Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 6 marca 2008
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Rozwój

Ile śmieci produkuje Copywriter?

Większość pracy skutecznego Copywritera to śmieci.

Dość zaskakujące stwierdzenie, prawda? Mało kto skłonny byłby do przyznania się, że spora część jego pracy, nadaje się do wyrzucenia.

Prawdopodobnie, zadajesz sobie teraz pytanie, skąd wziąłem tak drastyczną ocenę copywriterskiej twórczości?

Do takich wniosków doprowadziła mnie książka Elmera Wheelera Tested Sentences That Sells. W ciągu 10 lat, przetestował on 105 000 różnych haseł, z których sprawdziło się tylko 5 000.

Jak wyglądały testy? Wheeler wymyślał różne zdania, którymi handlowcy, w ciągu 10 sekund mieli zainteresować klientów produktem. Zdania te, prezentowały główną korzyść z zakupu. Test był prosty – jeśli sprzedaż wzrastała, hasło okazywało się skuteczne, jeśli nie zmieniała się lub malała, trzeba było poszukać nowego otwarcia.

Sprawdziło się tylko 4,76% haseł. Niektóre z nich, zwiększały sprzedaż, nawet o kilkaset procent, w stosunku do odrzuconych.

Co to ma wspólnego z copywritingiem?

Za każdą skuteczną ofertą i reklamą, kryje się, przekonująca klienta, główna korzyść z zakupu produktu. Trafia ona prosto w pragnienia i potrzeby odbiorcy reklamy. Budzi jego emocje i motywuje do działania, czyli zakupu. Odkrycie tej jednej, najbardziej przekonującej korzyści, to najtrudniejsze zdanie, jakie stoi przed twórcą oferty.

Tak robił Elmer Wheeler – szukał skutecznego otwarcia, jednego zdania, które pobudzało wyobraźnię klienta, trafiając w jego pragnienia i potrzeby. Czasem zajmowało to trochę czasu, ale on zawsze walczył do skutku. Nawet jeśli musiał przetestować kilkanaście, lub kilkadziesiąt różnych haseł. Za to zresztą mu płacono. Liczyły się efekty.

Każdy tekst oferty lub reklamy, powinien być w ten sam sposób przetestowany. Gdyby zastosować proporcje Wheelera, to na jeden, naprawdę skuteczny tekst, przypada średnio około 20 nieskutecznych.

Brzmi to dość nierealnie, prawda? Który klient wykaże się taką cierpliwością w testowaniu? Ilu copywriterów będzie miało tyle chęci i czasu, by stworzyć dla jednego klienta 20 różnych tekstów?

Mało kto tak dogłębnie testuje teksty. A to błąd. Łatwo znaleźć przykłady ofert, gdzie jedna mała zmiana, tylko w samym tytule, zwiększała skuteczność oferty kilkukrotnie.

Nawet jeśli nie będzie to 20 tekstów, to każda kolejna wersja, którą przetestujemy, zbliża nas do ideału oferty. Wystarczy wyciągać wnioski z kolejnych prób i odważnie testować śmiałe pomysły. Czas i pieniądze, jakie pochłaniają testy, to dobra inwestycja, w skuteczną sprzedaż.

Poprzedni artykuł6 elementów skutecznej oferty – składnik 5
Następny artykułSkuteczny copywriting: różnice i podobieństwa
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Siła marketingu
    Gra o tron – w umyśle klienta (siła autentyczności) 9 marca 2017
  • 13 zasad Puzyrkiewicza 20 grudnia 2016

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychopis
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychoteksty
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo