Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 29 czerwca 2010
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 6 Komentarze
  • Copywriting

Copywriting to zabawa w kotka i…

Często powtarzam, że jedną z podstawowych zasad copywritingu jest dopasowanie oferty do docelowego odbiorcy.

Łatwo tutaj wpaść w pewną głupią pułapkę.

I to tym groźniejszą, im lepiej znamy idealnego klienta.

Co nam grozi?

W najlepszym wypadku brak zainteresowania ofertą ze strony klienta a w najgorszym… trwała niechęć i blokada na jakąkolwiek sprzedaż.

Co takiego może być aż tak szkodliwe w wiedzy o kliencie?

No właśnie, co wiesz o swoich klientach? Wiesz, że są, ale co jeszcze? Jeśli się postarasz, możesz dowiedzieć się co ich interesuje i czego szukają. Wydaje się, że taka wiedza to skarb, prawda?

Gdy stworzysz ofertę na podstawie powyższych informacji możesz mieć poczucie, że mówisz przekonująco wprost do idealnego klienta. A jego może nie być w tym miejscu, w którym się go spodziewasz…

Mimo tego, że znasz ich potrzeby i problemy możesz zaprzepaścić swoją szansę na sprzedaż, gdy przegapisz tę jedną rzecz.

Musisz znaleźć odpowiedź na jedno, podstawowe pytanie:

Jakie?

Za kogo uważa się Twój klient?

Moja córka Lenka, często udaje, że jest kimś innym. Ostatnio lubi być kotkiem. I to właśnie do kotka muszę się zwracać, gdy chcę ją namówić na przykład na zjedzenie śniadanka.

Jeśli powiem do niej „Lenka”, to ona zaprotestuje, i przypomni mi: „Tata, ja jestem kotkiem”. I na pewno nie zrobi niczego, o co ja poproszę. Powód? Ja przecież nie mówię do niej (kotka), tylko kogoś zupełnie innego.

Kiedyś pojawił się w związku z tym problem, gdy jednego dnia była na przemian kotkiem i myszką. Miałem wtedy duży problem, ponieważ nie miałem pojęcia kim w danej chwili moja córka jest. I próbowałem. Bardzo szybko dowiadywałem się z kim obecnie mam do czynienia, i gdy do tego dostosowałem swoją wypowiedź to możliwe było porozumiewanie się z córką.

Co to ma wspólnego z copywritingiem?

Dużo.

Copywriting to przede wszystkim komunikacja. Umiejętność  dotarcia do klienta jest podstawowym warunkiem jakiejkolwiek sprzedaży.

Oznacza to, że musisz wiedzieć za kogo obecnie uważa się Twój klient. Może nie będzie kotkiem, ale za to prawdopodobnie uważać się będzie za osobę, która w danej dziedzinie osiąga sukcesy a nie porażki (oczywiście niektórzy pielęgnują w sobie obraz porażki i torpeduję w ten sposób swoje przedsięwzięcia).

Pamiętaj, że to, za kogo dana osoba się uważa nie musi mieć zbyt wiele wspólnego z tym, kim ona jest w rzeczywistości.

Gdy już wiesz za kogo klient się uważa, możesz korzystać z bardzo potężnej techniki perswazji, wyrazić swoje uznanie takiej osobie.

Przykład z życia. Jeśli kogoś z góry pochwalisz przed wykonaniem jakiejś pracy, to ze wszystkich sil będzie się starał dopasować do tego wizerunku, udowodnić Ci, że to prawda.

Jeśli więc chcesz skłonić kogoś do działania, powiedz, że tak robią Ci, do których grona on aspiruje. Operuj terminami używanymi przez osoby, z jakimi się identyfikuje, opisuj sytuacje z życia tej grupy, pokaż, że jesteś jednym z nich i możesz pomóc klientowi się odnaleźć.

Podsumowaniem opisywanej techniki copywriterskiej jest jedno krótkie zdanie: Mów klientowi to, co bardzo chciałby usłyszeć. Ale zaraz, co chciałby usłyszeć? Gdybyśmy to wiedzieli, sprzedalibyśmy mu wszystko, bez żadnego oporu, co?

Jest metoda na ustalenie, czego chce klient. Metoda „dla opornych”. Klientów i… copywriterów >>

Tagi:
targetowanie
Poprzedni artykułNajwiększy sekret copywritingu
Następny artykułNajkrótszy kurs copywritingu
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
  • Marketing konwersacyjny
    Jak zwiększać konwersje content marketingiem? Zacznij rozwijać marketing konwersacyjny 4 maja 2022
komentarzy 6
  1. Reply
    Liwiusz 18 lipca 2010

    Czasem na Twoim blogu widziałem wtyczkę (?) polegającą na tym, że na dole ekranu wyświetlana była liczba użytkowników online oraz inne informacje. 1/ dlaczego wtyczka nie zawsze działa? 2/ co to za wtyczka?

    • Darek Puzyrkiewicz 19 lipca 2010

      Chodzi Ci o tę belkę na dole strony? To Wibiya ze strony http://www.wibiya.com/ A wtyczka nie działa, bo ja wyłączyłem 🙂

  2. Reply
    Liwiusz 20 lipca 2010

    Tak, o to mi chodziło. A czemu wyłączyłeś? Nie polecasz, bo źle działała, spowalniała, czy z jakichś innych powodów?

    • Darek Puzyrkiewicz 21 lipca 2010

      Ten Bottom Bar wyłączyłem, ponieważ jest on ściśle powiązany z Facebookiem, a ja na razie nie mam czasu na aktywne działania na tym polu.

  3. Reply
    cheap Betnovate/20gm x 3 (tube) 25 maja 2011

    Co-administration of Kaletra with these drugs is expected to substantially increase their concentrations and may result in an increase in associated adverse reactions including hypotension, syncope, visual changes and prolonged erection. ,

  4. Reply
    Piotr 'krzywy-senior' Krzyworaczka 14 lutego 2012

    Ciekawa technika, i faktycznie ma swoje szerokie zastosowanie.
    Jak obserwuję ludzi i ich zachowania, to:
    Po pierwsze: dobrze jest mówić, to co sami chcą usłyszeć
    A po drugie: ludzie lubią i potrzebują pochwał.
    Na co dzień mało jesteśmy chwaleni niestety. A tu nagle pojawia się ktoś ( sprzedawca) i mówi, że jesteśmy super w tym i tamtym, ze powinniśmy do pełni wizerunku mieć to i tamto. Że zasługujemy na to i owo. Wbrew pozorom, to nie działa tylko na kobiety, kiedy stają w obliczu kupienia kolejnej sukienki, w której przez chwilę poczują się lepiej.
    Pochwała działa, również na facetów.
    Po prostu działa na KLIENTÓW.
    Ostatnio byłem w sklepie rowerowym, gdzie podsłyszałem rozmowę, w której sprytny sprzedawca mówił do klienta:
    ” Ten rower doskonale by pasował do pańskiej sylwetki. Jestem pewien, że osiągnął by pan dużo lepsze wyniki na górskiej trasie, właśnie na tym sprzęcie”.
    Nie wiem, czy doszło do zakupu. Ale perswazja była pierwsza klasa.

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT