Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 18 grudnia 2006
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 1 komentarz
  • Książki

Copywriting jako opowieść o produkcie

„Nie ma innego wyjścia: albo zaczniesz opowiadać historie, które konsumenci zechcą powtarzać, albo wypadniesz z gry”.

Seth Godin w swojej książce „Marketerzy kłamią. Potęga autentycznych historii w świecie kłamstwa.” pisze tak: „Wyłącznie opowieści, które wywołują reakcję „Aż trudno w to uwierzyć!” mogą być skuteczne, mogą pozostawić sobie ślad i mają szansę przechodzić z ust do ust. Są to historie, które nie tylko łatwo powtarzać – one wręcz domagają się, aby to zrobić. Twoja opowieść musi być niezwykła.”

Jestem właśnie po lekturze tej intrygującej książki.

Wniosła ona dużo świeżości w mój sposób patrzenia na copywriting. Bo w sprzedaży chodzi o przekonanie klienta do wiarygodnej historii, której częścią może się on stać.

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że wystarczy stworzyć fascynującą opowieść o produkcie, lub usłudze. Pomijając fakt, że bywa to szalenie trudne, nie o wymyślenie historii tu chodzi. Idea, którą marketer ma zamiar zarazić konsumenta, musi być autentyczna, mieć swoje korzenie w produkcie. Co więcej, powinna ona być żywa, to znaczy, że proces zakupu i korzystania z produktu powinien tworzyć tę historię.

Co to oznacza dla marketingu w Internecie?

Najkrócej mówiąc – strona z ofertą, musi już na starcie, wciągnąć internautę w historię związaną z oferowanym produktem. Duże pole do popisu ma tu designer, bo grafika tworzy klimat strony. A jakie jest zadanie dla copywritera? Wprowadzić czytelnika w początek historii. To tekst sprzedaje. Mój wpis 'Jak przemienić stronę główną serwisu w skuteczne narzędzie marketingowe?’ mówi o tym, gdzie i jak historia ta ma się zaczynać.

Co w tym podejściu jest szczególnego? Opowiadanie jednej, konkretnej historii poprzez stronę www sprawia, że staje się ona czymś więcej, niż zlepkiem sloganów reklamowych. Kiedy prezentujesz internaucie konkretną opowieść, kiedy elementy strony są jej częścią, przeglądanie witryny staje się namacalnym obcowaniem z ideą, jaką chcesz zaszczepić konsumentowi.

Cechą, na którą Seth Godin kładzie ogromny nacisk jest wyjątkowość opowieści. Pisze tak: „W świecie przeładowanym informacjami jedyną ścieżką rozwoju jest poszukiwanie wyjątkowości”. Historia musi być niezwykła, inaczej nikt nie zwróci na nią uwagi. Większość z nas ignoruje wszystko, co nie jest niezwykłe lub wyjątkowe.

I znowu – strona, która ma za cel sprzedaż, musi się wyróżnić. To coś więcej, niż tworzenie hipnotycznych nagłówków (chociaż niejednokrotnie potrafią one przekonać czytelnika do wyjątkowości oferty). Jeśli nie o nagłówek chodzi, to o co? O zaskoczenie, zdziwienie, skandal, cud, głośne wydarzenie, niewiarygodne informacje, skrajności, radykalne obietnice itp. Nie ma na to prostej recepty. Gdyby taka była, i każdy mógł, postępując według określonego schematu, stworzyć coś wyjątkowego, to w tym momencie zanikła by wyjątkowość.

Stworzenie niezwykłej historii i opowiedzenie jej tak, aby została przyjęta przez konsumentów to sztuka. Sztuka sprzedaży w Internecie za pomocą słów…

Poprzedni artykułJak przemienić stronę główną serwisu w skuteczne narzędzie marketingowe?
Następny artykułSlogan – porażająca broń marketerów
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Mistrzowski copywriting – wreszcie po polsku 4 października 2011
  • Niezmienne zasady sprzedaży w Internecie 27 września 2011
Jeden komentarz
  1. Reply
    Rafał 7 marca 2009

    Z historyjkami typu „Aż trudno w to uwierzyć!” kojarzą mi się oferty Johna Carltona, np. ta o jednonogim golfiście.

    Inna sprawa, że są dla mnie całkowicie niewiarygone. 😉 Z drugiej strony nie jestem odbiorcą reklamowanych przez niego usług/produktów.

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo