Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 6 września 2018
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 9 Komentarze
  • Newsletter

Sprytna sztuczka copywriterska

sprytna sztuczka copywriterska

Jest taka głupia sztuczka, która zawsze działa w zdobywaniu klienta.

Jeśli ją opanujesz, możesz nawet zdalnie sterować uwagą klienta.

Aby ją dobrze wytłumaczyć, dam Ci przykład z życia.

W niedzielę miałem gości.

Dziecko, kilkuletni chłopiec postanowił pobawić się z moim psem.

Rzucał mu patyk, wołając “aport!”

Zwykle to działa na psy, zwłaszcza te ułożone.

Ale mój pies nie jest taki głupi!

Więc dałem mu kość i mówię “teraz rzuć”.

Oczywiście, pies pobiegł, ale nie wrócił.

Wtedy mu pokazałem, co zrobić, by wracał.

Rzucanie „kości” jest brudnym sekretem copywriterów.

To odwrotność techniki ciągnięcia osła za ogon.

Rzucanie “kości” sprawia, że taki klient chce zapoznać się z tym, co masz do zaoferowania.

Sam chce, czuje potrzebę zaspokojenia.

Zaspokojenia ciekawości.

Tej techniki nauczyłem się od Elmera Wheelera.

Wheeler był mistrzem otwierania sprzedaży.

Firmy zatrudniały go po to, by wypracował otwarcie dla sprzedawców.

By zamiast “Czym mogę służyć” mówili na powitanie coś, co od razu przekieruje klienta do zakupu.

Gdy na przykład sklep sprzedawał szczoteczki do zębów, to czasem próbowano to robić tak: “Szuka Pani szczoteczki, która pomoże utrzymać zęby w czystości a oddech w świeżości?”

Taki konkret, co, od razu wiadomo, co nam chcą wcisnąć.

I tu jest właśnie problem.

Od razu wszystko wiadomo – nie ma po co “biegać”.

“Nie, dziękuję mam szczoteczkę.”

I koniec sprzedaży.

Myślę, że dziś wiele sprzedaży zamyka się właśnie z tego powodu!

Nie ma żadnej “kości”. Nie ma za czym biegać.

Bym może i Tobie stoi z tego powodu.

Sprzedaż, zboczeńcu, sprzedaż!

Od razu pokazujesz, co trzymasz w ręku.

Nie spełniasz pierwszego warunku marketingu – nie wzbudzasz Zaciekawienia!

A to podstawowy element marketingu konwersacyjnego.

Na tym opiera się mój model: Zaciekawienie, Zainteresowanie, Zakup.

Dobrze, masz tę szczoteczkę w ręku i chcesz ją sprzedać.

Wchodzi do sklepu kobieta.

Co jej powiedzieć, by nie narazić się na na natychmiastową odmowę?

Jak rzucić “kość”, by wróciła?

Elmer Wheeler wymyślił takie otwarcie:

“Czy używała Pani kiedykolwiek szczoteczki do zębów opracowanej przez naukowców?”

“A czym ona się różni od innych szczoteczek?”

Rzut “kością” i powrót!

I konwersacja marketingowa rozpoczęta!

Proste, co?

Zobacz. zadajesz tylko odpowiednie pytanie i masz rozmowę, która prowadzi do sprzedaży – esencja marketingu konwersacyjnego.

Zamiast szybkiego odrzucenia, budzisz natychmiastowe zaciekawienie.

Czy Twój marketing tak działa?

Otwiera klienta na konwersację marketingową, czy zamyka?

Rzucasz “kość”, czy zwykły patyk – i się dziwisz, że nikt nie biegnie?

A jest jeszcze lepsze pytanie.

W podanym wyżej klient chce poznać szczegóły na temat szczoteczki.

A po tym lepszym pytaniu, klient od razu pyta: “Gdzie to kupić?”

To skraca proces zakupu, skraca słynne “tunele”.

Pierwszy przewodnik psychowritingu

Chcesz bezpłatny przewodnik Psychowritingu?

A w nim:


- 2 głupie mity o copywritingu (jak przestać wkurzać klientów?)

- Co pisać, by pobudzać klientów do zakupów?

- 3 kroki do satysfakcjonujących odpowiedzi – z przykładami!

- 6 pytań klientów, domagających się odpowiedzi

- Bardzo prosty schemat tekstu sprzedażowego

- Jak dalej rozwijać tę umiejętność pisania?

- PLUS codzienny newsletter!

Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Dynanet.pl Dariusz Puzyrkiewicz. Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.

Poprzedni artykułJak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów?
Następny artykułCo Newton ma wspólnego z copywritingiem?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018
  • Marketing konwersacyjny w pigułce 24 sierpnia 2018
komentarzy 9
  1. Reply
    Łukasz 18 stycznia 2019

    Bardzo fajny wpis z humorystycznymi wstawkami : ) Wyślę go do znajomego copywritera żeby też sobie przeczytał, może się czegoś nauczy ^^

  2. Reply
    Sabina 22 marca 2019

    Artykuł, który poprawił mi humor na samym początku dnia! 😀

  3. Reply
    Amaanda 23 kwietnia 2019

    Wpis idealny na przerwę w pracy 🙂 Dzięki za poprawienie humoru, od razu nabrałem więcej energii do napisania jakiegoś fajnego tekstu, a zostało mi ich jeszcze sporo.

  4. Reply
    Karolina Narolska 4 czerwca 2019

    no świetnie się czyta … dochodzi nawet się do wniosków (@$!$!% jakie to proste) a potem przychodzi szara rzeczywistość …. hmm cholera jakbym sprzedawała szczoteczki do zębów to bym wiedziała jak sprzedać … ale ja oferuje kubki papierowe … a to już nie taka prosta sprawa 😀

  5. Reply
    Natalia (Optymalizatorka) 27 czerwca 2019

    Ta metoda jest świetna 🙂 I rzeczywiście działa. Nawet nie tyle w sprzedaży, co zawsze tam, gdzie chce się zainteresować czymś czytelnika

  6. Reply
    Properly 19 listopada 2019

    Niby takie to oczywiste, ale…. nawet w tym tekście tak rzuciłeś kością, że nie dało się nie doczytać do końca! 🙂
    P.S Jeśli chodzi o rzucanie kości w otwieraniu sprzedaży, i działaniu tak, żeby klient sam ciągnął rozmowę, a nie trzeba go było do niej pchać, to jeszcze się muszę sporo nauczyć (przyznaję!). Ale… kości zostały rzucone! Dziękuję.

    • Mariusz 7 grudnia 2019

      tekst uświadomił mi że przede mną też jeszcze dłuuuga droga ale kości rzucone i działam dalej 🙂

  7. Reply
    Gira Sole 4 maja 2020

    Mega inspirujący wpis… w powstaje zagwozdka! Gdzie znaleźć odpowiedź jakie jest to jeszcze lepsze pytanie po którym klient pyta, gdzie to można kupić?!

    • Darek Puzyrkiewicz 6 maja 2020

      Gdybym miał Ci coś zaproponować, byłoby to: https://dynanet.pl/silawyrazu.html

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo