
Chcesz poznać diabelsko skuteczny Metamodel Perswazji i z jego pomocą coraz bardziej zwiększać swoją sprzedaż?
To chcesz mieć więcej klientów?
Zacznij posługiwać się Metamodelem Perswazji. Od niego pochodzą wszystkie inne. Znając go znasz w sumie wszystkie! A jednocześnie jest łatwy do zastosowania.
Taki model znalazłem w 3 rozdziale pierwszej księgi Biblli. To mit o Kuszeniu. Tam jest wszystko, czego potrzebujesz, by przekonać ludzi do działania.
Pewnie się zastanawiasz, co mi przyszło do głowy, że w poważnym marketingu proponuję stosować jakieś bajeczki z Biblii?
Otóż choć to mit, to nie jest to bajeczka dla dzieci. Dawniej mity przekazywały życiowe mądrości wielu pokoleń. A tu wyzwanie było trudne, bo za pomocą sceny Kuszenia chciano wyjaśnić jakim cudem ludzie zrezygnowali z Dobra. Mit pokazuje, jak to się stało, że mając wszystko, pierwsi ludzie skusili się na jedyne, czego nie mieli, wiedząc że tracą miejsce i pozyjcję.
To musiało być mocne wytłumaczenie. A jednocześnie bardzo obrazowe, bo musiało przemawiać do wszystkich - od najstarszych, do najmłodszych, wtedy jeszcze niepiśmiennych. Ten sam obraz może posłużyć dziś każdemu w wywieraniu wpływu na innych.
Oto kilka przykładów tego, co można zrobić z pomocą Metamodelu Perswazji:
- Chcesz kogoś szybko czymś zainteresować? Zakwestionuj powiązany z tym element jego świata.
- Boisz się odrzucenia w komunikacji? Zacznij od czegoś, co jest dobrze znane osobie, do której się zwracasz.
- Klient nie chce wiele zapłacić? Nadaj mu nową tożsamość.
- Ignoruje Cię? Pokaż mu społeczny punkt odniesienia.
- Odkłada zakup? Użyj kontrastu.
- Odrzuca Twoje argumenty? Daj mu przejrzeć na oczy.
- Chcesz go utrzymać? Posłuż się konwergencją.
- Ma wątpliwości co do wartości? Użyj trzech złudzeń poznawczych.
- Masz za niski status (lub Twój produkt) dla klienta? Podnieś go z pomocą innych ludzi.
- Twój produkt jest trudny do zrozumienia? Użyj oswajania i metody niewinnych pytań.
- Masz branżę pełną konkurencji? Zdyskwalifikuj ich za pomocą norm i standardów.
- Klienci odchodzą po pierwszych zakupach? Zacznij ich zmieniać w wyznawców.
- Nie chcą więcej kupować? Zaspokój ich największą potrzebę psychologiczną.
- Nie czytają uważnie? Swtórz kropkę uwagi!
- Mówią, że nie potrzebują tego, co sprzedajesz? Odpowiedz tylko na jedno pytanie!
- A to tylko wierzchiłek góry lodowej...

Zobacz jak ta metoda uwalnia Cię od ograniczeń
Już widzisz, że nie jest to tradycyjny kurs copywritingu? Wiele osób ma z tradycyjnymi kursami taki problem, że po nich wiedzą, co powinni napisać, ale nie tego zrobić potrafią. Sama wiedza niczego nie zmienia. Trzeba czegoś więcej.
Szkoła Lucywritingu jest inna, bo opiera się na metaforze Kuszenia z Biblii. Tłumaczy ona, jak to się stało, że chociaż w mitycznym Edenie niczego pierwszym ludziom nie brakowało, to pod wpływem słów węża zbuntowali się i sięgnęli po więcej.
Twoi klienci pewnie też tak często czują, że mają wszystko i niczego więcej nie potrzebują. Możesz się w tej sytuacji poddać albo podejść do sprzedaży w niekonwencjonalny sposób i osiągać niezwykłe rezultaty.
Praca z metaforą Kuszenia otwiera Cię na zupełnie nowe możliwości wpływania na decyzje innych ludzi. Problemem jest to, że klienci nie chcą kupować. Więc naucz się sprawiać, by chcieli, a nie czuli się zmuszani presją, promocją lub ponaglaniem typu: dziś o 22:00 zamykam okienko sprzedażowe - następna okazja za rok.
Praca z metaforą Kuszenia zmieni Twój sposób myślenia o swoim produkcie, a z Tobą i klienta, otwierając go na zakup.
Przed Tobą sześć etapów wdrażania Metamodelu Perswazji
Zaczynamy od researchu, a kończymy na domykaniu sprzedaży. Masz więc przed sobą cały proces, dlatego w ten sposób napiszesz każdy tekst, na dowolnym etapie lejka marketingowego. Kolejne kroki to:
>> Konfesjonał Klienta <<
Odkrywamy pragnienia klienta, o których głośno nie mówi, ale chciałby jest zrealizować.
Na ten etap składają się filmy: Konfesjonał Klienta, Pycha, Chciwość, Pożądanie, Zazdrość, Łakomstwo, Gniew, Lenistwo, Rozgrzeszenie i pokuta. (Łączny czas filmów: 36:13)
>> Kuszenie Klienta <<
Model nienachalnej sprzedaży, która odwołuje się do ograniczonej rzeczywistości klienta.
Na ten etap składają się filmy: Wstęp do kuszenia, Uwaga, Granice, Bezpieczeństwo, Obietnica, Doprowadzenie do działania. (Łączny czas filmów: 1:14:20)
>> Konwersja Klienta <<
Wywieranie wpływu na klienta za pomocą innych ludzi.
Na ten etap składają się filmy: Konwersja Klienta, Rozmiar ma znaczenie, Zaczynaj od oczywistości, NIE-normalność, Jestem przeciw, Szlachetny cud, Nowa identyfikacja. (Łączny czas filmów: 1:25:24)
>> Kult Klienta <<
Jak utrzymać klienta i sprzedaż?
Na ten etap składają się filmy: Wprowadzenie, Kropka U-wagi, Efekt Diderota, Konwergencja, Droga węża, Apokalipsa, Chóry anielskie. (Łączny czas filmów: 1:11:56)
>> Kamuflaż Kaznodziei <<
Dlaczego nie możesz za bardzo się wyróżniać?
Na ten etap składają się filmy: Wprowadzenie, Chytry wąż z Radomia, Nie pacz w dół, Co myślisz?, Trop Lisa, Przełom, Dualizm marketingowy. (Łączny czas filmów: 1:07:49)
>> Kurator Klienta <<
Jak nie zostawiać klienta z decyzją o zakupie , by cała Twoja praca nie poszła na marne!
Na ten etap składają się filmy: Wprowadzenie, Otwieramy oczy, Proste przykłady. (Łączny czas filmów: 49:33)
Co zobaczysz "w środku"? Między innymi:
- Jak czytając słowa klientów odkrywać ich najgłębsze pragnienia, które ukrywają przed Tobą, światem, a czasem nawet przed sobą? Poznasz formułę spowiedzi marketingowej oraz kolejny krok: rachunek sumienia. Dzięki temu Twoje słowa będą przez nich bardzo chętnie czytane - nawet bardzo długie teksty.
- Najsilniejsza metoda przyciągania uwagi do wykorzystania w jednym zdaniu. Idealna na rozpoczęcie postu, e-maila, reklamy i Landinga, gdy chcesz przykleić klienta do ekranu.
- Jak oswoić lęk klienta przed nieznanym, gdy proponujesz coś nowego? Pomagają w tym inni ludzie. Ta forma dowodu społęcznego działa zaskakująco dobrze nawet wtedy, albo szczególnie wtedy, gdy trudno Ci opisać jasno korzyści z zakupu.
- Jaki rodzaj obietnic działa najsilniej na klientów? Gdy je stosujesz klient chętniej kupuje, bo jasno widzi różnicę, między zakupem, a jego brakiem. To powinna być główna treść każdej strony i tekstu sprzedażowego.
- Ewa pokaże jak doprowadzić klienta do tego, by przejrzał na oczy i sam sięgnął po produkt, a następnie zachęcał do tego innych. Gdy tego nie zrobisz w tekście sprzedażowym, klient będzie miał poczucie, że wciskasz mu coś, czego nie chce.
- 3 łatwe w użyciu złudzenia poznawcze, które mają wpływ na postrzeganie wartości przez klienta. Nic nikomu nie musisz udowadniać. Pierwsze umieść na początku tekstu, drugie w środku. A trzecie, to zasada, według której trzeba zredagować cały tekst.
- Co nam tak naprawdę daje konwersja? Bo ja Ci pokażę, jak wpływa na klienta. Gdy zaczniesz umiejętnie używać tych dwóch sposobów odkryjesz, jak łatwo jest manipulować wartością tego, co sprzedajesz. Często wszystko sprowadza się do jednego zdania, które trzeba w tekście kilka razy powtórzyć.
- Zaskakujący punkt odniesienia klienta. Gdy Twój produkt ma tę cechę albo chociaż jest z nią powiązany rośnie jego status i liczba kupujących. I to może być jedyny powód, jaki dasz klientom, by kupowali! (Nie ma nic wspólnego z produktem.)
- Jakie pytanie pozwoli Ci unikać odrzucenia Twoich słów przez klienta? Jednocześnie pomoże mu zrobić pierwszy krok do zakupu. Ten najtrudniejszy. Dobrze, by padło na początku tekstu, wtedy retsza już idzie z górki.
- Jak posługiwać się normami i standardami w Twojej branży do zwiększenia atrakcyjności opisywanego produktu? Tym bardzo mocno się wyróżnisz, bo większość amatorów copywritingu robi to źle i potem się dziwią, czemu nikt nawet nie chce czytać ich tekstów, nie mówiąc już o kupowaniu.
- Jaki rodzaj tekstów tworzy wyznawców Twojej marki i tego, o co dla nich walczysz. Otrzymasz dwie wersje wskazówek: agresywną i zachowawczą, więc każdy może tak napisać. To akurat świetnie działa w Social Mediach, bo w ten sposób napiszesz najbardziej angażujące posty z ogromną liczbą reakcji.
- Na przykładzie pierwszego tekstu legendy copywritingu pokażę jak używać cudów do zwiększania wiarygodności w sprzedaży internetowej. Wtedy docenisz wagę researchu i przygotowania do pisania. Bo gdy odkryjesz tylko jedną taką rzecz, w sumie cały tekst sam ułoży Ci się w głowie. U mnie działa 🙂
- Jak jednym słowem zaspokoić jedną z największych potrzeb psychologicznych klienta, by dzięki temu chciał od Ciebie więcej kupować? Gdy już odkryjesz to słowo, i będziesz je konsekwentnie stosować, w pewnym momencie wystarczy tylko je napisać, by klienci sami chcieli od Ciebie kupować.
- Kontrowersyjna lekcja na temat zboczenia Czerwonego Kapturka, dzięki której na dłużej utrzymasz klienta. W taki sposób niewinnymi opisami zaczniesz ku swojemu zdziwieniu zdobywać coraz więcej klientów, bo będą je czytać i kupować - często bez zastanowienia.
- Eksperyment legendarnego psychologa, który pokaże Ci jak poprawić zdolność koncentracji klientów na tym, co piszesz, by dochodzili do zamówienia, zamiast porzucać tekst w połowie. W ten sposób nauczysz się zarządzać uwaga czytelników i pisać tak, by nie mogli się oderwać od tego, co czytają.
- Efekt Diderota w marketingu - większa sprzedaż dzięki niewygodzie klientów. Jeden element może w ten sposób zapoczątkować cały łańcuch zakupów. Idealne na sam początek Twojego lejka marketingowego, bo po tym kolejne zakupy są tylko naturalną konsekwencją pierwszego "niewinnego" działania.
- 3 drogi konwergencji marketingowej, dzięki której dajesz klientom namacalne powody do tego, by zostać z Tobą na dłużej. Te 3 przykłady powinny Ci wszystko wyjaśnić, bo początkowo będzie Ci trudno uwierzyć, że tak łatwo możesz zgromadzić klientów.
- Jak unikać pecha marketingowego, przez który klienci odwracają się od Ciebie? Czaesem wystarczy jedno nieodpowiednie słowo i nikt nie będzie chciał od Ciebie kupować. Pokażę Ci, jak tego uniknąć.
- Jak sprzedawać, gdy nie jesteś zbyt atrakcyjną osobą (nie tylko fizycznie!), a wiesz, że klienci lecą jak pszczoły do miodu do takich osób? Jest proste rozwiązanie tego problemu i powinno Cię bardzo ucieszyć. Czasem wystarczy akapit takiego opisu.
- Jak tworzyć niewinny marketing małych kroczków? Dzięki niemu proste zdania wciągają klienta w zakup. Bardzo proste.
- Pytanie prezydenta USA, które sprowadza marketing na ziemię, do miejsca, gdzie patrzy klient. Pomaga mu dojść szybko do jednego wniosku: potrzebuję tego! Pytanie zadajesz sobie i w odpowiedzi piszesz tekst w imieniu klienta. To taki prosty trik marketingowy.
- Czym jest akcelerator zmiany i jak buduje wiarygodność Twojej oferty sprzedażowej? Jeśli tego nie wiesz, nie napiszesz tego, co przekona ostatecznie klienta do zakupu! Ta część tekstu musi być bardzo konkretna, bez żadnych obietnic i korzyści. Pomaga w tym klątwa wiedzy.
- Jak używać Młota Sprawiedliwości do tego, by budzić silne pragnienie posiadania tego, co oferujesz? To praktyczne zastosowanie jednego z 7 Grzechów Głównych, który jest tak powszechny, że do każdego możesz napisać taki tekst.
- 3-stopniowy sposób doprowadzania klienta do zmiany przekonań - od "może" do "tak" (albo "nie"). Klienci już Cię nie będą zwodzili obietnicą zakupu w przyszłości. Wystarczy, że to im napiszesz w osobistej wiadomości.
Plan lekcji:
Oto przed Tobą sześć niezwykłych lekcji sprzedaży. Dzięki nim zdobędziesz absolutnie unikatową umiejętność kuszenia słowami tak, by klient nie miał oporów przed tym, by zrobić cokolwiek mu powiesz. Oczywiście wykorzystasz to tylko do dobrych celów, obiecujesz?


Konfesjonał Klienta


Kuszenie Klienta


Konwersja Klienta


Kult Klienta


Kamuflaż Kaznodziei


Kurator Klienta
Co wolisz?
Oprócz samego kursu daję Ci do wyboru dwa rodzaje wsparcia. Dzięki nim już nigdy więcej nie będziesz się zastanawiać – czy ten tekst jest dobry, bo ja Ci szybko odpowiem na to pytanie i wyjaśnię, co zrobić, by był lepszy.
Szkoła Lucywritingu VIP
Pełne wsparcie po szkoleniu

- 6 szkoleń video
- Nagrania audio (mp3)
- Transkrypcja nagrań w panelu
- PDF ze streszczeniem
- Ocena 36 tekstów
- 6 x 60 minut konsultacji na Skype
Szkoła Lucywritingu PRO
Kurs z analizą i oceny tekstu

- 6 nagrań video
- Nagrania audio (mp3)
- Transkrypcja nagrań w panelu
- PDF ze streszczeniem
- Ocena 6 tekstów
- 6 x 60 minut konsultacji na Skype
Szkoła Lucywritingu ECO
Same nagrania

- 6 nagrań video
- Nagrania audio (mp3)
- Transkrypcja nagrań w panelu
- PDF ze streszczeneim
- Ocena 1 tekstu
- 12 x 60 minut konsultacji na Skype