Sprzedaż nie polega na tym, że nauczysz się na pamięć jednego tekstu i będziesz zawsze pisać to samo. Bo przecież są różne sytuacje i musisz umieć do nich się dopasować. Wybrałem 12 najczęstszych sytuacji zakupowych i opracowałem dopasowaną do nich komunikację
Czwarty z 12Archetypów ZakupowychKlienta
Nie musisz być typem sprzedawcy, by kupowały od Ciebie tysiące klientów
Dopasuj tylko swój tekst do typu klienta. Tego typu, który kupi od Ciebie najwięcej.
W ten sposób na przykład sprzedawałem swoje szkolenia za 2500 od osoby i warsztaty za 12 300 u mnie, na prowincji, w Kwidzynie.
Przez dopasowanie przekazu do osoby, poprzez dobór słów, które dla konkretnych klientów mają dużą wartość i znaczenie. Eliminację największej przeszkody. I pokazanie wartości tak, by nie było odkładania na później.
Jedna z osób miała 644 km do pokonania, by do mnie dojechać. Inni po 3-4 przesiadki, by do mnie dotrzeć pociągiem. Kilka osób zainwestowało swoje całe oszczędności, by nauczyć się moich metod tworzenia tekstów. Co ja takiego im mówiłem i pisałem, że przyjazd do mnie miał aż taką wartość?
Każdy człowiek ma swoje powody do kupowania. Gdy się w pełni na nim skupimy i dopasujemy do jego schematu zakupowego, dlaczego miałby nie kupić czegoś, co chce, w tym momencie, gdy chce, bo mu to wszystko bardzo pasuje?
To, czego uczę w tym psychokursie rozpoczęło cichą rewolucję w moim biznesie, gdy zdałem sobie sprawę z tego, jak prosta może być sprzedaż. Kiedyś nazywałem to podejściem H2H (Human to Human), potem 100% skupieniem na kliencie, a dziś… Dziś możesz poznać jedną z podstawowych zasad komunikacji sprzedażowej słowem pisanym - 100% dopasowanie tekstu do klienta.
Tak sprawisz, że Twoje teksty będą trafiały do właściwych osób, a nie by zadowolić każdego czytelnika. Nauczysz się komunikować z najlepszymi, klientami tak, by chętniej kupowali u Ciebie.
Jak mam zamiar poprowadzić się do stworzenia tekstu, który trafi prosto w tożsamość klienta?
- Zaczniemy od tego, że przedstawię Ci 9 typów klientów.
- Nie będą to słynne archetypy Junga, typu Mędrzec, Buntownik, Magik itp. Sięgniemy do znacznie starszej typologii, która powstała przez lata obserwacji i analiz.
- Gdy już poznasz 9 typów, odpowiesz sobie na 5 pytań, które dadzą Cu prostą odpowiedź na zasadnicze pytanie: no to co napisać, by trafić?
- Następnie pokażę Ci dwa bardzo konkretne przykłady, jak znajduję odpowiedzi na te pytania! Będzie przykład produktu (deska podłogowa) i usługi (odchudzanie). Myślę, że gdy zobaczysz, jak pracuję na tych przykładach, to wszystko stanie się dla Ciebie oczywiste.
- Potem zadamy sobie jeszcze jedno pytanie, które wskaże Ci, jak udowodnić, że ten produkt pasuje idealnie do klienta!
- Następnie będzie przykład filmowy, jak tworzyć opisy, które zmuszają ludzi do działania w warunkach dużej niepewności. A taką sytuacją jest zakup w Internecie!
- Na koniec pokażę Ci, jak działa jedna z zasad, odkrytych przez profesora Cialdiniego i nie mówimy tu o 6 znanych zasadach, ani nawet o późniejszej siódmej. To coś znacznie prostszego.
- Nie otrzymasz żadnego szablonu tekstu do skopiowania, a i tak będziesz w stanie napisać bardzo trafny tekst. Nie jest to łatwe, bo wymaga pracy i myślenia, ale dzięki temu Twój copywriting może wejść na najwyższy - piąty - poziom:
Pierwsza lekcjagratis:
Plan lekcji:
Czy możliwa jest szybka reakcja klienta na ofertę? Tak, bo każda reakcja jest szybka. Niestety zbyt często jest to reakcja negatywna. Jeśli komunikujesz się w niedopasowany do klienta sposób on MUSI CI ODMÓWIĆ! Chcesz zamienić reakcje odmowne klientów na zamówienia? Oto lista działań, jakie musisz wykonać: