Jak rozpocząć ofertę sprzedażową? Część 2.
Dziś drugi wpis z cyklu „Jak rozpocząć ofertę sprzedażową?”
Po problemach, przyszedł czas na coś bardziej pozytywnego. Oto 3 kroki do zainteresowania czytelnika korzyściami.
Co daje rozpoczęcie oferty od przedstawienia korzyści, jakie oferujesz klientowi? Dzięki temu, że od razu przechodzisz do konkretów, czytelnik jest od samego początku zainteresowany tym, co piszesz. Twój tekst staje się dla niego obietnicą spełnienia mniej lub bardziej ważnych potrzeb. Czytelnik ma konkretny powód, by zapoznać się z twoją propozycją. Zyskujesz w ten sposób kontrolę nad jego uwagą.
Co ja rozumiem przez korzyści? To jest to, co klient zyskuje, gdy skorzysta z twojej oferty. Nie chodzi tu jednak o to, co fizycznie otrzymuje w zamian za swoje pieniądze, lecz jaki pożytek z tego będzie miał. Inaczej: jakie pożądane przez klienta efekty zapewni mu używanie produktu.
Musisz więc, patrząc na swój produkt wycisnąć z niego to wszystko, na czym najbardziej zależy klientom i pokazać to na samym początku swojej oferty. Proponuję zrobić to w trzech kolejnych krokach.
1. Wydobywanie korzyści.
a) Rozbij produkt na elementy (cechy).
Każdy produkt można rozłożyć na poszczególne elementy lub wyróżnić przynajmniej kilka znaczących jego cech. Dotyczy to oczywiście także usług.
b) Jednym zdaniem opisz każdy element.
Napisz krótko, co daje każdy z tych elementów. Jaką ma funkcję i jak wpływa na efekty działania oferowanego produktu? Ważne jest, by utrzymać tę całościową perspektywę.
c) Odpowiedz czytelnikowi na pytanie: „I Co Z tego?”
Tu zaczyna się właściwa praca. To z pozoru proste pytanie najkrócej podsumowuje oczekiwania klienta, który zawsze je sobie zadaje. On raczej nie rozbija produktu na części, ważny jest dla niego finalny produkt, nam jednak pomaga w prezentacji wszystkich korzyści, jakie z sobą niesie używanie produktu
Jakie wymierne efekty przynosi dany element? Jak je mierzymy? Weź pod uwagę ilość, czas i koszty. Dobrze jest rozpatrzyć korzyści w trzech wymiarach:
– Fizycznym (materialnym)
– Psychicznym (uczucia, tożsamość, poczucie spełnienia i własnej wartości)
– Intelektualnym (Umiejętności)
2. Wybierz największe korzyści.
Zależnie od liczby rozpatrywanych elementów (cech) produktu, w wyniku odpowiedzi na pytanie „I Co Z Tego” uzyskasz zapewne od kilku do kilkunastu korzyści, które będą czytelnika pociągały do zakupu. Teraz trzeba z tego przygotować mocny początek oferty.
Zależnie od tego, co do tej pory udało Ci się przygotować masz do dyspozycji jeden z 3 scenariuszy.
a) Możesz zaoferować klientowi jedną korzyść, na tyle mocną, że czytelnik 'rzuci się’ na nią bez wahania.
Idealny punkt wyjścia, choć rzadko spotykany. Po prostu od tego zacznij swoją ofertę. Napisz na początku to, co masz już przygotowane.
b) Możesz zaoferować klientowi wiele korzyści, ale żadna z nich nie jest szczególnie porywająca.
To będzie najczęstszy przypadek. W tej sytuacji spróbuj te pomniejsze korzyści połączyć w jedną Super korzyść. Pokaż je jako jedyne na rynku kompleksowe rozwiązanie, które zapewnia wyjątkowe efekty. To ma być coś imponującego i porywającego.
Wiem, dobrze się to pisze, ale jak to w praktyce wykonać?
Pokażę Ci na przykładzie fragmentu oferty kursu video, który właśnie przygotowuję. Będzie on się składał z 5 części:
1. Jak stworzyć korzystną ofertę?
2. Jak zademonstrować produkt klientowi, by go natychmiast zapragnął?
3. Jak szybko zdobyć uwagę klienta?
4. Jak go przekonać, że to niepowtarzalna okazja?
5. Jak napisać historię, która będzie sprzedawała?
Do każdej z nich wypisałem sobie po kilka korzyści. Nie będę ich tu wszystkich wymieniał, podam tylko przykładowe, które wynikają z treści kursu:
AD1) Dokładnie pokażę (w 5 krokach), jak wydobyć jak największą liczbę korzyści z oferowanego produktu.
I co z tego?
Dzięki temu, że poznasz prostą i powtarzalną metodę wydobywania korzyści z dowolnego produktu będziesz mógł napisać każdą ofertę praktycznie od ręki, bez wielkiego namysłu i ślęczenia nad tekstem. Będzie ona jednocześnie bardzo skuteczna, ponieważ zawierać będzie elementy, które najmocniej działają na klientów w Internecie.
AD2) Poznasz 9 scenariuszy demonstracji, która rozwieje wszelkie wątpliwości potencjalnego klienta co do zakupu.
I co z tego?
Dzięki temu, że jest ich 9, zyskasz sposób na zdobycie klienta dla każdego produktu. Będziesz w stanie napisać każdą ofertę, bo dostaniesz zestaw gotowych narzędzi. Twoje zadanie ograniczy się do wyboru jednego z podanych scenariuszy i odpowiedzi na kilka prostych pytań.
AD3) Dowiesz się dlaczego internauci ignorują reklamy i nawet najlepsze oferty, oraz jak tego uniknąć i od pierwszego momentu przykuć uwagę czytelnika do swojego tekstu.
I co z tego?
Dzięki temu Twoja oferta sama wepcha się w umysły twoich klientów. Nie będą w stanie jej zignorować ani przegapić. Ta sama oferta, bez zmiany ceny i produktu sprzeda kilkukrotnie więcej, tylko dlatego, że większa liczba potencjalnych klientów ją przeczyta.
AD4) Poznasz 4 ważne dla twojego klienta czynniki, które wzbudzą w nim pragnienie natychmiastowego działania.
I co z tego?
Dzięki temu, że są to aż 4 czynniki do wyboru, możesz w ofercie zaaplikować ich kombinację, dopasowaną do profilu produktu, albo zastosować wszystkie naraz, dzięki czemu zadziałają 4 razy silniej niż tylko jeden z wybranych czynników.
AD5) Poznasz 3 schematy najbardziej skutecznych ofert sprzedażowych.
I co z tego?
Gdy poznasz 3 schematy najskuteczniejszych ofert łatwo będziesz mógł je modelować, dzięki czemu bez wysiłku stworzysz równie skuteczne oferty dla swoich produktów. Nie musisz być geniuszem, by pisać świetne oferty. Wystarczy, że skopiujesz wzorce stosowane przez geniuszy i osiągniesz ten sam efekt.
Jak na tym przykładzie stworzyć jedną Super korzyść?
Na przykład tak:
Prosty sposób tworzenia od ręki dowolnej ilości skutecznych ofert (do każdego produktu lub usługi), które są chętnie czytane przez klientów i skłaniają ich do natychmiastowego zakupu. System stworzony dla tych, którzy mają mało czasu i doświadczenia w pisaniu tekstów.
W większości przypadków kolejne 3 elementy, które za chwilę podam są opcjonalne. Kiedy jednak starasz się sprzedać produkt, z którego nie da się wycisnąć zbyt wiele entuzjazmu, to mogą one uratować sprzedaż.
c) Stwórz kontrastowe tło.
Jak stworzyć kontrastowe tło? Musisz tak pokazać swój produkt, by pozytywnie wyróżnił się w wybranym otoczeniu. Jedne z najlepszych sposobów, to pokazanie życia klienta przed użyciem produktu i po, bez niego i z nim, oraz na tle innych, podobnych, ale pozbawionych właściwości twojego produktu.
d) Dodaj atrakcyjną prezentację efektów.
To element, który podpatrzyłem u dobrych nauczycieli. Kiedy oni uczą abstrakcyjnych rzeczy, na przykład matematyki, działania demonstrują nie na samych liczbach, ale na lizakach, samochodach i lalkach. Im bardziej atrakcyjny przedmiot, na którym demonstruje się dane działanie, tym ono samo wzbudza więcej emocji.
W jaki sposób Ty możesz uatrakcyjnić demonstrację efektów działania twojego produktu? Co wzbudzi emocje u twoich klientów? Daj im to. Pamiętaj o trzech poziomach korzyści.
3. Przykłady.
Jak więc mogłaby zaczynać się oferta? Na przykład tak:
Wyobraź sobie, że dostajesz do ręki dokładny przewodnik, jak szybko tworzyć skuteczne oferty sprzedażowe. Nie musisz być geniuszem copywritingu. Wystarczy, że umiesz mówić i pisać. System pozwoli Ci na pisanie skutecznych tekstów za każdym razem, gdy tylko zechcesz. Oto, jak to możliwe…
Lub:
To najprostszy sposób na to, by KAŻDY, praktycznie natychmiast zaczął pisać niepowtarzalne i skuteczne teksty ofert sprzedażowych na strony internetowe. Będą one chętnie czytane przez klientów i skłonią ich do natychmiastowego zakupu. Omawiane techniki są tak mocne, że możesz doprowadzić do tego, że to Ty wyznaczysz moment złożenia zamówienia przez klienta. Oto, jak to działa…
Lub:
W ciągu kilku godzin możesz zacząć pisać swoje własne oferty sprzedażowe, które sprawią, że klienci z przyjemnością będą natychmiast składali zamówienia na Twój produkt. System stworzony jest dla tych, którzy mają mało czasu i doświadczenia w pisaniu tekstów. Składa się z 47 różnych komponentów, które wystarczy tylko dostosować do sprzedawanego produktu. Oto najważniejsze z nich…
Lub:
Odkryj 47 sposobów tworzenia tak skutecznych ofert, że większość sprzedawców może o nich tylko marzyć. Łatwo i szybko napiszesz skuteczny tekst dla każdego produktu lub usługi. Twoje oferty będą chętnie czytane prze klientów i skłonią ich do natychmiastowego zakupu. System stworzony dla tych, którzy mają mało czasu i doświadczenia w pisaniu tekstów.
Lub:
Zobacz te 5 lekcji pisania skutecznych tekstów sprzedażowych, które skłaniają klientów do natychmiastowego zakupu. Bez długiego ślęczenia nad tekstem stworzysz ofertę dla każdego produktu lub usługi. System, który Ci pokażę, pozwoli Ci na pisanie skutecznych tekstów za każdym razem, gdy tylko zechcesz. Oto, jak to możliwe…
Lub:
Prosty sposób tworzenia od ręki dowolnej ilości skutecznych ofert (do każdego produktu lub usługi), które są chętnie czytane prze klientów i skłaniają ich do natychmiastowego zakupu. System stworzony dla tych, którzy mają mało czasu i doświadczenia w pisaniu tekstów. Dzięki wykorzystaniu 47 elementów, umożliwia on szybkie pisanie dowolnej ilości ofert o gwarantowanej skuteczności. Oto, jak to działa…
Lub:
Ten jeden, pięcioczęściowy kurs video zawiera wszystkie najlepsze techniki pisania skutecznych tekstów sprzedażowych. Używają ich najlepsi copywriterzy na świecie, a za chwilę zaczniesz i Ty. Nie musisz być geniuszem copywritingu, by pisać dobre oferty. Wystarczy, że nauczysz się korzystać z gotowych elementów, które Ci dam. Oto one…
Lub:
47 technik pisania skutecznych tekstów za chwilę może być Twoje. Oto co daję Ci do dyspozycji:
– 9 scenariuszy i 6 technik demonstracji produktu, które wzbudzą w kliencie mocne pragnienie posiadania produktu
– 16 sposobów na przyciągnięcie uwagi czytelnika, dzięki czemu nikt nie przegapi twojej oferty, co automatycznie zwiększy jej skuteczność
– 4 elementy wzbudzające natychmiastowe pragnienie zakupu – teraz Ty decydujesz o tym co i kiedy klient zamówienia
– 9 sposobów na przekonanie klienta, że cena jest okazyjna, dzięki czemu nie będzie w stanie powstrzymać się przed zakupem
– 3 schematy fantastycznych historii sprzedażowych, wykorzystywanych przez najlepszych copywriterów, dzięki którym klient nawet się nie zorientuje, że cokolwiek mu sprzedajesz i oczarowany kliknie „Kup Teraz”.
Lub:
Wypróbuj to! Przekonaj się, że i Ty łatwo i szybko możesz pisać skuteczne oferty sprzedażowe. Zacznij korzystać z systemu, stworzonego dla tych, którzy mają mało czasu i doświadczenia w pisaniu tekstów. Składa się z 47 różnych komponentów, które wystarczy tylko dostosować do sprzedawanego produktu. Oto jak to działa…
Co dalej?
Jak widzisz, przy większości przykładów napisałem „Oto jak to działa…”. W tym miejscu dobrze byłoby zademonstrować działanie produktu i udowodnić jego skuteczność. Potem można przejść do szczegółów. Sprawdź, jak to działa.
Powodzenia w sprzedaży!
Haha, przed chwilą napisałem, że czekam na drugą cześć a tu BACH! Mówisz – masz. Jest i druga cześć 🙂 To się dopiero nazywa „błyskawiczne spełnianie oczekiwań czytelników w praktyce”! 😀
Tak jakoś wyszło 🙂
Byś następnym razem przesłał
tę treść w mailu.
Pozdrawiam.
Miłego i słonecznego
weekendu.
Witam!
Wolę krótsze info na maila z linkiem do strony. Wydaje mi się, że łatwiej przebrnąć przez kilka zdań w i dalej czytać na Twojej stronie. Jakby wszystko było w mailu powstaje taka „blacha” tekstu trudna do przetrawienia, szczególnie w outlooku. Poza tym skierowanie po dalszą lekturę na Twoją stronę, sprawia, że czytelnik może znaleźć coś interesującego dla siebie wśród innych materiałów.
Pozostaje jeszcze kwestia ściągnięcia tego materiału na swój komputer i zaglądania gdy czegoś potrzebuję. W mailu jest automatycznie „u mnie”. Może wprowadzić opcję „drukuj” bezpośrednio pod artykułem albo „pobierz w formacie PDF”. Myślałem o wprowadzeniu tego na mojej stronie. A swoją drogą, artykuł jest bardzo ciekawy!
pozdrawiam
Robert.
Cieszę się, że artykuł Ci się podoba. Opcja 'drukuj’ już jest przy każdym wpisie – pod tytułem, obok daty. Co do eksportu do pdfa, to w każdej chwili mogę to podłączyć.
Witam !
Teksty są bardzo ciekawe ! Myślę,że krótki opis z linkiem jest lepszy !
pozdrawiam ! Krystyna
Bardzo dobry artykuł. Jestem w trakcie także bardzo ciekawej książki Joe Vitale pt.: „Hipnotyzm słowa. Jak podbijać umysły Twoich klientów za pomocą perswazyjnych tekstów” z onepress http://onepress.pl/ksiazki/hipslo.htm
Również zaopatrzyłem się w „Hipnotyzm słowa” Vitale. Bardzo ciekawa lektura. Polecam każdemu. Myślę jednak, że Joe przesadził trochę z tymi perswazyjnymi tytułami rozdziałów. Gdy teraz chcę coś odszukać (a wiem, że było to w tej właśnie książce) to ciężko odnaleźć właściwy rodział 🙂
Witam!
Wolę krótsze info na maila z linkiem do strony.
Dziękuję i pozdrawiam.
Barbara
Witam.
Podczas pisania swoich ofert do produktów z przyjemnością skorzystam z tych porad, bo brzmią bardzo ciekawie.
Jednak właściwy copyrighting pisany jezykiem korzysci może zachęcić klientów, oczywiscie bez ściemy. Bo to nie oto chodzi.
Pozdrawiam
Super przykłady, dają wiele do myślenia. Dzięki 🙂