Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 9 czerwca 2008
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 2 Comments
  • Rozwój

Zwielokrotnienie sprzedaży bez zwiększania ruchu na stronie

Czy byłbyś zainteresowany wykorzystaniem techniki, która w ciągu 6 tygodni wygenerowała sprzedaż w wysokości 22.3 milionów dolarów?

Clayton Makepeace – jeden z najbardziej uznanych copywriterów świata – zdradza sekret tego sukcesu w sprzedaży.

Kilka dni temu, na amerykańskich listach subskrypcyjnych czołowych marketerów pojawiła się informacja o publikacji ciekawego raportu „The Great Copywriting Conspiracy„. Clayton Makepeace i Tony Flores przedstawiają w nim skuteczny sposób na zwielokrotnienie sprzedaży bez zwiększania ruchu na stronie.


Raport skupia się przede wszystkim na podkreśleniu wartości tekstu (verbal message) w sprzedaży. Nawet tradycyjny model sprzedaży (klient -> oferta -> sprzedaż) może stać się o wiele bardziej zyskowny, przez samo tylko zwielokrotnienie skuteczności oferty. Nie trzeba walczyć o drastyczne (pracochłonne i kosztowne) zwiększenie ruchu na stronie z ofertą. Wystarczy poprawić samą ofertę, i zysk również się zwiększy.

Niby nic odkrywczego w tym nie ma. Kto jednak w swoim biznesie internetowym kładzie aż tak duży nacisk na ciągłe udoskonalanie oferty? Czy raczej nie zauważamy inwestycji w zwiększenie ruchu na stronie?

Drugą, ważniejszą ideą, przedstawioną w raporcie jest Drabina Produktów (Product Ladder). Jest to metoda sprzedaży, która polega na tym, iż jednemu klientowi oferujemy kolejne, coraz droższe produkty. Opiera się ona na założeniu, że skoro klient raz zdecydował się na zakup jednego produktu, to prawdopodobnie chętnie kupi i następny od tego samego sprzedawcy.

Nie jest to jednak prosty crosseling ani upselling. Chodzi raczej o serię coraz bardziej zaawansowanych i coraz droższych produktów. Przykładowo, cały proces może rozpocząć się od sprzedaży subskrypcji newslettera. Kolejne produkty, to: następny newsletter, bardziej zaawansowany newsletter, tygodniowy zestaw cennych informacji itd.. Metodą małych kroczków, zaspokajamy coraz więcej potrzeb klienta, a przy okazji coraz więcej na nim zarabiamy. Zamiast tracić czas (i pieniądze) na poszukiwanie nowych klientów, skupiamy się na coraz pełniejszej obsłudze tych, którzy już coś kupili.

Sama jednak Drabina Produktów niczego nie zdziała. Musi być wyposażona w skuteczne teksty, które są źródłem siły tej techniki. Bez dobrze przygotowanych ofert, które przeprowadzą klienta przez kolejne szczeble drabiny niewiele zdziałamy.

Czy Drabina Produktów jest sposobem na zwiększenie sprzedaży dla każdej branży? Na pewno w jakimś stopniu tak, choć w wielu dziedzinach jej zastosowanie będzie ograniczone. Doskonale sprawdzi się zaś w sprzedaży wszelkiego rodzaju produktów informacyjnych, typu ebooki, płatne serwisu i newslettery.

Podsumowując: Pakiet Produktów (Drabina Produktów) + Skuteczne Oferty = zwielokrotniony zysk bez zwiększania ruchu na stronie.

Prev Post6 elementów skutecznej oferty – składnik 6
Next PostEmocje w ofercie – przykład 1
About Darek Puzyrkiewicz

Napisałem dla Ciebie 5 e-maili. Wszystko, czego potrzebujesz, by szybko napisać każdy tekst sprzedażowy. Jedna z czytelniczek napisała o tym: "dziękuję za najbardziej konkretną rzecz napisaną o pisaniu, jaką przeczytałam (chyba) w całym życiu". Zobacz, to może być idealna instrukcja dla Ciebie:

Website: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Related Posts
  • Siła marketingu
    Gra o tron – w umyśle klienta (siła autentyczności) 9 marca 2017
  • 13 zasad Puzyrkiewicza 20 grudnia 2016
2 komentarze
  1. Reply
    Rafał 17 listopada 2008

    Dodam tylko, że drabina produktów jest czasem nazywana lejkiem (product funnel).

    Zwiększenie „konwersji” klikacza w płacącego klienta to również zmienianie elementów, które nie są ściśle związane z ofertą:

    1. nagłówek, podtytuły, P.S.-y itd.
    2. układ strony, wcięcia, kolor tła
    3. call to action

    Warto popatrzeć co pisze i robi Michel Fortin, jeśli chodzi o testowanie „sales letterów”.

  2. Reply
    Radek 31 grudnia 2008

    ciekawy artykuł

Leave a Comment Cancel Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychostrategia
  • Psychoidea
  • Psychoresearch
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Short Message Selling
  • Content Creator

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00