Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 24 sierpnia 2018
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 1 komentarz
  • Newsletter

Marketing konwersacyjny w pigułce

Dlaczego marketing marketing konwersacyjny jest taki trudny?

Odpowiedź jest prosta, oto przykład.

Żona informatyka wysyła go po zakupy:

– Kup parówki, a jak będą jajka, to kup dziesięć.

Idzie więc chłop do sklepu i po wejściu pyta:

– Są jajka?

– Tak – odpowiada sprzedawca.

– To poproszę dziesięć parówek.

Jeśli klient nie kupuje od Ciebie, to prawdopodobnie problemem są jajka i parówki.

Nie, nie, nie chodzi o to, co myślisz!

Po prostu często jest tak, że ty myślisz o jajkach, a on o parówkach.

Dobra, mniej zboczony przykład.

Żona zrzędzi, żeby wreszcie umieścić na ścianie te wspólne zdjęcie z wakacji.

Facet nierychliwy, ale sprawiedliwy, więc po roku bierze się do pracy.

Przebiera się w ubranie robocze, zakłada rękawice, maskę przeciwpyłową i sięga do skrzynki narzędziowej po młotek.

Sięga, sięga i sięgnąć nie może, bo młotka tam nie ma.

Był, ale zaginął gdzieś w akcji.

Więc facet zdejmuje ciuchy robocze, ściąga rękawice i maskę przeciwpyłową, ubiera się odświętnie i idzie do sklepu „metalowego”.

Cel jest prosty.

Kupić młotek do wbicia gwoździka w ścianę.

Zapamiętaj, bo to jego cel.

„Dzień Dobry, potrzebuję młotek do wbicia gwoździka w ścianę.”

No, teraz już będzie z górki.

„Ale jaki młotek pan chce, 150 gramowy, 250 gramowy, 350 gramowy, 500 gramowy czy kilogramowy?”

„Do gwoździka…”

„A jaki jest ten gwoździk?”

„No, taki mały…”

„Proszę pana, gwóźdź składa się z czterech istotnych elementów: główki, trzpienia, ostrza i oczywiście materiału, z jakiego został wykonany. Mamy gwoździe budowlane, papowe, pierścieniowe i ciesielskie, mogą być surowe lub ocynkowane. Jaki więc to ma być gwóźdź?”

Jak widzisz, każdą rozmowę można rozpieprzyć.

Możesz mieć doskonały produkt i zdenerwować tym klienta.

Zawsze winne są jajka i parówki.

Czyli język, w jakim się porozumiesz w klientem, zgadza się?

Ty masz na myśli jedno, on zaś coś innego i się mijacie.

A gdy się mijacie, nie dochodzi do zakupu.

Rozpieprzasz konwersację marketingową.

Jaki wniosek z tego?

Marketing konwersacyjny musi być prowadzony w języku klienta!

Sprzedawcy najczęściej popełniają błąd sprzedawcy młotków – są produktocentryczni.

Mam takie młotki… który zapakować?

A klient myśli o gwoździu do obrazka i nie może się dogadać ze sprzedawcą.

Kiedy klient wchodzi do sklepu, chce coś kupić, koniec i kropka.

Możesz mu tylko przeszkodzić, używając swojego języka.

Jasne, w sklepie jest to proste, bo zawsze możesz dopytać, co ma na myśli.

A na stronie, w e-mailu lub poście już nie.

Dlatego tak ważne jest, by od pierwszej milisekundy mówić jego językiem.

A jego język, to język problemów.

Przychodzi do Ciebie, bo ma pewien problem i w swej naiwności myśli, że Ty masz rozwiązanie jego problemu.

A Ty go szybko wyprowadzasz z tego błędu, mówiąc o surowych gwoździkach.

Rozpieprzasz najprostszą sprzedaż!

A przecież może to być bardzo proste.

Kontekst, Konsumpcja, Kontynuacja – czyli strategia marketingu konwersacyjnego, na której opiera się NSC.

Skup się na problemie klienta i daj mu jedno lub dwa rozwiązania do wyboru.

Dobra, powiem to dosadniej.

Ty masz być rozwiązaniem jego problemu, a nie problemem dla niego.

Stań mu na drodze i pokaż, że się znasz na rzeczy.

Ale nie poprzez recytowanie katalogu młotków, lecz powiedzenie:

„W tej sytuacji proponuję ten młotek – będzie najlepszy do wbicia gwoździa w ścianę.”

Daj klientowi to, czego w tym momencie potrzebuje.

Ale tu trzeba włożyć trochę więcej wysiłku.

Kiedyś, w czasach PRL-u kabaret TEY wyznaczył Ci prostą drogę do celu.

Przychodzi klient do sklepu i pyta:

„Jest chleb?”

„Nie ma…”

„Jest mleko?”

„Nie ma…”

„A ocet?”

„Nie ma…”

„A co jest?”

„Ja jestem!”

Więc i Ty stań frontem do klienta i powiedz mu: „ja jestem”.

„Ja jestem po to by pomóc Ci rozwiązać ten problem. Znam się na tym, bo pomagam takim osobom od lat. Zarekomenduję Ci najskuteczniejsze rozwiązanie problemu. Oto ono…”

Chcesz copywriterski poradnik gratis?

A w nim:


- 2 głupie mity o copywritingu (jak przestać wkurzać klientów?)

- Uniwersalny klucz do sprzedaży w Internecie

- Co pisać, by pobudzać klientów do zakupów?

- 3 kroki do satysfakcjonujących odpowiedzi – z przykładami!

- 6 pytań klientów, domagających się odpowiedzi

- Bardzo prosty schemat tekstu sprzedażowego

- Jak dalej rozwijać tę umiejętność pisania?

- PLUS codzienny newsletter!

Poprzedni artykułSto razy lepsza sprzedaż?
Następny artykułJak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018
Jeden komentarz
  1. Reply
    Proptrader 17 grudnia 2019

    Hmm, ta scena z gwoździkami w sklepie… jakbyś widział moją ostatnią wizytę w Castoramie;) Ale tak, to jest właśnie to: każdą sprzedaż można spieprzyć, jesli używa się nieodpowiednich słów. Kojarzysz kwestię dopasowania się do stylu klienta z wszechmaści kursów sprzedażowych? Inaczej rozmawiasz z blondynką, która przyszła po gwoździk (bez urazy, to tylko pod potrzebę zobrazowania sprawy), a inaczej z gościem który od razu wyjeżdża z pełną znajomością struktury gwoździa).

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT