Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 13 lipca 2008
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 5 Comments
  • Sprzedaż

Jak pisać o cenie produktu?

Każdy, kto czyta Twoją ofertę, prędzej czy później (raczej prędzej) zada sobie proste pytanie: A ile to kosztuje?

Od odpowiedzi na to pytanie, zależy los Twojej sprzedaży. Ty o tym decydujesz.Jak więc mówić o cenie produktu, by zyskać klienta? Oto krótkie porady.

Jednym, z najpowszechniejszych błędów w sprzedaży jest ukrywanie ceny. Niektórzy starają się zakamuflować ją gdzieś w tekście, inni w ogóle jej nie podają. Co w tym złego?

Ukrywanie ceny wzbudza nieufność i podejrzenia ze strony klientów. Jeśli sprzedawca nie chce podać wprost ceny, to znaczy, że coś kręci.

Nie wstydź się ceny! Okaż wiarę w swój produkt! Jeśli Ty nie jesteś przekonany do jego wartości, to jak chcesz przekonać do tego klienta?

Usprawiedliwienie ceny

Doświadczeni sprzedawcy powiadają, że jeżeli klient mówi, iż cena jest za wysoka, to znaczy, że po prostu nie został przekonany do wartości sprzedawanego produktu.

Jaką wartość w oczach klienta ma Twój produkt? Czy równoważy ona cenę? Czy nie próbujesz sprzedawać malucha w cenie mercedesa? Jeżeli produkt według klienta, ma mniejszą wartość, niż żądana cena, to niczego nie kupi. Oto sekret wielu nieudanych prób sprzedaży.

Musisz zwiększyć wartość produktu lub usprawiedliwić cenę.

Jak to zrobić? Masz do dyspozycji 4 sposoby:

  • Pokaż, co składa się na produkt, dlaczego ma taką wartość
  • Oblicz, jakie zyski przynosi klientowi produkt
  • Oblicz, jakie straty ponosi klient, który nie używa produktu
  • Porównaj produkt z konkurencją

Promocje cenowe

Często w ofertach możemy zobaczyć, jak 'sprytny’ sprzedawca przekreśla starą cenę i podaję nową, 'promocyjną’, by zachęcić do szybkiego zakupu. Jeżeli ten zabieg nie zostanie usprawiedliwiony w wiarygodny sposób, to klienta nie zaufa takiej promocji.

Ktoś sprzedaje komputer. Pierwotna cena to 2000 złotych, a nowa, promocyjna, to 1000. Co sobie pomyślisz? Jeżeli sprzedawca, ot tak sobie, przekreślił starą cenę, to ile ten produkt jest naprawdę wart? Czy on sobie po prostu nie wymyślił tej absurdalnej, wysokiej ceny i próbuje Cię teraz nabrać?

Jeżeli natomiast, ten sam sprzedawca, napisze: „Zostało tylko kilka sztuk ze starej partii komputerów. Trudniej nam będzie znaleźć na nie nabywców niż na najnowsze modele, dlatego chcemy szybko odzyskać zainwestowane w nie pieniądze….” to co sobie pomyślisz? Brzmi to wiarygodnie, prawda? Czy to obniża wartość produktu? Nie, to te same parametry co wcześniej,  ale obniżka jest wiarygodna.

Najniższe ceny

Nigdy nie pisz, ani nie mów, że masz najniższe ceny. Poza tym, że każdy tak mówi, a klienci i tak w to nie wierzą, to łatwo wpaść w pewną pułapkę.

Klient, któremu zależy na niskiej cenie i postanowi sprawdzić te 'najniższe ceny’, spodziewa się, że faktycznie będą one niewielkie. Problem w tym, że w większości wypadków, jego wizja niskich cen będzie różniła się od Twojej. Okaże się, że dla klienta te ceny nie są wcale tak atrakcyjne.

Spróbuj innego podejścia. Napisz, że masz wysokie ceny. Boisz się, że to odstraszy klientów? Spokojnie, z ciekawości i tak sprawdzą, czy faktycznie są takie porażające. Gdy okaże się, że nie są  wcale takie wysokie, jak się spodziewali, to będą mile zaskoczeni. Dodatkowo, na Twoją korzyść zadziała prawo kontrastu – w porównaniu ze spodziewanymi, wysokimi cenami, ceny Twoich produktów wydadzą się o wiele mniejsze i klient nie będzie miał innego wyjścia – kupi Twój produkt!

Sukcesów w sprzedaży!

Zapisz się, by otrzymać te wskazówki:

Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Dynanet.pl Dariusz Puzyrkiewicz. Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.

Prev PostWakacyjna przygoda
Next PostKto jeszcze chce za darmo zwiększyć skuteczność swojej strony?
About Darek Puzyrkiewicz

Napisałem dla Ciebie 5 e-maili. Wszystko, czego potrzebujesz, by szybko napisać każdy tekst sprzedażowy. Jedna z czytelniczek napisała o tym: "dziękuję za najbardziej konkretną rzecz napisaną o pisaniu, jaką przeczytałam (chyba) w całym życiu". Zobacz, to może być idealna instrukcja dla Ciebie:

Website: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Related Posts
  • Jak nawiązać współpracę?
    Jak przekonać klienta do nawiązania współpracy? 19 kwietnia 2021
  • Jak zwiększyć liczbę zamówień przez stronę?
    Jak w 60 minut samodzielnie zwiększyć liczbę zamówień przez stronę internetową? 23 czerwca 2016
5 komentarzy
  1. Reply
    jwieczorek 14 lipca 2008

    Akurat przygotowuję dział strony www związany z cenami. Artykuł jak najbardziej na miejscu 🙂

    Piszesz o 4 sposobach usprawiedliwiana ceny – czy usprawiedliwienia te powinny się znaleźć wyłączanie na podstronie bezpośrednio związaną ze sprzedażą („kup”,”sklep” etc.), czy powinny „przewijać się” przez różne działy strony? Załóżmy, że strona promuje jeden produkt i zawiera kilka podstawowych działów.

    Pytam, ponieważ długa oferta, tłumacząca dlaczego nasz produkt jest najlepszy i dlaczego warto go kupić, wielu kojarzy się bardziej ze stylem pana Majewskiego niż z profesjonalnym marketingiem.

  2. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 14 lipca 2008

    Cała strona sprzedaje, nie tylko podstrona z ofertą, dlatego budowanie wartości produktu powinni przewijać się przez całą witrynę.

    Czasem lepiej jest podzielić jedną, długą ofertę na kilka części i umieścić je na kilku stronach.

  3. Reply
    jwieczorek 14 lipca 2008

    Dzięki za jasną odpowiedź.

  4. Reply
    Szymon 3 października 2008

    Gratuluję dynanet.pl właśnie spędziłem tu miłą godzinkę Panie Darku, pozdrawiam 🙂 Tak trzymać 🙂

  5. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 3 października 2008

    @Szymon: Dziękuję za te miłe słowa 🙂

Leave a Comment Cancel Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

 

  • Psychostrategia
  • Psychowriting
  • Alchemik marketingowy

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00