Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 18 marca 2016
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 19 Komentarze
  • Copywriting

Jak pisać artykuły na blog, by pomagały w sprzedaży? WEBINAR

Content Marketing

17 marca, w godzinach wieczornych, przeprowadziłem szkolenie online “Content Hacker”. Pokazałem, jak „od ręki” pisać ciekawe artykuły.

Przez blisko dwie godziny cierpliwie tłumaczyłem jak najprościej zacząć pisać artykuły, które pomagają budować i rozwijać biznes.

Oto krótka relacja z tego, czego nam wspólnie – ze wspaniałymi uczestnikami – udało się dokonać.

ch1

Zacząłem bardzo nietypowo. Od największego problemu, z jakim musi się zmierzyć każdy, kto postanawia pisać.

Wbrew temu, co większości osób się wydaje, największym problemem nie jest słaba umiejętność pisania lub nieznajomość technik pisania.

Problem sięga znacznie głębiej i ciągnie się latami, jeśli go nie rozwiążesz. To boli.

ch2

Moim zdaniem – TAK, mam swoje zdanie na ten temat – to główna przyczyna 5 problemów, jakich doświadczają “piszący”:

  1. Piszesz, piszesz, piszesz, ale chyba nikt tego nie czyta i już nie wiesz, co zrobić.
  2. Potencjalni klienci czytają, komentują, ale… niczego nie kupują!
  3. Masz dużą wiedzę, ale nie umiesz jej interesująco przekazać.
  4. Chcesz tworzyć interesujący blog, ale masz poczucie, że wszystko już było i nikt się nie zainteresuje Twoim pisaniem.
  5. Masz blokadę przed pisaniem i piszesz „na siłę”, co męczy Ciebie i czytelników!

Tak, gdy usuniesz jedną główną przyczynę tych problemów, możesz wreszcie liczyć na cud:

ch3

Następne kilka minut zajęła nam odpowiedź, co faktycznie może dać prowadzenie blogu?

Oprócz praktycznych efektów, w postaci zapisów na listę mailingową, wywoływanych bezpośrednio kolejnymi artykułami, pokazałem coś znacznie większego.

Wymazaliśmy błędną ścieżkę marketingu, opartego o tak zwane “nisze” i pokazałem znacznie lepszą drogę, która ma przed sobą świetlaną przyszłość. I to nawet nie jest opcja, tylko konieczność dla każdej osoby, która chce wpływać na tysiące klientów, a nie tylko kolegę, żonę i teściową.

Podejście jest nie tylko bardzo praktyczne. Rozwiązuje bowiem OD RAZU jeden z największych problemów każdego piszącego:

ch5

Nagle wszystko okazuje się bardzo proste!

(Kilka osób doznało w tym momencie olśnienia. Reszta przeżywała tę rozkosz w milczeniu.)

W tym miejscu szkolenia, stało się jasne, że w banalny sposób każdy ma pod ręką od razu 6 świetnych tematów na artykuły, które wywołają duże zainteresowanie wybranych czytelników.

Ale to był dopiero początek.

Bo skoro mamy temat, to przyszedł czas na odpowiedź:

ch6

I tu się zatrzymaliśmy na chwilę, bo odkryłem wszystkie karty! Pokazałem WUMO, czyli 4 klocki artykułu biznesowego na blog.

Co ciekawe, wykorzystać je można na dwa sposoby. Tak, omówiłem dwie strategie pisania postów marketingowych:

  1. Imponujące drążenie.
  2. Absolutnie pełne rozwiązanie.

I w tym momencie stało się jasne, że każdy może dosłownie na zawołanie napisać przynajmniej 24 wartościowe artykuły! BAAAM. To jest Content Hacking.

Wyszła też moja prawdziwa natura informatyka, bo tak systematycznie tego tematu chyba jeszcze nikt nie podał. Tak pisali na czacie uczestnicy, a ja niniejszym potwierdzam własną krwią.

Doszliśmy do momentu, gdy padło bardzo ważne pytanie:

Czy muszę udawać Eksperta, by pisać dobre artykuły?

Moja odpowiedź:

ch7

Jest pewne rozwiązanie tego naturalnego dylematu każdego piszącego. Banalne w swojej prostocie i łatwe do zastosowania.

Właściwie, to na blogu inaczej się nie da.

Ok, w tym momencie mamy pomysły na tematy i wiemy CO powinien zawierać dojrzały marketingowo artykuł.

Przyszedł czas, by dokładnie pokazać JAK pisać, by było to proste, naturalne i wręcz przyjemne. To moja metoda 3 kapeluszy. (Nie ma nic wspólnego z kapeluszami DeBono!):

ch8

W międzyczasie padło pytanie, jak dodać do artykułu emocje, by poruszyć czytelnika.

Otóż moja odpowiedź jest taka: nie możesz DODAĆ emocji do artykułu. Albo one tam są od razu, albo ich w ogóle nie będzie! Dlatego tak ważne jest by dobrze zacząć, od razu od 2 emocji i nie tracić czytelników zza skostniałej maski.

Właśnie temu służy moja metoda 3 kapeluszy – by od razu dobrze zacząć i niczego nie zepsuć po drodze!

I przyszedł czas na element, który decyduje o skuteczności całej pracy nad artykułem.

Moja rada jest prosta:

ch9

Większość artykułów tu się kończy.

Ja podpowiadam – nie sprzedawaj, tylko holuj klienta do swojego portu.

Może Cię to zdziwi, ale często sam łamię tę zasadę! Tylko, że ja wiem, co robię. Na początek, gdy dopiero nabierasz doświadczenia w pisaniu artykułów dojrzałych marketingowo lepiej trzymać się tej właśnie zasady.

No i przyszedł czas na podsumowanie, które wygląda tak:

ch10

A w taki malowniczy sposób całość podsumowała Elżbieta Kiergiet-Szkutnik (dziękuję Ela!):

contentHacker1

Darek Puzyrkiewicz zaprasza:

Ciekawe? Chcesz więcej...

...klientów i rosnącą sprzedaż? Dołącz do czytelników codziennego newslettera:

Poprzedni artykułJak pisać artykuły na blog, by pomagały w sprzedaży? Część 2
Następny artykułJak w 60 minut samodzielnie zwiększyć liczbę zamówień przez stronę internetową?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
  • Marketing konwersacyjny
    Jak zwiększać konwersje content marketingiem? Zacznij rozwijać marketing konwersacyjny 4 maja 2022
komentarzy 19
  1. Reply
    Damian 18 marca 2016

    Do webinaru podchodziłem dość sceptycznie – sporo teraz tego i coraz mniej wartościowej treści, a coraz więcej sprzedaży bądź ślizgania się po ogólnikach. Darek wykorzystał czas webinaru w sposób optymalnie dobierając istotne treści. Dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy. A za poziom ogarnięcia pytań z czatu – czapki z głów! Będę Cię polecać, pozdrowienia!

    • Darek Puzyrkiewicz 18 marca 2016

      Dziękuję Damian 🙂

  2. Reply
    Mirosław Warło 18 marca 2016

    Dziękuje bardzo 🙂 za możliwość wzięcia udziału webinarze 17 marca.
    Osobę Pana Darka oceniam jako kompetentną, w przekazaną wiedzę jako wartościową Mirosław Warło

    • Darek Puzyrkiewicz 18 marca 2016

      Mirosław, dzięki 🙂

  3. Reply
    Maciek 18 marca 2016

    Szukałem sposobu na to jak pisać. To co mi się podoba w webinarach Darka to całkowicie inne spojrzenie na te same tematy niż moje. Dzisiaj zorbiłem podsumowanie wczorajszego szkolenia i teraz czas na pisanie.

    • Darek Puzyrkiewicz 18 marca 2016

      Dziękuję Maciej 🙂

  4. Reply
    Paweł 18 marca 2016

    Początek. Luźne gadki? Lanie wody? Autoprezentacja? NIE! Selekcja! Coś, co zwykle do nas dociera po miesiącach, a nawet latach prowadzenia biznesu. Nie każdy klient jest dla mnie i ja też nie jestem dla każdego klienta. Część osób zrezygnowała. I co? I nic. Darek nikogo nie prosił, by został, nie obiecywał dodatkowych bonusów, nie podlizywał się, nie zmienił koncepcji prowadzenia szkolenia, by dostosować się do ich oczekiwań. Niech każdy idzie swoją drogą w swoją stronę. Ale to było trochę tak, jakby przyjść do restauracji, zamówić posiłek, a potem uciec od stolika przed kelnerem.
    Co było dalej? Układanka z bardzo prostych elementów. Rzeczy tak proste i tak oczywiste, ale nabierające głębszego sensu dopiero wtedy, kiedy się je odpowiednio uporządkuje. Na pewno rozczarowani byli poszukiwacze metod typu „złap klienta za gonady i grożąc brzytwą zmuś do wyskoczenia z portfela”, To działa…ale tylko raz. zaskoczeni musieli być także ci, którzy spodziewali się wyciągania królików z trzech kapeluszy. Okazuje się, że króliki mogą same z tych kapeluszy wyskakiwać. Przy okazji szkolenia można było się też zareklamować. Ale inteligentnie, pomysłowo i twórczo, jak Ela, a nie nachalnie, spamersko i bezczelnie, jak ta, niech jej imię zostanie wymoderowane. Tak. Ela mnie holuje. jeśli kiedyś będę potrzebował jej usług, wiem, gdzie ich szukać. Teraz nie potrzebuję…ale może kiedyś, a już teraz wiem, gdzie szukać!
    Warto zwracać uwagę nie tylko na to, co Darek mówi, ale też na to, JAK on szkolenie prowadzi. Bo są rzeczy, których nie da się tak wytłumaczyć, jak się da je pokazać.

    • Darek Puzyrkiewicz 18 marca 2016

      Paweł, gratuluję spostrzegawczości 🙂

  5. Reply
    Marcin 18 marca 2016

    Darku, dziekuję serdecznie za przeprowadzenie tego webinaru. Oceniam go 10, dlatego, że artykuł który potem napisalem okazał się na 10!!!! No i twój styl prowadzenia też elegancki, czułem się świetnie.

    • Darek Puzyrkiewicz 18 marca 2016

      THX Marcin 🙂

  6. Reply
    Danuta 18 marca 2016

    Wcześniej uczestniczyłam Darku w niejednym Twoim szkoleniu. Zawsze było świetnie. Moc szczegółowych informacji. Ten wczorajszy był szczególny. Był SUPER !!! Poprowadziłeś go z informacjami … od podszewki. Najważniejszym jest by każdy uwierzył w siebie, akceptował siebie i miał ufność, a wtedy wszystko jest jasne i proste. Klienci gotowi są nam płacić, ale czy gotowi jesteśmy to przyjąć. Darku bardzo Tobie DZIĘKUJĘ za już i … proszę o więcej. Najlepszego !

    • Darek Puzyrkiewicz 18 marca 2016

      Dzięki 🙂

  7. Reply
    Ewa 18 marca 2016

    Dowiedziałam się o webinarze 30 minut przed jego rozpoczęciem. Byłam wtedy po pracy i zajęciach na studiach doktoranckich, więc padałam na nos, ale postanowiłam posłuchać i nie żałuję tych dwóch godzin. Zmęczenie ustąpiło miejsca ciekawości. Rzadko w procesie pisania zwraca się uwagę na tego kto piszę. Częściej wciska się ludziom cudowne narzędzia. Dzięki temu webinarowi zrozumiałam jak ważna jest praca nad sobą i wrażliwość na cudze sprawy. Poznałam też kilka przydatnych metod jak ogarnąć proces pisania. Dzięki za udostępnienie za darmo sposobu na zmianę podejścia do pisania. Pozdrawiam.

  8. Reply
    Aga 18 marca 2016

    Dziękuję, za wiedzę i wskazówki jak wykorzystać ją praktycznie.

    • Darek Puzyrkiewicz 21 marca 2016

      Cieszę się, daj znać, jak je wykorzystasz 🙂

  9. Reply
    Iwona 18 marca 2016

    Świetny webinar. Dużo istotnych informacji. Zmienił zupełnie moje podejście do tematu. A poza tym podziwu godna reakcja na zadawane pytania. Mistrzowski poziom!

    • Darek Puzyrkiewicz 21 marca 2016

      Dziękuję 🙂

  10. Reply
    Adam 6 lipca 2016

    Czy planuje Pan kolejny webinar?
    Dopiero zaczynam przygodę z pisaniem artykułów i szukam nauczyciela. Bardzo podoba mi się Pana styl tłumaczenia 🙂

  11. Reply
    Radek 10 sierpnia 2017

    Dużo daje forma artykułu tak jak to ma miejsce u Ciebie. Obecnie ludzie nie czytają ale przeglądają, czytają między wierszami, fotkami i pogrubieniami.

    Dzięki takiemu przedstawieniu wpisu można dotrzeć do większej ilości osób.

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT