Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 11 sierpnia 2008
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 6 Komentarze
  • Copywriting

Jak pisać ciekawe teksty?

Sieć jest pełna stron, których nikt nie chce czytać. Dlaczego?

Bo są nudne, albo pisane nieludzkim językiem. A jakie są Twoje oferty? Sprawdź, jak pomogą Ci je ulepszyć te trzy techniki tworzenia ciekawych tekstów.

Wzbudzą one zainteresowanie czytelnika do tego stopnia, że przeczyta cały artykuł, aż do końca. Jedna z nich, często prowadzi do zaskakujących rezultatów.

Okazuje się, że sam ciekawy i wyszukany design strony internetowej to za mało, by zdobyć czytelnika. Rolę tę spełniają publikowane w serwisach artykuły, wypełnione informacjami, których szukają internauci. Nie wystarczy jednak tylko zaoferowanie im informacji, których poszukują. Trzeba je jeszcze podać w odpowiedni sposób.

Ciekawie podany tekst zapewnia dwie rzeczy:

  1. Będzie przeczytany do samego końca – czytelnik zapozna się ze wszystkimi informacjami.
  2. Czytelnik poczuje, że ktoś wreszcie odpowiedział na jego potrzeby informacyjne. To budzi zaufanie i rodzi wiarygodność, a to już prosta droga do przekonania go do wykonania NOR.

Jedną z najczęstszych przyczyn publikacji nieciekawych tekstów na stronach jest to, że ich autorzy zapominają, iż piszą dla ludzi. Koncentrują się na informacji, zamiast na czytelniku.

I to jest kluczowy sekret pisania tekstów, które chętnie się czyta. Muszą być one dostosowane do czytelnika, odpowiadać na jego pytania i potrzeby. Ważne jest też, by dostosować tekst do percepcji odbiorcy i wykorzystać naturalne mechanizmy przyciągania uwagi.

Każda strona internetowa ma tylko taką wartość, jaką widzą w niej jej odbiorcy.

3 techniki pisania ciekawych tekstów:

1. Daj czytelnikowi to, czego szuka

Na samym początku musisz zdecydować, do kogo kierujesz swoją stronę. Kto jest jej docelowym odbiorcą, który najbardziej skorzysta na zapoznaniu się z opublikowanymi na niej informacjami.

To jest tak samo, jak z rozmową. Jeżeli interesujesz się pisaniem skutecznych tekstów reklamowych, to gdy tylko usłyszysz, że ktoś wypowiada się na ten temat, od razu nadstawiasz ucha. W większości wypadków, szydełkowanie nie wzbudzi już takiego entuzjazmu.

Następny etap przygotowań, to poznanie docelowego odbiorcy. Kim jest i czego szuka na twoich stronach? Z jakimi problemami się zmaga, czego się obawia, do czego dąży i o czym marzy?

Kiedy już określisz swojego docelowego odbiorcę i zbierzesz informacje na jego temat, możesz zacząć dostosowywać zawartość strony do jego oczekiwań. Wybierz tematy, które go najbardziej interesują, daj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Nie umieszczaj tekstów, które nie zawierają informacji, ważnych dla wybranej grupy docelowej. Może być tak, że czytelnik, którego chcesz namówić do NOR, przypadkowo trafi na taki tekst na samym początku odwiedzin na twojej stronie. Na podstawie jednego, nudnego artykułu jest w stanie szybko stwierdzić, że twoja strona nie ma niczego interesującego do zaoferowania.

2. Wykorzystaj naturalną ciekawość

Nie wystarczy sam temat, interesujący czytelnika. Trzeba jeszcze treść podać w sposób, który go zaciekawi.

Co interesuje ludzi najbardziej? Oto kilka przykładów:

  • Przede wszystkim inni ludzie. Ożywiaj informacje historiami z życia ludzi podobnych, do docelowego odbiorcy.
  • Newsy. Zmień tekst w wiadomość o wydarzeniu, które ma znaczący wpływ na życie czytelnika.
  • Konflikt. Zawsze gwarantuje powodzenie. Konflikt może rozgrywać się na wielu płaszczyznach, na przykład: twój produkt wzbudza sprzeciw konkurencji, klienci, którzy skorzystali z twojej oferty wywołują zamieszanie w swoim środowisku, jak walczysz z przeciwnościami, w ulepszaniu swojego produktu.
  • Niezwykłe wydarzenia, coś co wywołuje zdziwienie, czego jeszcze nie było.
  • Tajemnice i sekrety. Jeżeli ujawniasz coś, co dostępne jest tylko dla wąskiego grona, na pewno zaciekawi czytelnika.

Przypatrz się serwisom informacyjnym, jak konstruują swoje wiadomości.

Zacznij od informacji, której nie zna czytelnik. Jeśli na początku napiszesz o czymś, co jest mu dobrze znane, pomyśli, że nic ciekawego nie ma na tej stronie.

3. Zbuduj napięcie, które zmusi do zapoznania się z całością artykułu

To bardzo mocna technika, która pomimo swojej prostoty, potrafi zaskoczyć swoją skutecznością.

Wykorzystaj tak zwany Zeigarnik effect. W skrócie, polega on na tym, że niedokończone zadania tworzą psychiczne napięcie, które można rozładować tylko w jeden sposób. Trzeba doprowadzić do zakończenia zadania.

Wystarczy, że na początku tekstu zapowiesz jego kolejne elementy, i uświadomisz czytelnikowi, że musi przeczytać całość, by odkryć jego pełny sens. Mogą to być kolejne kroki działania, albo też rozpoczęte historie, które dokończysz dopiero pod koniec artykułu.

Dzięki temu czytelnik nie odpuści, dopóki nie dokończy 'zadania’, czyli przeczyta cały tekst.

Technika ta często wykorzystywana w telewizji, gdy na początku wiadomości, prowadzący zapowiada ciekawe historie i przechodzi do kolejnych tematów. Popularne seriale są dobrym przykładem tworzenia napięcia. Poszczególne odcinki kończą się bowiem często w samym środku ważnej sceny, wzbudzając ciekawość i pytanie: Co z tego wyniknie?

To tylko trzy, proste sposoby na pisanie ciekawych tekstów. Ich zastosowanie jednak przynosi znaczące efekty. Wypróbuj jej jak najszybciej, a od razu wzrośnie zainteresowanie internautów twoimi tekstami.

Chcesz copywriterski poradnik gratis?

A w nim:


- 2 głupie mity o copywritingu (jak przestać wkurzać klientów?)

- Uniwersalny klucz do sprzedaży w Internecie

- Co pisać, by pobudzać klientów do zakupów?

- 3 kroki do satysfakcjonujących odpowiedzi – z przykładami!

- 6 pytań klientów, domagających się odpowiedzi

- Bardzo prosty schemat tekstu sprzedażowego

- Jak dalej rozwijać tę umiejętność pisania?

- PLUS codzienny newsletter!

Tagi:
pisanie Tekstów
Poprzedni artykułKto jeszcze chce za darmo zwiększyć skuteczność swojej strony?
Następny artykuł9 sposobów na zwiększenie sprzedaży w czasie recesji
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
  • Marketing konwersacyjny
    Jak zwiększać konwersje content marketingiem? Zacznij rozwijać marketing konwersacyjny 4 maja 2022
komentarzy 6
  1. Reply
    Krzysztof 12 sierpnia 2008

    Bardzo ciekawe i potrzebne rzeczy porusza Darek w tym artykule. Oczywiscie z natury rzeczy jest on ogólny, ale bardzo przydatne by okazaly sie jakies przyklady, ktore można by modyfikowac do swoich potrzeb. Kiedyś uczstniczyłem w pewnym kursie i prowadzący podal bardzo ciekawy przyklad pisania naglowkow, biorac jako material wyjsciowy tytul znanej książki: „Jak zjednać sobie przyjaciół i osiągnąć sukces”, czyli model „Jak ….. i ……”.
    I zaraz padło sporo propozycji innych nagłówków z zupenie różnych dziedzin, nawet przeciwstawnych.
    Myślę, że w tym przypadku, wymagałoby to więcej pracy, aby opracować tekst mało ciekawy i w kontrze nowy, z zastosowaniem powyższych zasad. Tekst może być na popularny temat, np „Jak schudnąć 10 kG w ciągu miesiąca”, lub podobny. Tekst może być podzielony na kilka części, z wariantowymi fragmentami, oraz opisem ktore a powyższych zasad mają zastosowanie.

  2. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 14 sierpnia 2008

    Tak, będą przykłady, bo szykuję rozszerzoną wersję tego artykułu, który wyślę wszystkim moim subskrybentom.

    Dlatego mile widziane są sugestie, co powinno znaleźć się w takim raporcie. Czekam na wasze propozycje.

  3. Reply
    lucyna 15 sierpnia 2008

    Darku! Nareszcie w bardzo przystępny sposób,poslugując się językiem większości Polaków. Czekam na więcej.Tak trzymaj.Lucyna

  4. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 15 sierpnia 2008

    @lucyna: Czy do tej pory pisałem tak niezrozumiale…?

  5. Reply
    Alicja 26 sierpnia 2008

    Staram się tak właśnie pisać – nie piszę jednak tekstów reklamowych, ale artykuły, notki prasowe, newsy…
    Ciągle jeszcze nie mam pomysłu jak „zagospodarować” reklamowo mój sklepik z książkami, ale mam nadzieję, że taki pomysł jednak się zrodzi, także dzięki Twojej pomocy, oby szybko.

  6. Reply
    Tomasz 21 września 2008

    Świetny artykuł, niedługą będę wykorzystywał Twoje rady na maksa, a więc „czeszę” stronę dynanet w poszukiwaniu rad, takich jak powyższe – dzięki
    Tomasz

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT