Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 18 sierpnia 2006
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 0 Comments
  • Copywriting

To wyjątkowa okazja!

Co sprawia, że pewne oferty są wyjątkowe? Chyba wiesz? USP, czyli Unique Selling Proposition (po naszemu Unikatowa Propozycja Sprzedaży). 

Termin USP  wymyślił w latach czterdziestych ubiegłego wieku copywriter z Nowego Yorku, Rosser Reeves. Według niego, każda reklama musi być propozycją (ofertą) dla klienta.

Każda reklama musi mówić czytelnikowi: Hej, Kup Ten Produkt a Otrzymasz Konkretne Korzyści! Propozycja musi być wyjątkowa. Konkurencja nie oferuje, albo nie może w ogóle zaoferować niczego podobnego. Musi być wyjątkowa w sensie marki lub twierdzeń. Oferta powinna być tak mocna, że jest w stanie poruszyć miliony klientów w kierunku produktu.

 Mało znany fakt o USP

Intrygujące jest to, że USP powstało jako odpowiedź na słabości ESP (Emotional Selling Proposition – Emocjonalna Propozycja Sprzedaży). Strategia ESP polega na poruszaniu emocjonalnych dzwoneczków w umysłach odbiorców i od lat dziewięćdziesiątych ponownie wraca do łask. Bazuje na sytuacji życiowej odbiorcy, stylu życia, identyfikacji z określonymi środowiskami. Jedna rzecz, której uczymy się z historii, to to, że nigdy nie niczego nie uczymy się z historii 😉

Przygotowując USP dla konkretnej oferty, musimy pamiętać, że to nie jest coś, co się „wkłada” do reklamy, lecz coś, co czytelnik ma „wyciągnąć” z reklamy. Jak opracować USP? Przede wszystkim trzeba zacząć od dogłębnego poznania oferowanego produktu i przeczytania wszystkiego co się da na jego temat. Najlepiej jest porównać go z tym, co oferuje konkurencja.

 Jak sprecyzować USP?

Kilka pomocnych pytań:
  1. Czy produkt X (nasz) ma jakieś cechy (fizyczne), których nie ma Y (konkurencja)? Czy działa szybciej? Daje lepsze efekty? Jakie są jego ograniczenia?
  2. W sensie technicznym, czy X jest lepszy od Y? Czy wymaga bardziej zaawansowanej obsługi, bądź serwisu? Czy to wiąże się z krótszymi przestojami?
  3. Jak wygląda cena X w porównaniu z Y?
  4. Jaki rodzaj serwisu oferuje producent? Czy jest to serwis lokalny, czy Call Center?
  5. Dostępność. Czy jeśli chcę kupić X właśnie teraz, czy mogę go otrzymać natychmiast? Co w wypożyczeniem, lub leasingiem?

A co zrobić, gdy nasz produkt nie posiada żadnych szczególnych cech, odróżniających go od konkurencji?

Żeby pozostać w zgodzie z zasadą USP musimy postawić na wyjątkowość… prezentacji oferty!

Trzeba wtedy znaleźć coś, co przyciąga uwagę, sprawia, że sprzedaż staje się wyjątkową okazją. Sposób promocji musi być całkowicie różny od stosowanego przez konkurencję.

Prev PostJeśli zwierzę nie szczeka…
Next PostTrzy kroki do napisania dobrego tekstu na stronę www
About Darek Puzyrkiewicz

Napisałem dla Ciebie 5 e-maili. Wszystko, czego potrzebujesz, by szybko napisać każdy tekst sprzedażowy. Jedna z czytelniczek napisała o tym: "dziękuję za najbardziej konkretną rzecz napisaną o pisaniu, jaką przeczytałam (chyba) w całym życiu". Zobacz, to może być idealna instrukcja dla Ciebie:

Website: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Related Posts
  • Sztuczna inteligencja i teksty
    AI czy “AJ?” Warto iść za nowym trendem i zlecać pisanie sztucznej inteligencji? 22 marca 2024
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022

Leave a Comment Cancel Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychostrategia
  • Psychoidea
  • Psychoresearch
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Short Message Selling
  • Content Creator

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00