Kto jeszcze chce za darmo zwiększyć skuteczność swojej strony?

Tytuł tego posta jest tendencyjny, prawda? 😉
Jest to świadomy zabieg z mojej strony, czytaj dalej, a dowiesz się dlaczego użyłem tutaj ten znany powszechnie wzorzec nagłówka.
Czasem drobna zmiana na stronie internetowej prowadzi do zaskakujących rezultatów. Może to być inna wersja nagłówka, zmiany w tekstach na stronie, poprawa nawigacji lub funkcjonalności, a także dodanie nowych elementów. Potrzeba wielu eksperymentów, by odkryć, co naprawdę pomaga w sprzedaży. To zaś wiąże się z mozolnymi testami.
Chciałbym zaprosić was do wspólnego testowania różnych elementów stron. Celem tych testów jest odkrycie, co naprawdę wpływa na skuteczną sprzedaż. Mam nadzieję, że w ten sposób rozwiejemy wiele mitów, ale też odkryjemy nowe perełki.
Co będziemy testować?
Wszystko 🙂 Mam całą listę propozycji zmian na stronach, które mogą mieć wpływ na skuteczność waszych witryn.
Jak będą wyglądały testy?
Bardzo prosto, będą to testy A/B. Dla docelowej, testowanej strony stworzymy jej kopię, na której wprowadzimy zmiany. Uruchomimy Google Optimizer i po miesiącu (ewentualnie innym okresie czasu) równoległego wyświetlania obu stron porównamy, która z nich przynosi lepsze efekty.
Pierwszy test dotyczy nagłówków.
Pewnie wiesz, że w świecie copywritingu funkcjonuje coś takiego, jak wzorzec skutecznego nagłówka? Jest to po prostu wielokrotne wykorzystanie nagłówka, który sprawdził się ofertach i zagwarantował spore zyski temu, kto go użył. Jednym z przykładów jest tytuł tego posta, wzorzec, jaki wykorzystałem ma postać: Kto jeszcze chce …..?
Niektórzy mówią, że to rewelacyjny sposób na łatwe zwiększenie skuteczności ofert na stronach. Inni potępiają tego typu praktyki. Niech testy rozstrzygną kto ma rację. Jeśli bowiem okaże się, że to łatwy sposób na większą sprzedaż, to być może, każdego dnia tracimy po 10, 20, 50 a może 100 zamówień?
Dla 20 pierwszych osób, które zgłoszą się do testów opracuję nagłówki i pomogę skonfigurować Google Optimizer. Zastrzegam sobie prawo wyboru stron do testów, ponieważ nie każda strona da nam wiarygodne wyniki.
Jeśli chcesz w ten sposób przekonać się, jak zmieni się skuteczność Twojej strony, pisz na adres: darek (at) dynanet.pl.
Czekam na Wasze zgłoszenia.
Pozdrawiam seredecznie z Berlina .
Bardzo zaciekawiles mnie!
Ciekawa jest testow i poponowanch przez Ciebie nowy rozwiazan
w adresie strony podaje link na polska wersje strony.
Ciekawe, nie analizowałem swojej strony pod tym kontem. Zawsze patrzyłem z perspektywy subiektywnej estetyki.
@Pawel: Masz jeszcze okazję na przetestowanie czegoś innego 😉
czy jest możliwa analiza strony będącej częścią całej grupy i w zasadzie pracującej na kampaniach reklamowych?
Jestem chętny pomóc
@Włodek: napisz więcej, najlepiej mailem (formularz kontaktowy)
@Rafał: Co masz na myśli?
Do tej pory tak jak informatyk zrobil nasza strone to liczyl sie ladny estetyczny wyglad , niestety ,przyznaje sie ze nie znam sie w tym temacie ale jestem bardzo zainterowana zwiekszeniem skutecznosci strony.
Jeszcze jedno moze bedziesz mogl mi pomoc ?
@Katarzyna: Właśnie przeglądam podaną przez Ciebie stronę, napiszę emaila w tej sprawie, ok?
Hmm+z+ta+kopia%2C+to+nie+jest+dobry+pomysl.++Zapewne+sporo+osob+ma+glownie+ruch+z+wyszukiwarek%2C+a+te+kopie+stron+przyjmuja+z+niechecia.++Proponowalbym+raczej+poprostu+na+miesiac+podlaczyc+strone+i+sprawdzic+jej+wyniki%2C+na+nastepny+miesiac+zmodyfikowac+strone+i+potem+sprawdzic+jej+wyniki(starajac+sie+przy+tym+nie+zminiac+niczego+innego+poza+kwestia+merytoryczna+i+graficzna+na+stronie)
@Azasa: Tylko testy równoległe są w stanie dać wiarygodne wyniki. Jeśli testujesz np po miesiącu dwie wersje strony, to wystarczy, że z jakiegoś powodu zmiejszy się rych na stronie, a Ty będziesz myśleć, że oferta jest nieskuteczna.
Co do problemu kopii stron. Dziękuję za tę uwagę, jest oba bardzo ważna.
Problem ten ma jednak bardzo prozaiczne rozwiązanie. W głównym katalogu umieszczamy (lub edytujemy istniejący) plik robots.txt.
Powinien tak wyglądać:
User-agent: *
Disallow: /testowe/
Tworzymy katalog 'testowe’ i umieszczamy tam kopię strony. Robot (np z Google) tam nie zajrzy, a więc i nie zindeksuje strony, a my będziemy mogli z niej korzystać.
Proszę o info jaka jest możliwość włączenia do testów powyższej strony.
Jestem bardzo ciekawy wyników.
Pozdrawiam,
Jacek
Jak zarabiać na kredycie hipotecznym –> http://www.hipoteczny-zysk.pl
Dołączam Twoją stronę do testów – spodziewaj się maila z dalszymi informacjami.
Tytul w istocie jest niezly… Pytanie tylko, czy budzi zaufanie. Na prawde oferujesz „cos za nic”?
Ale OK. Jesli znalazlem sie w pierwszej 20, to gotow jestem skorzystac! Nie majac zadnego doswiadczenia w e-commerce stworzylismy nasza strone. Wlasnie w niej teraz „dlubiemy”, bo po 6 miesiacach mamy juz jakies doswiadczenia. Mysle, ze nasza strona bedzie swietnym polem do popisu, bo masa rzeczy slabo tu dziala i MUSI byc zmieniona. Shall we give it a go?
@jarek: To, co moim zdaniem 'musi być zmienione’, to całe to flaszowe ustrojstwo, aby klient trafił bezpośrednio do sklepu, bez czekania na niepotrzebne wodotryski, które niczego nie wnoszą do strony, a przeszkadzają tylko w zakupach.
Albo chcesz klientów bawić, albo sprzedawać.
W sprawie testów spodziewaj się maila.
Świetne teksty, konkretnie i na temat. Piszę się na test.
Jestem bardzo zainteresowany takim testem – zmian i ich skuteczności.
Jeśli więc nie jest za późno to proszę i mnie dodać do testów zmian skuteczności mojej strony.
poprawka adresu strony
@Piotr: Wysłałem maila do Ciebie.
kiedy będzie mozna dowiedzieć sie o wynikach testów?
Szkoda ze do tej pory nie odezwales sie a obiecales maila wyslac i wprowadzic strone do testow. Pozdrawiam z Berlina.
Kasiu, na ten temat przecież rozmawiałem z Twoim szefem, on nie chciał testów, tylko zupełnie coś innego. Jak masz jakieś pytania w związku z tym, to napisz do mnie maila.