Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 13 września 2012
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 4 Komentarze
  • Copywriting

Decydujący element tekstu oferty sprzedażowej [PUŁAPKA]

Czas na decyzję. Jeśli copywriter się postarał, wiesz już, czego spodziewać się po oferowanym produkcie. Jest coś, co Cię w nim pociąga.  

Czujesz to, ale mimo to nie wiesz, czy chcesz to kupić. Przychodzą Ci do głowy różne myśli. Kłębowisko uczuć, sprzeczne emocje, zastanawiasz się nad zakupem, zastanawiasz się nad zakupem, zastanawiasz się nad zakupem, zastanawiasz się… i… co?

Tak mniej więcej wygląda sytuacja większości klientów tuż przed podjęciem decyzji o zakupie lub o opuszczeniu strony z ofertą.

Klient w pułapce

To najtrudniejszy etap dla klienta. Samo czytanie jest w miarę łatwe i przyjemne (zależy od zdolności copywritera). Tym bardziej oglądanie ilustracji produktów. Gdy jednak czytelnik dochodzi do miejsca, gdzie musi podjąć decyzję, zaczyna się wspinaczka pod wysoką górę (którędy do najbliższego wyciągu?).

Mówimy o konsumencie, który mieści się w grupie docelowej i mniej lub bardziej chciałby mieć to, co proponujesz. Inni już dawno opuścili plac boju, więc ich ten opis nie dotyczy.

I teraz powiem Ci coś, co może zmienić Twoje podejście do klientów. Ta sytuacja jest dla nich tak niewygodna jak za ciasna bluzka lub sweter, które krępują ruchy. Masz ochotę je zdjąć i odetchnąć z ulgą i nigdy więcej nie zakładać.

Klient chce mieć to już za sobą

Podejmowanie decyzji jest trudne i wymaga sporego wysiłku. A kto lubi się wysilać? I tu masz pierwszą wskazówkę – niech to będzie łatwe dla klienta. Najlepiej by było, gdyby ktoś za niego podjął decyzję! TAK! To da się zrobić, ale dziś chcę skupić się na emocjach. (Więcej o tym powiem w Szkole Copywritingu).

W tym momencie potrzebny jest bodziec do działania. JEDNA MYŚL jest w stanie popchnąć klienta w ramiona decyzji. I on szuka tej jednej myśli. Jeśli podsuniesz mu tę właściwą – uchwyci się jej jak koła ratunkowego i popłynie z prądem oferty, prosto do zamówienia.

Dawaj konkrety!

Może w tym momencie zaczynasz się niecierpliwić, bo oczekujesz konkretnych porad, które łatwo i szybko wykorzystasz w swoich ofertach? A ja ekscytuję się jakimiś opisami…

Wiesz, mógłbym dziś po prostu napisać tak: daj wartościowe bonusy i zagroź klientowi  podwyżką, jeśli nie podejmie natychmiastowej decyzji. Ale tak robią wszyscy! A mnie zależy na tym, by pomóc Ci odczuć emocje klienta, nawet, jeśli są teraz trochę przerysowane. Dlaczego?

Gdy “wejdziesz w skórę” klienta, gdy poczujesz jego emocje – właściwe słowa same przyjdą i stworzysz najbardziej przekonującą ofertę.

[PRZECZYTAJ TO:] Ten blog skierowany jest do osób, które naprawdę chcą pisać bardziej przekonujące teksty. Jeśli nie zrozumiesz i nie poczujesz sytuacji klienta – nie masz na to żadnych szans. Pozostanie Ci wtedy tylko bezmyślne kopiowanie pracy innych, upokarzające i często nieskuteczne, bo nigdy nie piszesz do takiego samego klienta, co autor pierwowzoru.

Co boli klienta?

Teraz będzie o najsilniejszym emocjonalnym bodźcu do działania. Dobrze to wykorzystaj, a Twoje teksty staną się bardziej skuteczne.

Czy wiesz, że dla Twojego klienta unikanie strat jest ważniejsze od korzyści? Możesz się z tym nie zgadzać (jeśli chcesz), ale wielokrotnie powtarzane eksperymenty psychologów są jednoznaczne. Nieco więcej piszę o tym w artykule Dlaczego Twój klient musi otrzymać dwa razy więcej niż płaci?

W momencie podejmowania decyzji o zakupie czytelnik Twojego tekstu boi się. Może nie tak bardzo, jak spotkania z agresywną grupą pseudokibiców, w środku nocy w obcym mieście. Ale na tyle mocno, by miało to wpływ na jego decyzje o zakupie.

Czego się boi? To właśnie musisz odkryć i wykorzystać do sprzedaży! I to jest idealne miejsce na zastosowanie

Zasada Mniej/Więcej

Jeśli chcesz skutecznie wpłynąć na decyzje czytelnika tekstu oferty sprzedażowej musisz zacząć manipulować jego obawami:

Jeśli kupisz – mniej strat, jeśli zrezygnujesz – więcej strat. To proste!

MNIEJ STRAT – na przykład “przestaniesz tracić pieniądze, bo Twoje oferty przestaną być dziurawe jak sito, przez które uciekają prawie wszyscy potencjalni klienci i tekst sprzedażowy zamiast ich zatrzymywać, tylko zniechęca do zakupu”.

WIĘCEJ STRAT – na przykład “jeśli dziś nie zamówisz tego poradnika, to stracisz na zawsze dostęp do dodatkowych materiałów, które nigdy więcej nie będą dostępne”. Albo “po tym terminie cena wzrośnie i będziesz musiał za niego zapłacić dwa razy tyle. Ale wciąż i tak więcej będzie Cię kosztowało pisanie słabych tekstów! prędzej czy później dojdziesz do wniosku, że ta wiedza uratuje Twój biznes, więc musisz to mieć – czy nie lepiej teraz (natychmiastowa poprawa skuteczności tekstów) niż później (wyższa cena i brak dodatkowych materiałów?”

Oczywiście klient ma znacznie więcej obaw! To daje też copywriterowi duże pole do popisu, więc warto znać więcej sposobów – ale to przecież tylko krótki artykuł na blogu, a nie kompletna Szkoła Copywritingu, prawda?

Podsumowanie

Dziś zamykam cykl 4 strzałów w serce klienta. starałem się dać Ci jak najprostsze pomysły na stworzenie każdego z 4 elementów skutecznej oferty sprzedażowej. Takie, które możesz zastosować praktycznie od zaraz.

Pamiętasz, jak pytałem na tym blogu o konkretne problemy z pisaniem skutecznych tekstów? Seria “4 strzały” miała hurtem odpowiedzieć na większość z nich.

Co dalej? Jeśli chcesz nauczyć się pokonać opór klienta >>

Poprzedni artykułNapisz TO – albo bankrutuj [KRYZYSOWY COPYWRITING]
Następny artykułJak długa powinna być oferta sprzedażowa?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
  • Marketing konwersacyjny
    Jak zwiększać konwersje content marketingiem? Zacznij rozwijać marketing konwersacyjny 4 maja 2022
komentarze 4
  1. Reply
    robi 13 września 2012

    „Wejście w skórę klienta” – dobre, nie odkrywcze, ale dobre. Przeciez wszyscy to wiemy, a jednak musisz do nas napisać, żeby to stosować, bo przecież gdzieś nam umknęło. Dobra biorę się za zrobienie checklist-y, z wszystkimi tymi nowymi i przypomnianymi elementami, bez tego ani rusz. Dzięki.

  2. Reply
    ewafa2 13 września 2012

    Cześć
    Tak zarekomendować Szkołę Copywritingu umie tylko Darek 😉
    Co do 4 strzałów w serce klienta… na razie to są strzały raczej w mój system poznawczy. Czego zabrakło? Wiesz co, gdybym o tym co robię (czyt.copywritingu)wiedziała wszystko, mogłabym Ci powiedzieć, co zgubiłeś. Ale na szczęscie albo nie, jeszcze wciąż się uczę więc dziękuję za to, czego do tej pory mogłam się od Ciebie dowiedzieć.
    Miłego popołudnia.

  3. Reply
    Bohdan 13 września 2012

    Najistotniejsze dla klienta jest wyręczenie go w podejmowaniu decyzji, więc znalezienie czyiś argumentów ZA. Np. ten produkt nagrodzono medalem na Targach Żywnościowych.Czyli jakaś komisja już wcześniej podjęła decyzję, która mi odpowiada przy moim zastanawianiu się, czy to warto kupić.

  4. Reply
    Adrian Strójwąs 20 września 2012

    A prawda jest mimo wszystko taka, że część z czytających wiem o tym wszystkim z różnych źródeł a i tak się do tego nie stosuje. Oni po prostu czekają, aż wreszcie ktoś za darmo poda im na tacy gotowy tekst, w którym oni zmienia tylko dane firmy.
    Jest jeszcze część, która też o tym wszystkim wie, ale pisze po swojemu, bo nie chce mi się poprawić tekstu według wskazówek

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo