Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 30 listopada 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 9 Komentarze
  • Sprzedaż

Zignoruj hieny i zwiększaj sprzedaż

Dziwne reklamy, które zwiększają sprzedaż

Skuteczna reklama musi być robiona wbrew zdrowemu rozsądkowi. Powtórzyć? To przeczytaj to zdanie jeszcze raz, proszę. Ciężko to zaakceptować, co? Ale ja mam na to dowody i konkretne przykłady.

W dążeniu do zwiększania skuteczności i sprzedaży możesz natknąć się na pewien problem, który pozbawi Cię sporej sumy pieniędzy – jeśli większa sprzedaż wiąże się dla ciebie z przypływem pieniędzy.

Jeśli przypadkiem tworzysz strony, reklamy i teksty, które nie muszą sprzedawać, to w porządku, cokolwiek zrobisz i tak będzie dobrze. I nie czytaj tego artykułu, bo będzie właśnie o Tobie!

Ale gdy prowadzisz biznes na poważnie, skuteczność działań marketingowych i koszty, jakie ponosisz, mają dla Ciebie ogromne znaczenie, tak?

O jakim ograniczeniu mówię?

Głupim.

I jednocześnie najbardziej popularnym od 10 lat, gdy zajmuję się copywritingiem.

W każdym z nas jest inteligenty, rozsądny człowiek, który… blokuje sprzedaż.

Ja też go mam w sobie, tylko nauczyłem się z nim żyć. Panuję nad nim, a nie on nade mną! I dlatego swobodnie mogę sprzedawać.

Ale najczęściej mamy do czynienia z tłumem inteligentów, z którymi musi sobie poradzić.

Test 6 reklam na Facebooku

Mniej więcej miesiąc temu, pod wpływem sugestii mojego przyjaciela wpadłem na pomysł, by zrobić promocję z okazji Black Friday. Nie ja jeden, wiem.

Wymyśliłem sobie, że to będzie dobra okazja, by przetestować pewną technikę marketingową, która świetnie się sprawdza w tekstach. Jak widzisz, jestem ambitny, ciągle chcę więcej sprzedawać i dlatego testuję ciągle nowe sposoby dotarcia do klientów.

Stworzyłem więc kilka reklam, na podstawie 6 grafik, umieszczanych w miejscu zwanym News Feed.

To droższe rozwiązanie, niż prawa strona, ale znacznie bardziej skuteczne, a ja zawsze stawiam na skuteczność. Zresztą “droższa” to tylko połowa prawdy, bo ja zawsze ostatecznie liczę, ile kosztowało mnie zdobycie jednego klienta.

W sekrecie powiem Ci, że mimo wysokich kosztów reklamy, ostatecznie nic mnie to nie kosztowało, ale o tym w innym miejscu.

Chcesz się sprawdzić?

Zróbmy sobie test.

Pokażę Ci moich 6 obrazków używanych reklamach. Spróbuj odgadnąć ich kolejność, według skuteczności reklam, mierzonej w CTR. Teksty były identyczne, zmianom podlegały obrazki. Faktem jest, że równolegle testowałem inne warianty tekstów, ale w tym teście jedyną zmienną był obrazek.

Oto one, w kolejności powstawania:

bf2015

jzs

dcwfb

dcw2

fbjutro

razwroku

cropped image senior man hand pulling out a hidden ace from the sleeve

Masz już swoje typy?

Zapisz sobie kolejność, zaraz podam Ci moje wyniki. Zanim jednak to zrobię, jedna bardzo ważna okoliczność.

Wsparcie Narodu na Facebooku

Facebook ma taką ciekawą właściwość, że miliony obcych ludzi stara się pomóc Ci na wszelkie znane sobie sposoby.

Ja miałem to szczęście, że wielu specjalistów pod jedną z reklam zaczęło umieszczać bardzo pomocne komentarze:

“proponuję zacząć od zmiany grafika”

“Grafika master level”

“mi powyższa grafika przypomina gazetki biedronki z chmurkami z napisem 'super cena!’”

“Naucz się pisać poprawnie”

“Oferuję pomoc w redakcji tekstu…”

To są łagodne wersje, nie będę cytował innych.

Też tak masz, że Naród chętnie Cię wspiera w Twojej pracy, oferując wysoce specjalistyczne sugestie?

Jak myślisz, której reklamy dotyczyły te inteligentne komentarze?

Tak, drugiej wersji, z tą żółtą „chmurką”.

Wiesz, gdy patrzę na nią, też mi się nie podoba.

Zrobiłem ją odruchowo, bo w poprzednich testach ten sam schemat przebił czterokrotnie wszystkie inne ładniejsze kreacje.

Ale pomyślałem – sprawdzę, czy tamte poprzednie wyniki nie były przypadkowe.

Czy oni wiedzą lepiej?

Kiedy pojawiło się wsparcie Narodu, pomyślałem – „kurcze, mają rację”.

Przecież to aż razi po oczach i wstyd pokazać to ludziom. Co sobie o mnie pomyślą? Jaki z niego profesjonalista, że używa takich grafik?

Tak, czasem przejmuję się tym, co o mnie piszą. Bardzo lubię pochlebstwa, uwielbiam wszelkie formy uznania i komentarze wychwalające mnie pod niebiosa. Źle, bardzo źle znoszę komentarze negatywne. (Już wiesz, jaki komentarz na dole napisać?)

No więc, pod wpływem emocji loguję się do Managera Reklam na Facebooku.

Szukam tego cholernego przycisku “wyłącz”, by natychmiast przerwać te męki klientów.

Pech chciał, że przypadkiem spoglądam na konwersje i CTR tej reklamy. Po co mi to było…

Ta reklama bije wszystkie inne na głowę.

Dlaczego mnie to spotyka? Najbardziej tandetnie wyglądająca reklama okazuje się najskuteczniejsza. Za co?! Czy aż tak nabroiłem w poprzednim życiu?

Chyba już wiesz, dlaczego jej nie wyłączyłem?

Musisz zdecydować

Tak, to chory dylemat. Wolisz być postrzegany jako mądry, profesjonalny i ładny, czy chcesz więcej zarabiać?

Chociaż moje gołębie serce źle znosi uwagi Narodu do mojej pracy, wybrałem skuteczność i większe pieniądze.

Niestety, to jest test, którego moim zdaniem wiele firm nie zdaje.

w 80% przypadków, gdy piszę tekst na zlecenie, klient ma tego typu zastrzeżenia.

Najczęściej uwagi sprowadzają się do stwierdzenia “tak nie może być”, a wiele razy słyszę przekonujące uzasadnienie – “bo nikt tak nie robi”, albo “wszyscy tak robią”.

Zdrowy rozsądek, czy pieniądze?

Logika i wrodzone poczucie estetyki mówią Ci – “to tandeta”.

Ale liczby nie kłamią.

Zastanów się, co decyduje o wyglądzie i treści na Twoich stronach, w e-milach i materiałach promocyjnych.

Być może boisz się negatywnych komentarzy klientów?

To hieny, nie klienci.

Serio.

Myślą, że mają do czynienia z padliną i się na nią rzucają. A wtedy Ty, jak lew, podnosisz i głowę zjadasz je na śniadanie. Pojechałem, co?

Poważny klient kupuje, a nie komentuje. Nie ma czasu na uzewnętrznianie swoich frustracji pod reklamami.

Takiemu klientowi należy się 100% uwagi i wsparcia. Nie marnuj jej na frustratów z dobrymi radami. Oni nie mają pojęcia, o co w tym chodzi.

Może wiedzą co ładne, znają się na gramatyce. Są inteligentni, rozsądni, “profesjonalni”. Ale nie mają pojęcia o sprzedaży, o tym, co skuteczne, powierzchownie oceniają Twoje działania.

Więc czym się przejmować?

PS Kolejność reklam według skuteczności: 2, 4, 5, 1, 7, 6, 3.

Darek Puzyrkiewicz zaprasza:

Ciekawe? Chcesz więcej...

...klientów i rosnącą sprzedaż? Dołącz do czytelników codziennego newslettera:

 

Poprzedni artykuł4 zasady efektywnych promocji, zwiększających sprzedaż
Następny artykułJak zwiększyć sprzedaż? 65 technik copywritera
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • Jak nawiązać współpracę?
    Jak przekonać klienta do nawiązania współpracy? 19 kwietnia 2021
  • Jak zwiększyć liczbę zamówień przez stronę?
    Jak w 60 minut samodzielnie zwiększyć liczbę zamówień przez stronę internetową? 23 czerwca 2016
komentarzy 9
  1. Reply
    Łukasz Kamiennik 30 listopada 2015

    Claude Hopkins pisał: „Każdy wyraźny wysiłek, żeby sprzedać, wytwarza proporcjonalny opór. Każdy apel, który wydaje się pochodzić z wyższej klasy, pobudza niechęć”. Im ładniej coś wygląda, im jest bardziej pro, tym bardziej ujawnia wysiłek, jaki człowiek czyni, by tylko sprzedać. To jedno z możliwych wytłumaczeń, dlaczego brzydkie kreacje bywają często skuteczniejsze. 🙂

    • Darek Puzyrkiewicz 30 listopada 2015

      Tu jest jeszcze jedna rzecz, bardziej fundamentalna, poza oporem oczywiście. Testuję ją w innych kontekstach i niezmiennie się sprawdza. Co ciekawe, jedno ze szkoleń na Copy Majster Mind ją już objaśnia 🙂

  2. Reply
    ewafa2 30 listopada 2015

    @ Darek Podpowiesz które? Sprawdzę, czy mam 🙂 bo przyznam, że Copy Majster Mind mój nowy nabytek z Twojej kolekcji :), który czeka na przepracowanie.

  3. Reply
    Adam 2 grudnia 2015

    Jest coś w tym. Im bardziej staram się pokazać jako profesjonalista tym mniej mi chcą płacić. Jak jestem oszczędniejszy w przekazie tym transakcje przebiegają sprawniej i są efektywniejsze ekonomicznie.

  4. Reply
    Robert Pieksza 2 grudnia 2015

    Darku, ciekawe porównanie. A jak wyglądała konwersja z poszczególnych reklam?

    To, że ludzie klikali w te mniej wysublimowane reklamy częściej może wynikać z tego, że np. tacy „pomocni” przechodzili żeby sprawdzić kto odpowiada za tę twórczość, a nie koniecznie chcieli coś kupić.

    Przyjęcie założenia, że „brzydkie reklamy sprzedają lepiej” jest jak dla mnie za dużym uproszczeniem. Ważne jest też to, żeby reklama była spójna z wizerunkiem jaki marka chce budować.

    • Darek Puzyrkiewicz 2 grudnia 2015

      Pozwól, że nie ujawnię publicznie konkretnych wskaźników i zachowam dla siebie 🙂 Ta z największym CTR odpowiada za największą konwersję – tu w sensie rejestracji na event i potem zakup upsella.

  5. Reply
    Dominik Jędrzejczak 2 grudnia 2015

    Tak myślałem, że druga najskuteczniejsza.
    Nie ma co się przejmować takimi komentarzami itd.
    Pamiętaj, że liczy się tylko i wyłącznie krytyka klienta, innymi można się podetrzeć, jak papierem toaletowym z nominałem 100zł. Kosztuje 20zł, ale bardzo dobrze się go używa. Polecam kupić znajomym 🙂

  6. Reply
    Paweł 8 grudnia 2015

    Właśnie na poniedziałkowym SEMcampie cała jedna prezentacja była poświęcona zagadnieniom związanym z testami A/B landing page, gdzie pokuszono się o regularne testowanie (co tydzień) nowych wariancji. Niektóre – uwaga – ograniczały się do zmiany 2 – 3 słów w tekstach zachęty nad lub pod najważniejszym buttonem CTA. Prezentowane wyniki odnośnie konwersji (rejestracja na portalu) były imponujące.

  7. Reply
    Kamil Naja 22 lutego 2016

    Dokładnie, przy tworzeniu treści należy się skupić na kliencie docelowym, nie na takim, który będzie narzekał, że „za drogo”.

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT