Ile czasu copywriter powinien pisać swój tekst?
Czy wiesz, że Gary Bencivenga, jeden z najlepszych na świecie copywriterów jeden Sales Letter pisał przez około 90 dni?
Gary Halbert, który nie bał się chwalić, że jest największym na świecie copywriterem i był zawsze gotowy poprawiać cudze oferty sprzedażowe, gdy miał to zrobić z tekstem Gary’ego Bencivenga, poddał się. Tekst ten był tak doskonały, tak genialnie napisany, że geniusz Halbert nie odważył się zmienić ani jednego słowa.
Można mieć przebłysk geniuszu i w ciągu kilku godzin napisać świetną ofertę. Jednak w większości przypadków to długa i mozolna praca.
Jak to się ma do naszych, polskich warunków, gdzie każdy tekst musi być 'na wczoraj’?
Wiem, inne realia. U nas nikt na tych tekstach nikt nie zarabia milionów dolarów. Siłą rzeczy więc nie jest w stanie zaproponować copywriterowi dobrej stawki za 3 miesiące pracy.
Tylko dlaczego w takiej sytuacji klient oczekuje cudów od tekstu, który musi być napisany w ciągu kilku dni?
Przykład Gary’ego Bencivenga jest dość ekstremalny. Świetni copywriterzy piszą naprawdę dobre teksty w ciągu tygodnia dwóch. Ale nikt ich nie podziwia tak, jak Gary’ego. Mimo że ich teksty są bardzo dobre i zarabiają na siebie, to nie są to tej klasy wybitne oferty, o których się mówi przez lata.
Konkluzja?
Dla osoby, która chce pisać genialne teksty i sporo na tym zarobić jest tylko jednak rada. Skupić się na najbardziej dochodowych produktach. Nie musi to być masowy produkt, sprzedawany w milionach egzemplarzy. Zamiast tego można stworzyć linię produktów, które sprzedawane są stałym klientom. Jeden tekst będzie pracował wtedy na kilku lub kilkunastokrotną sprzedaż.
Napisz komentarz