Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 26 marca 2008
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 3 Comments
  • Copywriting, Krótkie porady

Skuteczny copywriting: różnice i podobieństwa

Dziś jeden z ciekawszych sposobów zdobycie zainteresowania czytelnika za pomocą słów, czyli copywritingu. Dwie krótkie porady do zastosowania od zaraz.

Mam taki mały notatnik, w którym zapisuję sobie sprawdzone przez siebie i innych sposoby na zwiększenie skuteczności tekstów ofert i reklam. W serii 'krótkie porady’ będę prezentował porady, pomocne w pisaniu tekstu, który zdobędzie nowych klientów.

Jeżeli chcesz zdobyć klienta, tekst, którym chcesz go przekonać do zakupu, dostosuj do jego sposobu postrzegania świata. Jak to wygląda w praktyce? Jak najczęściej odwołuj się do tego, co jest mu znane.

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

1. Pisz o podobieństwach

Jeżeli opisujesz produkt lub usługę, porównuj je do tego, co klient zna. Używaj sformułowań: „To jest podobne do…”, „To tak, jak z …”, „Nasz produkt działa tak, jak…”.

2. Pisz o różnicach

Nie zawsze znajdziemy produkt o podobnym wyglądzie lub działaniu. Co więcej, na dużą część klienteli, silniej działają różnice niż podobieństwa. Cechy i korzyści produktu opisujemy w tym przypadku na podobnej zasadzie, jak w punkcie pierwszym: „To jest zupełnie inne niż…”, „Ten produkt działa inaczej niż…”, „Produkt różni się od ….”.

Odwoływanie się do elementów świata, znanych czytelnikowi wywoła u niego żywe obrazy i emocje. Ale na tym nie koniec. Na tych obrazach i emocjach budujemy wartość produktu. Jak?

„Ten produkt działa podobnie jak …., pozbawiony jest jednak wad …. – daje o wiele więcej: [wyliczamy].” „Ten problem, zazwyczaj rozwiązywany jest za pomocą …., jednakże to nie wystarcza. Trzeba jeszcze zapewnić….”.

Poprzez odwołanie się do świata czytelnika, budujesz z nim więź. Tworzysz fundament, na którym dopiero opierasz swoją ofertę. Elementy, do których się odwołujesz, stają się trampoliną, która wybija twój produkt, wysoko ponad przeciętną.

Prev PostIle śmieci produkuje Copywriter?
Next PostPierwsze miejsce to nie wszystko
About Darek Puzyrkiewicz

Napisałem dla Ciebie 5 e-maili. Wszystko, czego potrzebujesz, by szybko napisać każdy tekst sprzedażowy. Jedna z czytelniczek napisała o tym: "dziękuję za najbardziej konkretną rzecz napisaną o pisaniu, jaką przeczytałam (chyba) w całym życiu". Zobacz, to może być idealna instrukcja dla Ciebie:

Website: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Related Posts
  • Sztuczna inteligencja i teksty
    AI czy “AJ?” Warto iść za nowym trendem i zlecać pisanie sztucznej inteligencji? 22 marca 2024
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
3 komentarze
  1. Reply
    mirgag (CoM-TexT) 26 marca 2008

    Darku.

    To bardzo mądre, co napisałeś.

  2. Reply
    Dora 5 kwietnia 2008

    Hm……..tekścik krótki, ale konkretny. Czytam już kila razy, by w mózgownicy zakarbować i praktyce wykorzystać. Dzięki. Czekam na kolejne.

  3. Reply
    Katarzyna 21 lipca 2008

    Darku to jak juz wyzej napisano madry pomocny arownoczesnie zwiezly tekst bardzo dziekuje z rowniez czekam na nowe .

Leave a Comment Cancel Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychostrategia
  • Psychoidea
  • Psychoresearch
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Short Message Selling
  • Content Creator

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00