Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 11 maja 2018
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Newsletter

50 milisekund i co dalej?

Lata temu, nocą, w okolicach Krakowa zdarzyło mi się to.

Jechałem busem w kierunku Rzeszowa.

Jeszcze autostrad nie było.

Jadę, tak 100 na godzinę i jak w zwolnionym filmie zobaczyłem 3 rzeczy:

1. Światła samochodu jadącego przede mną błyskawicznie przesunęły się w prawo i zniknęły.

2. Na ułamek sekundy w snopie moich świateł dostrzegłem człekopodobną postać, jakieś 40 metrów przede mną, na środku jezdni.

3. Zauważyłem, że minąłem postać ze środka jezdni, odbijając w lewo, co uratowało tego człowieka i mnie.

Kierowca przede mną popełnił duży błąd, skręcając prawo. Natychmiast znalazł się w rowie i chwilę później walnął w przepust, bo akurat droga była.

Do dziś mam to przed oczami.

Byłem jedynie obserwatorem tego, co się działo, serio, nie wykonałem świadomie żadnego ruchu do momentu, gdy się zatrzymałem.

Taki mechanizm mamy w głowie.

Działa szybciej, niż myśli.

Jego celem jest błyskawiczna ocena sytuacji i natychmiastowa reakcja w razie zagrożenia.

To jest niekontrolowany odruch.

Ten mechanizm włącza się, gdy ktoś trafi na Twoją stronę lub czyta e-maila.

Już po 50 milisekundach tworzony jest pierwszy emocjonalny obraz nowej sytuacji.

Świadomy umysł, jak to określają neurobiolodzy “cognitive analysis” włącza się dopiero po około 5 sekundach.

To znaczy, że przez pierwsze 5 sekund klient analizuje sytuację niezbyt świadomie. Po 50 milisekundach ma już pierwsze „wnioski”!

Ten obraz ma wpływ na jego późniejsze decyzje.

I nie da się wymazać!

Co zobaczył, nie może być odzobaczone.

Pomijając wpływ grafiki, a przede wszystkim użytych kolorów, mamy jeszcze to, co nas najbardziej interesuje.

Słowa.

Jeśli klient pierwsze słowa przetrawi bez włączania myślenia, udało Ci się mu przesłać wiadomość.

Przykład takiego komunikatu z dużej branży?

“Spragniony? Pij Pepsi!”

Jeśli Twoich pierwszych słów nie da się przetrawić bez myślenia – wiadomość nie została odebrana.

Osoba, która potrafi dobrać odpowiednie słowa, dociera z przesłaniem do klienta w ciągu 5 sekund.

Osoba, która nie potrafi dobrać odpowiednich słów, nie dociera wcale, bo wiodącą rolę przypadkowa komunikacja.

Jeśli pierwsze słowa skierują klienta w niewłaściwą stronę – wyląduje w rowie.

Zacznij zwracać większą uwagę na tę szybką komunikację, a klienci zaczną zwracać większą uwagę na Ciebie.

Bo będą po kilku sekundach wiedzieli, że to coś dla nich, nie mając świadomości, skąd to wiedzą, więc nie będą potrafili się przed tym obronić.

Taki klient po prostu “wie”, że to jest dla niego.

PS To lekko uaktualniony tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułCo za wypadek!
Następny artykułsp……aj z tym
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT