Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting w Internecie Copywriting w Internecie
  • Start
  • Artykuły na blogu
  • Szkolenia z copywritingu
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
sprytna sztuczka copywriterska
  • 6 września 2018
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 9 Komentarze
  • Newsletter

Sprytna sztuczka copywriterska

Jest taka głupia sztuczka, która zawsze działa w zdobywaniu klienta.

Jeśli ją opanujesz, możesz nawet zdalnie sterować uwagą klienta.

Aby ją dobrze wytłumaczyć, dam Ci przykład z życia.

W niedzielę miałem gości.

Dziecko, kilkuletni chłopiec postanowił pobawić się z moim psem.

Rzucał mu patyk, wołając “aport!”

Zwykle to działa na psy, zwłaszcza te ułożone.

Ale mój pies nie jest taki głupi!

Więc dałem mu kość i mówię “teraz rzuć”.

Oczywiście, pies pobiegł, ale nie wrócił.

Wtedy mu pokazałem, co zrobić, by wracał.

Rzucanie “kości” jest brudnym sekretem copywriterów.

To odwrotność techniki ciągnięcia osła za ogon.

Rzucanie “kości” sprawia, że taki klient chce zapoznać się z tym, co masz do zaoferowania.

Sam chce, czuje potrzebę zaspokojenia.

Zaspokojenia ciekawości.

Tej techniki nauczyłem się od Elmera Wheelera.

Wheeler był mistrzem otwierania sprzedaży.

Firmy zatrudniały go po to, by wypracował otwarcie dla sprzedawców.

By zamiast “Czym mogę służyć” mówili na powitanie coś, co od razu przekieruje klienta do zakupu.

Gdy na przykład sklep sprzedawał szczoteczki do zębów, to czasem próbowano to robić tak: “Szuka Pani szczoteczki, która pomoże utrzymać zęby w czystości a oddech w świeżości?”

Taki konkret, co, od razu wiadomo, co nam chcą wcisnąć.

I tu jest właśnie problem.

Od razu wszystko wiadomo – nie ma po co “biegać”.

“Nie, dziękuję mam szczoteczkę.”

I koniec sprzedaży.

Myślę, że dziś wiele sprzedaży zamyka się właśnie z tego powodu!

Nie ma żadnej “kości”. Nie ma za czym biegać.

Bym może i Tobie stoi z tego powodu.

Sprzedaż, zboczeńcu, sprzedaż!

Od razu pokazujesz, co trzymasz w ręku.

Nie spełniasz pierwszego warunku marketingu – nie wzbudzasz Zaciekawienia!

A to podstawowy element marketingu konwersacyjnego.

Na tym opiera się mój model: Zaciekawienie, Zainteresowanie, Zakup.

Dobrze, masz tę szczoteczkę w ręku i chcesz ją sprzedać.

Wchodzi do sklepu kobieta.

Co jej powiedzieć, by nie narazić się na na natychmiastową odmowę?

Jak rzucić “kość”, by wróciła?

Elmer Wheeler wymyślił takie otwarcie:

“Czy używała Pani kiedykolwiek szczoteczki do zębów opracowanej przez naukowców?”

“A czym ona się różni od innych szczoteczek?”

Rzut “kością” i powrót!

I konwersacja marketingowa rozpoczęta!

Proste, co?

Zobacz. zadajesz tylko odpowiednie pytanie i masz rozmowę, która prowadzi do sprzedaży – esencja marketingu konwersacyjnego.

Zamiast szybkiego odrzucenia, budzisz natychmiastowe zaciekawienie.

Czy Twój marketing tak działa?

Otwiera klienta na konwersację marketingową, czy zamyka?

Rzucasz “kość”, czy zwykły patyk – i się dziwisz, że nikt nie biegnie?

A jest jeszcze lepsze pytanie.

W podanym wyżej klient chce poznać szczegóły na temat szczoteczki.

A po tym lepszym pytaniu, klient od razu pyta: “Gdzie to kupić?”

To skraca proces zakupu, skraca słynne “tunele”.

Poprzedni artykułJak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów?
Następny artykułCo Newton ma wspólnego z copywritingiem?
Autor Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Adres strony www: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018
  • Marketing konwersacyjny w pigułce 24 sierpnia 2018
Liczba komentarzy: 9
  1. Reply
    Łukasz 18 stycznia 2019

    Bardzo fajny wpis z humorystycznymi wstawkami : ) Wyślę go do znajomego copywritera żeby też sobie przeczytał, może się czegoś nauczy ^^

  2. Reply
    Sabina 22 marca 2019

    Artykuł, który poprawił mi humor na samym początku dnia! 😀

  3. Reply
    Amaanda 23 kwietnia 2019

    Wpis idealny na przerwę w pracy 🙂 Dzięki za poprawienie humoru, od razu nabrałem więcej energii do napisania jakiegoś fajnego tekstu, a zostało mi ich jeszcze sporo.

  4. Reply
    Karolina Narolska 4 czerwca 2019

    no świetnie się czyta … dochodzi nawet się do wniosków (@$!$!% jakie to proste) a potem przychodzi szara rzeczywistość …. hmm cholera jakbym sprzedawała szczoteczki do zębów to bym wiedziała jak sprzedać … ale ja oferuje kubki papierowe … a to już nie taka prosta sprawa 😀

  5. Reply
    Natalia (Optymalizatorka) 27 czerwca 2019

    Ta metoda jest świetna 🙂 I rzeczywiście działa. Nawet nie tyle w sprzedaży, co zawsze tam, gdzie chce się zainteresować czymś czytelnika

  6. Reply
    Properly 19 listopada 2019

    Niby takie to oczywiste, ale…. nawet w tym tekście tak rzuciłeś kością, że nie dało się nie doczytać do końca! 🙂
    P.S Jeśli chodzi o rzucanie kości w otwieraniu sprzedaży, i działaniu tak, żeby klient sam ciągnął rozmowę, a nie trzeba go było do niej pchać, to jeszcze się muszę sporo nauczyć (przyznaję!). Ale… kości zostały rzucone! Dziękuję.

    • Mariusz 7 grudnia 2019

      tekst uświadomił mi że przede mną też jeszcze dłuuuga droga ale kości rzucone i działam dalej 🙂

  7. Reply
    Gira Sole 4 maja 2020

    Mega inspirujący wpis… w powstaje zagwozdka! Gdzie znaleźć odpowiedź jakie jest to jeszcze lepsze pytanie po którym klient pyta, gdzie to można kupić?!

    • Darek Puzyrkiewicz 6 maja 2020

      Gdybym miał Ci coś zaproponować, byłoby to: https://dynanet.pl/silawyrazu.html

Dodaj komentarz Anuluj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Dynanet.pl pomaga lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia z copywritingu

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Najnowsze artykuły

  • Masz odwagę wywierać taki wpływ swoimi słowami?

    Gru 3, 2019

  • 12 kroków anonimowego copywritera
    12 Kroków Anonimowych Copywriterów

    Sie 6, 2019

  • Co Newton ma wspólnego z copywritingiem?

    Kwi 9, 2019

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn