Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 4 października 2010
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 15 Komentarze
  • Copywriting

10 przykazań copywritera

Gdy piszesz tekst, który ma przekonać klienta do zakupu Twojego produktu, to na pewno zastanawiasz się, co mu powiedzieć by sprzedać tę rzecz. Jest wiele porad na temat copywritingu, ale ja chcę Ci dziś pokazać coś prostego.

To Ci pomoże w stworzeniu skutecznego tekstu.

Jeżeli Twój tekst nie sprzedaje, to na pewno czegoś mu brakuje. Czego?

Oto moje 10 przykazań copywritera:

1. Nie zabieraj się za pisanie tekstu dopóki nie dowiesz się kim jest docelowy klient i dlaczego miałby być zainteresowany tą ofertą.

2. Najpierw przyciągnij uwagę klienta, a dopiero potem sprzedawaj.

3. Skup się na tym, co chce klient, a nie Ty.

4. Powiedz, co konkretnie sprzedajesz i co dokładnie klient otrzyma po zakupie.

5. Nie oszukuj, pisz prawdę, ale podaj ją w atrakcyjny dla klienta sposób.

6. Nie wymyślaj korzyści! Odkryj je w faktach na temat produktu oraz w problemach i pragnieniach klienta.

7. Udowodnij każde swoje twierdzenie by klient uwierzył w Twoje obietnice.

8. Zademonstruj rezultaty, jakie przynosi Twój produkt i jeśli to możliwe pokaż ludzi, którzy je osiągnęli.

9. Przekonaj, że to wyjątkowa okazja, która lada chwila na zawsze przeminie.

10. Pamiętaj, że ostatecznym celem Twoich działań jest sprzedaż, a nie robienie wrażenia na kliencie.

Które z tych przykazań sprawia Ci największą trudność?

Poprzedni artykułWytarte słowa nie błyszczą
Następny artykułJak skutecznie zdobywać sceptycznych klientów?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
  • Marketing konwersacyjny
    Jak zwiększać konwersje content marketingiem? Zacznij rozwijać marketing konwersacyjny 4 maja 2022
komentarzy 15
  1. Pingback: SEM Prasówka #2 · Prasówka · WebSEM

  2. Reply
    Liwiusz 14 października 2010

    Najtrudniej jest napisać to w tak zwięzły sposób, aby nie wyszła z tego squeeze page na 10 stron 🙂

  3. Reply
    tomek 16 października 2010

    Bardzo fajne, ale przy tym wszystkim należy pamiętać, żeby po prostu pisać :). Nie wystarczy poznać jak napisać. Działanie to podstawa.

  4. Reply
    rookie 27 października 2010

    Dla mnie najtrudniejsze jest chyba 6. przykazanie. Korzyści są albo tak oczywiste, że „nie warto” o tym pisać – po produkt jest powszechny i dobrze wszystkim znany. Albo cechy trudno przekształcić w korzyści.
    Dzięki za zwięzłe wskazówki.

  5. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 28 października 2010

    @tomek: Tak, pisać i wyciągać wnioski z obserwacji efektów, a nie tylko pisać i powtarzać stare błędy 🙂

    @rookie: 6 najtrudniejsze? Hm.. to esencja oferty 🙂 I niestety większość piszących zniewolona jest przez mit „nie pisz o cechach lecz o korzyściach”, który wyrządza więcej szkody niż daje pożytku.

  6. Reply
    Michał Witkowski 29 października 2010

    Jaki jest dowód na to, że jest to świetny blog o copywritingu?

    Prosty, musiałem się dosłownie ODERWAĆ od monitora, bo nie mogłem przestać czytać kolejnych wpisów. To jest dowód na to, że jest to świetny i profesjonalny blog.

    Będę tu zaglądał częściej jestem przekonany, że wiele się od Ciebie nauczę.

    Pozdrawiam

  7. Reply
    Darek Puzyrkiewicz 3 listopada 2010

    @Michał: Cieszę, że Ci się tu podoba 🙂 Mam nadzieję, że ta wiedza przełoży si dla Ciebie na konkretne zyski.

  8. Reply
    Jonatan 6 stycznia 2011

    Mógłbyś Darku wyjaśnić szerzej ten mit: “nie pisz o cechach lecz o korzyściach”, bo dotychczas spotkałem się z odwrotną sytuacją: żeby skupić się głównie na korzyściach, a cechy potraktować na końcu jako dodatek, żeby nie być gołosłownym. Pozdrawiam

  9. Reply
    Monstar 16 stycznia 2011

    Joanata, Cechy bądź korzyści?

    Ceha jest korzyścią – Korzyść jest cechą, i własnie tą wartość, powinieneś wyodrębnić w należyty sposób, by cecha nabrała korzyści dla Ciebie, a przede wszystkim dla klienta.
    Cecha jest główną rzeczą, o której trzeba wspominać.
    Wiele jest typów ludzi, dlatego też pisząc o cechach, piszesz do ludzi rozsądnych, natomiast pisząc o korzyściach, piszesz do ludzi nie tyle co, mniej rozsądnych, lecz osobników, którzy potrzebują danego produktu w szybszym tempie, bądź naprawdę nie zwracają szczegółowo uwagi na prawdy tkwiące w produkcie.
    Mógłbym też rozpisać precyzyjniej grono osobników, jak i reakcję na temat odbioru danej wartości przez poszczególną „Wartość”, że tak się wyraże. Lecz wtenczas zajełoby mi to naprawdę sporo czasu, jak i miejsca na blogu, a nie chce rozpisywać się więcej, ponieważ zatrzymałoby to, klientów przed skorzystaniem z oferty właściciela Strony, co mógłoby też, spowodować rozmyślenie się, w poszczególnych przypadkach. Prawda Darku?:)

    • Darek Puzyrkiewicz 16 stycznia 2011

      @Monstar: Jaką moją ofertę masz na myśli? Przecież tu żadnej nie ma. No może poza zachętą zapisu na Newsletter i reklamą książki 🙂

  10. Reply
    Monstar 16 stycznia 2011

    A no popatrz, nie zwróciłem uwagi na to, iż nie posiadasz żadnej oferty.
    Szczerze mówiąc, dziwi mnie to trochę,
    ponieważ pozycję w google masz,
    Umiejętności, z tego co widze również posiadasz, dlaczego też nie otworzysz własnej działalności?: )

    • Darek Puzyrkiewicz 16 stycznia 2011

      @Monstar: A kto powiedział, że nie mam własnej działalności? 🙂 Prawda jest taka, że nie mam na razie potrzeby zamieszczania oferty na stronie.

  11. Reply
    Monstar 18 stycznia 2011

    Odnośnie strony Twej, czemu ją tak strasznie muuli.. podczas przechodzenia z zakładki na zakładkę, jak i również samego wczytywania, czyżbyś dał 100 wczytań, zanim strona się otworzy?
    Może to tak zdobywasz pozycję co?:>

  12. Reply
    kameleon 11 lutego 2011

    Bardzo ciekawe artykuły, z ciekawościa czytam i opanowuje 🙂 Copywriter coraz bardziej mi sie podoba 🙂
    Pozdrawiam
    Kameleon

  13. Pingback: Landing page - jak sprzedawać skutecznie? - cyber_Folks

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo