Sprzedaż nie polega na tym, że nauczysz się na pamięć jednego tekstu i będziesz zawsze pisać to samo. Bo przecież są różne sytuacje i musisz umieć do nich się dopasować. Wybrałem 12 najczęstszych sytuacji zakupowych i opracowałem dopasowaną do nich komunikację
Ósmy z 12Archetypów ZakupowychKlienta

Chcesz swoimi słowami włączać w klientach silne pragnienie zakupu tego, co sprzedajesz, czy nie?
To jest jak tajny włącznik sprzedaży. Pstryk i klient przechodzi do zakupu. Nawet, jeśli do tej pory tylko patrzył.
Jak ciemnym pokoju pstryk nagle rozświetla ciemności, tak tu wszystko staje się jasne i oczywiste. Pstryk?
Czy to w ogóle możliwe? Ja lubię to stosować w e-mailach. Pstryk nagle wywołuje eksplozję reakcji, jak w tym ekstremalnym przykładzie, gdy wiele lat temu zastosowałem to po raz pierwszy i otrzymałem dziesiątki natychmiastowych odpowiedzi na e-mail:

Nie wierzysz w takie pstryki?
Przypomnij sobie moment podjęcia decyzji. To była chwila, prawda? To zawsze jest chwila. Pstryk i działasz. Tak kupujemy. czasem chodzimy i zastanawiamy się przez jakiś czas, ale sama decyzja to chwila. Pstryk. Kupuję! Co się wtedy dzieje?
Nagle wszystko układa się w jednej linii. I staje się oczywiste, że tego chcesz i możesz to osiągnąć. Celem Twojego tekstu jest doprowadzenie do tego stanu. A potrzebujesz do tego czterech elementów obowiązkowych plus jeden opcjonalny. Te elementy mogą przybrać formę czterech zdań. Nic skomplikowanego. Pokażę Ci, jak to napisać.
Jak to Ci pomoże pisać lepsze teksty?
Obejrzenie tego kursu zajmie Ci godzinę i pięć minut. Dzięki temu dowiesz się, jakie zdania mają największą szansę przekonać klienta do działania. Na tej podstawie stworzysz sobie takie zdanie w formie luźnych notatek. Z nich wybierzesz to, co umieścisz w tekście.
Załóżmy, że tworzysz opis produktu lub usługi. Drugie pytanie klienta brzmi: co mi to da? I choć w każdym opisie będziesz odpowiadać na to samo pytanie, to od tego, co tam wpiszesz zależy sukces sprzedaży. Z notatek "Pragnienia" wybierasz odpowiedni element i gotowe!
Tak samo działasz, gdy piszesz dowolny inny tekst. Zawsze gdzieś jest miejsce na odpowiedź na pytanie klienta: co mi to da? Zamiast wpisywać tam nic nie znaczące słowa, teraz umieszczam tam pragnienia klientów, a gdy zobaczą, że pomagasz im zrealizować pragnienia, to jakże by mieli tego nie pragnąć?
Przerwiesz pętlę informacyjną
Gdy tworzysz dowolny tekst i nie włączasz przełącznika działania w głowie klienta to każde kolejne słowo, jakie piszesz oddala go od zakupu. Zajmuje się czytaniem, nie działaniem, bo nie pojawia się opcja zakupu tylko "dowiedzieć się więcej".
I tak w nieskończoność. Czyta o korzyściach, czyta, ale nie pojawia się przejście do działania. On traci czas na czytanie, Ty tracisz czas na pisanie oraz okazję do zakupu. Bo taki wyedukowany klient często idzie do konkurencji, by dowiedzieć się więcej i gdy tam pojawia się PSTRYK - kupuje o nich, a nie u Ciebie.
Jaką masz alternatywę?
Gdy w Twoich tekstach brakuje włącznika działania Skazujesz się na problemy:
- Pisanie językiem korzyści nie przynosi żadnych efektów, a im bardziej się starasz, tym więcej osób rezygnuje z zakupu
- Zniechęca Cię tworzenie treści marketingowych, bo nie widzisz efektu, a więc nie masz motywacji do poprawy i nauki
- Nie pozyskujesz klientów, tylko ich zagadujesz, a kto ma dziś czas na czytanie nieistotnych treści?
- Pisanie zajmuje Ci coraz więcej czasu i daje coraz mniejsze konwersje
- Klienci zalewają Cię obiekcjami zakupowymi, które w rzeczywistości są wymówkami, jakie powstają, gdy nie dajesz im dobrego powodu do zakupu
To tylko kilka problemów, które wynikają z ignorowania przełącznika działania. Rozwiązanie tych problemów jest jedno: musi nauczyć się tak pisać, by klienci chcieli coś zrobić z tym, co opisujesz, a nie tylko to mieć. Wszystko stanie się dla Ciebie jasne po tym psychotreningu.
Obejrzyj pierwszą lekcjęgratis:
Plan lekcji:
Przeprowadzę Cię przez pięć etapów tworzenia tekstu, który pokonuje prokrastynację zakupową klientów. Wspólnie stworzymy kompletny mechanizm mobilizacji klienta do działania. Każdy moduł tego szkolenia pokazuje Ci jeden element układanki. To ułatwia praktykę pisania, nic Ci się nie miesza i wszystko zostaje. Tak zrealizujesz swoje pragnienia większej sprzedaży.


W czym Ci to pomoże?


Nagrody


Materializacja pragnienia


Kluczowe pytanie


Zawężanie uwagi


Wyposażenie
