Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 26 marca 2008
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 3 Comments
  • Copywriting, Krótkie porady

Skuteczny copywriting: różnice i podobieństwa

Dziś jeden z ciekawszych sposobów zdobycie zainteresowania czytelnika za pomocą słów, czyli copywritingu. Dwie krótkie porady do zastosowania od zaraz.

Mam taki mały notatnik, w którym zapisuję sobie sprawdzone przez siebie i innych sposoby na zwiększenie skuteczności tekstów ofert i reklam. W serii 'krótkie porady’ będę prezentował porady, pomocne w pisaniu tekstu, który zdobędzie nowych klientów.

Jeżeli chcesz zdobyć klienta, tekst, którym chcesz go przekonać do zakupu, dostosuj do jego sposobu postrzegania świata. Jak to wygląda w praktyce? Jak najczęściej odwołuj się do tego, co jest mu znane.

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

1. Pisz o podobieństwach

Jeżeli opisujesz produkt lub usługę, porównuj je do tego, co klient zna. Używaj sformułowań: „To jest podobne do…”, „To tak, jak z …”, „Nasz produkt działa tak, jak…”.

2. Pisz o różnicach

Nie zawsze znajdziemy produkt o podobnym wyglądzie lub działaniu. Co więcej, na dużą część klienteli, silniej działają różnice niż podobieństwa. Cechy i korzyści produktu opisujemy w tym przypadku na podobnej zasadzie, jak w punkcie pierwszym: „To jest zupełnie inne niż…”, „Ten produkt działa inaczej niż…”, „Produkt różni się od ….”.

Odwoływanie się do elementów świata, znanych czytelnikowi wywoła u niego żywe obrazy i emocje. Ale na tym nie koniec. Na tych obrazach i emocjach budujemy wartość produktu. Jak?

„Ten produkt działa podobnie jak …., pozbawiony jest jednak wad …. – daje o wiele więcej: [wyliczamy].” „Ten problem, zazwyczaj rozwiązywany jest za pomocą …., jednakże to nie wystarcza. Trzeba jeszcze zapewnić….”.

Poprzez odwołanie się do świata czytelnika, budujesz z nim więź. Tworzysz fundament, na którym dopiero opierasz swoją ofertę. Elementy, do których się odwołujesz, stają się trampoliną, która wybija twój produkt, wysoko ponad przeciętną.

Prev PostIle śmieci produkuje Copywriter?
Next PostPierwsze miejsce to nie wszystko
About Darek Puzyrkiewicz

Uczę tworzyć teksty, po których klient sam chce kupić to, co opisujesz. Dołącz do nas i zobacz jak i Ty możesz pisać, by sprzedawać więcej swoimi słowami

Website: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Related Posts
  • jak klient podejmuje decyzję o zakupie
    Co decyduje o tym, że klient kupuje? Psychologia momentów zakupu 24 października 2025
  • Jak content marketing konwersacyjny zwiększa konwersje
    Jak content marketing konwersacyjny zwiększa konwersje (Metoda 3K w praktyce) 21 października 2025
3 komentarze
  1. Reply
    mirgag (CoM-TexT) 26 marca 2008

    Darku.

    To bardzo mądre, co napisałeś.

  2. Reply
    Dora 5 kwietnia 2008

    Hm……..tekścik krótki, ale konkretny. Czytam już kila razy, by w mózgownicy zakarbować i praktyce wykorzystać. Dzięki. Czekam na kolejne.

  3. Reply
    Katarzyna 21 lipca 2008

    Darku to jak juz wyzej napisano madry pomocny arownoczesnie zwiezly tekst bardzo dziekuje z rowniez czekam na nowe .

Leave a Comment Cancel Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

 

  • Psychostrategia
  • Oczywisty zakup
  • Psychowriting
  • Social Matrix
  • Alchemia przewagi

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00