Jak się tworzy sprzedające

Opisy produktów

Też uważasz, że klienci patrzą tylko na cenę? No to odpuść sobie tę stronę i dalej spuszczaj ceny. Ja mam jednak alternatywę dla cenodajstwa.

Już wiesz, że sama informacja nie sprzedaje. Więc dobry opis produktu musi motywować do zakupu, a nie tylko informować o kształcie, wadze, czy rozmiarach.

Niektórzy korzystają z opisów dostawców i producentów. To błąd, który może ich wiele kosztować. Jeżeli klient wszędzie widzi te same opisy (producenta), to będzie patrzył tylko na cenę. A jeśli Google widzi takie same opisy, filtruje stronę, by uniknąć duplikowania treści w Internecie. Ale nie pod kątem poprawności gramatycznej i ortograficznej, tylko sprzedażowej. Tylko weź pod uwagę, że czym innym jest sprawdzenie i sugestie zmian, a czym innym napisanie nowego tekstu.

Do tworzenia opisów wykorzystuję metodę, nazwaną przeze mnie 6 Pytań Klienta. Polega ona na tym, że opis produktu ma odpowiadać klientowi na jego pytania, które zadaje tuż przed zakupem.

No i w te odpowiedzi trzeba jeszcze tchnąć życie - pomaga w tym mój Fitness Tekstu. Chodzi o to, by były chętnie czytane, a nie pomijane.

Ile to kosztuje?

Nie piszę na znaki ani zdania, więc nie mam sztywnego cennika.

Jesli szukasz kogoś, kto tylko ładnie opisze Twoje produkty i nie za miliony - nie jesteśmy raczej sobie pisani, bo jestem drogi. Ma to swoje uzasadnienie w tym, że ja tworzę teksty sprzedażowe, a to wymaga przygotowania do pisania. To, co amatorom zajmuje chwilę u mnie wymaga czasu, stąd znacznie wyższa cena.

Jak to wygląda w praktyce?

01

Analiza sytuacji

Zanim zabiorę się za tworzenie opisu, przesyłam zestaw pytań marketingowych, który pomoże mi ustalić miejsce firmy i produktu na rynku.
02

Analiza produktu

Zanim napiszę choć słowo, muszę znaleźć coś, co wyróżnia Twój produkt na tle innych, bo raczej masz konkurencję. To oznacza, że sam opis wyglądu i działanie to za mało. Będę szukał czegoś, za co klienci będą chcieli najwięcej zapłacić.
03

Pisanie

Po ustaleniu wszystkich szczegółów piszę zamówione opisy. Uprzedzam, że to nigdy nie jest "na wczoraj". I całkowicie ignoruję popularne zasady SEO (wciskanie fraz i słów kluczowych).
04

Akceptacja treści

Każdy opis musi być przez Ciebie zaakceptowany. Jeśli pojawią się uwagi merytoryczne - mogę nanieść zmiany. Kwestia stylu to moja decyzja.
Chcesz się nauczyć samemu tworzyć opisy?

Pomogą Ci te kursy:

Poniżej trzy kursy online dostępne od ręki w wersji wideo, audio i tekstowej.  Jeśli chcesz uczyć się (albo pracowników) bez wyjazdów i w swoim tempie, polecam te kursy: 

Siła strony
Albo szybko nauczysz się włączać zielone światło w głowie klienta, albo on szybko opuści Twoją wypieszczoną stronę Internetową. Co wolisz?
Learn More
6 stopni sprzedaży
Nauka pisania bardzo skutecznych tekstów sprzedażowych z wykorzystaniem 6 podstawowych pytań klientów.
Learn More
Siła wyrazu
Podstawowy kurs pisania tekstów, które zaciekawią i zainteresują klientów i mogą ich doprowadzić do zamówienia. Od tego wszystko się zaczyna.
Learn More