Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 22 maja 2018
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Newsletter

Znak dla copywritera

Prawdziwego copywritera poznaje się po tym, jak zaczyna…

Dwie niedziele temu wybraliśmy się do pobliskiego Gniewu.

Mieścinka mała, przytulna, ale ma swoje pułapki.

Głodni postanowiliśmy zjeść pizzę.

Jest tam taki lokal z jedzeniem na dachu, więc jadę w tym kierunku.

Nie bardzo pamiętam, gdzie dokładnie jechać, więc uważnie wypatruję.

O, jest!

Skręcam.

I nagle przede mną wyrasta samochód, który jedzie wprost na mnie.

Jest większy.

I trąbi.

Pan aż szybę otworzył i coś krzyczy.

Matko, ja tylko na pizzę, nie chciałem się kłócić, co za nieprzyjaźni ludzie w tym Gniewie.

Niestety z pizzy nici, sezon przyjęć komunijnych i lokal zarezerwowany.

No wszyscy przeciwko mnie.

Idę do głównej ulicy, bo gdzieś tam po drugiej stronie jest podobna inna pizzeria.

Nie było, to jakaś budka z mrożoną pizzą z miktofali.

Ale nagle zrozumiałem, czemu prawie się zderzyłem z innym samochodem.

Otóż wjechałem pod prąd!

Dopiero teraz zobaczyłem zakaz wjazdu z tej strony, to droga jednokierunkowa!

Wjazd nie z tej strony!

I to mi uświadomiło, że do klienta też można podjechać z niewłaściwej strony – POD PRĄD!

Jeśli czujesz opór, to jedziesz pod prąd.

Trzeba patrzeć na znaki.

Jeśli piszesz tekst i wjeżdżasz do klienta pod prąd, nie licz na sprzedaż.

Co przez to rozumiem?

Pomyśl sobie, że umysł klienta to rzeka.

Masz?

Masz.

Łatwiej kajakiem płynąc pod prąd czy z prądem?

Nie wiem, jak Ty, ja wolę z prądem.

Przyjemniej i dalej zapłyniesz.

Więc myśli klienta płyną w określonym kierunku.

Co więcej, on Ci daje znak, zakaz wjazdu, gdy próbujesz od niewłaściwej strony.

I zobacz, można być genialnym sprzedawcą, który sprzedaje piasek na pustyni albo lód Eskimosom.

Można, ale po co?

Wymaga to znakomitych umiejętności sprzedażowych.

Osoba, która ma te umiejętności w ilości śladowej, nie sprzeda, opór klienta go zatrzyma.

Ale jeśli płyniesz z prądem myśli klienta, to nawet słaby copywriter dużo sprzeda.

Idea więc jest taka – zbadaj, w jakim kierunku płyną myśli klienta i tam płyń.

Każda rzeka ma swoje źródło i cel.

Płynie z jakiegoś miejsca i zmierza do jakiegoś – to jest kierunek.

Kierunek myśli klienta wyznacza to OD czego chce uciec i DO czego chce dojść.

Jeśli szukasz bardzo silnego nurtu myśli, dodaj słowo „dziś”, „teraz”, „w tej chwili”.

Czyli, OD czego chce uciec w tej chwili i DO czego chce dojść w tej chwili?

Tak dochodzimy do tego, jak sprzedać DZIŚ.

Nie kiedyś, nie może, ale teraz właśnie, w tym momencie.

Teraz, gdy piszesz tekst, zadaj sobie pytanie, o ODDO teraz, w tej chwili, gdy klient będzie czytał.

Jeśli teraz popłyniesz pod prąd, nie sprzedasz.

A jeżeli teraz popłyniesz z prądem myśli klienta, czyli OD – DO – jak myślisz, co się stanie?

Płyniemy?

Od tego zaczyna się NSC.

Od ustalenia kierunku przepływu myśli klienta, a nie jakichś masochistycznych technik sprzedażowych.

A potem pokazuję, jak żeglować z jego myślami, jakich słów użyć, by płynąć z zgodnie z ruchem wskazówek zegara klienta, a nie pod prąd.

Nie musisz być dobrym sprzedawcą.

W ogóle nie musisz być sprzedawcą.

Jeśli płyniesz z prądem myśli klienta, to raczej on sam kupuje, niż Ty mu sprzedajesz.

To naprawdę takie proste.

Płyń z prądem, zamiast walczyć.

PS To lekko uaktualniony tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułTo nie Twoja wina
Następny artykułSteve Jobs zadałby Ci te 3 pytania
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT