Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Blog
  • Szkolenia
  • Kursy online
  • Usługi
  • Newsletter
  • VOD (zaloguj)
  • 4 października 2013
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 5 Komentarze
  • Copywriting

Jak zwiększyć skuteczność oferty? „Na Cezara”!

Copywriter ma niezwykłą możliwość bezpośredniego wpływu na losy każdego biznesu. Kluczem do zysków jest bowiem oferta. Jeśli dobrze przedstawisz produkt – zwyciężysz.  

Jeśli zrobisz to nieumiejętnie – nie licz na duże zyski. A to są konkretne pieniądze, bo przecież chodzi o jak największą sprzedaż, prawda?

Naszym przewodnikiem po copywritingu będzie dziś Gajusz Juliusz Cezar, który w trzech krótkich słowach podsumował swoje błyskawiczne zwycięstwo nad Farnakesem II, królem Pontu, w bitwie pod Zelą:

Veni, Vidi, Vici!

„Przyszdłem, zobaczyłem, zwyciężyłem”, czyli Blietzkrieg po rzymsku.

Dobry wzór dla copywritera?

W Internecie „walka” jest bardzo krótka. Wystarczy chwila, by potencjalny klient uciekł ze strony z ofertą. Dlatego też nie masz zbyt wiele czasu na poezję sprzedażową w formie rozwlekłych opisów produktów. Szybko i konkretnie, to podstawa sukcesu we współczesnym copywritingu. A gdy do niej dodamy jeszcze Regułę Cezara, Twoje szanse na zwiększenie zysków ze sprzedaży rosną.

Zanim jednak powiem Ci, jak uatrakcyjnić swoją ofertę i wzmocnić ją sprzedażowo, dwa błędy, które osłabiają przekaz.

Chaos komunikacyjny

Przepis na sukces w sprzedaży wydaje się bardzo prosty. „Dajmy” klientom jak najwięcej korzyści, a to ich tak oszołomi, że nie będą w stanie odrzucić oferty. I tak powstają opisy produktów z dłuuuuugą listą „korzyści”. Copywriterzy amatorzy wysilają swoją mózgownicę, by wymyślić jak najwięcej fascynujących „faktów”. A potem przychodzi rozczarowanie…

Stare ludowe powiedzenie mówi „Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Amen.

Skróćmy te męki. Prawda Objawiona Copywritera Darka Puzyrkiewicza Brzmi: W ofercie skup się na jednej, najważniejszej korzyści, która ma największe znaczenie dla klienta. Twój komunikat nie może „się rozłazić” po kątach, jak karaluchy pod wpływem światła. Jeśli chcesz zdobyć i utrzymać uwagę klienta, nie możesz jej rozpraszać na wszystkie strony.

Idealnie jest, gdy udaje się utrzymać kierunek: Jeden problem/pragnienie/potrzeba (PPP) – jedno konkretne rozwiązanie – wymierne rezultaty – w określonym czasie.

Ale…

Z tą prostotą komunikatu można przesadzić, bo drugim wrogiem skutecznej oferty jest…

Zbyt „chuda” oferta

Szkielety nie mają zbyt wielkiego powodzenia. Same liczby i fakty nie wystarczą, copywriter musi się trochę postarać, by oferta stała się bardziej atrakcyjna i przyswajalna.

O czym mówię?

To takie rozczarowujące, gdy klient, szukający odpowiedzi na swój PPP odkrywa u Ciebie na stronie promyk nadziei, ale po chwili jego entuzjazm gaśnie, bo nikt nie zadbał o jego porządne rozpalenie.

Emocje rządzą. A suche fakty je gaszą.

Kupisz kurs copywritingu, który ma 27 piętnastominutowych nagrań video oraz 3 arkusze robocze? To są fakty. Jak widzisz, nie bardzo sprzedają.

Mógłbym Ci dać kompletną listę tematów, ale i tak nie zdecydujesz się na zakup! No, chyba, że jesteś moją zagorzałą fanką, która jest gotowa na wszystko ?
Jak wyważyć proporcje suchych konkretów i mięsistych korzyści?

Storytelling z zasadami

Dużo się ostatnio mówi i pisze o zaletach storytellingu, jednak wciąż wiele firm nie łapie banalnej zasady i bohaterem swojej „opowieści” czyni swój produkt. A to człowiek powinien stać w centrum, a dokładniej klient.

Nie „Nasza firma od 25 lat produkuje ten wyjątkowy gadżet – poznaj jego historię”, ale „Poznaj pana Jacka, który po pierwszej darmowej lekcji copywritingu napisał swoją najlepszą ofertę, a po kilkunastominutowym nagraniu audio znalazł 4 zdania, które poprawiły mu nagłówek i treść w sposób znaczący”. (To autentyczny fragment jednego z 50 komentarzy pod artykułem zwiastującym nową wersję mojego szkolenia z copywritingu – subskrybenci czytający moje maile wiedzą o co chodzi).

To klient jest bohaterem, więc oddaj mu należne miejsce w ofercie. Ale musi to być klient, który dzięki Twojemu produktowi szybko przezwycięża trudności.

Zwycięska reguła Cezara

Oto storytelling w pigułce: Przyszedłem, Zobaczyłem, Zwyciężyłem.

  1. Przyszedłem – nie przygotowywałem się miesiącami do wyprawy, po prostu tam poszedłem i zaczęło się.
  2. Zobaczyłem – nie przeprowadziłem dokładnych kalkulacji, spojrzałem na wrogów i ruszyłem do ataku.
  3. Zwyciężyłem – a co miałem zrobić? Musiało się udać, w końcu jestem Cezarem.

Jak widzisz, „opowieść” jest skupiona na zwycięstwie, ale pokazuje je w kontekście banalnych działań. Dziś klienci szukają prostoty. Nie chcą słuchać o kompleksowych rozwiązaniach, czy o ogromnym ich wyborze. Internet daje ogromną wiedzę na każdy temat, więc nie musisz tego dublować. Daj proste i skuteczną odpowiedź na PPP a zdobędziesz klienta.

TO ma świetnie działać za każdym razem, przy minimalnych nakładach kosztów i wysiłku. Upraszczamy, zamiast komplikować. Ułatwiamy, zamiast edukować. Pomagamy, zamiast stawiać wyzwania. TO musi być proste!

Praktyka copywritingu

Załóżmy, że poważnie potraktujesz ten artykuł i zaczniesz się zastanawiać, jak Regułę Cezara wykorzystać do swoich niecnych celów?

Jak opisać zwycięstwo klienta?

1. Co klient musi zrobić zanim przystąpi do „walki”?

Pamiętaj, chodzi o upraszczanie. I Tu już zaczyna się opis Twojego produktu, bo może zacząć się tak: „Dzięki X nie musisz jak zwykle robić Y i unikniesz męczących Z”. Eliminujesz z życia klienta nadmiar działań i wysiłku. Jesteś jego zbawcą, a nie katem.

2. Jakie działania prowadzą do „zwycięstwa”?

Twoim zadaniem jest zminimalizowanie nakładów, niezbędnych do osiągnięcia przez klienta wymarzonego celu. „To jest proste, jak….”. „Każdy może to zrobić”. „Hej, czy jesteś w stanie zrobić tylko tę jedną rzecz?”.

3. Jak produkt „walczy” za klienta.

Prawda jest taka, że sam Cezar nie walczył – on dowodził. Ty dajesz klientowi „wojsko”, które wykona każdy jego rozkaz. Pokaż swój produkt, jak posłusznie pracuje za klienta, gdy on spija śmietankę zwycięzcy. I koniecznie wymaluj przed jego oczami triumfalny marsz zwycięstwa!

Wywołuj historie

I teraz musi paść pytanie: A skąd brać takie historie?

Proszę Cię, niczego nie wymyślaj. Poza etyką, znaczenie ma też fakt, że jeśli oszukasz klienta i produkt nie będzie działał tak, jak w Twoim fantastycznym opisie, to więcej od Ciebie nie kupi i zepsuje Ci opinię w całym królestwie Internetu. Nie warto tak ryzykować.

Zamiast tego, lepiej porozmawiać z klientami i zapytać ich o ich doświadczenia. Nawet jeśli jedna osoba nie da Ci całej historii Veni, Vidi, Vici, to możesz ją stworzyć z opowieści kilku klientów!

A co, gdy nie masz jeszcze klientów?

Kiedy udostępniłem Szkołę Copywritingu nie miałem żadnych klientów. Ale 10 osobom dałem swoje szkolenie do przetestowania z prośbą o opinie. I tyle. Zdobyłem kilka autentycznych opinii. Ty też możesz tak zrobić.

Czas na Twoją historię?

TAK. Jeśli sprzedajesz produkt, poszukaj podobnej historii Cezara.

Ale ja chcę teraz napisać o czymś innym.

Może jesteś tu, bo chcesz szlifować swoje umiejętności pisania zwycięskich tekstów? Może chcesz pisać efektywnie i więcej sprzedawać? A może po prostu ciężko Ci idzie pisanie, przy każdym zdaniu wyrywasz sobie włosy? To może Cię uratować >>  

 

Poprzedni artykuł5 największych błędów, jakie popełniłem w czasie 7 lat prowadzenia blogu
Następny artykułPraktyczny copywriting: doskonalenie oferty sprzedażowej
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
  • Marketing konwersacyjny
    Jak zwiększać konwersje content marketingiem? Zacznij rozwijać marketing konwersacyjny 4 maja 2022
komentarzy 5
  1. Reply
    ewafa2 4 października 2013

    Witaj Darku 🙂
    Metoda jest mistrzowska podoba mi się podobnie jak Twój autorski sposób „na mesjasza” ze Szkoły Copywritingu. Będę testować.
    Cezar to niekwestionowany zwycięzca. Samo przywołanie go tu dodało mi powera do pracy, za co bardzo dziękuję :).
    Dzięki takim porównaniom będzie łatwiej też oprzeć się wypaleniu zawodowemu.
    Masz plan? Hmmm…. zawsze z tego wynika coś dobrego dla Twoich uczniów, tak więc tym bardziej czekam z niecierpliwością na finał i jak zawsze trzymam kciuki za Twoje przedsięwzięcie.
    Pozdrawiam
    Ewa

  2. Reply
    Radek 4 października 2013

    Przeczytałem ten post dwukrotnie i na podstawie notatek przygotowałem szkic tekstu opisujący produkt. Całkiem sprawnie poszło i faktycznie masz rację, że ujęcie w historii tych trzech punktów jest bardzo efektowne, tekst jest rzeczowy, przekonujący i ciekawy.
    W sumie to jestem zaskoczony tempem w jakim go napisałem. Mi najwięcej czasu zajmują rozważania i kombinowanie jak dany temat ugryźć. Prześpię się z tym tekstem i jutro postaram się go udoskonalić.
    Świetna artykuł Darku. Jestem pewien, że kurs będzie wspaniały.

  3. Reply
    ewafa2 4 października 2013

    Ups… zapomniałam o najważniejszym – o opinii nt. DynaText :). Żeby się nie powtarzać, powiem tylko, że jestem zdecydowanie na TAK :).
    PS. Twoi subskrybenci są szczęśliwcami – namawiam wszystkich odwiedzających tego bloga do dołączenia, korzyści murowane.

  4. Reply
    techniki sprzedaży 4 października 2013

    Przeczytałem cały artykuł z uwagą i chcę się podzielić własnymi doświadczeniami co do techniki / metody Veni, Vidi, Vici . W zeszłym miesiącu zbudowałem klientowi prostą stronę internetową, której głównym celem miała być sprzedaż jego usługi. Sam pisałem teksty jego ofert i później kierowałem na nie reklamy z AdWords. Pierwszy tekst wyglądał świetnie. Długi (nawet zastosowałem ramki, żeby klient nie zmęczył się przewijaniem strony), soczysty tekst opisujący jedną główną korzyść i kilka pomniejszych. Ja byłem zadowolony z tekstu, a klient był pod wrażeniem. Reklama poszła, wręcz leciała i … nic. Więc napisałem kolejną ofertę – dużżżo krótszą. Zmieniłem stronę lądowania. Wynik był taki, że pojawiły się pierwsze telefony. Ale ogólnie było ich mało. Jeszcze 3 razy upraszczałem ofertę i najlepsze wyniki dała oferta zawierająca 3 zdania i 4 obrazki. (no może nie do końca, bo na tej ubogiej w treść stronce lądowania był przycisk do podstrony na której było trochę tekstu – wezwania do działania)

    Darek opisał w tym tekście bardzo trafną regułę panującą w tej chwili w Internecie. Im prościej i dosadniej tym skuteczniej.

    Piotr Kawa
    http://wiedzawfirmie.pl

  5. Reply
    Tobiasz Duda 7 października 2013

    Dzięki, dzięki! Zamierzam wykorzystać tą technikę w najbliższym czasie. Już teraz wiem, że jej zastosowanie może mieć duży wpływ na podwyższenie moich wyników w sprzedaży.

    Pisząc ofertę sprzedażową zawsze łatwiej pisze się ją w momencie kiedy mamy gotowy schemat i plan tego artykułu. Darku jeszcze raz dzięki za wartościową wiedzę!

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo