W piątek rozmawiałem o copywritingu i marketingu internetowym z Krzysztofem Krawczykiem, specjalistą od zagadnień prawnych, związanych z danymi osobowymi.

Co zdradził mi ten specjalista od ochrony danych osobowych?

Nie wiem, czy wiesz, ale od 21 stycznia obowiązują nowe przepisy dotyczące przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Z jednej strony upraszczają sposób komunikacji z potencjalnymi klientami lub partnerami biznesowymi, a z drugiej, no właśnie, będzie spore zamieszanie.

Nowe możliwości dla copywritera

Dla copywritera oraz dla osób zajmujących się pisaniem i wysyłaniem ofert to znacząca zmiana. Od teraz bowiem legalnie można wysyłać wiadomości na “bezosobowe”  firmowe adresy e-mail, typu biuro@nazwa_firmy.pl lub kontakt@inna_firma.pl. Zabronione jest natomiast wysyłanie ofert na adresy typu janek@super-dyna-firma.pl.

Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. A poza tym być może w krótkim czasie wszystkie firmy przestawią się na imienne adresy, by radzić sobie z nowym zalewem legalnego spamu. I trzeba będzie kombinować, jak legalnie wysłać ofertę na imienną skrzynkę firmową.

Uwolnij się z kajdan prawa

Okazuje się, że bardzo łatwo można tu popełnić błąd. A właściwie dwa błędy. Pierwszy związany jest z łamaniem prawa i agresywnym wysyłaniem ofert handlowych. Ale drugi może bardziej zaszkodzić. Chodzi o to, że z obaw przed złamaniem prawa przestaniesz wysyłać oferty albo całkowicie pozbawisz je skuteczności.

Już teraz wiele firm popełnia tragiczny w skutkach błąd, zaczynając wiadomość od słynnych słów “Zgodnie z ustawą z dnia…”.

A można znacznie prościej, bardziej po ludzku i całkiem legalnie.

Pomożemy CI!

Dlatego po naradzie z Krzysztofem postanowiliśmy za jednym zamachem rozwiązać oba problemy. On opowie jak “robić” marketing internetowy zgodnie z prawem, a ja pokażę jak to zrealizować w praktyce  – agresywnie i skutecznie w ramach ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Ale mamy pewien problem…

Ale Najpierw Ty pomóż nam

Mamy mnóstwo praktycznych porad. Ale ciągle zastanawiamy się, jaka forma byłaby najlepsza dla tej niesamowitej wiedzy.

Jeżeli masz jakieś pytania, na które szukasz odpowiedzi i chcesz ją oczywiście znaleźć – napisz proszę swój komentarz. Nie ma głupich pytań – są tylko nierozwiązane problemy.

O czym konkretnie Twoim zdaniem powinniśmy powiedzieć?