Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 27 lutego 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 0 Comments
  • Newsletter

Incepcja sprzedażowa w copywritingu

Pewnego dnia, rano, straciłem 45 minut przez błąd, który może pomóc Ci szybko przekonać klienta do zakupu.

Do nowego biura dostałem 2 zestawy kluczy. Jeden kompletny, z 4 kluczami do 2 drzwi, w drugim brakuje jednego klucza – choć na sztuki się zgadza, są cztery, ale jeden nie wiadomo do czego. Właściwy komplet ma na jednym z kluczy pomarańczową naklejkę, z napisem “Wewnętrzne Góra”.

Poprzedniego dnia, po powrocie z roboty wrzuciłem oba do takiej mojej szufladki. Rano szybko złapałem klucze z pomarańczową naklejką i pojechałem do biura. Ale gdy wziąłem klucze do ręki, zrozumiałem swój błąd.

Druga para też miała pomarańczową naklejkę, ale z napisem “Zewnętrzne Dół”. Musiałem wracać się do domu po właściwe klucze. Moje założenie było takie: pomarańczowa naklejka = właściwe klucze.

To jedna z tak zwanych heurystyk, które pomagają nam podejmować szybkie decyzje. Jeden właściwy znak potwierdza nasz wybór. Nazywają to Błędem Konfirmacji.

Co masz na czole?

Teraz się zastanów, jaką naklejkę Ty możesz przykleić na swój produkt, by upewnić klienta, że dokonuje właściwego wyboru? Tak, to są etykiety, jakimi posługują się klienci. Hej, mówimy o nazwach!

Jak się przedstawiasz na stronie? Firma czyszcząca, czy Profesjonalni Technicy Czyszczenia Dywanów? Sklep komputerowy, czy Komputerowe Centrum dla Graczy? Wizażystka, czy Specjalistka Kreowania Profesjonalnego Wizerunku Biznesowego?

Jaką etykietkę sobie przyznasz, tak będą Cię postrzegali klienci. To Twój wybór. Twoje słowa. Ty decydujesz. Do tego dochodzi jeszcze Dwusekundowe Okno Perswazyjne, gdy masz dosłownie chwilę, by wstrzyknąć w umysł klienta prostą ideę, decydującą o zakupie.

Strzeż się tego!

Najgorsze jest to, że większość  firm nieświadomie wstrzykuje klientom taki komunikat:

“Jesteśmy przeciętną firmą, niczym się nie wyróżniamy, nie spodziewaj się tu niczego nowego.”

A potem próbują przekonać, że są jedyni, wyjątkowi, najlepsi i tak dalej. Ale klient ma już w głowie etykietkę “Przeciętni” i z tym nie da się walczyć! BO ON JUŻ WIE! I wszystko rozgrywa się w ciągu dwóch sekund! Pozamiatane.

Popatrz teraz na swoją stronę internetową – co klienci widzą w ciągu dwóch sekund? Co im to mówi o Tobie, Firmie i produktach? A co chcesz, by pomyśleli? Więc to właśnie musisz im pokazać w tym okienku perswazyjnym.

PS To tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Prev PostShow, don’t tell czy Show and tell?
Next PostMarketingowy Rachunek Sumienia
About Darek Puzyrkiewicz

Napisałem dla Ciebie 5 e-maili. Wszystko, czego potrzebujesz, by szybko napisać każdy tekst sprzedażowy. Jedna z czytelniczek napisała o tym: "dziękuję za najbardziej konkretną rzecz napisaną o pisaniu, jaką przeczytałam (chyba) w całym życiu". Zobacz, to może być idealna instrukcja dla Ciebie:

Website: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Related Posts
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018

Leave a Comment Cancel Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychostrategia
  • Psychoidea
  • Psychoresearch
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Short Message Selling
  • Content Creator

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00