Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 11 listopada 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 3 Komentarze
  • Copywriting

4 zasady efektywnych promocji, zwiększających sprzedaż

Jeśli masz klientów, którzy dosłownie rzucają się na wszystkie Twoje promocje i stać Cię na ciągłe obniżanie cen – nie czytaj tego, bo to nie dla Ciebie.

Gdy jednak chcesz polepszyć skuteczność swoich promocji, zwiększyć sprzedaż i nie zbankrutować z powodu obniżek, sprawdź, ile jesteś w stanie zrobić dla swojego biznesu.

Obniżka cen nie wystarczy?

„Klienci patrzą tylko na cenę!”

Też tak myślisz?

Owszem, patrzą na cenę, ale nie zawsze i nie tylko na cenę.

Obniżki nas osaczają, a jednak nie z każdej korzystamy, tak?

Dlaczego?

Bo chociaż tysiące firm codziennie przekreśla swoje ceny, każdy klient jest w stanie ogarnąć jedynie fragment tego nieba zakupowego.

Uwaga numer jeden – musimy się przebić do świadomości klienta. A konkurencja czuwa i też chce zawładnąć kawałkiem tego tortu. Biedny klient musi ciągle wybierać…

Załóżmy, że tak obniżamy cenę, iż konkurencja odpada. Zwycięstwo! Mamy klientów! Ale czy Twój biznes to przetrwa?

Wszystko ma swój koszt. Obniżając cenę, obniżasz swoją marżę, a czasem nawet dopłacasz to tego interesu, łudząc się, że niska cena na jednym produkcie pociągnie sprzedaż innych.

A gdyby się okazało, że istnieje inna droga?

Bez zbytniego zaniżania cen i silnie zdobywająca uwagę klientów, to czy to by Cię zainteresowało?

fotto

Witaj w świecie jaszczurek

Idea promocji to wymuszanie zakupu na klientach.

No tak, bo pod wpływem impulsu klient kupuje coś, czego nie miał zamiaru nabywać – przynajmniej w tym momencie.

A tu BUM, jednorazowa okazja, która za chwilę przeminie – no jak się temu oprzeć?

Pozwolę sobie to sprowadzić do prostego schematu BODZIEC/REAKCJA.

Ty dajesz bodziec, klient reaguje. Przynajmniej w teorii wygląda to całkiem nieźle.

I teraz chwila brutalnej prawdy – to nie klient reaguje.

A kto?

Najbardziej prymitywna część jego mózgu, określana nieraz, jako System R – Reptilian Brain.

Czyli jaszczurka w naszej głowie. Płocha i diabelnie szybka. A gdy już schowa się pod kamieniem, szanse na jej wywabienie maleją do zera.

To oznacza, że jeśli chcemy sprzedawać, przede wszystkim nie możemy przestraszyć jaszczurki w głowie klienta. Bo zawinie ogonek i zwieje.

Jeśli interesuje Cię praktyczne wykorzystanie Systemu R do zwiększania skuteczności stron typu Landing Page i chcesz więcej informacji z przykładami, może zainteresują Cię te nagrania? Znajdziesz je w zestawie Siła Strony >>

A co z promocjami? Jak szybko wykorzystać wiedzę o Systemie R?

Oto 4 zasady skutecznych promocji:

Zasada 1 – Pokaż zagrożenie

Gdy pisałem wyżej, że trzeba uważać, by nie przestraszyć klienta, bezczelnie kłamałem.

TRZEBA.

(Teraz, to już mi w nic nie uwierzysz?)

Tak, trzeba. Pokazać, co grozi klientowi, jeśli przegapi tę promocję.

Jaszczurka to żywe stworzenie, tak? Czyli jeść musi? No, a jeśli jedzonko ucieka, to jaszczurka robi co…? GONI jedzonko.

To oznacza, że musisz pokazać klientowi, że coś mu ucieka. Może nie jedzonko, ale coś cennego i ważnego. Na przykład czas. Tak, to deficytowy towar.

No dobrze, miejmy to za sobą. Tu jest miejsce na niższą cenę. Grozisz klientowi, że cena w ciągu najbliższych kilku godzin lub dni gwałtownie wzrośnie.

Ale uwaga! To nie znaczy, że od razu musisz robić obniżki po 50%.

Bo każda cena ma dwie strony. Jedna, to ILE, a druga, to..? No, zgadniesz?

Druga strona ceny, to ZA CO!

To idealny moment, by przejść do drugiej zasady.

Zasada 2 – Coś nowego

Nawet kolekcjonerzy staroci chwalą się „nowymi” nabytkami, prawda?

To, co nowe, jest zawsze interesujące. Przez kilka chwil. Ale to wystarczy, by dać klientom impuls do zakupu.

Zwykła wyprzedaż wygląda tak – wyciągamy z magazynu wszystko, co się nie sprzedało, dajemy rabat i liczymy kasę.

Część klientów na to pójdzie, wiadomo. Ale co z całą resztą, która już dawno stwierdziła, że tego nie chce?

Pokaż im coś nowego!

Najprostszy sposób sprzedawania starych rzeczy w otoczce nowości, to pakietowanie.

„Kup ten płaszcz, a mole dostaniesz gratis!”

Nie, nie oto chodzi!

Lepiej będzie: „Kup ten płaszcz w zestawie świątecznym z parasolem, kapeluszem i pasującym do całości szalikiem.”

I tu zawsze pojawia się pewien rodzaj zamieszania, bo trudno wycenić taki zestaw – mówię o kliencie, który widział już ten płaszcz i jego starą cenę. Ale w zestawie, już nie jest tak prosto.

To oznacza, że nie musisz dawać 50% rabatu na płaszcz, zamiast tego może szalik gratis? Możliwości są nieskończone, od Twojej fantazji zależy, co zrobisz.

Ale czy na pewno parasol skusi klientów?

Dziękuję, że pytasz!

Przejdźmy do punktu trzeciego! (Dopiero?)

Zasada 3 – Coś ekscytującego

Teraz już pójdzie nam z górki.

Zacznij myśleć nie tyle, „jak za jednym zamachem opchnąć stare płaszcze i parasole”, lecz o tym, co by wprawiło Twojego klienta w stan podniecenia.

Dobra, doprecyzuję, bo nie wiem, czy myślimy o tym samym.

Parasol raczej nie wywołuje zbytnich emocji. Chyba, że leje, jesteś na zewnątrz, wszyscy mają parasole, a Ty nie.

Ale jeden, jedyny parasol wśród tysięcy innych?

Na przykład „parasol w kolorze Ferrari”? „Parasol, którego James Bond używał w słynnej scenie, z…”. „Ostatni parasol ekskluzywnej linii X”. Łapiesz? Jak widzisz, jest tyle możliwości…

A co, gdy nie potrafisz znaleźć niczego ekscytującego?

CopyMajster Darek Puzyrkiewicz ma rozwiązanie każdego problemu!

Zasada 4 – A co dla mnie?

Chce Ci się to jeszcze czytać?

Dobra, dobra, tylko pytałem.

A właśnie, dlaczego to czytasz?

Bo jestem zabawny? Nie żartuj… Bo nie masz niczego do roboty? Możliwe. Ja bym stawiał na to, że po prostu temat Cię zainteresował, bo chcesz tworzyć skuteczniejsze promocje.

Czy mogę założyć, że „chcesz polepszyć skuteczność swoich promocji, zwiększyć sprzedaż i nie zbankrutować z powodu obniżek”?

Dzięki.

W tej sytuacji czytasz to, bo to jest dla Ciebie! Po prostu.

Klienci „promocyjni” też zadają sobie to pytanie – „czy to dobre dla mnie?”

Pokaż więc swojemu klientowi, że to, co oferujesz w promocji jest idealne dla niego!

Na przykład „Ciepłe płaszcze na jesień dla ekshibicjonistów, którym marzną…” Dobra, nie w tę stronę poszedłem. Ale dla nich parasol stworzyłby dodatkowe możliwości. A szaliki… uhmm.. szaliki….

Albo smartfon dla biegaczy z opaską 10% taniej?

Pomyśl po prostu, jaki zestaw byłby idealny dla klientów, których chcesz szybko zdobyć, skomponuj go, opakuj świątecznie oraz dobrą nazwą i gotowe!

Przestań skupiać się na upychaniu produktów, a pomyśl, czego chcą klienci – ot cała tajemnica sprzedaży. Nie tylko promocyjnej. KAŻDEJ.

Podsumowanie

Jesteś jeszcze? Gratuluję, bo właśnie możesz szybko zrobić coś dla swojego biznesu.

Zrób sobie promocyjną sprzedaż!

Zauważ, że nie piszę „wyprzedaż”, bo to od razu kojarzy się z wciskaniem tandety i taniochy, której nikt nie chciał. Takie „szukamy frajera na nasze śmieci, zalegające w magazynach”.

A tu chodzi o to, by zwiększać wartość produktu, a nie ją obniżać przecenami.

Jak Ci się podoba moje podejście do sprzedaży? Miło mi będzie, jak nagrodzisz mój wysiłek i udostępnisz ten artykuł znajomym. Albo, chociaż napisz kilka miłych słów w komentarzu?

Chcesz copywriterski poradnik gratis?

A w nim:


- 2 głupie mity o copywritingu (jak przestać wkurzać klientów?)

- Uniwersalny klucz do sprzedaży w Internecie

- Co pisać, by pobudzać klientów do zakupów?

- 3 kroki do satysfakcjonujących odpowiedzi – z przykładami!

- 6 pytań klientów, domagających się odpowiedzi

- Bardzo prosty schemat tekstu sprzedażowego

- Jak dalej rozwijać tę umiejętność pisania?

- PLUS codzienny newsletter!

Poprzedni artykułZimna wojna w sprzedaży?
Następny artykułZignoruj hieny i zwiększaj sprzedaż
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • Sprzedawcy są z Marsa, a klienci z Wenus – jak copywriterska Mapa Empatii pomaga ulepszyć komunikację marketingową? 10 maja 2022
  • Marketing konwersacyjny
    Jak zwiększać konwersje content marketingiem? Zacznij rozwijać marketing konwersacyjny 4 maja 2022
komentarze 3
  1. Reply
    Jakub 12 listopada 2015

    Ciekawy wpis, ale dodał bym jeszcze jedno. Do wprowadzonego zestawu, (gdy już go wycenimy i powstanie atrakcyjna cena) dodać produkty i ich ceny które były użyte do stworzenia całości. Jeśli pozwala nam na to cena którą wygenerowaliśmy. Co by nam to dało? Pokazujemy potencjalnemu użytkownikowi realne oszczędności! Pokazujemy że zestaw płaszcz, kapelusz, parasol szalik będą kosztowały 350 zł, ale jeśli ktoś chce kupić każdą rzecz osobno to zapłaci za wszystko 100 zł więcej. Dodatkowo dajemy użytkownikowi możliwość kupienia tylko jednej rzeczy jeśli nie potrzebuje reszty. Po co mi parasol, szalik i kapelusz skoro ich nigdy nie wykorzystam, mam już takie rzeczy, ale płaszczyk jest na tyle dobry że kupię go nieco drożej. Niby nic, ale ktoś znalazł ofertę zestawu i od razu może kupić tylko jeden element, nie odstrasza go pisanie, dzwonienie i czekanie na odpowiedź czy to może zrobić.

  2. Reply
    Kamil Bąbel 12 listopada 2015

    Właśnie czegoś takiego teraz potrzebowałem. Wypróbuję w ciągu kilku dni.

  3. Reply
    ewafa2 13 listopada 2015

    @ Jakub Faktycznie świetny sposób, coraz częściej doceniany także i u nas.

    Darek, kurcze dzięki za artykuł. Muszę jeszcze przetrawić słowo po słowie, bo warto 🙂

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT