Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 11 lutego 2007
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Copywriting

Jak zdobyć uwagę w Internecie?

I Ty możesz już od zaraz zdobyć uwagę internautów.

Wystarczy, że stworzysz silny przekaz marketingowy i umiejętnie go zaprezentujesz odbiorcom. W tym artykule pokażę, jak przemówić do internauty aby go zainteresować swoją usługą, bądź produktem.

Przypomnijmy sobie trzy pierwsze tezy słynnego manifestu Cluetrain.com:

1. Rynki to konwersacje.
2. Rynki składają się z istot ludzkich a nie z sektorów demograficznych.
3. Konwersacje wśród istot ludzkich brzmią po ludzku. Są one prowadzone za pomocą ludzkiego głosu.

Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w Internecie, twoja witryna musi przemówić ludzkim głosem!

Rozmowa ma miejsce wtedy, gdy jedna osoba pyta, a druga odpowiada. Przeciwieństwem tego jest monolog – sztywny przekaz, skoncentrowany na nadawcy, niewrażliwy na potrzeby słuchaczy.

W jaki sposób nadać stronie internetowej charakteru konwersacji?

Wystarczy skupić się na tym, czego szuka docelowy klient serwisu.

Internauta poszukuje zazwyczaj w Sieci odpowiedzi na ważne dla niego pytanie, bądź też rozwiązania problemu, lub sposobu na osiągnięcie ważnego celu. Najczęściej realizuje to poprzez wprowadzenie zapytania do wyszukiwarki, takiej jak Google. Może też wpisać bezpośrednio do przeglądarki adres strony, na której spodziewa się znaleźć coś interesującego.

Różne są odpowiedzi, jakie w ten sposób uzyskuje. Większość przeszukiwanych stron, pomimo tego, że występują na nich kluczowe słowa, nijak ma się do rzeczywistych potrzeb i pragnień internauty. Witryna, która pierwsza zadowalająco odpowie na te potrzeby – zdobędzie jego uwagę, czas, a może i pieniądze.

Skup się na kliencie

Widzimy więc, że ważne jest 'słuchanie’ internauty. Musimy nastawić się na dostarczenie mu tego, czego szuka. Aby przygotować odpowiedź, należy zadać kilka istotnych pytań, takich jak:

– Czego nasz docelowy odbiorca szuka?
– W jaki sposób szuka – otworzy wyszukiwarkę internetową?
– Jakie słowa, czy frazy tam wpisze?
– Jakie pragnienie kryje się za tymi słowami?
– Jaki problem chce rozwiązać?
itp…

Znając pytanie, jakie skłania internautę do poszukiwań, możemy stworzyć odpowiedź. Tylko przekaz skoncentrowany na kliencie może go zdobyć.

Przygotowanie przesłania marketingowego

Praca nad zasadniczym przekazem, powinna skupić się na poniższych kwestiach:

1. Misja firmy, czyli deklaracja istoty rozwiązania, które oferujesz, skierowana do konkretnego odbiorcy.
2. Problem. Opisz problem, bolączkę lub kłopot klienta, na które odpowiedzią jest twój produkt lub usługa. W ten sposób pokażesz klientowi, że rozumiesz jego problemy i rzeczywiście chcesz mu pomóc.
3. Źródło problemu.
4. Rozwiązanie, czyli co możesz zrobić dla klienta.
5. Co należy zrobić? Jakie są działania, które trzeba podjąć, aby rozwiązać problem?
6. Dlaczego Ty? Co przemawia za tym, aby klient tobie powierzył rozwiązanie swojego problemu?

Aby zilustrować przykładem proces tworzenia przekazu marketingowego, poniżej napisałem moje odpowiedzi:

1. Misja:

Pomagam firmom, które mają problem z wykorzystaniem w pełni możliwości Internetu w zakresie zdobywania, obsługi i utrzymania klientów.

2. Problem:

Wiele firm, wciąż nie wykorzystuje w pełni możliwości dotarcia do 10 milionów klientów w Polsce, jakie daje Internet. Osoby odpowiedzialne za sprzedaż, często nie mają pojęcia, jak skutecznie wykorzystać ten kanał komunikacji z rynkiem. Wskutek tego firma traci potrójnie. Przede wszystkim marnuje okazje do bezpośredniej sprzedaży. Po drugie, zła komunikacja ze społecznością internetową eliminuje ją z tego dynamicznego rynku. Po trzecie, pomaga obecnej w Internecie konkurencji, która dzięki temu codziennie zyskuje przewagę na rynku.

3. Źródło problemu:

Internet jest siecią, której podstawą jest łatwo dostępna informacja. Ogromne znaczenie ma sposób, w jaki dostarczane są treści. Zasadniczym błędem jest przenoszenie sposobu przekazywania informacji z mediów takich, jak czasopisma lub broszury reklamowe i informacyjne. Internet wymaga specyficznej prezentacji, innej, niż ta, którą posługujemy się w rzeczywistym świecie.

4. Rozwiązanie:

Ciągle wzrasta liczba osób, dla których Internet staje się podstawowym i wiarygodnym źródłem wiedzy i bieżących informacji. Aby osiągnąć sukces w sprzedaży on-line (i prawdziwe zyski) trzeba dziś dostarczyć tej grupie wyróżniający się produkt, opatrzony fascynującą historią. Nie wystarczy posiadać taki produkt, trzeba jeszcze dotrzeć do odbiorcy z łatwą w odbiorze i skupioną na korzyściach dla klienta prezentacją.

5. Co należy zrobić:

Zbudować lub przebudować firmowy serwis tak, aby był przede wszystkim użytecznym źródłem informacji dla docelowej grupy internatów. Strona musi przyciągać uwagę i wyróżniać się na tle konkurencji. Warstwa tekstowa witryny powinna dostarczać ważne dla czytelnika treści, w przejrzysty i dostosowany do specyfiki Internetu sposób. Niezbędne jest podporządkowanie serwisu wyraźnemu i łatwemu do zrealizowania działaniu, jakiego oczekujemy od odwiedzającego.

6. Dlaczego ja:

John W. Blake twierdzi: Reklamy pisze zbyt wielu dziwaków, a za mało handlowców. Od ponad 10 lat zajmuję się sprzedażą bezpośrednią produktów i usług z różnych branż. Dzięki nabytemu doświadczeniu, wykorzystaniu najnowszych technik sprzedaży i koncentracji na kliencie pomagam firmom w zwiększeniu sprzedaży przez Internet. Sednem mojego rozwiązania jest sposób komunikacji firmy z klientem. Polega on na autentycznej koncentracji na pragnieniach klienta i umiejętnej prezentacji korzyści, jakie oferuje mu firma. W wyniku tego, bez jakichkolwiek zmian asortymentu, firmy są w stanie zwiększyć sprzedaż w Internecie nawet dziesięciokrotnie.

W ten sposób powstał skupiony na kliencie komunikat, który odpowiada na pragnienia i potrzeby grupy docelowej. Takie przesłanie jest w stanie zdobyć uwagę internauty i przekonać go, że na naszych stronach znajdzie to, czego szuka.

Poprzedni artykułWygrać przetarg
Następny artykułFAQWAY jako skuteczna forma perswazji w Internecie
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
  • Marketing konwersacyjny
    Jak zwiększać konwersje content marketingiem? Zacznij rozwijać marketing konwersacyjny 4 maja 2022

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT