Kategoria Przykłady ofert Liczba artykułów: 7

Praktyczny copywriting: doskonalenie oferty sprzedażowej

Chciałbym Ci dziś pokazać na konkretnym przykładzie, jak ulepszać teksty ofert sprzedażowych. Na co zwracać uwagę, co zmieniać i dodawać, by stawały się coraz bardziej skuteczne. Być może wiesz, że jakiś czas temu udostępniłem szkolenie on-line Dynatext, które w praktyczny sposób uczy pisania tekstów ofert sprzedażowych. Być może jesteś jedną z ponad setki osób, która to kupiła. Może cieszysz się, że udało Ci się za małe pieniądze zdobyć cenną i praktyczną wiedzę. Może zachwyca Cię treść? Ale wiesz co, dopóki nie zaczniesz wprowadzać w życie zasad, które tam omawiam, to tylko tracisz czas i pieniądze. Tu nie chodzi o fajne slajdy, głos, przełomowe idee, ale o codzienną praktykę. Samo nabycie i przeglądanie kursu w niczym Ci nie pomoże. Po to dałem 3 arkusze robocze, by natychmiast przejść do działania.

Copywriting na szybko

Byłem właśnie w trakcie realizacji dwóch dużych projektów dla klientów, gdy dotarł do mnie ten e-mail. Nie miałem czasu na dodatkowe zlecenia, bo pracuję jeszcze nad Szkołą Copywritingu, którą chcę jak najszybciej udostępnić. A to był “mały kaliber” - od pewnego czasu zajmuję się praktycznie tylko dłuższymi ofertami. Wiadomo, wąska specjalizacja i znacznie większe zarobki. E-mail brzmiał tak (fragment): “Obecnie chciałbym skorzystać z Twojej oferty na copywriting. Zobacz moją stronę strefakursow.pl Styl oferty poszczególnych produktów oraz ewentualnie teksty informacyjne na stronie.Być może będziesz mógł mi pomóc je poprawić” Sporo tego było… Wahałem się z podjęciem decyzji. Pomyślałem sobie jednak, że mam już tyle doświadczenia, że szybko sobie z tym poradzę i wrócę do większych prac. Taka odskocznia od większych zleceń. Ustaliliśmy, że zaczniemy od jednego opisu kursu “Photoshop CS6 – esencja” i zobaczymy o ile wzrośnie sprzedaż po zmianach. Poprosiłem o materiały. Otrzymałem spis treści kursu i jego krótki opis. I to wszystko. Ale się wpakowałem…

Smiali się, ale kiedy zobaczyli…

Zobacz, jaka klasyka reklamy dotarła do mojej skrzynki. Polski marketing bezpośredni zaczyna wzorować się na sprawdzonych schematach? Ciekawe, co będzie dalej....

Emocje w ofercie – przykład 1

We wpisie na temat emocji w ofercie, obiecałem realne przykłady zastosowania emocji. Dziś pierwszy przykład. Oferta, którą zaproponowano mi do 'podrasowania' już nie istnieje w Sieci, jednak napiszę o niej, bo jest doskonałym przykładem tego, jak wykorzystanie emocji może całkowicie zmienić ofertę. Oferta dotyczyła zarabiania na funduszach inwestycyjnych. Niestety nie zachowałem kopii strony, ale tytuł był mniej więcej taki: Jak w ciągu roku zarobić milion złotych na funduszach inwestycyjnych.

Kto przetrwa w tym biznesie?

Jak rozpocząć ofertę, by przyciągnąć uwagę do tekstu? Jednym ze sposobów jest lead w formie newsa. Jeżeli sygnalizowana wiadomość będzie ważna i intrygująca, to zagwarantuje to przeczytanie całości oferty. Oczywiście w tekście musi znaleźć się rozwinięcie myśli z wprowadzenia. Podam dziś przykład oferty, w której wykorzystałem tę technikę.

Wygrać przetarg

Dziś prezentuję kolejny wpis z cyklu: Nowa Wersja Reklamy. Na warsztat wziąłem ofertę zaprezentowaną do oceny na forum merytorium.pl. Tym razem dotyczy ona szkolenia na temat przetargów.

Jak przekonać klienta do nawiązania współpracy?

To jest nierówna walka o klienta. A dokładniej gra o zerowej sumie. Czyli ktoś musi przegrać, by wygrać mógł ktoś. Kilka dni temu zadzwoniła do mnie miła pani z propozycją współpracy. Przedstawiła się, w dwóch zdaniach powiedziała o co chodzi i poprosiła o pozwolenie przesłania oferty. Zgodziłem się. Liczyłem ma interesującą propozycję, lecz gdy przeczytałem co mi napisała – załamałem się. Oto jej krótki email: