Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Psychoblog
  • Szkolenia
  • Psychokursy
  • Usługi
  • Psycholetter
  • VOD (zaloguj)
  • 3 marca 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • Brak komentarzy
  • Newsletter

Już nie musisz się bać

“Już się nie boję”

Takie słowa chciałbym do Ciebie usłyszeć. Po to piszę te e-maile i artykuły. O to chodzi w tym całym copywritingu.

– „Już się nie boję o swój biznes”
– „Już się nie boję o sprzedaż”

– „Już się nie boję przyszłości – jakakolwiek, miała by być”

Umiejętność pisania skutecznych tekstów sprzedażowych uwalnia Cię od strachu. Copywriter zawsze sobie poradzi. W każdym biznesie. W każdych okolicznościach. W każdej branży. Ale to nie jest dla każdego. Tak, musimy to sobie jasno powiedzieć. Nie każdy może być copywriterem. (A MIAŁO BYĆ TAK PROSTO…) Zaraz Ci powiem dlaczego.

5 Lekcja CopyMagii

Co właściwie robi copywriter? Aktywnie sprzedaje, tak? To znaczy, że nie zamyka się w sklepie, licząc na to, że przechodnie spojrzą na wystawę i zachęceni tym, co zobaczą, zapragną przedmiotów z wystawy.

A czym innym są tradycyjne opisy produktów na stronach internetowych? To wystawa. Mój produkt jest taki, ma takie cechy, tak działa i tyle kosztuje. WYSTAWA. Opisem produktu tworzymy wirtualną wystawę, pokazując go z jak najlepszej strony. Może klientom tak się spodoba, że kupią..?

Takie opisy nie wymagają niczego, poza sprawnym “piórem”, wyobraźnią i doskonaleniem warsztatu. To łatwe. Ale ile osób w ten sposób kupi? Ale copywriter szuka drogi do serca klienta. (BOŻE, JAK ROMANTYCZNIE!)

Copywriter nie tworzy „wystawy” produktu. Nie zostawia klienta za szybą, tylko wychodzi do niego, mówiąc jedno, proste zdanie: JUŻ SIĘ NIE MUSISZ BAĆ!

Poprzednio kazałem Ci znaleźć coś, co „boli” klienta. Tym razem musisz pójść dalej. Musisz odkryć, czego Twój klient się BOI.

Nie-sprzedawaj

Teraz wiesz, dlaczego nie każdy może zostać copywriterem? O ile każdy jest w stanie pisać lepsze teksty, które mogą całkiem dobrze sprzedawać, to mało kto ma odwagę, by przekroczyć tę barierę, która oddziela go od klienta i wyjść mu na przeciw, z otwartymi ramionami. Wyjść ze swojego sklepu. Przestać być sprzedawcą. To takie nieprofesjonalne…. (To mi ostatnio zarzuciło kilku byłych już czytelników tych e-maili.)

Jeżeli Twój biznes to coś więcej, niż wciskanie produktu przypadkowym klientom i chcesz wejść z nimi w głębszą relację, poza schemat klient-sprzedawca, to przestań tak skupiać się na samych transakcjach.

Uprzedzam Cię, że część “klientów” stracisz. Oni wolą, jak “profesjonalnie” stoisz za ladą. Preferują bezpieczny dystans. Ale życie ich tego nauczyło. Stracili zaufanie do sprzedawców. Ktoś nadużył ich wiary i teraz nie chcą pozwolić się skrzywdzić. Trzeba czasu by odbudować zaufanie. Nie pomogą Ci żadne sztuczki perswazyjne. Zamiast tego pomóż swoim klientom. To naprawdę łatwiejsze, niż wyuczenie się wszystkich możliwych trików perswazyjnych.

Kiedy jednak wyjdziesz do klientów, zyskasz niezwykłą z nimi relację. Staną się dla Ciebie czymś więcej niż liczby. A dla nich w Twoim produkcie będzie się liczyło coś więcej niż cena. Mogą stać się Twoimi fanami do końca życia i kupować tylko o Ciebie.

Dlatego tak ważne jest tworzenie harmonijnej więzi między klientem a produktem. Nie przekonywania do zakupu! Nie perswazji. Tę harmonijną więź tworzysz słowami.

Zadanie

Jak “wyjść” do klientów? To proste – daj im coś więcej, niż sam produkt. Uwolnij ich od strachu.

Twoi klienci boją się przynajmniej jednej z czterech rzeczy:

1. Utraty zdrowia i życia.
2. Utraty i braku pieniędzy.
3. Braku miłości, seksu, przyjaźni, partnera.
4. Braku uznania, szacunku, zepchnięcia na margines.

Powiedz im swoim produktem “JUŻ SIĘ NIE MUSISZ BAĆ!”

Wybierz największą obawę swoich klientów. Napisz sobie(!), jak Twój produkt uwalnia od tego strachu, jak zmienia życie klientów. Niech to będzie prywatny list do jednego z klientów. A potem opisz to w ofercie.

PS To tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułMarketingowy Rachunek Sumienia
Następny artykułJak żyć Panie Copywriterze?
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Pobierz bezpłatny poradnik psychowritingu i zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/newsletter-copywritera/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Jakie kursy z copywritingu online mogę Ci zaproponować?

  • Psychostarter
  • Psychoreklamy
  • Psychowriting
  • Psychopage
  • Psyhompage
  • Psychoredakcja
  • Psychomaile
  • Psychobranding
  • Social Matrix
  • Cud Marketingowy
  • Short Message Selling
  • LinkedIn Leads
  • Pieniądze albo Życie!

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
501 161 491 W godzinach: 8:00 - 16:00
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT