Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 25 sierpnia 2007
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 5 Komentarze
  • Rozwój

Pisanie tekstów – prosta metoda

Jak często zdarza Ci się ślęczeć nad pisaniem tekstu, który w żaden sposób nie chce ułożyć się w zgrabną całość?

Znasz to uczucie – przeczytałeś wszystkie dostępne informacje, wiesz prawie wszystko na zadany temat, ale masz problem z przelaniem tego na papier lub do edytora tekstów. W tej sytuacji możesz wypróbować tę metodę pisania, która potrafi nieraz zaskoczyć piszącego.

Pracuję ostatnio nad wieloma różnymi tekstami (stąd brak nowych wpisów) i odkryłem prostą i skuteczną metodę pisania. Nie pamiętam już gdzie o niej przeczytałem. Zrobiłem notatki i zapomniałem o niej, aż do momentu, gdy stanąłem przed stertą tekstów do stworzenia.

Okazało się, że dzięki tej metodzie, bez żadnego wysiłku mogę szybko napisać artykuł na określony temat. Podobnie jest też z pisaniem ofert – wiele ich elementów powstaje w ten bezbolesny sposób. Potem pozostaje tylko redakcja i przepisywanie. Najtrudniejsze jest zawsze stworzenie pierwszego szkicu, a dalej już samo się pisze.

Mówiąc szczerze nie bardzo rozumiem dlaczego jest to taka skuteczna metoda. Zalecane kroki wyglądają trochę jak magiczny rytuał. O ile pamiętam, całość opiera się na doświadczeniach wielu pisarzy i wykorzystuje do kreacji podświadomość. Dla mnie ważne jest jedno: To działa!

Jak to wygląda?

1. Idea/Temat

Zaczynamy od sformułowania tematu. Może to być też problem do rozwiązania. Ważne jest by zapisać to sobie na kartce, bądź w edytorze tak, aby było cały czas przed oczami.

2. Rozpoznanie tematu

Przez około 10 minut czytamy materiały na wybrany do pisania temat. Oczywiście, mówimy tu o czytaniu, jako części opisywanego procesu pisania. Nie obejdzie się bowiem bez wcześniejszego, pełnego zapoznania się ze wszystkimi dostępnymi informacjami.

3. Lista słów

Po rozpoznaniu tematu rozpoczynamy pisanie dowolnych słów, które przychodzą nam do głowy. Zapisujemy każde, które przyjdzie nam na myśl. Wystarczy tak z pół strony.

4. Swobodne pisanie

Kolejnym krokiem jest 5 minut szybkiego, swobodnego pisania. Uwaga: nie piszemy na wybrany temat. To mogą być zdania typu: „Właściwie to sam nie wiem, co mam pisać. Tyle słów przychodzi mi do głowy, nie nadążam za nimi. Wiele z nich jest całkiem bez sensu. Piszę jednak jak leci…” Nie dbamy w tym momencie o poprawność gramatyczną i ortograficzną. Mogą to być nawet urwane zdania, czy skróty wyrazów. Ważne, by pozwolić sobie na swobodny przepływ myśli na papier.

5. Pierwszy szkic

Po zakończeniu poprzedniego punktu robimy przerwę. Odchodzimy od biurka i zajmujemy się czymś zupełnie innym. Absolutne minimum to 30 minut przerwy. Im dłużej tym lepiej. Oczywiście bez przesady, rok to nie jest optymalny czas 🙂 Po przerwie siadamy ponownie do pisania i staramy się nie zastanawiać zbytnio na tekstem, ważne jest by nadążać za własnym ciągiem myślowym. Podobnie jak w przypadku swobodnego pisania staramy się pisać szybko. To tylko szkic, więc nie ma problemu.

6. Redakcja

Po zakończeniu pisania pierwszego szkicu, ponownie robimy przerwę. Optymalny czas to jeden dzień. Nie zawsze mamy jednak tyle komfortu i bywa, że pisany artykuł ma być na wczoraj. Wtedy zachowajmy choćby te pół godziny. Po tym czasie ponownie zasiadamy do pisania i teraz już świadomie dobieramy słowa i wygładzamy myśli, nadając tekstowi ostateczny kształt.

Oto i cała metoda. Zachęcam do jej wypróbowania. Napiszcie jak wam poszło i czy i wam pomaga w pisaniu.

Powodzenia!

Poprzedni artykuł6 elementów skutecznej oferty – składnik 2
Następny artykułPoczątek oferty – Zagadka
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Siła marketingu
    Gra o tron – w umyśle klienta (siła autentyczności) 9 marca 2017
  • 13 zasad Puzyrkiewicza 20 grudnia 2016
komentarzy 5
  1. Reply
    wladek 26 sierpnia 2007

    Hej:)
    To co opisałes fachowo w spychologii nazywa sie iluminacja:) Polega to po prostu na tym, że dajesz swojemu umyslowi coś do przetrawienia i po pewnym czasie zapala się żaróweczka:) Próbowałem tak parę razy, w przypadku pisania pracy rocznej i przy jakichś innych okazjach. Bardzo fajne:) Pozdrawiam.

  2. Reply
    Rafał 26 sierpnia 2007

    Witam Panie Darku,
    Zabierałem sie do stworzenia nowej strony, ale wpadlem na pomysl by najpierw zajac sie trescia a dopiero potem nad , wiec przeczytalem mase akrtykolow, kilka rozdzialow z ksiazki i tworzylem na bierzaco notatki, teraz gdy mam notatki – paradoksalnie nie wiedzialem jak je wykorzystac w tworzeniu tekstów.
    Wiec czekałem na ten artykuł i zamierzam wykorzystac Pana wskazówki, postaram sie także napisac jak mi pojdzie.
    Zabieram sie juz do roboty.

    Dziekuje i pozdrawiam.

  3. Reply
    Przemek 27 sierpnia 2007

    Czytałem wpis z ciekawością i nawet skopiowałem zawartość na dysk 🙂
    Pożyteczne informacje stanowią regułke do osobistych zmagań.
    pozdrawiam

  4. Reply
    Jerzy Kostowski 27 sierpnia 2007

    Witaj Darku,
    Witajcie Komentatorzy,

    do pkt 5 dodałbym jeszcze jedną drobną propozycję.

    Otóż jeśli tylko czas mi na to pozwala i wiem, że będę mógł pozwolić sobie na przerwę przed ostateczną edycją tekstu (a więc pkt 6), zasłaniam kartką monitor i piszę „z głowy”.

    Ponoć w ten sposób dodatkowo uruchamia się podświadomość prawej półkuli i organizm jest bardziej sprawny. Mnie pomaga, więc pozwalam sobie zwrócić uwagę na ten drobny trick.

    Jerzy Kostowski
    http://www.szansadlaciebie.pl

  5. Reply
    Makumba 17 czerwca 2015

    Nie raz mam tak, że siedzę i nic nie wie. Wchodzę więc na tematyczne strony, „łapię temat, słownictwo” i nagle zaskakuję. I piszę maksymalnie szybko aby nic nie uleciało. Potem redakcja. Twoja metoda jest podobna

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT