
Chcesz mieć dwa razy większą sprzedaż?
Być może zastanawiasz się, czemu akurat proponuję Ci dwa razy większą sprzedaż, a nie 10x, czy nawet 100 razy większą?
Otóż jest to związane z mechanizmem podejmowania decyzji – tak zwaną „wartością oczekiwaną”. Tego odkrycia dokonał wybitny ekonomista Paul Samuelson. Dzięki niemu wiemy, jaka musi być wartość „wygranej” w stosunku do ceny, jaką płaci klient. W uproszczeniu dla nas oznacza to jedno: nie liczy się sama cena, trzeba ją zawsze umieścić w kontekście wartości oczekiwanej!
Kiedyś wystarczyło przekreślić cenę wyjściową i dać niższą. Ale te czasy powoli mijają, bo klienci stają się coraz bardziej świadomi tych praktyk. Skoro tak, to nowy sposób wyprzedaży będzie im idealnie pasował! Możemy to nawet nazwać "wyprzedażą z większą wartością".
No pomyśl, czy zawsze kupujesz, gdy widzisz przekreśloną cenę? Nie. Więc sama obniżona cena to za mało. Dobrze wiesz, że wiele z takich obniżek ma taką samą wartość jak obietnica miliona polskich samochodów elektrycznych albo "mieszkanie dla każdego". Papier i ekran wszystko zniosą.
Skoro sama niższa cena już nie wystarczy by dobrze zarobić to, co mamy robić?
Czego nowego dowiesz się z Siły okazji?
- Na jakiej podstawie sugeruję, że pisanie skutecznych ofert może być tak proste, jak dodawanie cukru do herbaty i czemu to działa?
- Co działa lepiej niż obniżki cenowe? Jedna z najskuteczniejszych metod sprzedaży, nie wymagająca w opisach żadnych sztuczek ani zdolności copywriterskich.
- Jaka jest ostateczna forma komunikatu, który wykorzystuje tendencję klientów do odkładania zakupu na później - tym razem działa odwrotnie niż zwykle, bo nie mogą nie kupić...
- Skrajnie prosta metoda przekonywania, wykorzystywana przez religijnego kaznodzieję z południa Polski. Logika perswazyjna w najdziwniejszej postaci, ale skutecznie działa, zdobywając zwolenników dla głoszonej idei.
- Jak liczba 75 pomaga sprzedać więcej, bo nie da się zignorować tego typu wiadomości? To chyba jedyny przypadek, gdy czas działa na korzyść sprzedającego.
- Na czym polega Społeczny Dowód Medialny i jak go wykorzystywać w promocjach, mimo, że nie masz nic wspólnego z tym, o czym się głośno mówi i pisze?
- Dlaczego jedną z Twoich najważniejszych metod perswazji powinna być zasada podwajania i jak działa dobrze zastosowana?
- Czego nie potrafi zignorować Twój klient? Jeśli znasz tę metodę, będzie od Ciebie kupował nawet wtedy, gdy nie ma takiego zamiaru.
- Na czym polega technika nowej standaryzacji i jaki ma wpływ rozwój Twojej sprzedaży? Jej skuteczność opiera się na pewnej słabości ludzkiego ego...
- Nieinternetowe techniki sprzedaży w Internecie. Tak sprzedawali najlepsi copywriterzy, a co mądrzejsi marketerzy nieustannie z tego korzystają. Połączenie klasyki z nowoczesnością daje zaskakujące efekty w sprzedaży.
- Kiedy i jak wykorzystywać dane statystyczne do zwiększania sprzedaży? Nie chodzi o zdania typu "95% Polek..." To coś o wiele silniejszego.
- 6-literowe słowo, które wywołuje najwięcej emocji u kupujących i działa na nich jak płachta na byka - lecąc na nią tak się rozpędzają, że nie mogą zawrócić i zamawiają to, co oferujesz.
- Co musisz pokazać słowami, by klient uwierzył Ci w prawie wszystko, co piszesz i chętniej sięgał po portfel, nawet, gdy ma w nim mniej pieniędzy na zakup, niż by chciał?
- Jak napisać ofertę w krótszym czasie, niż trwa jeden z odcinków Gambitu Królowej, korzystając z jej metody wygrywania z Arcymistrzami szachowymi?
- Jak odwoływać się do przeszłości, by przyszłość usłana była sprzedażą w najlepszym wydaniu? Nawet egipskie hieroglify mogą w tym pomóc, choć lepiej wykorzystać do tego polską mentalność.
- Sekret ostatniego e-maila - co warto napisać klientowi, by kupił na ostatnią chwilę? Dokładnie to robię ostatnio, gdy wysyłam wiadomość na 2 godziny przed zakończeniem promocji i mimo, że jest to piątek wieczór, to klienci kupują pod wpływem tego e-maila.
- Kiedy i jak sprzedaż postawić na ostrzu noża? W ten sposób wykorzystasz jeden z dwóch najsilniejszych instynktów człowieka, który masy ludzi skłaniał do różnych działań, w tym do rewolucji.
- Jakich dziwnych słów używałem w rozmowach z klientami, by wybierali moją ofertę z wielu innych, choć była o wiele droższa, bez żadnych gwarancji i wymagałem całej zapłaty z góry?
Plan lekcji:
Prawie każdy leci na obniżkę cenową… to taka łatwa metoda sprzedaży. Pyk, obniżasz cenę i klienci kupują jak szaleni… albo nie! Sama niższa cena już nie wystarczy by dobrze zarobić. Chyba o tym wiesz, co? Chcesz mieć dwa razy większą sprzedaż?


Czego Cię nauczę?


Wiesz, że coś się dzieje


Podwajanie


Nowy standard


Wsparcie okazji


Winter is coming


Dlaczego ja?


BONUS: Jak redagować teksty?
