Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 11 czerwca 2018
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Newsletter

Nie płacz, to się da łatwo zrobić

W dzisiejszym odcinku:

  • jak poznałem niewyczerpane źródło najlepszych klientów?
  • jak pozwolić konkurencji wykonać 90% roboty za ciebie?
  • jak przekonać klienta do porzucenia konkurencji – metoda pierwsza, bez przekonywania?

Gdy pierwszy raz zetknąłem się ze sprzedażą bezpośrednią, musiałem sobie szybko poradzić.

Dziennik Bałtycki szukał w Kwidzynie agenta reklamy.

Agent reklamy w skrócie, to ktoś, kto sprzedaje powierzchnie reklamowe w gazetach.

90% czasu pracy takiej osoby to znalezienie klienta, który zechce umówić się na spotkanie, a gdy do niego dojdzie, to propozycja wielkości reklamy, przygotowanie z klientem jej treści i dopilnowanie dostarczenia materiałów do produkcji.

Ale najgorsze było znalezienie klientów.

Ja jednak o tym nie wiedziałem i się zgłosiłem.

Przeszedłem sito rekrutacyjne, co było proste, bo byłem jedynym kandydatem.

Ale moja przyszła szefowa mówi “zrobimy test”.

Jaki test? – Pytam.

Przyjadę do Kwidzyna i zobaczę, jak pan sprzedaje. – Odpowiedziała.

No cóż, problem był taki, że ja jeszcze nigdy nie sprzedawałem w taki sposób.

Nie jedyny problem.

Ale komu i co mam sprzedawać? – Dopytałem.

Robimy dodatek, “Jesień Budowlana” i będzie pan to sprzedawał firmom budowlanym.”

No ładnie…

“Ale jak to by miało wyglądać, mam dzwonić do wszystkich z książki telefonicznej?”

“O nie! Proszę zadzwonić do tych, którzy reklamują się u konkurencji, a nie ma ich u nas.”

“Przecież oni już się reklamują u konkurencji, to nie potrzebują reklamy.”

“Przeciwnie! Skoro się reklamują, to potrzebują i nie trzeba ich do reklamy przekonywać, tylko trzeba namówić, by do nas przyszli!”

Taką lekcję otrzymałem, zanim jeszcze zacząłem pracować.

I wiesz co, ta rada nic się nie zestarzała, pomimo tego, że było jakieś 25 lat temu.

Jeśli potrzebujesz klientów, szukaj ich u konkurencji!

Skoro korzystają z ich produktów, to ich potrzebują, to proste i logiczne, tak?

Teraz tylko trzeba ich przekonać, by swoją potrzebę zaspokajali u nas.

90% sprzedaży masz już za sobą, gdy docierasz do klientów konkurencji.

Doceń ten fakt!

Nie działasz na ślepo!

“Ale jak ich przekonać?” – Już słyszę Twój płacz.

Najlepsze jest to, iż nie możesz ich przekonywać, że u Ciebie “biel jest jeszcze bielsza”, tylko zrobić coś zupełnie innego.

Otóż jest prosta metoda, która działa tak, że klient ujawnia Ci największą słabość Twojej konkurencji.

Zadajesz jedno (SŁOWNIE: “jedno”) proste pytanie, po którym klient określa swój punkt “K”.

Po nim, jedno z dwóch alternatywnych i masz na tacy albo największą słabość klienta, albo… największą siłę Twojego produktu lub usługi! Co ciekawe, to drugie powiedzą Ci to najbardziej niezadowoleni klienci!

Gdy otrzymasz tę odpowiedź, nie potrzebujesz żadnych długich ofert ani obniżek, tylko dosłownie kilka zdań, które trafiają prosto w punkt “K”.

Osoba, która potrafi korzystać z tego pytania nigdy nie będzie miała problemu ze sprzedażą – jedyne, co jest jej niezbędne, to kontakt z klientem.

Opanowanie tej techniki zajmuje minutę.

Niestety lekcja, w której to wyjaśniam jest 15 razy dłuższa, bo trwa aż 15 minut.

Dlaczego to aż tyle trwa?

Bo do tej jednej prostej techniki dodałem jeszcze trzy inne.

Wszystkie opierają się na starannie dobranych pytaniach, więc nikogo do niczego nie przekonujesz.

Świat byłby piękniejszy, gdyby wszyscy w ten sposób sprzedawali, dlatego dodałem tę lekcję do NSC.

PS To lekko uaktualniony tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułSteve Jobs zadałby Ci te 3 pytania
Następny artykułnajwiększy problem sprawia Twój mózg
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT