało. W każdym razie – droga do rekordu wciąż jest otwarta.

Zaobserwowałem ciekawe zjawisko – spora część czytelników dociera do formularza kontaktowego i… na tym kończy się udział w naszym przedsięwzięciu. Czy z tym formularzem jest coś nie tak, czy to tylko brak veny twórczej?

Czytaj całość

Skuteczna reklama – kultowa książka do wzięcia

Proszę Cię o pomoc w przygotowaniu kompendium na temat copywritingu. Będzie to opublikowany w Internecie zestaw pytań i odpowiedzi (FAQ) związanych z tematem pisania reklam, ofert i tekstów na strony www. W jednym miejscu dostępne będą najistotniejsze informacje w bardzo przejrzystej i czytelnej formie. Proszę Cię o przesłanie mi pytań, które uważasz za najważniejsze w tej dziedzinie. Pragnę, by to powstające Copywriting FAQ odpowiadało na rzeczywiste potrzeby i pytania każdego, kto ma do czynienia z tym tematem.

Dla osoby, która prześle największą liczbę pytań przygotowałem prezent – nowiutką książkę „Skuteczna Reklama”. Ostateczny termin nadsyłania propozycji mija 15 lipca 2007. Pytania proszę przesyłać za pomocą formularza: Formularz

[EDIT]: Żona namówiła mnie na rozlosowanie drugiej książki wśród wszystkich, którzy nadeślą swoje propozycje. Wystarczy więc nadesłać dowolną ilość pytań do FAQ, aby wziąć udział w losowaniu.

David Ogilvy, jedna z najbardziej znanych postaci ze świata reklamy tak pisze o książce „Skuteczna reklama”:

Czytaj całość

SEO Copywriting a ranking Google

Jestem trochę zaskoczony ale i szczęśliwy. Google.pl przyznało mi pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania na wybrane przeze mnie słowo copywriting. Dla mnie to kolejny sukces. Okazuje się, że konsekwentna strategia SEO Copywriting przynosi bardzo zadowalające rezultaty. Myślę, że czas przygotować raport, opisujący cały proces, który doprowadził mnie do tego miejsca.

A oto historyczny screen:

Czytaj całość

SMO – skuteczna strategia promocji serwisu internetowego

Przemyślana inwestycja w treść serwisu internetowego jest o wiele bardziej efektywna w pozyskiwaniu odwiedzających, niż płatna reklama. O ile więcej?1427%! Taki jest wynik zastosowania Social Media Optimisation. Jak wykorzystać tę technikę do zwiększenia odwiedzalności?

Czytaj całość

Reklama w Internecie – Jak uniknąć wspierania konkurencji?

John Caples, legendarny twórca bardzo skutecznych reklam, powoływał się na taką myśl Johna W. Blake: „Reklamy pisze zbyt wielu dziwaków, a za mało handlowców”. Odkryj zagrożenie, jakie wynika z niewłaściwego przygotowania reklamy i jak tę pułapkę ominąć.

Czytałem kiedyś ciekawą historię o reklamie. Były sobie dwa sklepy obok siebie. Podobny asortyment, ceny, klientela. Pewnego dnia, jeden z właścicieli postanowił wykończyć konkurencję. Na szybach wystawowych umieścił rzucające się w oczy reklamy, informujące o nieprzeciętnych promocjach. Przyciągały wzrok każdego przechodnia. Były tak napisane, że trudno było się oprzeć pokusie wejścia do sklepu. Zapowiadała się wielka sprzedaż. Jak zareagował właściciel drugiego sklepu?

Czytaj całość

Copywriting w Internecie – Czy ty też próbujesz sprzedawać przez szybę?

Sprzedaż w Internecie opiera się na takich samych zasadach, jak handel w zwykłym sklepie. Aby  coś kupić, klient musi przekroczyć próg sklepu. Nie dokona zakupu, patrząc tylko z zewnątrz przez szybę. Nawet najlepsza wystawa, z powalającymi ofertami promocyjnymi na nic się nie przyda, jeśli potencjalny kupujący nie wejdzie do sklepu. Podobnie jest z witryną internetową. Jeżeli nie sprowokuje internauty do sięgnięcia w głąb serwisu, to choćby była arcydziełem sztuki, nie przyniesie żadnego zysku.

Czytaj całość
1 15 16 17 18 19 20