Najlepsze kursy Darka:

  • 3 Kapelusze Puzyrkiewicza
  • 6 stopni sprzedaży
  • Cud Marketingowy
  • Nowa Szkoła Copywritingu
  • Siła E-maili
Copywriting kursy online i szkolenia. Copywriting kursy online i szkolenia.
  • Start
  • Artykuły
  • Szkolenia
  • Usługi
  • Newsletter
  • Kontakt
  • VOD (zaloguj)
  • 2 marca 2015
  • Darek Puzyrkiewicz
  • 1 komentarz
  • Newsletter

Marketingowy Rachunek Sumienia

Patrzysz czasem na gwiazdy?

Bo one patrzą na Ciebie. Twoje cele, marzenia, aspiracje czekają w kolejce do spełnienia. Tylko że ta kolejka jest długa. W większości składa się z setek drobnych i nieznaczących spraw. A Twoje „gwiazdy” są na samym końcu.

“Muszę najpierw…”

“Zrobię to, gdy…”

“Czekam na…”

Dlatego szybko musisz zrobić Marketingowy Rachunek Sumienia.

Nie wiem, czy to zauważasz, że obecnie w sprzedaży trzeba wyjść daleko poza utarte schematy. Ale z tym wychodzeniem poza utarte schematy wiele osób ma problem. Bo gdy nie wiesz, jak to zrobić, tylko się szarpiesz. I wtedy podejmujesz przypadkowe działania, które są nieskuteczne.

Czy byłoby Ci łatwiej prowadzić dochodowy biznes, gdyby wszystko było prostsze? A to jest proste, gdy umiesz wykorzystywać Dynamikę Klienta. Gdy każdy kolejny krok konwersji jest przygotowany i klient tylko przechodzi od etapu, do etapu.

Gdzie utknął klient?

Ale czasem coś mu przeszkadza. Tradycyjne podejście do sprzedaży “Kup albo Uciekaj” ma pewną słabość. Musisz się mocno napracować, by dojść do tego, DLACZEGO ten klient nie kupił.

Znając dobrze Dynamikę Klienta, nie masz takiego problemu. Bo cały proces rozbijasz na 7 etapów i gdy klient nie kupuje, wiesz, GDZIE UTKNĄŁ! A gdy wiesz, gdzie utknął, masz gotowe rozwiązanie, jak go “przepchnąć” do kolejnego etapu!

Nawet nie mówimy z klientem o sprzedaży! Nie stawiamy go pod ścianą! Tylko pomagamy mu zrobić jeden krok dalej. I gdy coś Ci się zatyka w sprzedaży, musisz odwrócić Dynamikę Klienta!

Marketingowy Rachunek Sumienia!

Już mówię, jak to zrobić. Zaczynasz “od tyłu”. Bez głupich skojarzeń proszę. Zadajesz sobie pytania w tej kolejności:

1. Czy mój produkt łatwo można kupić?

To znaczy, czy masz przejrzysty i przede wszystkim działający formularz zamówienia? Czy on DZIAŁA? Czy nic nie rozprasza klienta? Czy może na stronie jest coś, co odciąga jego uwagę? Albo coś, co go powstrzymuje przed zakupem?

2. Czy daję klientowi mocny impuls do zakupu?

Czy daję odpowiedź klientowi na pytania 3D? (Dlaczego ma kupić, dlaczego u mnie i przede wszystkim – dlaczego teraz?)

3. Czy udało się klienta zaangażować w proces zakupu?

Mówiąc krótko – czy wręczam ulotki przypadkowym przechodniom (którzy je wyrzucają do najbliższego kosza), czy też może oferta trafia do osób, które CHCĄ poznać jej szczegóły?

4. Czy klient “widzi” produkt?

Zatrzymajmy się tu na chwilę. Ja na przykład popełniłem ten błąd w jednej z rozmów telefonicznych. Rozmawiałem z Jerzym, jednym z kandydatów do warsztatów. W pewnym momencie mnie zapytał:

“Mam Twoje kursy, powiedz co nowego jest w tych warsztatach?”

“WSZYSTKO JEST NOWE! Przede wszystkim ćwiczenia na żywo, czego nie da Ci żaden kurs. Od razu piszesz teksty i e-maile, potem je czytamy, omawiamy i od razu poprawiamy. Poza tym wyjeżdżasz z planem działań na 30 dni i od następnego dnia możesz bez zastanawiania się zacząć działać…”

I potem w e-mailu mi napisał:

“Ale nie przekonałeś mnie, co jest nowego w tych warsztatach w porównaniu do kursów? Cały czas widzę tylko fajną reklamówkę, a nie wiem co jest w środku (oprócz wspomnianych ćwiczeń, które same w sobie są dużą wartością).”

Widzisz, tu złamałem swoją podstawową zasadę. Tłumaczy mnie chyba tylko to, że to była spontaniczna rozmowa na żywo a ja jestem tak podekscytowany tymi warsztatami, że zapominam o detalach. Nie pokazałem Jerzemu produktu. Mówiłem o nim, mówiąc kolokwialnie jarałem się jak napalony nastolatek, ale to za mało.

Popełniłem błąd. Tak, ja też popełniam błędy… Dlatego Ci o tym piszę. Jeśli nie przerobisz z klientem dokładnie produktu, nie licz na to, że kupi. I nie pomoże żadem impuls, bo Twój produkt nie będzie miał dla klienta żadnej wartości.

Uffff… Musiałem Ci to napisać. Nie jestem doskonały. ciągle się uczę i rozwijam. I tak chyba będzie do końca życia. Mam nadzieję, że Ty nie masz takich problemów.

5. Czy udało mi się wywołać emocje, popychające do zakupu?

Gdy klient myśli o zakupie, czy skacze mu ciśnienie? Czy może ziewa? Albo – czy wzbudzam negatywne emocje, które go blokują?

6. Czy w ogóle udało mi się zdobyć zainteresowanie klienta?

Czy klient wykonał jakiekolwiek działanie, by dowiedzieć się więcej o Tobie lub produkcie? To ważny krok, bo jeśli klient żadną akcją nie potwierdził swojego zainteresowania, to każda Twoja próba sprzedaży będzie odbierana jak wciskanie produktu! A tego chyba chcesz uniknąć?

7. Czy udało się zdobyć uwagę klienta?

Przez sen trudno się kupuje. Dlatego musisz sobie zadać pytanie, czy klient świadomie zwrócił uwagę na to, co oferujesz? Jeśli nie, jeśli jest w innym transie, nie przebijesz się i nie wzbudzisz zainteresowania niczym.

WIDZISZ JAKIE TO PROSTE?

Gdy sprzedaż „nie idzie”, to znaczy, że klient gdzieś utknął, na jednym z tych etapów. Przejdź tę procedurę krok po kroku, a znajdziesz przyczynę słabej sprzedaży.

Mamy bardzo wiele wspólnego z naszymi klientami. Łączą nas marzenia. I to, że chcielibyśmy jest spełnić jak najszybciej. Ale też to, że zawsze nam coś przeszkadza. Zawsze pojawia się trywialny problem, który odciąga nas od spełnienia marzeń i pragnień.

To jest to „muszę najpierw”, „zrobię to, gdy…”, „czekam na..”. Gdy zidentyfikujesz to Pit Stopy u klienta – nie będzie czekania na pieniądze, tylko rosnąca sprzedaż. Gdy zidentyfikujesz swoje Pit Stopy – szybciej zrealizujesz swoje cele, pragnienia i marzenia.

To takie ludzkie…

PS To tekst archiwalnego newslettera, wysyłanego do subskrybentów mojej listy Szkoła Copywritingu. Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze listy, bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail, musisz dołączyć do stale rosnącej grupy czytelników newslettera. Otrzymasz nietypowe wsparcie i od razu cudny poradnik copywritingu na start . ZOBACZ >>

Poprzedni artykułIncepcja sprzedażowa w copywritingu
Następny artykułJuż nie musisz się bać
O autorze Darek Puzyrkiewicz

Nazywam się Darek Puzyrkiewicz i jestem Copywriterem. Chętnie opowiem Ci więcej o copywritingu. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż (nie tylko w Internecie!)? Zacznij czytać mój nietypowy newsletter, a dowiesz się dużo więcej, niż z oficjalnych artykułów. Kliknij w poniższy link:

Strona internetowa: https://dynanet.pl/psychologika-copywritingu/

Podobne artykuły
  • sprytna sztuczka copywriterska
    Sprytna sztuczka copywriterska 6 września 2018
  • Jak sprzedawać, gdy masz 3650 konkurentów? 28 sierpnia 2018
Jeden komentarz
  1. Reply
    Dominik 3 marca 2015

    Fajnie się to czyta. Też chcę się tak nauczyć pisać. Zapiszę się na ten kurs. Może za 21 dni już będę tak pisał i wciągał czytelnika 🙂

Napisz komentarz Skasuj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

SŁOWO DAJĘ, ZYSKI ROSNĄ! To znaczy, że strona Dynanet.pl powstała po to, by uczyć lepiej pisać i sprzedawać. Znajdziesz tu praktyczne kursy copywriterskie. Możesz też zamówić indywidualne szkolenie lub konsultacje.

Co mogę Ci zaproponować?

  • Usługi
  • Szkolenia

Kliknij, by zobaczyć listę wszystkich kursów, które możesz kupić oddzielnie lub jednym pakiecie: Słowny Sprzedawca >>

Chcesz poradnik i newsletter?

Zobacz bezpłatny poradnik i newsletter >>

Zasady współpracy z copywriterem >>

Regulamin sklepu Dynanet.pl >>

Polityka prywatności serwisu Dynanet.pl >>

darek@dynanet.pl Odpowiadam w ciągu 24 godzin
+48 55 267 08 59 W godzinach: 8:00 - 16:00
ul. Słowiańska 3 82-500 Kwidzyn
Potrzebujemy Twojej zgody:
Na tej stronie używamy "ciasteczek". Dzięki nim strona zapamiętuje Twoje preferencje i wybory. Kliknij “Akcepruję wszystkie”, by zezwolić stronie na używanie wszystkich ciasteczek. Jeśli chcesz je wybierać pojedynczo, kliknij "Cookie Settings" .
Wybierz ciasteczka do akceptacjiAkceptuję wszystkie
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT