Mój pierwszy webinar o copywritingu

    Wczoraj wieczorem, copywriter Darek Puzyrkiewicz zgromadził przed ekranami komputerów lekko ponad 600 osób chcących posłuchać, co ma do powiedzenia o copywritingu. To był mój pierwszy webinar. Pewnie bym tego nie zrobił, gdyby nie organizator Sławek Gdak. Miałem wprawdzie już kiedyś taki incydent, ale to było dla mnie coś nowego.

    webinarium copywriting

    No tak, nie udało się wszystkim dogodzić… Chociaż za pierwszym razem nie powinienem oczekiwać cudów?

    Poniżej statystyki z ClickWebinar:

    Webinar z copywritingu

    Najbardziej niesamowity był czat. Bo gdy nagle kilkaset osób na raz odpowiadało na moje pytanie, to widziałem tylko śmigające literki, za którymi ciężko było nadążyć.

    czat webinar copywriting

    Padło sto razy więcej pytań, niż byłem w stanie ogarnąć. Starałem się odpowiedzieć na wszystkie, ale to było niemożliwe. Dopiero teraz będzie czas na analizę i ewentualną kontynuację.

     

    A gdyby interesował Cię zakup tego szkolenia (ze slajdami), to znajdziesz go tutaj >>

    Liczba komentarzy: 42

    1. Kamila Nitschka
      25 listopada 2014 z 10:32

      Darku po prostu świetny webinar.
      Z webinaru wyciągnęłam sporo wiedzy o tym jak ogólne zacząć pisać skuteczne teksty, jak zmienić zdania tak aby działały na naszą korzyść, a jednocześnie nie były formą nachalną.

      Sesja pytań i odpowiedzi była również bardzo przydatna, bo na konkretnych pytaniach od ucztestników dawałeś porady. Widać, że wiesz o czym mówisz i umiesz to przekazać w prosty sposób.

      Dodatkowo mega bonusy od Ciebie w postaci twoich szkoleń. To kolejny plus uczestnictwa na tym webinarze.

      Mam nadzieję, że takich webinarów, gdzie jest masa wiedzy, a nie lanie wody (jak niektórzy to robią) będzie znacznie więcej i nie zakończysz tego na 1 webinarze.

      A na koniec powiem, że bardzo przyjemnie się ciebie słuchało.

    2. Milena
      25 listopada 2014 z 10:38

      Moje TOP 3, które wyciągnęłam z Webinaru to:
      – nauczyłam się skutecznego szablonu do tekstów sprzedażowych, to na pewno bardzo mi pomoże
      – dowiedziałam się, żeby ceny nie podawać na początku 😉 tylko dopiero po dobrej ofercie
      – dowiedziałam się jak nauczyć się widzieć potrzeby klienta i jak przedstawić mu ofertę tak, żeby chciał ja kupić!
      Co do top 3 na następny webinar to jeszcze o tym muszę pomyśleć 🙂

    3. Kamila Nitschka
      25 listopada 2014 z 10:40

      A moje Top 3 to:

      1) jak długa powinna być oferta aby nie zanudzić klienta?
      2) W jakiej formie zwracać się do klienta pisząc tekst sprzedażowy (na webinarze padło to pytanie, ale myślę, że to jest ważny element)
      3) Czy warto dodawać opinie innych o nas/produkcie na stronie sprzedażowej? Tak aby klient wiedział, że to jest prawdziwa opinia a nie ściema. Jak to zrobić.

    4. Małgosia
      25 listopada 2014 z 11:09

      mnie się wydaje, że webinar był bardzo ok… wydaje mi się, ponieważ miałam lekkie zamieszanie w domu i ciągle ktoś mi przeszkadzał… ale wspominałeś, że zastanowisz się, czy udostępnisz zapis tego webinaru… dlatego zarówno proszę, jak i życzę owocnego (dla mnie i podobnych mi) zastanawiania się i z niecierpliwością czekam na link 🙂

      pozdrawiam serdecznie 🙂

    5. Marysia
      25 listopada 2014 z 11:28

      Dzięki za webinar. Był naprawdę fantastyczny. Moje top 3:
      1. odkrywanie potrzeb klientów i odpowiadanie na konkrety
      2. pisanie od siebie, bez sztuczności
      3. szablon tekstowy

    6. Jakub
      25 listopada 2014 z 12:00

      Webinar był super. Dużo i za szybko jeśli nie będzie dostępnego nagrania to przynajmniej slajdy Waść udostępnij. Spóźniłem się 30 min dobrze by było je zobaczyć. Kupiłem wczoraj szkolenia, ciekaw jestem o ile więcej informacji jest w szkoleniach w stosunku do tego co było wczoraj. Trudno mi teraz pisać co by tu jeszcze , po przestudiowaniu szkoleń będę wiedział. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

    7. ewafa2
      25 listopada 2014 z 12:05

      Cześć
      Postaram się być pilną uczennicą i najpierw moje TOP 3 z wczoraj:
      1. Dałeś szablon pisania skutecznego tekstu, który zadziała nawet przez sen i przy pustej kartce 🙂
      2. Przeprowadziłeś najbardziej kwint-esencjonalny kurs psychologii w marketingu w dziejach, dzięki temu przypomniałam sobie oczywiste oczywistości
      3. Rzuciłeś nowe spojrzenie na CTA
      i za to wszystko baaaardzo Ci dziękuję Mistrzu (Sławkowi też dziękuję 😉 )
      Teraz moje TOP 3 na jutro 🙂 :
      1. W jaki sposób zmontować tekst, żeby był ciekawy=skuteczny dla klientów przyszłych, obecnych i przeszłych?
      2. Jak rozplanować pracę nad konkretnym tekstem, żeby nie tracić czasu przy pisaniu – technicznie
      3. Metoda H2H od A do Z

      Mam nadzieję, że Twój pierwszy webinar nie będzie ostatnim.
      Pozdrawiam jak zawsze
      Ewa

    8. Kacper
      25 listopada 2014 z 12:09

      Dziękuję za podanie nowej wiedzy w dynamiczny, a jednocześnie przystępny i podtrzymujący ciekawość sposób. Te kilkadziesiąt minut to dla mnie bardzo cenna inwestycja i możliwość skorzystania z zupełnie nowych narzędzi. Zagadnienia CTA i głównych potrzeb emocjonalnych klienta – dzięki nim zmieniłem postrzeganie swoich dotychczasowych tekstów. Wiem już nad czym pracować, by były jeszcze bardziej skuteczne. Mam nadzieję, że następny webinar odbędzie się wkrótce 🙂

    9. Paweł
      25 listopada 2014 z 12:09

      Top 3:
      – jak przyciągnąć klienta do naszej oferty,
      – jak przedstawić ofertę aby była interesująca
      – synonimy.pl

      Czego mi brakuje?
      – konkretnych przykładów
      – sposobów ominięcia spamu

      Z samego webinarium jestem zadowolony. Przypomniało mi parę chwytów które stosowałem w sprzedaży bezpośredniej. Czekam na kolejne bardziej rozbudowane 🙂

      Pozdrawiam

    10. Konrad Znamierowski
      25 listopada 2014 z 12:45

      Na wstępie chciałem podziękować Ci Darku za świetnie przeprowadzone szkolenie. Co do TOP 3 to najważniejsze jest dla mnie: 1.Teksty, które utrzymają na stronie użytkownika dłużej niż 10 sekund 🙂 2. Teksty, które skłonią użytkownika do powrotu na stronę. 3. Sensowne teksty seo, które pobudzą wyobraźnię czytelnika

    11. Jacek
      25 listopada 2014 z 13:15

      Webinar bardzo treściwy i merytoryczny. Studiuje tą wiedzę z zapartym tchem i zaczynam rozumieć jak sprzedawać.
      Moje top 3
      – Zgodnie z obietnica dostałem dodatkowe materiały i 8 godzin konsultacji.
      – wiem na co zwracać uwagę, aby tekst był interesujący
      – wiem już jak pisać by ludzi kupowali 🙂
      Jeszcze raz dziękuję za interesujący materiał !

    12. Monika
      25 listopada 2014 z 13:32

      Witam. Na początek chciałabym bardzo podziękować za zorganizowanie tego krótkiego, ale bardzo pomocnego i zawierającego wiele użytecznych porad kursu.
      Od razu po webinarze usiadłam do zredagowania nowych ogłoszeń/ofert i teraz czekam na efekty. Sama widzę różnicę w ich treści i wyglądają na bardziej dynamiczne, zawierają więcej korzyści, a nie wypisanych w punktach zalet, które nie wpływają na wyobraźnię osoby zainteresowanej.
      Poza tym oduczyłam się podawania na początku ceny, teraz cały cennik zamieszczam pod koniec.
      Jednak zauważyłam, że jeśli nie ma ceny podanej obok, to po prostu część osób nie wchodzi na to ogłoszenie. Czy warto w takiej sytuacji cokolwiek tam wpisywać? Do tej pory wpisywałam tam cenę najniższą, a dopiero w ogłoszeniu rozpisywałam co za co.
      I jeszcze pytanie: czy warto podawać informację: do negocjacji? Na jakimś szkoleniu prowadzący powiedział, że to słowo przyciąga uwagę i ludzie z natury lubią negocjować warunki. Czy na pewno tak jest? Czy w Polsce ludzie nie są bardziej nastawieni na przyjęcie tego co im się oferuje, niż na możliwość negocjowania warunków?
      Jak na razie czekam na efekty, a później pomyślę o rzeczach, których jeszcze chciałabym się nauczyć, bo na razie nic mi takiego szczególnego nie przychodzi na myśl…

    13. Monika
      25 listopada 2014 z 15:34

      Witam,
      generalnie oceniam webinar na dobry z minusem. Dużo wiedzy merytorycznej, natomiast trochę zabrakło konkretów. Dla kogoś kto troszkę wie o marketingu, ale niekoniecznie o copywritingu, brakowało prostych przykładów. O wiele łatwiej byłoby zrozumieć gdybyś Darku “metodą łopatologiczną” pokazał niektóre triki/sposoby pisania. Tłumaczenie na swoim przykładzie (usługi szkoleń) jakoś do końca do mnie nie dotarło. Gdybyś w przyszłości wytłumaczył na jakiś prostych przykładach z różnych branż – myślę, że byłoby to łatwiejsze do przyswojenia i lepiej wskazywało kierunek. Może spróbujesz, tak eksperymentalnie, następnym razem? Póki co zamierzam zapisać się na twój newsletter. Pozdrawiam

    14. Ewa
      25 listopada 2014 z 16:06

      Dziękuję za bardzo dobry webinair.
      3 rzeczy o których chętnie posłucham nastepnym razem to:
      – sposoby na CTA wezwanie do akcji zwłaszcza w tak delikatnej branży jak finanse,
      – sposoby na otwieracz, jak otwierać klienta na zawartość oferty; tu też mam pytanie o nagłówek artykułu lub maila, czy na ile jest istotny i jak go pisać,
      – optymalna długość artykułu lub maila aby nie zniechęcic czytelnika.
      Pozdrawiam

      1. Paweł
        25 listopada 2014 z 17:56

        1. Analiza klienta – metody odgadywania potrzeb
        2. Wiecej specyficznych przykładów z oryginalnych branży.
        3. Konstruowanie za pomocą narzędzi – więcej haków typu synonimy.pl (któy de facto znałem, ale jest dobry)
        + mozliwosc pobrania prezentacji (nie bylem burakiem i nie robilem screenshota z kazdego slide’u, licze na Ciebie)

    15. Marek
      25 listopada 2014 z 17:05

      Webinara nie widziałem, bo nie wiedziałem nawet, że będzie. Gdzie można było znaleźć informacje o webinarze? I gdzie będzie informacja o następnych?

      1. Darek Puzyrkiewicz
        25 listopada 2014 z 17:12

        To był “gościnny” webinar, organizowany przez Sławka Gdaka, dla jego subskrybentów i nie tylko. Ja tylko na nim występowałem. Ale… myślę nad “swoim”. Do tego potrzebuję TOP3 tematów od każdego, by dać wam dokładnie to, czego najbardziej potrzebujecie i pragniecie.

    16. Iza
      25 listopada 2014 z 18:54

      Bardzo dziękuję za webinara, dowiedziałam się garści istotnych aspektów skutecznego copywritingu. 3 z nich to:
      – kogo najpierw musi kupić klient zanim kupi towar,
      – co zrobić, żeby cena przestała mieć znaczenie dla klienta (a w każdym razie straciła na znaczeniu),
      – potrzeby emocjonalne klienta i jak je wykorzystać.

      Czyli generalnie większość wykładu była dla mnie bardzo wartościowa 🙂

    17. Bartek Krawczyk
      25 listopada 2014 z 21:08

      Moje Top 3 z webinaru:
      -4 główne emocjonalne potrzeby i ich połączenie z naszym produktem
      -prezentacja rozwiązania (jak każdy element odnosić do głównej obietnicy i jak łączyć je ze sobą)
      -klientocentryzm:) i poranny test siły naszej obietnicy

      TOP 3 co bym chciał:
      -omówienie dynamiki klienta na przykładach w ofertach
      -checklista do researchu, żeby nie zapomnieć o niczym istotnym i zrobić wszystko w odpowiedniej kolejności przed pisaniem
      -jak dopracowywać ofertę (pogłębienie tematu fitnessu tekstu)

    18. Marzena
      25 listopada 2014 z 22:50

      Świetny webinar , moc twórczych informacji .
      Moje TOP 3 :
      1. odkrywanie potrzeb konkretnej grupy klientów
      2. sposób w jaki należy pisać do klienta
      3. uniwersalny szablon 4 D.
      Moje TOP 3 na następny webinar :
      1. w jaki sposób pisać ankiety aby klient chciał na nią odpowiedzieć
      2. więcej informacji na temat , w jaki sposób zamieniać pragnienia klientów na obietnice
      3. jak długa powinna być przedstawiana oferta .
      Wielkie dzięki za już 🙂 czekam na następny webinar .

    19. Anula
      26 listopada 2014 z 16:25

      webinar był naprawdę genialny. 🙂
      3 najwazniejsze dla mnie rzeczy to:
      1. motywacja do pisania!!! – ważne żeby pisać 😛
      2. fakt ZLW
      3. obietnica test 🙂

      O czym można więcej mówić:
      1. CTA
      2. o wyzwaniach blogera bo tego nie było
      3. o odnajdywaniu potrzeb klientów (szerzej)

    20. Leszek
      26 listopada 2014 z 23:39

      Nie wiedziałem, że pisanie może być takie “oczywiste”! Znakomicie to przedstawiłeś. Teraz to już nikt nie może mieć wymówek. Nikt to znaczy, że ja też… ZWŁASZCZA ja! Dzięki za tego subtelnego “kopniaka” w…
      Poproszę o jescze

    21. Mateusz W.
      27 listopada 2014 z 10:50

      1. Otwarłeś mi oczy na komunikację z klientem.
      2. W ciągu tej godziny rozwiązałem swój pomysł na kreację.
      3. Dowiedziałem się, jak przemawiać do ludzi, w odpowiedni sposób.

      1. Jak odpowiednio budować mailingi sprzedażowe?
      2. Jak wykorzystywać emocje w komunikacji B2B?
      3. Jak angażować klientów i zwiększać sprzedaż?
      ————
      Godzina z CopyMistrzem, minęła mi niczym 5 minut. W tym czasie nie tylko dowiedziałem się jak, tworzyć dobre teksty, ale przede wszystkim odnalazłem drogę do budowania świadomych kreacji. Copywritter, który budzi w człowieku takie emocje i otwiera oczy jest po prostu Mistrzem. Dlatego Darku TY NIE JESTEŚ “CopyMajstrem” jesteś CopyMISTRZEM!!

    22. Sławek
      27 listopada 2014 z 12:49

      Moje TOP3 z webbi:
      1) Potencjalny klient najpierw musi kupić CIEBIE zanim kupi twój produkt (budowanie relacji!)
      2) Poznaj swojego klienta najlepiej jak umiesz, musisz się dowiedzieć czego klient PRAGNIE, bo kupuje tylko wtedy kiedy czegoś potrzebuje a ty mu dokładnie to dasz (odpowiedni produkt w odpowiednim czasie dla odpowiednich odbiorców)
      3) CTA i jego bardzo ważna rola (“punkt kuluminacyjny” dobrego tekstu)
      Moje TOP3 na następny webinar:
      1) Etyka w copywritingu – jak pisać tak by było to zarówno perswazyjne jak i spójne z tym co sobą reprezentuję jak i co reprezentuje mój produkt.
      2) Stopniowanie emocji w copywritingu – jak mieć nad tym kontrolę, jakich wyrażeń używać – czy w ogóle jest taka praktyka (teksty bardziej subtelne vs bardzo mocne, kontrowersyjne)
      3) Jak kontrolować spójność tekstu sprzedażowego w długiej ofercie, jak harmonijnie łączyć kolejne “segmenty” tekstu tak aby całość była logiczna i wiarygodna.

      Pozdrawiam Cię Darku i do następnego spotkania 🙂

    23. Marek
      2 grudnia 2014 z 12:29

      Dziękuje Tobie Darku,
      Za ten webinar. Szczególnie za użycie mojej odpowiedzi z ankiety w pozytywnym świetle poszukiwań dobrych rozwiązań dla transakcji WIN-WIN.
      Czuje się zaszczycony.

      Jak dla mnie webinar był MEGA wartościowy.

      Po prostu chciałbym Tobie podziękować za rozwój szczerego przekazu copywriterskiego.
      Jest w pełni tożsame z moimi wartościami i stosowanym przekazem.

      TOP 3 z webinaru:
      1. Szablon skutecznego tekstu.
      2. Wiarygodność i rzetelność przekazy nasycona energią
      3. Inne podejście do CTA

      TOP 3 na jutro:
      1. Montowanie tekstu, tak aby był skuteczny i czekawy dla klientów przyszłych, obecnych i lojalnych
      2. Planowanie czasu przy pisaniu tekstu

      3. Wykorzystanie innych narzędzi poza synonimy.pl

      Dziekuję i liczę na kolejne wskazówki 🙂

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail pozostanie ukryty
    Wymagane pola są oznaczone *