Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 26 marca 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 3 Komentarze
  • Rozwój

Jak sobie pisać pieniądze?

Pokażę Ci dzisiaj jaka jest różnica między tymi, co tylko poznają zasady copywritingu, a kimś, kto je rzeczywiście stosuje. I wygrywa tę grę, podczas gdy reszta się tylko przygląda. Bo pamiętasz? Wygrywa… niewielu.

Jak ROBIĆ pieniądze?

Daniel Janik z NETbloger Group tak pisze:

“Od dawna śledzę Twoje poczynania jako eksperta do spraw copywritingu :), czytam maile, zaglądam na bloga. Jestem też Twoim klientem – mam Dynatext.”

W takiej sytuacji jest wiele osób. Ale Daniel napisał mi o 3 przykładach ZASTOSOWANIA tej wiedzy.

1. Strona Sprzedażowa:

„Przed zastosowaniem Twoich porad:

Na początku sprzedaż prowadziliśmy na blogach, stosując głównie preselling. Stosowaliśmy standardowe metody, „ulepszone” o elementy historii, przykłady osiąganych rezultatów, co otrzymasz itd. W skrócie opisywaliśmy produkt i zachęcaliśmy (niezbyt nachalnie) do zakupu.

Efekt: 1-1,5% konwersji.

Jak zastosowaliśmy Twoje porady:

  • Zbadaliśmy dokładnie nasze grupy docelowe, poznaliśmy nie tylko ich problemy i czego im brakuje, ale co chcą osiągnąć, kim chcą się stać i pod tym kątem pisaliśmy teksty – zestawienie największej bolączki klienta oraz malowanie nowego 'dream’ obrazu.
  • Zastosowaliśmy całkowicie odmienne nagłówki, z korzyściami albo nawiązujące do problemu, czy bólu klientów.
  • Nie wymienialiśmy tylko cech produktu – zamiast tego konkretne korzyści.
  • Pokazaliśmy konkretne dowody naszych rezultatów.
  • Zastosowaliśmy bardziej dynamiczny język, w tym podawane przez Ciebie pętle.
  • Strona sprzedażowa miała określoną ciągłość i strukturę.”

Widzisz to?

5 prostych rzeczy.

Efekt: Wzrost do średnio 5% konwersji

2. Squeeze page:

„Te same zmiany co przy stronie sprzedażowej, głównie wykorzystanie materiałów z Dynatext odnośnie dokładnego poznania grupy docelowej oraz pokazywanie korzyści, które ją najbardziej kręcą. Również przedstawienie rozwiązania dużego problemu.

Efekt?

Przed: 12-20% konwersji.

Po: 30-40% konwersji.”

3. E-maile:

„Nasze maile miały mniej więcej takie wskaźniki: OR: 15-20%. CTR: około 5%. Słabe rezultaty.

Zmieniliśmy taktykę – postanowiliśmy podzielić się z klientami cenną wiedzą za darmo (wideo + artykuł) i dopiero później pokazać ofertę. W mailu nawiązaliśmy do głównego problemu większości właścicieli stron internetowych – ban po Pingwinie lub niskie pozycje w Google. Napisaliśmy też, czego się dowiedzą w wideo i w jaki sposób im to pomoże. Wymieniliśmy kilka najważniejszych z punktu widzenia odbiorcy korzyści. Sam CTA – anchor tekst zawierał 2 korzyści 🙂

Efekt?

Open rate: ponad 35%.
CTR: ponad 15%.”

MOŻNA? Można.

To, co powinno przykuć Twoją uwagę w tych przykładach, to ścisła personalizacja. Skoncentrowanie na PPP (Problemach/Potrzebach/Pragnieniach) konkretnych ludzi. Czyli pisz do jednej osoby. To Twoja rozmowa, więc się nie wygłupiaj ze sztucznymi zwrotami marketingowymi. Daj poczuć klientom, jak mocno koncentrujesz się na ich konkretnej sytuacji.

Widzisz – pisząc ogólnie, do wszystkich, musisz używać słów, które będą pasowały do wszystkich. A takich słów nie ma. Są tylko ogólniki. Puste słowa do nikogo konkretnego. A wiesz, że jeśli mówisz do “nikogo” to “nikt” Ci odpowie?

Dlatego musisz pisać teksty, które ODPOWIADAJĄ konkretnym klientom. Odpowiadają na ich PPP. Nie piszesz do powietrza, tylko do konkretnej wybranej grupy ludzi.

Domyślasz się, że to nie jest takie proste?

Proste może nie, ale konieczne. Wbrew pozorom nie trzeba być geniuszem pisania, by sprzedawać słowami. czasem to nawet przeszkadza. Dlatego przygotowałem program podwajania sprzedaży – SalesShift >> 

 

Poprzedni artykuł3 lepsze zasady pisania ofert
Następny artykułJak przekupić klienta by kupił?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • Siła marketingu
    Gra o tron – w umyśle klienta (siła autentyczności) 9 marca 2017
  • 13 zasad Puzyrkiewicza 20 grudnia 2016
komentarze 3
  1. Reply
    Bartek Krawczyk 26 marca 2015

    Czytając Twój wpis Darek przypomniała mi się sytuacja gdy pisałem tekst dla produktu, którego moja mama była wręcz idealnym klientem. Siadłem z nią i przez kilka godzin rozmawiałem na ten temat. Można powiedzieć, że sama napisała mi ofertę:) ja tylko zadawałem jej pytania, słuchałem i notowałem:)

    • Darek Puzyrkiewicz 26 marca 2015

      Idealnie. Zawsze chodzi o klienta, a nie jakieś magiczne triki perswazyjne.

  2. Reply
    Aleksandra Niedzielska 26 marca 2015

    Podane w tekście przykłady robią wrażenie – odpowiednie poznanie potrzeb grupy docelowej + traktowanie jak człowieka, a nie odbiorcę wszech trików perswazyjnych na raz, robi swoje.

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT