Sprzedaż nie polega na tym, że nauczysz się na pamięć jednego tekstu i będziesz zawsze pisać to samo. Bo przecież są różne sytuacje i musisz umieć do nich się dopasować. Wybrałem 12 najczęstszych sytuacji zakupowych i opracowałem dopasowaną do nich komunikację
Pierwszy z 12Archetypów ZakupowychKlienta
Chcesz zdobywać klientów natychmiast po tym, jak przeczytają co dla nich masz, nawet, jeśli do tej pory nie czuli żadnej potrzeby zakupu?
Przestań wierzyć w głupią zasadę, że klient musi Cię polubić, by kupić. Kochasz wszystkich sprzedawców? Pewnie, że nie. A jednak kupujesz od nich. Bo mają coś, co jest Ci bardzo potrzebne. Ta zasada pomoże Ci sprzedawać więcej.
Klienci nie kupują dlatego, że Cię lubią, tylko że im się to opłaci. Im większą potrzebę czują, tym szybciej i więcej kupują. Zamiast więc bawić się w przytulanie, lepiej skupić się na ich problemie i potrzebie.
Nie ma chyba nic gorszego w marketingu niż brak kupujących. Gdy Ty się starasz, a nikt na to nie reaguje. Albo prawie nikt. To jest jakiś koszmar. Jedną z przyczyn może być to, że Twój marketing nie tworzy silnej potrzeby posiadania. A tu pokazuję Ci, jak ją wywoływać.
Czy wiesz, co pisać w postach, e-mailach, opisach i na landingach, by więcej osób kupowało? Jeśli tak, gratuluję! Tu się dowiesz, jak zwiększyć swoją skuteczność. Jeśli nie… to na co czekasz? Na cud?
Co Ci da poznanie tego archetypu?
- Odkryjesz, co możesz prawie natychmiast napisać, by klient szybko doszedł do zamówienia? Pokażę Ci nietypowy rodzaj bodźców zakupowych i co zrobić, by po ich wpływem klient się nie uciekał od zamówienia.
- Dowiesz się, jak pisać o problemach klientów, by to ich motywowało do zakupu? Poznasz sekret telemarketerów, dzięki któremu klient się nie "rozłączy" z Tobą po pierwszych słowach. Będzie to 11 początków zdań, które pomogą Ci zacząć pisać o Twoim produkcie lub usłudze.
- Poznasz jedno zdanie, które często natychmiastowo zwiększa zaufanie klienta do Ciebie i otworzyć klienta na następny krok. Dzięki temu chętniej przeczyta, co masz mu do zaoferowania bez podważania Twoich propozycji.
- Czy klient sam może prosić o pomoc, pytając co kupić od Ciebie? Tak, gdy poczuje, że tego bardzo potrzebuje. Możesz mu pomóc to poczuć, wywołując jeden z siedmiu koszmarów, jakie go mogą dręczyć. Klient musi czuć dyskomfort, by prosić o pomoc. Ty stajesz się wybawcą.
- Jak nagle zmobilizować klienta do zakupu Twojego produktu lub usługi? Pokażę Ci, jak tworzyć słowne obrazy mentalne, na które klient nie może spokojnie patrzeć i pod ich wpływem podejmuje decyzje o działaniu w kierunku zamówienia.
- Co ma wspólnego skuteczny marketing z horrorami i jak to prowadzi klientów do zamówienia? Zastosuj zasadę wywiadówki w komunikacji, wykorzystując silniejszy motor działania niż niechęć przed zakupem.
- Jak presja uwalnia klienta z opresji? Chcesz, by klient postrzegał Twój produkt lub uslugę jako jedyną dostępną opcję zakupu? Utwórz słowami koło ratunkowe, a zobaczysz, jak je chwyta i nie puszcza, nawet, gdy konkurencja będzie oferować niższe ceny.
- Jaki jeden rodzaj tekstu sprawia, że klient bardzo chce mieć to, co opisuje? Dzięki niemu często klient od razu przeskakuje do zakupu, bo postrzega to, co sprzedajesz jako najlepsze w jego sytuacji i nie chce nic innego.
- Jak wykorzystać największe marzenie klienta (to żadna tajemnica) do sprzedaży produktów, które same w sobie są mało atrakcyjne? Gdy zobaczysz, co naprawdę klient chce kupić, każdy tekst może stać się pretekstem do zakupu.
Archetyp Problem pomoże Ci lepiej dopasować tekst do klientów i taki jest jego cel. Poprawia trafność, zwiększa postrzeganą wartość produktu i mobilizuje do zakupu. Robi to w ten sposób, że wywołuje silną potrzebę tego, co oferujesz.
Pierwsza lekcjagratis:
Plan lekcji:
Jak sprawić, by klient bardziej chciał kupić, niż Ty sprzedać? Zamiast walczyć o jego zamówienie postaw go w sytuacji, która domaga się natychmiastowego działania. Zakup u Ciebie będzie jedynym sensownym wyjście: