Sprzedaż nie polega na tym, że nauczysz się na pamięć jednego tekstu i będziesz zawsze pisać to samo. Bo przecież są różne sytuacje i musisz umieć do nich się dopasować. Wybrałem 12 najczęstszych sytuacji zakupowych i opracowałem dopasowaną do nich komunikację
Drugi z 12Archetypów ZakupowychKlienta
Chcesz uprościć trudną sprzedaż nawet do pięciu prostych zdań?
Już jeden z tych powodów potrafi przekonać klienta do zakupu. A co dopiero cała piątka?
Na pewno zdarza Ci się, że klient nie kupuje u Ciebie, bo nie widzi dla siebie korzyści, masz tak nieraz? Chcesz wiedzieć, co napisać w takiej sytuacji? A gdy tę korzyść już widzi, to wzmocnić jego pragnienie zakupu tymi pięcioma powodami?
Jak to odkryłem? Zupełnie przypadkiem. Kiedy promowałem swoją pierwszą książkę, szukałem sposobu na to, by jak najwięcej osób się o niej dowiedziało i od razu chciało ja kupić. W tym celu zrobiłem trzy rzeczy. Tylko jedna przyniosła zaskakujący efekt. Książka już w przedsprzedaży okazała się bestsellerem!
Potem tę metodę sprawdziłem u klientki, która sprzedawała usługi księgowe w małym mieście. Klienci dziękowali jej za oferty, gdy do tej pory nie chcieli ich nawet czytać! Śmiem twierdzić, że to działa w każdej branży, bo opiera się na ciekawej właściwości ludzkiego umysłu. Poznasz więc jeden z sekretów Puzyrkiewicza, którego nikt inny Ci nie pokaże.
Czego możesz się spodziewać po tym kursie?
1. Nauczysz się nawiązywać błyskawiczną nić porozumienia z klientem, którego nawet nie znasz na poziomie tak głębokim, że przestanie patrzeć na Ciebie jak na sprzedawcę. Przestanie też szukać wymówek, by nie kupić od Ciebie, a zacznie znajdować powody do zakupu. Swoje powody.
2. Zaczniesz praktycznie czytać w myślach klienta, znając tylko kontekst jego sytuacji. To znacznie przyspiesza zrozumienie jego prawdziwych potrzeb, a nie tylko takich, o których odważy się mówić publicznie.
3. Nigdy nie dasz się oszukać klientowi, co do jego intencji albo celów. Dzięki temu Twoje słowa trafią w jego najczulszy punkt, zamiast chybić, jak większość tego, co widzi i czyta.
4. I najlepsze! Dasz mu dokładnie to, o czym myśli, ale nie powie Ci tego w twarz i zyskasz bardzo zadowolonego klienta na długo.
Kiedy Ci się to przyda?
Gdy chcesz zrobić naprawdę wszystko, żeby klient kupił.
Moim zdaniem to niesprawiedliwe, gdy Twój klient kupuje u konkurencji. Mam na myśli sytuacje, gdy robisz reklamy, piszesz posty, artykuły i e-maile, które pomagają klientowi w jego sytuacji, a ten jak gdyby nigdy nic kupuje u konkurencji. Tak nie może być. Nie pozwól im zabierać klientów, nad którymi się napracujesz. Twoja praca - Twoje pieniądze. Niech sobie sami znajdą swoich.
Pierwsza lekcjagratis
Plan lekcji:
Ten kurs pomoże Ci podsunąć klientowi wzorzec zachowania, który podnosi wartość – klienta i propozycji. Do tego pokażę Ci jak spełnić cztery warunki, by klient nie uciekł od propozycji.