Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 19 grudnia 2008
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 3 Comments
  • testy

Wyniki akcji testowania nagłówków

Pamiętasz, jak zaproponowałem na swoim blogu bezpłatne testy nagłówków dla 20 osób? Czy chcesz wiedzieć, dlaczego dopiero teraz publikuję wyniki testów i jakie rezultaty one przyniosły? Czytaj więc dalej…

21 lipca 2008 roku zaoferowałem bezpłatne testy nagłówków dla 20 pierwszych osób, które zgłoszą swoje strony. Szybko zebrałem komplet, jednak bardzo szybko okazało się, że do faktycznych testów doszło tylko w przypadku dwóch zgłoszonych stron. Część osób myślała, że są to to ogólne testy, a reszta, po próbie ustalenia szczegółów technicznych nie odezwała się do mnie więcej…


Przypomnę, że zaproponowałem przetestowanie skuteczności 'klasycznych’ nagłówków, dostosowanych do tematyki stron i ofert, na których mieliśmy przekonać się o ich skuteczności. Zaplanowałem testy A/B, czyli porównanie dwóch wersji ofert, różniących się jedynie nagłówkiem.

Oto efekty, jakie przyniosły testy.

Strona A – http://www.mandora.pl/gitara.htm

Test 1. Start: 28-07-2008; Koniec: 26-08-2008

Punktem wyjścia był nagłówek:

„Mandora.pl Skuteczna pomoc dla zaczynających grać.
Początkujący Gitarzysto, wypróbuj i Ty… multimedialny Kurs Gry Na Gitarze „Z Gitarą Na Ognisko”

Testowa wersja:

„Właśnie skończyłem 10 minutową lekcję, a wszyscy myślą, że ćwiczę godzinami.
W końcu! Szybka nauka gry na gitarze za pomocą prostych ćwiczeń.”

A teraz wyniki:

1.Konwersja/Odwiedziny – 15/1620
2.Konwersja/Odwiedziny – 20/1679

Widać, że poprawiona wersja sprzedała o 25% więcej, niż nagłówek wyjściowy. Nie była to jednak jedyna korzyść! Właściciel strony napisał bowiem do mnie w mailu:

„Ale zauważyłem pewną zmianę w Google Analitycs. Strona z nowym nagłówkiem ma średnio 3-krotnie dłuższy „Czas spędzony na stronie” w stosunku do starej w czasie trwania testu.”

Oznacza to, iż sama zmiana nagłówka sprawiła, że oferta zainteresowała 3 razy (jak niektórzy wolą 300%) więcej osób. Pracując nad samą ofertą, moglibyśmy to pewnie przełożyć na konwersję.

Test 2. Start: 27-08-2008; Koniec: 01-10-2008

Nagłówek wyjściowy pozostał bez zmian, natomiast testowy brzmiał tak:

„Ćwiczę te lekcje 10 minut dziennie i muszę udawać, że nie potrafię grać na gitarze.
Tylko raz przy ognisku chciałem sobie pobrzdąkać a potem musiałem im grać do samego rana i nikt nie chciał spać.”

Wyniki:

1. Konwersja/Odwiedziny – 17/2106
2. Konwersja/Odwiedziny – 19/2129

Widać wyraźnie, że dystans się zmniejszył, nadal jednak nowy nagłówek daje lepsze efekty, niż pierwotny.

Test 3. Start: 02-10-2008; Koniec: Trwa do dziś.

Podobnie, jak w poprzednich testach, efekty porównujemy z nagłówkiem wyjściowym:

„Naucz się grać bezbłędnie popularne piosenki. Zagraj ze słuchu. Bez nauczyciela. Naucz się sam. Bez męczących codziennych ćwiczeń. Praktyczne lekcje, łatwe do opanowania.”

1. Konwersja/Odwiedziny – 34/5743
2. Konwersja/Odwiedziny – 30/5715

Po początkowej przewadze nagłówka testowego, mniej więcej po miesiącu, jego przewaga zaczęła maleć. Zbiegło się to z tak zwaną recesją, bo sprzedaż wyjściowego nagłówka spadła o połowę, w stosunku do pierwszego okresu testów.

Strona B: 1 wersja nagłówka – http://www.slownictwo.pl/ofer1.php
2 wersja nagłówka – http://www.slownictwo.pl/ofer2.php

Test 1. Start: 28-07-2008; Koniec: 26-08-2008

Nagłówek wyjściowy dla wszystkich testów:

„Długo szukałem dobrego sposobu na szybką naukę języka angielskiego i w końcu znalazłem tę stronę …
wystarczyło, że zacząłem uczyć się we właściwy sposób,korzystając z drobnej pomocy swojego komputera… ”

Testowana wersja:

„Właśnie skończyłem 10 minutową lekcję, a wszyscy myślą, że uczę się godzinami
W końcu! Szybka nauka angielskiego za pomocą prostych ćwiczeń. Gwarancja skuteczności!”

1. Konwersja/Odwiedziny/Unikatowe wyświetlenia – 14/1046/496
2. Konwersja/Odwiedziny/Unikatowe wyświetlenia – 13/1032/479

Jak widać, pierwotny nagłówek ma niewielką przewagę. Dopiero później dowiedziałem się, że jest on zwycięzcą wielu testów i do tej pory nie było skuteczniejszego nagłówka. W sumie test ten za szybko przerwałem, bo mogło się okazać, że oba nagłówki mają podobną skuteczność.

Test 2. Start: 26-08-2008; Koniec: 01.10.2008

Testowana wersja:

„Jak nauczyć się angielskiego, gdy nie masz na to czasu.
Potrzeba tylko 9 minut dziennie. 6 interaktywnych metod nauki. Nie oprzesz się temu…”

1. Konwersja/Odwiedziny/Unikatowe wyświetlenia – 29/2010/945
2. Konwersja/Odwiedziny/Unikatowe wyświetlenia – 22/2009/955

Tu nie ma wątpliwości, który z nagłówków jest skuteczniejszy. Dalsze testy nie miały sensu, dlatego przeszliśmy do trzeciej próby.

Test 3. Start: 01.10.2008; Koniec: Trwa do dziś

Testowana wersja:

„Uciekają Ci angielskie słówka, gdy ich najbardziej potrzebujesz?
Ten sposób nauki – bez nudnego wkuwania – uchroni Cię przed zapominaniem słówek Zapamiętasz je na zawsze! ”

Wyniki na dzień 19.12.2008:

1. Konwersja/Odwiedziny/Unikatowe wyświetlenia – 58/4809/2009
2. Konwersja/Odwiedziny/Unikatowe wyświetlenia – 60/4648/1980

Nareszcie! Nagłówek testowy wykazuje przewagę 🙂 Nie jest ona jednak zbyt wielka, zwłaszcza, że co jakiś czas, pierwotny nagłówek dogania testowy. Właściciel strony jeszcze nie zdecydował, który z nich pozostanie na stałe.

Krótkie podsumowanie

Testy pokazały, że nagłówek ma wpływ na zainteresowanie ofertą (w pierwszym przypadku 3 razy dłuższy czas pobytu na stronie) jak i na jej skuteczność. I to w obie strony, bo jego zmiana może wyraźnie zmniejszyć sprzedaż. Nie każda zmiana na stronie prowadzi do zwiększenia konwersji, możemy bowiem trafić na ślepy zaułek.

Warto testować nagłówki ofert, może bowiem okazać się, że nie wykorzystujemy w pełni potencjału strony (oferty). Ponieważ zakończyłem ten etap testów, szykuję kolejne. Są chętni?

PS: Wkrótce udostępnię nieco dłuższy raport na temat tych testów, gdzie wypowiedzą się właściciele testowanych stron, a także będzie miejsce na głębsze wnioski.

Tags:
Konwersjanagłówkitesty
Prev PostJak zwiększyć skuteczność tekstów ofert i reklam za pomocą prostego targetowania – część 2
Next PostPodła manipulacja?
About Darek Puzyrkiewicz

Napisałem dla Ciebie 5 e-maili. Wszystko, czego potrzebujesz, by szybko napisać każdy tekst sprzedażowy. Jedna z czytelniczek napisała o tym: "dziękuję za najbardziej konkretną rzecz napisaną o pisaniu, jaką przeczytałam (chyba) w całym życiu". Zobacz, to może być idealna instrukcja dla Ciebie:

Website: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Related Posts
  • Kto jeszcze chce za darmo zwiększyć skuteczność swojej strony? 21 lipca 2008
3 komentarze
  1. Reply
    Kamil 19 grudnia 2008

    Bardzo ciekawa forma nauki przez praktyczne przykłady. Zachęcam do organizacji więcej takich akcji!

    Wesołych Świąt 🙂

  2. Reply
    Rafał 7 stycznia 2009

    Przeczytalem wlasnie oferte Slownictwa. Bardzo mi sie podobala (a to rzadkosc u mnie ;-).

    Mam pare uwag, moze autor strony bedzie chcial je przemyslec:

    1. Czy wlasciwy naglowek (czerwony) nie powinien byc wiekszy? Za bardzo zlewa sie z leadem (Uciekaja ci… itd.) i z tekstem ponizej. Wszystkie 3 elementy konkuruja ze soba o uwage czytelnika — zmienilbym to powiekszajac wlasciwy naglowek, a pozostale 2 zmniejszylbym.

    2. Tekst rozchodzi sie po calej stronie. Czy nie lepiej byloby, gdyby znajdowal sie w tabelce o szerokosc 600px max? Czytalem kilka razy, ze takie rozwiazanie jest najlepsze w przypadku dlugich sales letterow.

    3. Literowki i zbedny pytajnik w: „Ten serwis ogranicza do minimum Twoją pracę,
    abyś mogłsię zająć tylko szybkim uczeniem
    nowych słówek?”

    4. „konwersacje w pierwszym napotkanym Anglikiem!” –> literowka, nie W, tylko Z.

    5. Zbedne przecinki, ktore wybijaja z rytmu czytania (musialem przeczytac naglowek 2 raz, zeby zrozumiec):

    „Odkryj(,) jak te 6 sposobów nauki słówek(,) wykorzystuje cały Twój potencjał, abyś mogł szybciej poznawać angielskie słówka.”

    6. Zastanawia mnie jedna rzecz: „Gościu!”. Dla mnie brzmi to zabawnie albo nawet niepoważnie. Od razu kojarzy się z wyrazem „gościówa” i innymi szkolnymi zwrotami 😉

    Oferta naprawde mi sie podobala, no i masz kapitalne testimoniale!

  3. Reply
    gdaq 17 lutego 2009

    Też bym całą ofertę dał na ograniczoną szerokość np 780px. Taka rozwalona niezbyt dobrze wygląda do tego wydłuży się, a podobno dłuższe oferty lepiej sprzedają.
    Mi się wydaje, że lepiej czyta się węższe teksty niż takie rozciągnięte na całą szerokość.

Leave a Comment Cancel Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

 

  • Psychostrategia
  • Psychowriting
  • Alchemik marketingowy

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00