Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 25 listopada 2009
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 15 Komentarze
  • Rozwój

Co mogę dzisiaj dla Ciebie zrobić?

Co mogę dzisiaj dla Ciebie zrobić, by pomóc Ci pisać lepsze teksty e-maili, ofert i reklam?

Przypuszczam, że w tej chwili zastanawiasz się nad ważnym pytaniem.

Dlaczego on w ogóle miałby coś dla mnie zrobić?

To dobre i szczere pytanie. Dlaczego za darmo miałbym dać Ci coś, za co inni kazaliby płacić? I już Ci na nie odpowiadam.

Nietrudno zauważyć, że w Internecie pełno jest stron z najróżniejszymi poradami, zwłaszcza na temat marketingu internetowego i pisania skutecznych (perswazyjnych) tekstów. Wiem to, bo sam w ten sposób zaczynałem swoją przygodę z copywritingiem. I wiem też, że w większości zawierają one mało odkrywcze treści, które niewiele mogą pomóc.

A ja chciałbym, by moja strona była najlepszym źródłem informacji na temat copywritingu w polskiej części Internetu.

Jak widzisz, moja chęć pomocy wynika z egoistycznych pobudek. Ale dzięki temu każdy czytelnik mojego bloga (hm… to chyba dotyczy i Ciebie?) na tym skorzysta, bo zamiast śmieci dostanie wartościową treść.

Jeśli napiszesz (w komentarzu do tego posta) czego chcesz się pilnie dowiedzieć, co bardzo by Ci pomogło w Twoim biznesie, to zrobię wszystko, by to Ci zapewnić.

To co, napiszesz teraz o czym chcesz w najbliższym czasie czytać?

Tagi:
Pytanie Do Czytelników
Poprzedni artykułLepszy copywriter dzięki świńskiej grypie – ciąg dalszy
Następny artykułJak stworzyć tekst na Landing Page?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Siła marketingu
    Gra o tron – w umyśle klienta (siła autentyczności) 9 marca 2017
  • 13 zasad Puzyrkiewicza 20 grudnia 2016
komentarzy 15
  1. Reply
    lewin 25 listopada 2009

    Chcialbym sie dowiedziec jak stworzyc tekst dla landing page (przedstawianie w tabeli korzysci jakie niesie z soba zakup produktow)

  2. Reply
    MWL 26 listopada 2009

    A ja nie o treści napiszę. Chciałbym Cię prosić o to byś powiększył czcionkę właściwych artykułów, jest ja naprawdę ciężko przeczytać. Wystarczy mała edycja pliku style.css, a wydaje mi się że więcej osób zainteresuje się tym, już teraz świetnym blogiem.

  3. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 26 listopada 2009

    @lewin: dzięki za sugestię, artykulik się robi 🙂

    @mwl: nie ma sprawy 🙂 To tekst jest tu najważniejszy.

  4. Reply
    aneta 2 grudnia 2009

    Co się bardziej podoba Klientom, którzy dostają oferty mailowe czy też czytają je na stronach WWW – oferowanie zniżek kwotowych czy procentowych? Czy pokazywanie korzyści czy jednak pokazywanie, jak wiele pln oszczędzą?:)

    • Darek Puzyrkiewicz 2 grudnia 2009

      Dziękuję Aneto za tę fajną propozycję. Z radością dopisuję do listy najbliższych artykułów 🙂

  5. Reply
    andy 4 grudnia 2009

    Mam jedno pytanie. Przepraszam za jego trywializm, ale stawiam pierwsze kroki w tej pasjonującej sztuce 🙂
    Branża usługi, odbiorcy firmy. Żeby uniknąć szablonowych zdań typu : „Szanowni Państwo” ,czy mogę zwracać się do mojego targetu ,że tak to określę w drugiej osobie liczby poj/mnogiej. Czyli w prost.

    pozdrawiam

    • Darek Puzyrkiewicz 5 grudnia 2009

      Pytanie wcale nie jest trywialne.

      Nie ma na nie jednak jednej, uniwersalnej odpowiedzi, ponieważ zależy to od relacji z Twoją grupą docelową. Najlepiej jeśli będziesz zwracać się do nich w ten sam sposób, jak robisz to w bezpośrednich kontaktach twarzą w twarz.

      Wiem, że w Internecie pozwalamy sobie na nieco więcej, najczęściej zwracając się do siebie per „Ty”. Nie wszyscy jednak dobrze to odbierają, szczególnie, jeśli są to klienci, którzy przyzwyczaili się do zwrotów 'Pan/Pani”.

      I to wydaje mi się najbezpieczniejszym zwrotem. Na pewno unikaj tytułu „Szanowni Państwo”, bo żadne „Państwo” tego nie czyta, tylko jeden, konkretny człowiek. Pluralis Majestatis nie sprawdza się dobrze w kontaktach za pomocą Internetu.

      Kiedy w miarę bezpiecznie jest odważyć się na przejście na „Ty”? Gdy utrzymujesz stały, mailowy kontakt z klientami. Wtedy znają Cię już nieco i nie powinno ich razić, gdy użyjesz bezpośredniego zwrotu.

  6. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 11 grudnia 2009

    @aneta, opublikowałem odpowiedź na Twoje pytanie 🙂 Znajdziesz ją tutaj: https://dynanet.pl/copywriting/2009/copywriting/co-sie-bardziej-podoba-klientom/

  7. Reply
    Justyna 2 lutego 2010

    Witam, jestem w trakcie zakladania wlasnej firmy zajmujacej sie pomoca w walce z uzaleznieniem. wlasnie skonczylam czytac Pański poradnim o skutecznej ofercie. Nie powiem- bardzo mi pomógł i pobudził wyobraźnie na niektóre aspekty,jednak w dalszym ciągu mam problemy ze sprecyzowaniem ogólnej treści oferty. Nie wiem jak mogłabym zwracać się do swoich odbiorców- którymi są zazwyczaj osoby z najbliższego otoczenia uzależnionego, a nie sam uzależniony. To one szukają pomocy dla niego. Czy ma Pan jakiś pomysł?

  8. Reply
    Justyna 2 lutego 2010

    chciałabym sie dowiedzieć jak stworzyć ofertę firmy z branży- leczenie uzależnień. Moja firma jest pierwszą taką firmą w Polsce, skupiającą oferty różnych placówek. My jesteśmy pośrednikiem pomiędzy klientem a ośrodkiem.

  9. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 3 lutego 2010

    Właśnie przeglądam Twoją stronę i ofertę, która się na niej znajduje.

    Pierwsza rzecz, to brak wyraźnego określenia w nagłówku do kogo ta oferta jest skierowana. Dalej, proponuję zamienić liczbę mnogą („czujecie się”) na pojedynczą („czujesz się”).

    Brakuje mi czegoś, co będzie wyróżniało ten 10 osobowy zespół. Czegoś, co da nadzieję i udowodni, że terapia z wami jest skuteczna. „Na przestrzeni lat pracy udało nam się także wyłonić najskuteczniejsze metody zwalczania chorób jakimi są uzależnienia. Staramy się odchodzić od tradycyjnych, powszechnie dostępnych sposobób leczenia.” Ale co to jest, jakieś konkrety, a nie puste słowa. Myślę, że osobie uzależnionej tego właśnie potrzeba.

    I tak właściwie wciąż jest dalej. Brak konkretów, co to jest, jak to działa, jakie przynosi efekty i dlaczego jest takie skuteczne.

    Brakuje więc dwóch podstawowych rzeczy.
    1. Konkretnego określenia do kogo ta oferta jest skierowana (a więc i w czym możecie pomóc)
    2. Konkretów co do pomocy w wyjściu z uzależnienia. (Co to jest, jak to działa, jakie efekty przynosi i dlaczego jest takie skuteczne.

    Czy to jest odpowiedź na Twoje pytanie?

  10. Reply
    Yevgeniy 15 lutego 2010

    Witam,
    Zakładam sklep internetowy, chciałbym sprzedawać naklejki z cytatami z różnych źródeł. Problem polega na tym, że nie wiem co mógłbym napisać w tekście sprzedażowym, ba nie jestem nawet przekonany ze taki tekst jest potrzebny. Jak mogę przemówić do potencjalnego klienta? Jakie korzyści będzie miał z tego tutułu oprócz względów estetycznych. Wiele czytałem na temat tekstów sprzedażowych, zauważyłem, że stosunkowo łatwo jest napisać tekst sprzedażowy do np książek, ponieważ łatwo jest przekonać czytelnika, że ta książka jest mu rzeczywiście potrzebna. Ale jak przekonać, że takie naklejki są potrzebne? A może nie są potrzebne i to się po prostu nie sprzeda i właśnie dlatego nie da się (tzn ja póki co nie mogę, nie mam pomysłu) napisać skutecznego tekstu? To samo zresztą dotyczy reklamy mailingowej, nie da się nawet newslettera ustawić, no bo jak przekonać ludzi żeby mi mail podali? Ciężko. Oczywiście rada będzie polegać na sprecyzowaniu grupy do której są skierowane naklejki, OK mogę powiedzieć, że będą to ludzie w wieku od 18 do 40 lat (głównie) np lubiący cięty żart lub kochają Rock n roll ( tutaj chodzi o same cytaty/sentencje, ponieważ to one są wymiarem tego kto je zamówi i mogą być kierowane do różnych warst społecznych i przedziałów wiekowych).
    Macie jakieś pomysły?

  11. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 15 lutego 2010

    W Twoim przypadku nie ma sensu pisać tekstów sprzedażowych – ewentualnie informacje na temat właściwości naklejek, czyli do czego można je przyklejać, jak długo/dobrze się trzymają, jak bardzo są trwałe itp.

    Myślę, że zwracając się do wybranej przez Ciebie grupy można pokusić się o niebanalne opisy poszczególnych naklejek. Możesz w żartobliwym tonie napisać kto i dlaczego powinien daną naklejkę wykorzystać (oczywiście w niecnym celu). Nie wiem co to za cytaty, więc nie jestem w stanie podać Ci przykładu, ale myślę, że wiesz o co chodzi.

    Pokaż, że z tych naklejek korzystają „tacy a tacy” kolesie i jeśli chcesz być taki jak oni, to musisz mieć tę naklejkę, bo ona wyraża to, kim jesteś.

    Baw się z klientami, żartuj, zorganizuj konkurs na najbardziej odjechane miejsce umieszczenia naklejki, pokazuj nietypowe zastosowania i pomysły z nimi związanie.

    Jak widzisz, mało w tym tradycyjnej sprzedaży 🙂 Ale ta grupa tak to kupi.

  12. Reply
    Artur 15 lipca 2010

    Panie Dariuszu, 
    Zastanawiam się nad gradacją informacji ofertowej, co w pierwszej kolejności, co później. Pomyślałem, że poddam to Pana ocenie. Pytanie dotyczy lading pages, klient szuka powiedzmy "niszczarek dokumentów". Mamy kilka możliwości: 1) wybór produktów wg cech 2) listę wszystkich produktów 3) opisu oferty + lista produktów. 

    • Darek Puzyrkiewicz 15 lipca 2010

      Nie jestem w stanie dać prawidłowej odpowiedzi, ponieważ… nie jestem klientem 🙂

      Oznacza to, że warto przetestować różne podejścia. Proponuję dać klientowi jak najwięcej możliwości. Moim zdaniem najlepiej będzie wyeksponować urządzenia według cech. Dlaczego? Jeśli bowiem ktoś wpisuje w wyszukiwarkę frazę „niszczarki dokumentów” to nie szuka konkretnego modelu, lecz chce się zorientować w temacie. I ta strona powinna mu w tym pomóc. Proponuję jednak dać więcej informacji niż tylko opisy kategorii urządzeń, niech znajdą się tam informacje ważne z punktu widzenia klienta, który nie wie prawdopodobnie na co zwrócić uwagę i co jest ważne.

      Najlepiej więc, gdyby to była w dużej mierze strona informacyjna, niech klient od razu poczuje, że ktoś chce mu pomóc, doradzić i że ten ktoś zna się na rzeczy. A wtedy istnieje większe prawdopodobieństwo, że na zakup zdecuduje się u tego „ktosia”.

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT