Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 30 czerwca 2008
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 9 Komentarze
  • Copywriting, Przykłady ofert

Emocje w ofercie – przykład 1

We wpisie na temat emocji w ofercie, obiecałem realne przykłady zastosowania emocji.

Dziś pierwszy przykład. Oferta, którą zaproponowano mi do 'podrasowania’ już nie istnieje w Sieci.

Napiszę o niej, bo jest doskonałym przykładem tego, jak wykorzystanie emocji może całkowicie zmienić ofertę.

Oferta dotyczyła zarabiania na funduszach inwestycyjnych. Niestety nie zachowałem kopii strony, ale tytuł był mniej więcej taki: Jak w ciągu roku zarobić milion złotych na funduszach inwestycyjnych.

Pomijam w tym momencie całkowity brak wiarygodności dla tego nagłówka. To obietnica, w którą mało kto uwierzy. Odniosę się do samego motywu zakupu – pragnienia zysków.

Przeanalizujmy temat zarabiania na funduszach w odniesieniu do życia czytelnika, jego stosunku do samych funduszy, potem do nośnika oferty (Internetu) i w końcu samej oferty. Po krótkiej analizie, spróbuję nakreślić szkic oferty, która będzie oparta na emocjach potencjalnego klienta.

1. Emocje, ogólnie odnoszące się do tematu inwestycji/zarabiania pieniędzy

Przede wszystkim, będzie to obawa przed biedą (na emeryturze) i bezradnością finansową. Każdy człowiek chce czuć się wolny i niezależny, mieć poczucie, że kontroluje swoje życie.

Dodatkowo, dochodzi do tego świadomość, że ZUS nie zapewni godnej emerytury, trzeba samemu sobie ją zabezpieczyć.

Emocje te sprawiają, że oszczędzamy, odkładamy na emeryturę. Jednocześnie jednak, wielu ludzi odczuwa frustrację z powodu swoich niewielkich możliwości oszczędzania. Chętnie skorzystaliby ze sposobu, który przy ich skromnych możliwościach finansowych, umożliwiłby zbudowanie sobie bezpiecznej przyszłości.

2. Emocjonalny stosunek klienta do zarabiania na funduszach

Od dłuższego czasu, inwestycje w fundusze są w odwrocie. Po drastycznych spadkach na światowych giełdach, nie jest to temat popularny. Kojarzy się z ogromnymi stratami, jakie ponieśli inwestorzy.  Mowa o zyskach brzmi – delikatnie mówiąc – niezbyt wiarygodnie. Media nieustannie zasypują nas kolejnymi rewelacjami na temat światowej bessy.

Jakie emocje towarzyszą klientowi?

Przede wszystkim, obawa przed stratą ciężko uciułanych oszczędności. Większość ludzi w Polsce ma problem z oszczędzaniem – nie mają z czego odkładać. Dlatego, tym bardziej nie mogą sobie pozwolić na stratę.

Jedynym – bezpiecznym – rozwiązaniem wydają się obecnie lokaty bankowe. Dają one niewielki, ale pewny zysk i teoretycznie żadnej straty. Piszę teoretycznie, bo mało kto zastanawia się na realnymi zyskami z lokat – po odjęciu tzw podatku Belki i uwzględnieniu inflacji, niewiele tego zysku zostaje. Głównym motywem pozostaje więc poczucie bezpieczeństwa: 'Może wiele nie zyskam, ale na pewno nie stracę’.

3. Medium reklamowe – oferta w Internecie

Większość ludzi z niedowierzaniem czyta internetowe oferty, związane z finansami. Brak bezpośredniego kontaktu z wiarygodną instytucją, sprawia, iż czują spore obawy przed powierzeniem swoich pieniędzy w wirtualne ręce.

4. Sama oferta

Omawiana przeze mnie oferta opierała się tylko na jednym motywie – pragnieniu zysku. Proponowała łatwy sposób na zarobienie sporych pieniędzy, w krótkim czasie.

Tego typu oferty wywołują najczęściej uśmieszek na twarzach czytających. Dlaczego? Bo brzmią bardzo niewiarygodnie. Emocje, jakie wzbudzają, to przede wszystkim obawa przed oszustwem. Czytelnik nie chce być naiwnym jeleniem, który da się nabrać, na łatwy zarobek.

Tak po krotce wygląda analiza oferty i emocji, z nią związanych. Czy da się z niej coś zrobić?

Oczywiście, że tak.

Rozwiązanie

Najmocniejsze emocje, jakie wiążą się z ofertą, to:

  • Silna obawa przed utratą oszczędności
  • Poczucie zagrożenia przed tym, jak będzie wyglądała finansowa przyszłość (obawa przed biedą na emeryturze – niska emerytura z ZUSu)
  • Pragnienie poczucia bezpieczeństwa w przyszłości, finansowej niezależności, kontrolowania swojego życia
  • Nieufność wobec finansowych ofert, umieszczanych w Internecie

Co powinno znaleźć się w ofercie, promującej fundusze inwestycyjne, by była wiarygodna i przekonywała do zakupu?

Przede wszystkim, trzeba zacząć od bieżącej sytuacji – spadku wartości jednostek funduszy. O tym wszyscy mówią i wiążą się z tym najsilniejsze emocje.

Co by się stało, gdybyśmy pokazali, że nie jest to tragedia, lecz szansa na duży zarobek?

Problem w tym, że większość potencjalnych inwestorów patrzy na obecną bessę w krótkiej perspektywie czasowej. Fundusze są świetnym środkiem do zabezpieczenia sobie przyszłości, ale w okresie 15 – 25 lat. Nie jest dobry instrument do inwestycji krótkoterminowych. Okazuje się, że spokojnie można znaleźć fundusze, które w ciągu ostatnich 10 lat dały bezpieczny zysk w wysokości 20% i to pomimo obecnych, dramatycznych spadków na giełdach!

Co więcej, po każdej bessie przychodzi hossa. Okres spadków może trwać rok, 2 lata, może 5, ale potem wartości funduszy znowu rosną.

Dla długoterminowych inwestycji, obecne spadki są doskonałą okazją do zwiększenia zysków! Za niewielkie pieniądze, można bowiem teraz zakupić większą liczbę jednostek funduszy, których wartość wkrótce znacznie wzrośnie. Zamiast tragedii – wspaniała okazja do szybszego zbudowania swojej niezależności finansowej.

Trzeba tylko czytelnikowi pokazać pięć rzeczy:

  1. Lokaty bankowe dają znikomy zysk i nie są sposobem na budowanie emerytury
  2. Długoterminowe inwestycje w fundusze są bardzo bezpieczne, bo nawet kilkuletnia bessa, w końcu zawsze mija i pojawia się hossa na giełdach. To idealny sposób na zabezpieczenie swojej przyszłości i o wiele bardziej zyskowny niż jakiekolwiek lokaty bankowe.
  3. Strategia dla małych inwestorów: Małe kwoty – stałe wpłaty. W ten sposób, krok po kroku buduje się bezpieczny portfel inwestycyjny, który w perspektywie kilkunastu – kilkudziesięciu lat, zapewnia stały (i bezpieczny) wzrost wartości jednostek funduszu (pewna emerytura).
  4. Bessa na giełdach, która ma ogromny wpływ na spadek wartości jednostek funduszy, to dla wytrwałego inwestora okazja do znacznego zwiększenia wartości portfela. Jednostki funduszy mają wtedy niższą cenę i za tę samą kwotę, co w okresie hossy, można kupić ich więcej. Im niżej spadną  ceny – tym lepiej dla inwestora.
  5. Oferta zakupu jednostek funduszu inwestycyjnego, związana jest z wiarygodnym TFI. Należałoby pokazać jego historię i wyniki.

Tytuł, jaki mogłaby mieć oferta funduszy, brzmiałby tak:

„W jaki sposób, spadające ceny funduszy inwestycyjnych – a nawet krach na giełdzie – mogą uczynić Cię bogatym i zapewnić Ci godną i bezpieczną emeryturę”.

Poprzedni artykułZwielokrotnienie sprzedaży bez zwiększania ruchu na stronie
Następny artykułWakacyjna przygoda
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
  • Marketing konwersacyjny
    Jak zwiększać konwersje content marketingiem? Zacznij rozwijać marketing konwersacyjny 4 maja 2022
komentarzy 9
  1. Reply
    Alicja 1 lipca 2008

    Witam. Przeczytałam całość tekstu i mam hmmm… wątpliwości co do wywodu i jeszcze większe wątpliwości co do końcowego hasła zachęcającego do inwestowania. To jednak nie zadziała – jest zbyt … nierealne w swej wymowie. Przynajmniej dla mnie. Młodzi ludzie już jednak sporo wiedzą na temat funduszy, giełdy, kłamliwej reklamy tych firm i banków – nie są naiwni.

  2. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 1 lipca 2008

    Ale gdzie tu miejsce na naiwność? Powyższy wywód nie jest moim wymysłem, lecz zaczerpnąłem go z książki Roberta G. Allena, na temat inwestowania. Jest to sprawdzony sposób na długoterminowe inwestycje. I co w tym nierealnego? Sam pod wpływem tego wywodu zacząłem inwestować w fundusze – według wskazówki Allena.

    Może chodzi o to, że to tylko szkic oferty? Bo całość trzeba by dopracować – ja tu tylko nakreśliłem kierunek – daleko jeszcze do pzrekonującej oferty.

  3. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 1 lipca 2008

    @Alicja: Twoja uwaga nasunęła mi myśl, że samą ideę stałego zarabiania na funduszach trzeba dodatkowo uwiarygodnić – pokazać, że to sprawdzony sposób inwestowania, który z powodzeniem używany jest przez znane postacie świata finansów.

  4. Reply
    Wioleta 1 lipca 2008

    Zgadzam się z autorem i powiem, że tak rzeczywiście wyglądają realia. Bessa to okres, który należy jak najlepiej wykorzystać i żeby to wiedzieć, należy szukać informacji, a nie bezmyślnie słuchać cioci, „pana Piotra” czy sąsiada, którzy na pewno doradzą: nie pakuj się w to, a ja właśnie radziłabym na odwrót, ponieważ wykresy historyczne wyraźnie pokazują, że mimo krachów, długoterminowe inwestycje i tak zawsze mają tendencję wzrostową i raczej nie ma możliwości stracić, jeśli się w panice nie sprzedaje akcji.
    Dla mnie bomba.:-)

  5. Reply
    Rafał 17 listopada 2008

    Żeby dodać wiarygodności ofercie, należałoby popracować nie tylko nad emocjami czy logiką (a właściwie teorią — „po bessie przychodzi hossa”), ale przede wszystkim nad dowodem!

    Bo jeśli pan Józef Kowalski z Wrocławia zainwestował 11 listopada 2008 5000 zł w nasz fundusz „Gruszki na Wierzbie” i już 3 grudnia 2008 miał na koncie 6100zł, to czemu mam być gorszy od pana Józefa?

    Gdyby oferta miała takich dowodów z 5-6, to byłaby skuteczna, a nie naiwna czy niewiarygodna.

    Rafał

    PS. Bardzo fajny blog 😉

  6. Reply
    Rafał 18 listopada 2008

    Jeszcze jedno: jeśli problemem jest zdobycie takiego dowodu, to sprzedajemy zwyczajnego bubla.

  7. Reply
    anna 15 stycznia 2009

    Panie Dariuszu, jest Pan moim idolem. Szukałam rozwiązania co napisać na ultce. Chce otworzyć swoją firmę. Nie miałam pojęcia jak się do tego zabrać, gdyż jest to dość nowoczesny pomysł i wtedy przypadkiem trafiłam na Pana stronę. Może nie dotyczy to bezpośrednio ulotek, ale wiele porad śmiało mozna wykorzystac równiez w tym temacie. Mam nadzieje, że mi sie powiedzie. Sredecznie pozdrawiam

  8. Reply
    Monstar 16 stycznia 2011

    Wydaje mi się, że reklamowanie funduszów inwestycyjnych, jest jak mowa o rzeczach „oczywistych”, którym reklama jest nie potrzebna.
    Inwestorzy na ogół sa ludzmi dość rozsądnymi, więc raczej reklama żadna nie przyniosłaby tu jakichkolwiek efektów, choc w pewnym stopniu się może mylę, a nawet napewno, ponieważ są inwestorzy jak i mini inwestorzy.. cokolwiekt to znaczy.

    Jeśli naprawdę miałaby widnieć reklama na jakimkolwiek portalu inwestycujnym, to naprawdę emocje musiałyby być idealnie dobrane pod podświadomość, chcących zainwestować osób.

    Robiąc portal inwestycyjny, nastawiłbym się przede wszystkim na elegancje, profesjonalizm, jak i szczerość w przekazie, by zaciekawić poważniejszych
    (Doświadczonych – zorientowanych) inwestorów a nie mini inwestorów..

    jedyna reklama, która napradę byłaby skuteczna, miałaby postać:

    Inwestuj bez ryzyka! – oczywiście musiałoby być to uzasadnione.
    A przecież slogan ten, mógłby zwracać się do jednej – poszczególnej inwestycji.
    Lecz podświadomie przyciągnołby uwagę innych inwestorów w inne inwestycje.

  9. Reply
    Miron 13 marca 2011

    Szanowni Państwo
    Tak jak przysłowie mówi do serca przez żołądek, tak w marketingu zasada jest bardzo podobna do konwersji przez edukację
    Pozdrawiam

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT