Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 16 maja 2018
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Newsletter

Gdybym miał zaczynać od nowa…

Lew copywritingu

Często dostaję zapytania, jak zacząć z tym copywritingiem.

Z jednej strony to pytanie o to, jak “zostać” copywriterem.

Znasz moją odpowiedź?

Jest w Biblii Copywritingu, jak by co.

A z drugiej strony to pytanie każdego, kto w ogóle bierze się za pisanie biznesowe.

Dla obu grup jest jedna odpowiedź: z wysokiego “C”.

Weźmy taki e-mail:

“Zanim przejdę do pytań, przedstawię się. Nazywam się Anna, na co dzień pracuję w jednej z największych firm na rynku telekomunikacyjnym, wprowadzając dane do przeróżnych wykazów i rejestrów. Nuda!

Dwa miesiące temu natknęłam się na Facebooku (chyba) na posta odnośnie copywritingu. Ktoś napisał, że dzięki temu podreperował swój domowy budżet. Pomyślałam, że to coś dla mnie i krok po kroku zaczęłam szukać informacji na ten temat. Im dłużej i więcej szukałam i czytałam, tym bardziej utwierdzałam się w przekonaniu, że coś mi padło na mózg i chyba nie potrafię pisać ☹.

Ale poddać się tak bez walki?! Nie, muszę spróbować! W końcu trafiłam na Twoją „Biblię copywritingu”. Zamówiłam, zapłaciłam, przeczytałam… i nic, nadal pustka (w mojej głowie, bo książka świetna).

Zastanawiam się, od czego powinnam zacząć w ogóle tę przygodę, i jedyne co przychodzi mi na myśl na początek, to teksty zapleczowe. “

W szkole nauczyli nas czegoś bardzo szkodliwego, jeśli chodzi o komunikację biznesową.

Mianowicie tego, że każdy tekst musi mieć tak zwany wstęp, dopiero potem rozwinięcie i finalnie zakończenie.

Ja sugeruję kolejność odwrotną.

Zacznij od zakończenia.

W bajkowej postaci: “żyli długo i szczęśliwie”.

Jeśli zaczynasz tekst od takiego końca dzieją się dwie rzeczy. No, trzy.

Po pierwsze, to klient wie, do czego zmierzamy – dajesz mu wizję końca.

Po drugie, jeśli jego życie lub biznes są dalekie od takiej wizji, czuje niepokój i zaczyna myśleć o zmianie.

Po trzecie, tworzysz tym lukę informacyjną lub nawet “patelnię”, które domagają się wyjaśnienia i tak klient wchodzi w tekst.

Teraz wróćmy do pytania Ani.

Zaczynanie od tak zwanych “zapleczówek” jest poniżające i złe.

Uczysz się wtedy, że Twoja praca jest warta tyle ile ktoś chce zapłacić, co w tym przypadku oznacza prawie nic.

Zaczynasz przeliczać znaki na grosze, a to tworzy złe doświadczenia.

Takiej osobie ciężko będzie się wybić.

Nie mówię, że to niemożliwe, tylko że będzie ciężko.

To zabija ambicję i zabiera czas.

Musisz natłuc tych słów mnóstwo, by coś zarobić, a i to z wielką łaską, bo znakowi klienci to sępy, które szukają coraz tańszych ofiar.

I nie masz czasu na rozwój prawdziwych umiejętności.

Nie, tłuczenie tekstów zapleczowych nie rozwija umiejętności copywriterskich, wręcz przeciwnie, je zabija.

Ale zaraz, z czegoś trzeba żyć!

Co wolisz, napisać 100 tekstów po 10 zł, czy 10 tekstów po 100 zł?

A może lepiej jeden za 1000 zł? Suma ta sama!

Widzisz, podstawowy problem polega na tym, że pisarze takich tekstów zachowują się jak tanie dziwki.

Czemu tanie, to już wiesz, ale czemu dziwki?

Bo stają przy ulicy i czekają na klienta.

Moja rada jest inna.

Nie bądź jak dziwka.

Pokonaj drogę do klienta, idź do niego, nie czekaj na cud.

Jest mnóstwo stron w internecie, które aż się proszą o poprawki.

Napisz do właściciela, że poprawisz mu teksty.

On może nawet o tym nie pomyślał.

Jeśli wskażesz mu, co i jak, powiedzmy 1 na 10 zgodzi się dać Ci choćby stówę za to.

A Ciebie kosztuje to chwila w Google (wybierasz sobie branżę, dla której chcesz pisać) i wysłanie e-maila!

To lepsze niż czekanie na klienta, zgadza się?

Zobacz, to dotyczy KAŻDEGO biznesu, nie tylko copywriterów!

Gdybym ja miał dzisiaj zaczynać, to tak bym zrobił.

Nie czekałbym w grupach typu „Copywriter poszukiwany” na zlecenie, gdzie sekundę później rzuca się na nie stado wygłodniałych “copywriterów”.

Tak, wiem, wilki polują stadami.

Ale ja jestem lwem.

I zachowuję się godnie, nie jak tania dziwka.

Ty też możesz być królem dżungli.

Zdecyduj, od kiedy chcesz zacząć, nawet, jeśli na to nie zasługujesz.

PS To lekko uaktualniony tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułprosta zasada mistrza sprzedaży
Następny artykułOpuść Nibylandię
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT