Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 24 lutego 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 3 Comments
  • Newsletter

Bogactwo

Mam chyba za długi język.

Pewnego razu, podczas nagrywania szkolenia wypaliłem:

“KAŻDY produkt możemy sprowadzić do jednej z 4 kategorii. Dzięki temu,  zawsze mówmy o czymś bardzo istotnym i cennym dla klienta.”

I wtedy padło podchwytliwe pytanie: “A na przykład telefon komórkowy dla seniorów z takimi dużymi klawiszami, do jakiej kategorii będzie należał?”

Odpowiedź: Ludzie – relacje i związki. (ZDZIWIENIE)

Trudno mi dokładnie zacytować swoją spontaniczną odpowiedź, która zamknęła temat, ale chociaż spróbuję:

“Taki telefon ułatwia łączenie. Dzięki tym dużym klawiszom nic Panu nie przeszkodzi w dzwonieniu do bliskich.

W przeciwieństwie do wszystkich nowoczesnych telefonów, w których klawisze i literki są zbyt małe dla wielu osób, gdzie nawet ktoś z dobrym wzrokiem i w pełni sprawnymi rękoma ma nieraz problem by w nie trafić, ten telefon ułatwia dzwonienie.

Szczególnie gdy będzie trzeba szybko zadzwonić, a w sytuacji, gdy nawet ręce drżą (na przykład z emocji), zawsze szybko połączy się Pan z bliskimi. Zawsze, łatwo i nic się Panu nie pomyli.”

Tak to mniej więcej szło. Nie chodzi o technologię. Zawsze chodzi o klientów. Ludzi, ich życie, zdrowie, biznes, relacje, akceptację, podziw, przynależność do różnych grup, powodzenie.

Wiesz, o co naprawdę im chodzi?

Zawsze chodzi o “coś więcej”. ZAWSZE CHODZI O COŚ WIĘCEJ. Coś więcej, niż to, co oferujesz. I teraz pytanie do Ciebie – jakie są Twoje obietnice w tekście?

Jeżeli skupiasz się tylko na tym, co sprzedajesz – owszem, pewna grupa to kupi, ale… to zawsze za mało. Zwykłe, techniczne obietnice nie wzbudzają emocji.

Weźmy sobie taki bardzo prosty przykład: PIENIĄDZE

Załóżmy, że obiecujesz klientom pieniądze. Że to, co oferujesz, pomoże im zrobić więcej pieniędzy. I operujesz konkretnymi kwotami. Na przykład – “Zarobisz 100 000 w miesiąc”. Jak wiesz, jestem zwolennikiem konkretów. Ale czy taka konkretna obietnica jest OK w tym przypadku?

PODPOWIEM Ci: pojawi się problem z wiarą w tę obietnicę. To jest jedno ważne ograniczenie metody “na konkrety”.

Dla wielu osób ta suma jest imponująca. Tak, zrobi wrażenie, ale niedostępnej. Z kolei jeśli dasz niższą, dla pewnej grupy to będzie za mało. I jak z tego wybrnąć?

DAJ WIĘCEJ. Jeszcze więcej? 1 000 000, 100 000 000, 1 000 000 000 000 000 000 000?

To się robi zbyt abstrakcyjne. A my potrzebujemy emocji. Szukamy jednego słowa, które poruszyłoby wyobraźnię i pobudziło pragnienie. A powiem Ci, że liczby to zimna matematyka, abstrakcja, która nie budzi emocji. A nawet raczej je chłodzi.

No więc, w jakim słowie możemy zamknąć marzenie o dużych pieniądzach? Blisko, blisko, blisko…

Bogactwo

Czujesz to? BOGACTWO. Jeśli teraz nikt Cię nie słyszy, powiedź to sobie na głos. BOGACTWO. Zwykłe słowo? Każdy ma inne wyobrażenie na temat bogactwa. Żadna suma nie ogranicza bogactwa. To marzenie osoby, która chce mieć więcej pieniędzy. Marzenie o bogactwie.

Słowo klucz, które otwiera umysł. Twoi klienci mają swoje marzenia. Daj im coś więcej, niż tylko techniczne obietnice. Pomyśl, coś sprzedajesz, co to daje klientowi? Co jest KROK DALEJ? Poza liczbami, konkretami? Jakim słowem możesz uchwycić te marzenia? I na tym skup się w swoim tekście.

Zobacz, BOGACTWO jest w słowach, które kierujesz do klientów. Już wiesz, jak to zrobić?

Darek Puzyrkiewicz zaprasza:

Ciekawe? Chcesz więcej...

...klientów i rosnącą sprzedaż? Dołącz do czytelników codziennego newslettera:

Prev PostCzy internetowe szkolenia z copywritingu mają wpływ na zwiększenie sprzedaży?
Next PostLiderMarketing – copywriter to nie owca
About Darek Puzyrkiewicz

Napisałem dla Ciebie 5 e-maili. Wszystko, czego potrzebujesz, by szybko napisać każdy tekst sprzedażowy. Jedna z czytelniczek napisała o tym: "dziękuję za najbardziej konkretną rzecz napisaną o pisaniu, jaką przeczytałam (chyba) w całym życiu". Zobacz, to może być idealna instrukcja dla Ciebie:

Website: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Related Posts
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018
3 komentarze
  1. Reply
    Kamil Naja 24 lutego 2015

    Darku, a w przypadku nowych smartfonów nie chodzi tylko o technologię? Ludzie niby zachwycają się „designem” nowych produktów, ale gdyby się dobrze przyjrzeć, to wszystkie są takie same. Wielu ludzi kupuje smartfony dlatego, że lepiej radzą sobie one w benchmarkach, a korzyści – zarówno prestiżowych, jak i szybszego działania, raczej z tego nie ma. No bo jaki to prestiż, jak wszystkie modele wyglądają podobnie i nie sposób się wyróżnić.

    • Darek Puzyrkiewicz 24 lutego 2015

      Tu chodziło o te „nietechnologiczne”, to miała być pułapka na mnie 🙂

      A co do nowych – to chodzi o akceptację i wizerunek, to przecież proste 🙂 „Mam większego! Nowszego! Szybszego! AMAJZINGA. Mam, więc jestem…”

  2. Reply
    ewafa2 24 lutego 2015

    Dzięki za odświeżenie oczywistych oczywistości zawsze aktuanych 🙂 .
    Pozdrawiam
    Ewa

Leave a Comment Cancel Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychostrategia
  • Psychoidea
  • Psychoresearch
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Short Message Selling
  • Content Creator

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00