Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 7 kwietnia 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Newsletter

Jak przekupić klienta by kupił?

TAK, wiem, że nie jesteś w nastroju.  Każdemu może się przydarzyć. Mówię o nastroju do kupowania. Pewnie w ogóle teraz o tym nie myślisz. Tak, jak Twoi klienci.

Poczuj To… Oooooch… Jak cudownie… O, nowa oferta… Ummmm… Jeszcze, jeszcze… Aaach… jak miło… AAAjjj nie tutaj… Ooooo… jeszcze raz…

Czy Twoi klienci tak reagują na Twoje oferty, teksty i e-maile?

Nie? No to jak tu sprzedawać, gdy większość czytających e-maile i przeglądających oferty interesuje się zakupem tak bardzo, jak ja życiem erotycznym biedronek?

Witaj w świecie Direct Marketingu (DM)

Tak, DM powstał dlatego, że klientom było za daleko do sklepów, a sprzedawcy chcieli coraz więcej sprzedawać. Skoro klient nie szedł do sklepu, to sklep przychodził do niego. Albo przynajmniej w sprytny sposób zapraszał do odwiedzin.

Dlatego teksty ofert DM są często tak długie i dziwne. Bo skierowane są do osób, które nie mają zamiaru niczego kupić. Nie ma sensu krótko opisywać “produkty” – jak w sklepie, bo “oglądający”  nie są w sklepie, nie chcą w nim być i mówią, że i tak niczego nie kupią. Bo klient nie ma nastroju do kupowania.

Nastrój do kupowania klient ma wtedy, gdy poruszony głęboką wewnętrzną potrzebą, nieugaszonym pragnieniem, bądź uciążliwym problemem, sam, z własnej woli idzie do sklepu i kupuje. Nawet, jeśli nie wie, czego właściwie chce. Chyba, że ma żonę. Wtedy nie mówimy o własnej woli. Ale i tak idzie do sklepu.

Wszystko inne, to Direct Marketing. Albo Marketing Bezpośredni. Lub DM. Jak wolisz. Chyba, że masz żonę. (Żeby było jasne – mam własną rodzoną żonę i bardzo ją kocham. I wiem, jak to jest.) To, że klient nie ma nastroju do kupowania, NIE znaczy, że nie potrzebuje Twojego produktu! Bardzo często mniej lub bardziej potrzebuje, ale jakoś nie podnieca go za bardzo myśl o zakupie. Fakt, czasem ktoś wciska te kocyki z wielbłądziej wełny staruszkom, ale nie o tym mówimy.

Znasz tę różnicę?

Sklep, to sklep – klient tam przychodzi coś kupić. Ma nastrój. (O żonie już nie wspomnę) Ale wszystko inne, wymaga technik DM. Tej odrobiny chęci przeczytania oferty nie myl z pragnieniem zakupu.

Gdy klient nie ma nastroju do kupowania, musisz go jakoś do tego dodatkowo zachęcić. Niezła robota, co?

Jest zasadniczo jedno bezwzględne narzędzie Direct Marketingu. Mówimy na to O-F-E-R-T-A. Czyli: Jak Chcę Cię Przekupić Do Zakupu. Może to być tradycyjny rabat cenowy. Albo dodatkowe bonusy-prezenty. Cena 3 x 33. Konkurs z nagrodami. Osobiste podziękowanie Prezesa. Taniec z Gwiazdami. Wycieczka na Kanary. Poczucie satysfakcji z jakiegoś wydumanego powodu. Czyli: wszystko, co POMAGA podjąć klientom decyzję o zakupie. Mimo, że w ogóle tego nie planowali. Nie wiem, jak żona…

Daj w łapę

Pomyśl, co mogłoby poprawić nastrój Twoim klientom? Znajdź 1-3 takie rzeczy. To może głupio wszystko brzmi, ale takie są realia świata Direct Marketingu. Mówię Ci, bagno. Siedzę w tym od 2006 roku. Tak, to nie jest dla każdego.

Co możesz dać klientowi „za zakup”? Dosłownie, do ręki? Prezenty, dodatkowe produkty lub usługi, wygraną w konkursie, coś osobistego? Możliwości są nieograniczone. Wystarczy pomyśleć. I dać.

Ale chociaż to najlepszy sposób na prowokowanie klienta do zakupu, nie zawsze masz taką możliwość. Zwłaszcza, jeśli nie jesteś właścicielem firmy ani produktu, a „tylko” copywriterem, który musi zdobyć przychylność klientów. I ich pieniądze. Co wtedy?

Nastraszyć klienta?

“Jak nie kupisz, to…, to…, to… się więcej do ciebie nie odezwę! O!”

Brzmi groźnie? Przeciwnie! To brzmi jak nagroda! A powinien zostać ukarany! Tak, tak, tak, dobrze czytasz. Copywriter za dobry zakup wynagradza, a za złe karze. Złe, czyli brak zakupu.

W większości przypadków tak zwane „korzyści” nie wystarczą by pogonić klienta do natychmiastowego działania. Chodzi o to, że współcześni klienci są bardzo wybredni. Nawet, gdy częstujesz kogoś cukierkami, to usłyszysz:

“Są za słodkie”, “za duże”, “za małe”, “nie ta marka”, “brzydkie opakowanie”, “pewnie są niezdrowe”, “spadaj…”

Jak sobie z tym poradzić? Co powiesz na Arystotelesa? Co on wie o przekonywaniu..? Był mistrzem retoryki. Czyli sztuki przekonywania słowami. Kiedyś od tego zależały wojna lub pokój. Kto potrafił lepiej przekonywać, ten ciągnął za sobą ludzi. Czasem szli na pewną śmierć.

W swojej Retoryce Arystoteles mówi, że masz do dyspozycji:

7 powodów działania

(A my nie chcemy zadowolić klienta samym tekstem, tylko nakłonić go do działania, prawda? Postaraj się pokazać niezbyt przyjemne konsekwencje.)

1. Szansa.

Dzięki temu, co Ci daję, otrzymujesz od losu szansę na zmianę. Odrzucając ją, na zawsze pozostaniesz w tym miejscu, w którym jesteś.

2. Natura (głód, pragnienie, zmęczenie)

Burczy Ci w brzuchu, czujesz suchość w gardle, tracisz chęć działania i siły… Do czego to doprowadzi?

3. Zachowania kompulsywne (papierosy, alkohol, seks, Internet…)

„Chcesz się z tym męczyć i tylko patrzeć, jak inni TO robią? Po co?”

4. Nawyki

“Przecież Ty zawsze kupujesz X.. Jeśli nie zrobisz tego, co Ci mówię, pozbawisz się tego, do czego się przyzwyczaiłeś.”

5. Racjonalne powody

„Ten samochód jest niezły, ale wiesz ile pali i jak drogi jest serwis?”

6. Złość (Pasja)

“Chcesz płacić te wysokie składki ZUS, gdy za lekarza i tak musisz płacić z własnej kieszeni?”

7. Pragnienie

“Jest tak gorąco… nie wypijesz ze mną tego chłodnego piwa?”

Już wiesz, jak ukarać swoich klientów?

“NIEDOBRY TY, JAK NIE KUPISZ TEGO, TO…”

Przećwicz na swoim produkcie każdy z tych powodów!

A co się stanie, gdy nie będziesz korzystać z moich copywriterskich porad?

(Nie licz na to, że przestanę do Ciebie pisać!)

1. Stracisz szansę na poznanie aktualnie najskuteczniejszych technik sprzedażowych. Tak konkretnych, że niektórzy mówią, że to za mocne i nie będą tego stosować.

2. Może nie umrzesz z głodu i pragnienia (przynajmniej nie od razu!), ale Twoja oferta będzie martwa jak rozjechany kot.

3. Nie masz ochoty na skróty? To znacznie przyjemniejsze niż wymyślanie. A zaoszczędzony czas możesz zmarnować w dowolny inny przyjemny sposób.

4. Przecież i tak kupujesz tyle kursów, dlaczego masz pozbawiać się tej unikatowej wiedzy? A może to właśnie tego szukasz od lat?

5. Dlaczego kierujesz się uprzedzeniami do mojej oferty sprzedażowej? Przecież wiesz, że możesz kupić, wypróbować i zwrócić, jeśli Cię ten kurs nie zachwyci?

6. Chcesz marnować cenny ruch na stronie sprzedażowej? Przecież wystarczy lekko zmodyfikować treść, by przynajmniej część klientów, którzy teraz bez niczego odchodzą – zostawała i kupowała.

7. Gdy jednemu z klientów, zwiększyłem skuteczność oferty, dzięki tylko jednej podanych na tacy technik z kursu Dynatext, to pokazał mi, co dzięki temu nowego sobie kupił…

To tak żartem. Nie wiem, może powinienem być bardziej poważny? Co musiałoby Ci grozić, by Cię skłonić do natychmiastowego zakupu czegoś, co w tym momencie wydaje Ci się niepotrzebne albo za drogie? Napiszesz w komentarzu?

PS To lekko uaktualniony tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułJak sobie pisać pieniądze?
Następny artykułTechnika marketingu bezpośredniego, która zwiększy Ci sprzedaż na Allegro
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT