Słowo daję, zyski rosną!

Marketingowy Rachunek Sumienia

Patrzysz czasem na gwiazdy?

Bo one patrzą na Ciebie. Twoje cele, marzenia, aspiracje czekają w kolejce do spełnienia. Tylko że ta kolejka jest długa. W większości składa się z setek drobnych i nieznaczących spraw. A Twoje „gwiazdy” są na samym końcu.

“Muszę najpierw…”

“Zrobię to, gdy…”

“Czekam na…”

Dlatego szybko musisz zrobić Marketingowy Rachunek Sumienia.

Czytaj całość

Incepcja sprzedażowa w copywritingu

Pewnego dnia, rano, straciłem 45 minut przez błąd, który może pomóc Ci szybko przekonać klienta do zakupu.

Do nowego biura dostałem 2 zestawy kluczy. Jeden kompletny, z 4 kluczami do 2 drzwi, w drugim brakuje jednego klucza – choć na sztuki się zgadza, są cztery, ale jeden nie wiadomo do czego. Właściwy komplet ma na jednym z kluczy pomarańczową naklejkę, z napisem “Wewnętrzne Góra”.

Poprzedniego dnia, po powrocie z roboty wrzuciłem oba do takiej mojej szufladki. Rano szybko złapałem klucze z pomarańczową naklejką i pojechałem do biura. Ale gdy wziąłem klucze do ręki, zrozumiałem swój błąd.

Czytaj całość

Show, don’t tell czy Show and tell?

W zeszłym roku wybrałem się z ciekawości na tak zwane warsztaty malarskie.

Mądra pani pokazała nam obraz. Wzburzone morze i halsujący żaglowiec. A przynajmniej tak mi się na początku wydawało. Bo gdy zaczęła opowiadać o epoce, nawiązaniach do innych dzieł i różnych szczegółach, to ja już nie wiedziałem, co naprawdę widzę. A wydawało się takie proste.

OBRAZY NIE MAJĄ ZNACZENIA.

Czytaj całość

LiderMarketing – copywriter to nie owca

Dawno, dawno temu, copywriterzy wierzyli, że ziemia jest płaska. No dobra, wszyscy ludzie w to wierzyli.

I bali się, że jeżeli pójdą za daleko, to dotrą do jej Krawędzi i… spadną w przepaść bez dna.

Gdy pojawiły się pogłoski, że jednak Ziemia jest okrągła, mówili, że to niemożliwe, bo “Ci z drugiej strony” musieliby chodzić do góry nogami i by pospadali!

Ale znaleźli się tacy, którzy nie przestraszyli się “spadania” i postanowili ZARYZYKOWAĆ. I odkryli nowe lądy, między innymi Amerykę. A tam przecież narodził się nowoczesny copywriting.

Czytaj całość

Bogactwo

Mam chyba za długi język.

Pewnego razu, podczas nagrywania szkolenia wypaliłem:

“KAŻDY produkt możemy sprowadzić do jednej z 4 ważnych kategorii. Dzięki temu, zamiast o nieznaczących cechach, zawsze mówmy o czymś bardzo istotnym i cennym dla klienta.”

I wtedy padło podchwytliwe pytanie: “A na przykład telefon komórkowy dla seniorów z takimi dużymi klawiszami, do jakiej kategorii będzie należał?”

Czytaj całość

Czy internetowe szkolenia z copywritingu mają wpływ na zwiększenie sprzedaży?

Wiele osób zastanawia się, czy szkolenie z copywritingu może pomóc zwiększyć sprzedaż przez stronę internetową? MOŻE, ale musisz spełnić jeden warunek. Bez niego, tracisz tylko czas i pieniądze. Ale gdy go spełnisz – wooow, zupełnie poważnie zaczniesz nagle zmieniać słowa w pieniądze!

Ze szkoleniami jest jak prezerwatywą – nie używasz – WPADKA.

Chyba, że masz alternatywne metody zapobiegania szczęściu posiadania bobaska. Ale jeśli używasz, a gumka jest dziurawa, wtedy dopiero zaczyna się koszmar. Czujesz się bezpiecznie, a tu taka niespodzianka.

Kiedyś napisałem, że 99% szkoleń nie nauczy Cię copywritingu.

Przesadziłem.

Czytaj całość

3 stopień zasilania sprzedaży słowami

Sprzedawanie jest banalnie proste. Bierzesz klienta, który czegoś potrzebuje, produkt, które tę potrzebę zaspokaja oraz okazyjną cenę i po wszystkim.

Słabym punktem jest ta okazyjna cena. Uzależniając od niej zakupy, tresujesz klienta jak psa Pawłowa, który ślini się tylko przy promocjach.

Sprzedajesz, ale coraz mniej zarabiasz, bo pętla przecen coraz bardziej się zaciska i zdusi Twój biznes. A uzależnieni od cen klienci puszczą się z każdym, kto spuści cenę choćby o grosz niżej.

Czytaj całość

Mój pierwszy webinar o copywritingu

Wczoraj wieczorem, copywriter Darek Puzyrkiewicz zgromadził przed ekranami komputerów lekko ponad 600 osób chcących posłuchać, co ma do powiedzenia o copywritingu. To był mój pierwszy webinar. Pewnie bym tego nie zrobił, gdyby nie organizator Sławek Gdak. Miałem wprawdzie już kiedyś taki incydent, ale to było dla mnie coś nowego.

webinarium copywriting

No tak, nie udało się wszystkim dogodzić… Chociaż za pierwszym razem nie powinienem oczekiwać cudów?

Poniżej statystyki z ClickWebinar:

Czytaj całość

Copywriting dopasowany do Dynamiki Klienta

Jak wykorzystać copywriting, by przebiegle skusić odwiedzającego stronę do zakupu? Jak lodowato zimnego gbura zamienić na gorącego wyznawcę Twojej firmy? Pomoże Ci w tym znajomość Dynamiki Klienta.

Zbyt wiele firm traci czas i pieniądze na nieskuteczne reklamy i teksty, które nie zachwycają nikogo, poza ich autorami.  O ile pieniądze da się jeszcze odzyskać, to czasu nikt Ci nie zwróci. Nie da się na kliencie drugi raz zrobić pierwszego dobrego wrażenia. A zrazić jest go w Internecie bardzo łatwo.

Zamiast przypadkowych, nieskutecznych działań marketingowych potrzebujesz konkretnej, całościowej strategii. Ale takiej, która skoncentrowana jest na kliencie. Co to znaczy?

Czytaj całość

NEWSLETTER COPYWRITERA

Od 6 stycznia 2014 prawie codziennie piszę newsletter z poradami o copywritingu. Długi na 3-4 strony A4. Jedni go nienawidzą, inni uwielbiają. Chyba nikt nie pozostaje obojętny.

Zaczęło się od 21 lekcji CopyMagii. To było szalone. A potem…

To jedyne teksty, które piszę bez żadnych zahamowań. W pełni oddają moje nietypowe podejście do pisania tekstów sprzedażowych. Pełne emocji i zaskakujących zwrotów. Jestem CREATOREM, dlatego staram się inspirować, zamiast dawać mechaniczne porady, jak dla małp.

W chwili słabości zapytałem czytelników, jak im to pomaga. Poprosiłem o jedno zdanie. Oto odpowiedzi:

Czytaj całość

Copywriting H2H – nowa strategia i jej efekty

„KIEDYŚ BYŁO INACZEJ”.

Kiedyś, kiedyś… „Kiedyś” to ja byłem młodszy i jakieś 15 kg lżejszy. Chyba tylko dlatego udało mi się upolować taką piękną i znacznie młodszą żonę. Ale przeszłości już nie ma, trzeba codziennie stawać przed nową rzeczywistością. (Dobrze, że choć żona pozostała).

Wszystko się zmienia. A już szczególnie w marketingu internetowym i copywritingu. Co działało „kiedyś”, dziś wywołuje tylko zażenowanie u klientów i frustrację u sprzedawców, z powodu spadającej sprzedaży.

Czas zrobić krok dalej – porzucić stare przyzwyczajenia i otworzyć się na nowości.

Czytaj całość

Bezgraniczna skuteczność w biznesie

Jeżeli już podsumowujesz mijający rok i wyznaczasz sobie konkretne cele na rok 2014 – jesteś o krok od porażki i napadów frustracji. Jest tylko jeden sposób, by tego uniknąć i zapewnić sobie stabilny rozwój biznesu oraz satysfakcjonujące życie osobiste.

Od lat wmawia nam się, że musimy wyznaczać sobie konkretne, mierzalne cele, bo inaczej niczego w życiu i biznesie nie osiągniemy. Zapomnij o tym.

Przykład

Załóżmy, że wyznaczam sobie biznesowy cel – sprzedaż na poziomie 100 000 zł miesięcznie. Teoretycznie powinienem się spiąć, zmobilizować wszystkie siły i z ogromną energią przystąpić do realizacji tego ambitnego celu.

Czytaj całość
1 2 3 4 5 6 20