Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 12 marca 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Newsletter

Pan tu nie stał

Pułapki e-mailmarketingu

“Tego znaku tu nie było!” Ta historia powtarza się, odkąd istnieją samochody, policja i znaki. A potem mandat. Ale marketerzy płacą znacznie wyższą cenę, niż te kilkaset złotych i parę punktów karnych. Możesz tego uniknąć! 

Gdy znasz drogę na pamięć, przestajesz zwracać uwagę na taki drobiazg, jak znaki, prawda? I gdy nagle pojawi się jakieś głupie ograniczenie, albo nie daj boże zakaz, to najczęściej go nie zauważasz.

A dlaczego nie zauważasz? Bo już nie patrzysz na znaki. Nie patrzysz, nie zwracasz na nie uwagi, bo są Ci niepotrzebne. Ty przecież wszystko wiesz! Aż błyśnie niebieskie światło lub mignie przed oczami policyjny lizak. I wyrwie Cię z błogiego transu.

Podobną rzecz musimy zrobić, jeśli chcemy, by nasze e-maile były czytane.

Jeśli coś nie jest zauważone – jest niewidzialne. CHCESZ by Twoje e-maile były niewidzialne? To tak, jakby ich w ogóle nie było! Piszesz, piszesz, piszesz, wysyłasz, a tu nic… Cały wysiłek na darmo. I jeszcze frustracja, bo sprzedaż “nie idzie”.

Po pierwsze uwaga

1. Żeby e-mail sprzedawał – odbiorca musi kliknąć w link.

2. Żeby odbiorca kliknął w link – musi przeczytać e-mail (nie cały!)

3. Żeby przeczytał e-mail – musi go otworzyć.

4. Żeby otworzył e-mail – musi zainteresować się nim.

5. ALE ŻEBY ZAINTERESOWAŁ SIĘ NIM – MUSI NA NIEGO ZWRÓCIĆ UWAGĘ.

(A klienci ciągle się dziwią… “Panie Darku, czemu tak drogo za napisanie <<prostego e-maila>>?”)

Zdobywanie uwagi „na skróty”

Jest wiele metod zdobywania uwagi.  Jest pewna technika, która sprawia, że dostrzeżenie Twojego e-maila nie wymaga Policji. Taki e-mail sam błyska niebieskim światłem. Bardzo ciężko go przegapić.

A właściwie na czym polega problem?

Ja to określam, jako deficyt uwagi. Tyle się wokół nas dzieje w każdej sekundzie, że nasz e-mail musi walczyć o swoje miejsce w okienku uwagi klienta. To jakby długa kolejka ludzi, rzeczy i bodźców, która ustawia się do umysłu klienta.

Gdy potulnie zajmiesz miejsce w szeregu, postoisz, poczekasz i może uda Ci się coś wygrać. Może, bo czasem stoisz na darmo. Ale mam lepszy sposób. Swoje szanse przebicia się do odbiorcy znacznie zwiększysz, gdy się do tej kolejki bezczelnie wepchasz.

Tylko widzisz, jeśli zrobisz to zbyt nachalnie możesz się dorobić statusu „Tych klientów nie obsługujemy!” Trzeba to zrobić „z głową”.

Sposobem na wepchanie się w kolejkę percepcyjną klienta, jest pewien specyficzny typ tematów e-maili. Podam Ci dwa przykłady tematów e-maili, które u mnie zdobyły większą niż inne otwieralność.

Przykład 1

“Niepokojące informacje na temat Facebooka”

Ten e-mail został otwarty przez 40,3% moich subskrybentów. Było ich więcej, ale część osób czyta wiadomości w formie czystego tekstu, a tam nie da się zliczyć Open Rate.

Zobacz, Facebook jest na Topie. Większość osób ma tam konto. Codziennie tam zaglądają. JEST ZAINTERESOWANIE. Jak widzisz poszedłem na łatwiznę. Facebook ma problemy z prywatnością, użytkownicy mają problemy z kontami. Więc każda “niepokojąca” informacja przyciągnie uwagę, prawda?

Przykład 2

“Sorry, taki mamy wynik (47,5% konwersji)”

Ten e-mail otworzyło tylko 37,9% subskrybentów. Temat ten jest przykładem podłączenia się do zainteresowania aktualnym powiedzeniem, pani minister Bieńkowskiej, które odbiło się szerokim echem po całej polskiej części Sieci.

Widzisz, jakie to łatwe! Bierzesz aktualnie modne powiedzonko i dopasowujesz je do swojego produktu. Wszyscy o tym mówią, więc będą ciekawi, co nowego pojawiło się w tym temacie.

Twoja kolej(ka)

Zobacz, pisanie e-maili, to prosta sprawa. I niezła zabawa! Ale tylko wtedy, gdy wiesz, w jakim kierunku się poruszać. Gdy masz pewność, że działają i znasz pewne techniki. Jeśli chcesz szybko zwiększyć skuteczność e-maili, to treściwe nagranie szkolenia E-mail Shift od razu Ci w tym pomoże. O ile łatwiej piszę się wiadomości, gdy pod ręką masz duży wybór gotowych technik?

PS To lekko uaktualniony tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułZaproszenie na seans
Następny artykułDylemat ameby
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo