Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 9 czerwca 2008
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 2 Komentarze
  • Rozwój

Zwielokrotnienie sprzedaży bez zwiększania ruchu na stronie

Czy byłbyś zainteresowany wykorzystaniem techniki, która w ciągu 6 tygodni wygenerowała sprzedaż w wysokości 22.3 milionów dolarów?

Clayton Makepeace – jeden z najbardziej uznanych copywriterów świata – zdradza sekret tego sukcesu w sprzedaży.

Kilka dni temu, na amerykańskich listach subskrypcyjnych czołowych marketerów pojawiła się informacja o publikacji ciekawego raportu „The Great Copywriting Conspiracy„. Clayton Makepeace i Tony Flores przedstawiają w nim skuteczny sposób na zwielokrotnienie sprzedaży bez zwiększania ruchu na stronie.


Raport skupia się przede wszystkim na podkreśleniu wartości tekstu (verbal message) w sprzedaży. Nawet tradycyjny model sprzedaży (klient -> oferta -> sprzedaż) może stać się o wiele bardziej zyskowny, przez samo tylko zwielokrotnienie skuteczności oferty. Nie trzeba walczyć o drastyczne (pracochłonne i kosztowne) zwiększenie ruchu na stronie z ofertą. Wystarczy poprawić samą ofertę, i zysk również się zwiększy.

Niby nic odkrywczego w tym nie ma. Kto jednak w swoim biznesie internetowym kładzie aż tak duży nacisk na ciągłe udoskonalanie oferty? Czy raczej nie zauważamy inwestycji w zwiększenie ruchu na stronie?

Drugą, ważniejszą ideą, przedstawioną w raporcie jest Drabina Produktów (Product Ladder). Jest to metoda sprzedaży, która polega na tym, iż jednemu klientowi oferujemy kolejne, coraz droższe produkty. Opiera się ona na założeniu, że skoro klient raz zdecydował się na zakup jednego produktu, to prawdopodobnie chętnie kupi i następny od tego samego sprzedawcy.

Nie jest to jednak prosty crosseling ani upselling. Chodzi raczej o serię coraz bardziej zaawansowanych i coraz droższych produktów. Przykładowo, cały proces może rozpocząć się od sprzedaży subskrypcji newslettera. Kolejne produkty, to: następny newsletter, bardziej zaawansowany newsletter, tygodniowy zestaw cennych informacji itd.. Metodą małych kroczków, zaspokajamy coraz więcej potrzeb klienta, a przy okazji coraz więcej na nim zarabiamy. Zamiast tracić czas (i pieniądze) na poszukiwanie nowych klientów, skupiamy się na coraz pełniejszej obsłudze tych, którzy już coś kupili.

Sama jednak Drabina Produktów niczego nie zdziała. Musi być wyposażona w skuteczne teksty, które są źródłem siły tej techniki. Bez dobrze przygotowanych ofert, które przeprowadzą klienta przez kolejne szczeble drabiny niewiele zdziałamy.

Czy Drabina Produktów jest sposobem na zwiększenie sprzedaży dla każdej branży? Na pewno w jakimś stopniu tak, choć w wielu dziedzinach jej zastosowanie będzie ograniczone. Doskonale sprawdzi się zaś w sprzedaży wszelkiego rodzaju produktów informacyjnych, typu ebooki, płatne serwisu i newslettery.

Podsumowując: Pakiet Produktów (Drabina Produktów) + Skuteczne Oferty = zwielokrotniony zysk bez zwiększania ruchu na stronie.

Poprzedni artykuł6 elementów skutecznej oferty – składnik 6
Następny artykułEmocje w ofercie – przykład 1
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Siła marketingu
    Gra o tron – w umyśle klienta (siła autentyczności) 9 marca 2017
  • 13 zasad Puzyrkiewicza 20 grudnia 2016
komentarze 2
  1. Reply
    Rafał 17 listopada 2008

    Dodam tylko, że drabina produktów jest czasem nazywana lejkiem (product funnel).

    Zwiększenie „konwersji” klikacza w płacącego klienta to również zmienianie elementów, które nie są ściśle związane z ofertą:

    1. nagłówek, podtytuły, P.S.-y itd.
    2. układ strony, wcięcia, kolor tła
    3. call to action

    Warto popatrzeć co pisze i robi Michel Fortin, jeśli chodzi o testowanie „sales letterów”.

  2. Reply
    Radek 31 grudnia 2008

    ciekawy artykuł

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT